Kolín zmírnil přísné nastavení radarů na měření rychlosti, přesné parametry ale nechce říct
Radar na měření rychlosti. Ilustrační foto: Empemont
80 až 85 procent všech přestupků bylo za rychlost 51 do 53 kilometrů v hodině.
Super. Takže přibližně tak za rok se k podobnému odhodlá Liberec. Tedy otázkou je jestli si tak dá na čas když instalace prvního radaru mu trvala nějakých 13 let.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/znacky-s-radarem-jsou-nezadouci-mesta-se-jich-zbavuji-237554
Mimochodem:
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/cedule-mesto-je-vas-nepritel-pozor-radar-pokuty-rychlost-liberec.A240514_065812_liberec-zpravy_jape/foto/JAP39c6ca4f66_34359_BEE4_6FE8A2908AC8.jpeg
Jestli je maximum padesát, tak cokoliv nad to je prostě porušením zákona a hotovo. Můžeme jen diskutovat nakolik je nebezpečnější jet 53 nebo 50,05 namísto 49,95. Stejně jako o vhodnosti umístění radarů tam či onde.
A nikdo přece nenutí řidiče jet 50,00 může klidně jet 45 a být absolutně v klidu.
To jo. Ale nezastavení na lutou (když to jde) je taky prohřešek proti zákonu, za který se vyhazuj z autoškoly, reálně se ale nepokutuje.
Rakušan dostal zprávu do datovky?
Vzpomínám na případ radaru v Moravských Budějovicích, umístěného pět metrů před značkou konec obce. Taky jim ho vylepšili krumpáčem. Ale tam byl problém v tom, že soukromý provozovatel měl provize z pokut a bylo čistě na něm, kam radar umístí.
Retardery místo radarů , je klientský přístup. Ne kamuflovat příjmy obcí bezpečností.
Mě by zajímalo, co by zdejší komentující dělali ve Švýcarsku. To by bylo evidentně pokut víc než dost.
vztekali by se, že na silnicích platí právo a pořádek a na webu není dost hlupáčků kteří by se rozčilovali nad “ netolerantností zákona “ …
Ve Švýcarsku jsem nebyl, ale v Německu nebo v Rakousku nemám nejmenší problém rychlost dodržet, v podstatě ani nepotřebuju tachometr. Když někde mají třeba 60, tak se tam stejně rychleji jet většinou nedá. Českou klasiku, kdy je 9,5 nebo dokonce 11,5 metru široká silnice, jen sem tam dům a přitom 50, jsem tam nikdy nepotkal, stejně jako stopku na přehledné křižovatce. Je radost tam jezdit, nikdo se nesnaží řidiče primárně na něčem nachytat jako tady.
Ve Švýcarsku právě o to jde… Radar dát každých 0,5 km a na přehledné úseky.
Vlastně je to chyba samosprav, ze řidiči porušují zákony. Koukam vy s tou odobni zodpovědnosti mate fakt problem co?
Ne, že jsou tam řidiči schopní jet skutečně bezpečnou rychlostí a nejedou 50 jenom proto že se to může.
Oficiálně změřená rychlost: 53 km/h
Změřeno radarem: 56 km/h
Na tachometru: 60 km/h
Pokuta: 200 Kč
Pište si tu o “nebezpečných čumilech na tachometr” co chcete, pokud nezvládnete koukat v moderním autě na tachometr ani tak často, abyste na příjezdu do obce zpomalili na 50 místo 60, tak běžte vrátit řidičák.
Zajímavé, projížděl jsem Kolín snad tisíckrát za posledních pár let a nikdy mi nedělalo problém jet na 50 přesně 50….
Objevuje se nám tu takový nový nešvar by se dalo říci slavnou hláškou, na jedné straně do nás od mala už od dob budovatelského socíku a to po generace pořád dokola tlačí spěchej, rychle, musíš být první, honem, co nejlevněji, efektivita makej, od rána, přesčásky, noční, rychle nakoupit, rychle děti, rychle na hokej a podobně no a pak ta byrokracie absolutně na všechno, papír a povolení, bez toho si už nesmí ani postavit kůlničku na kyblíček a hrábě natož se jako fakt vy.r.t. Pak je tu volný prostor mezi břity těch nůžek a to jsou majetní, koprupce a mafie všeobecně,… Číst vice »
4 proudý průtah městem je zrůdnost, která by v ideálním případě vůbec neměla existovat. Ostrůvky pro pěší a snížení rychlosti na takovéto silnici naprosto chápu a jako obyvatel takového města bych si nepřál nic jiného (možná ještě na celé té silnici 2 pruhy ubrat).
Zbylou část vašeho komentáře příliš nechápu, tak se k ní nebudu vyjadřovat.
Překročit rychlost o 2 % (51 kmh vs 50) můžete i zcela nechtěně, ikdyž „se kocháte“. A je to možné i na bicyklu, když jeden přidá.
Ta necnost je spíš ztráta soudnosti, kdy za marginální přestupek někdo volá po brutálních trestech, jeden chtěl rovnou robocopa a střílet bez soudu bez ohledu na okolí.
ono v 99 procentech stačí mít gps měření v nějaké mapové aplikaci mobilu nastaveno na 50 s tím, že to na vás zapípá. Kochání se za volantem či řídítky je ovšem nešvar tak jako tak. Nebo prostě výukoi odstranit tu současnou ztrátu soudnosti českých řidičů, která spočívá v tom, že maximální povolenou rychlostí se musí jet za každou cenu . Pak by se b diskusích nemuselo obezličkovat s procentíčka ztrátou soudnosti. Pak by se lidem nestávalo, že na 50 jedou rychleji a brečí, když dostanou tiket…
Můžete jet 48, když mate problem s tím neprekrocit 50. Proste pravidla jsou od toho, aby se dodržovala. Při kterém jiném porušováním zákona vůči vám bude někdo tolerantní? Snad jen v případě parkování na chodníku
Nejhorší řidiči jsou ti co čumí jen na tachometr a neví co se děje okolo a hlavně za ním. To je bezpečnostní riziko a ne jestli na pár metrech překročí po přeřazení nebo z kopce o 2 km
Nejhorsi jsou ridici, kteri potrebuji k udrzeni dane rychlosti cucet na tachometr.
Já nechápu proč dodnes v autech není řidičem nastavitelný omezovač rychlosti. Vjíždím do města, cvaknu tam padesátku a vím že vždy pojedu správnou rychlostí.
Samozrejme, ze je 🙂 pokud si ho objednate 🙂 treba skodovka ho do aut umi montovat uz tak deset – patnact let.
To uz snad je ve vsech autech s nejakou minimalni vybavou (podobne jako tempomat)
To sice je, ale neumí to brzdit, jen omezovat plyn. V rovinatém Kolíně asi OK, ale kdekoli jinde, kde jsou kopce, je to dost k ničemu, takže to pak člověk nepoužívá ani na rovince – respektive tam používám tempomat, který udělá obdobnou službu.
Co jsem pochytil, tak aby to umělo brzdit, tak auto musí mít automatickou převodovku, ale nebijte mě, pokud to je jinak.
Aby auto umělo i brzdit, musí mít adaptivní tempomat. Prostý tempomat jen drží konstantní otáčky motoru a tím prakticky rychlost.
Tak ten to taky nedokáže, on je rozdíl z kopce a do kopce a nějaké 2-3 km/h to udělá. Aby to fakt bylo „bezpečné“, tak by se muselo do kopce jezdit 40 km/h a hádejte co? Do kopce je brzdná dráha výrazně kratší a jde jen a pouze o ni.
V oblasti letectvi s vami casto souhlasim. Ale v spojovani bezpecnosti na silnicich s absolutnim dodrzovanim rychlosti vubec. A tempomat v obci je jedna z nejnebezpecnejsich veci…ono nekde tech 50 uplne idealnich neni a tempomat nohu nesunda.
A nekde je uplne v pohode vice, tam zase neprida…
Rychlost se dá měřit, jízda od pagejtu k pangejtu nikoliv. A tak se všichni upnuli k měření rychlosti jako všespásnému prostředku proti nehodám, které jsou vesměz zaviněné něčím úplně jiným.
Vzteky pak chtějí za rychlost zvyšovat tresty vč. zastřelení robocopem bez soudu. Což je totál fašos, nadělali by 100násobek mrtvých, aby bylo bezpečno.
To je právě ten problém, nějaký blb nastaví radar tak, aby tam člověk hledět musel. Nechcete mi snad tvrdit, že dokážete odhadnot vaši rychlost v rozsahu 3km/h?
spíš to podle vás vypadá nejhorší jsou rřdiči, kteří neví , že za ním někdo jede vyšší než povolenou rychlostí, čeští problikávající lepiči se na vůz před sebou a kašlající na bezpečnost…
Já bych chtěl vědět, jaký názor na to mají místní. Pamatuji na doby, kdy v Opatovicích nad Labem začali úřadovat místní černí šerifové. Kritika byla zdrcující: že si hrají na lovce, za 60 km/h na padesátce chodí tisícovka pokuty, často volají státní policii na auta, která jim připadají ve špatném technickém stavu… Pak jsem jednoho dne mluvil se dvěma místními a ti to viděli úplně naopak: v obci už nikdo nejezdí rychle, člověk se nemusí bát poslat děti přes cestu na autobus, zmizely kamiony, které si tudy přes zákaz zkracovaly cestu… Proč to píšu: pro místní politiky nemají názory přespolních… Číst vice »
Tak za prvé Opatovice nejsou město, ale obec. A za druhé místní politici nejsou žadní šerifové a obecní policie nemá pravomoc kontrolovat technický stav vozidla, pokud se něco takového děje, tak policii ČR a státního zástupce bude mnohem víc zajímat zneužití moci úřední a doporučuji vyčíslit škodu na promeškaném čase po kterou takový obecní šimpanz pod pohrůžkou střelné zbraně zdržoval hodně vysoko.
Vy asi taky máte nějaký problém s chápáním psaného textu, ne? Vočko tam nepíše nic o městě (ani o městské policii, píše o černých šerifech – v tomhle případě je to obecní policie).
Také nepíše nic o tom, že by snad měli mít pravomoc kontrolovat technický stav – ale že když měli podezření, že volali státní. To snad nemůžou?
A pohrůžku střelnou zbraní už si úplně cucáte z prstu, ne?
Ne, když je vyhodili z Bohdanče , tak našli na chvíli útočiště ve Chvaleticích. A to se tu občas dělo.
Bohdaneč, to bylo jak jezdili těmi americkými bouráky ?
„píše o černých šerifech“
Ne nadarmo se říká, že k PČR je nevzali. Většinou z psychických důvodů…
Nechápu, proč je to problém. 50 km/h je MAXIMÁLNÍ povolená rychlost, ne minimální, stanovená, očekáváná ani nic jiného, ale ta nejvyšší možná. Stejně jako vlak jede na trati s nejvyšší rychlostí 160 km/h 159, případně 160 a ne 165, protože je to přece jen drobná odchylka, tak by tak měli jezdit i řidiči. Takhle akorát posouváme tu laťku, když řekneme, že pokuta je od 53 km/h, tak budou lidi jezdit 53 a když někdo pojede 54 a bude pokutován, tak si bude zase stěžovat, že jel „jen o 1 km rychleji“. Ta hranice prostě někde být musí a stanovila se… Číst vice »
Smysl maximální povolené rychlosti chápu jako garanci pro mě, když budu najíždět na silnici v obci, že mě nikdo ze zatáčky nesmete kilem a spoléhám, že ostatní pojedou max 50. Z druhé strany, pokud dodržuji všechna ustanovení o bezpečnosti jako dohled, stav vozovky a své schopnosti a počasí, nevidím v překročení rychlosti problém. (Třeba D35 z Opatovic do Ostrova) Samozřejmě, pokud tedy pojedu na silnici 1. třídy 110 místo 90, nebudu se zlobit a troubit jak idiot, když mi to tam někdo „pošle“. V ten moment je to na moje triko, protože to najíždějící nemohl předpokládat moji rychlost a já… Číst vice »
Tohle je typický pohled automobilisty, že si myslí, že maximální povolená rychlost je tu proto, že on neumí řídit rychleji. Samozřejmě, že ve spoustě případech umí, ale to omezení je zpravidla kvůli úplně jiným důvodům, zvlášť v obci. Kvůli bezpečnosti chodců a cyklistů a i například pro to, aby mohli snáze vozovku přejít. To i těch pár km/h udělá velký rozdíl pro obojí. Dále třeba kvůli hluku, tam to jde taky dost poznat, kvůli plynulosti dopravy, kvůli emisím a i jak zmiňujete, kvůli odbočování z vedlejších silnic. Prostě ne vše je tu kvůli řidičům, a tak by měli i řidiči… Číst vice »
Říká vám něco slovo hystereze ? Kdyby bylo nastaveno třeba topení nebo chlazení takhle přesně , stále by jenom spínalo. Proto se nastavena hodnota udržuje s jistou prodlevou. A s udržováním rychlosti je to stejné , pokud chci jet betoecne a zároveň nepojedu nesmyslné pomalu tak se mi muže stát ze chvilkami pojedu 53 a chvilkami 46. Já již kolínské kase přispěl za 54 (51 ) km/h a 56(53) km/h . Těším se na tu krásnou výzdobu parků, kterou za těch par stovek pořídí . Třeba hezkě kytky.
proc by se ti melo stat, ze pojedes 53?
to je hloupa vymluva. pokid mas problem udrzet rychlost, a musis jezdit jako zacek autoskoly, tak tu hysterezi posun na ose y smerem domu s jezdi mezi 40 a 50.
Přesně tak, rovněž nerozumím, kolik se najde argumentů pro to, že v podstatě nejde dodržovat 50.
Od toho je omezovac rychlosti (vim, ze neprekrocim), pripadne tempomat.
Přesně jak píše níže Air Traveller, pokud nejste schopni dodržovat 50, jeďte méně. 50 není doporučená nebo snad povinná rychlost, tím spíš ne v obci. Je to maximální rychlost, to není snad zas tak složitý koncept, aby se nedal pochopit.
Je-li nejvyšší povolená rychlost 50, pro Vaši jízdu trabantem, pro který platí Vaše úvaha, to znamená při poklesu na 40 opět zrychlit na 50.
Toto je naozaj nezmysel, riziko fatálnej nehody sa v danom rozmedzí zvyšuje zanedbateľne.
Ja som dostal vo Švajčiarsku pokutu za 35 km/h na tridsiatke, bolo to za 40 CHF, pričom tolerancia radaru bola do 32 km/h. V rozmedzí 30 – 35 km/h sa pritom riziko nehody mení ešte menej.
Proste musí tam byť rozumná tolerancia radaru.
A nestacilo by proste jet 50?
Takze realne jsi jel podle tachometru ca 40 km/h (tacho tak o 2-3 km/h primeruje a u radaru se odecitaj 3 km/h)…
Ono by stacilo proste jezdit podle limitu a ne pak remcat, ze to je prece jen malo – mimochodem to jak malo to je se prave odrazit ve vysi te pokuty.
u radaru se nic neodečítá, radar měří s nějakou přesností, ta se zohledňuje, ale to není odečet! protože klidně když radar naměří 54 můžete klidně jet i 57..
..ale s úplně stejnou pravděpodobností klidně může jet 51km/h, že?
ano přesně tak..číslo na radaru 54 znamená 51-57 skutečných..ale není to žádný odečet od skutečné rychlosti jak se mnozí domnívali, to s tím nemá nic společného, tolerance a nepřesnost měření jsou dvě rozdílné věci. Tolerance je nějaká dobrovolná činnost, že nějaký přestupek se nebude pokutovat, to teď Kolín zjevně nastavil, předtím tam byla jen nepřenost měření. I za 51 dle GPS tedy mohla v klidu přijít pokuta
ale odecita. pokud je radar certifikovan treba s presnosti +/- 4 kmh, tak se automaticky tyto 4 kmh odecitaji.
ve vyzve k podani vysvetleni / zaplaceni jsou pak uvedeny obe dve rychlosti, ale jako smerodatna se bere ta po odecteni.
ano, protože ta předchozí nemusí být právě díky té nepřesnosti rychlostí reálnou, takže to není žádný odečet od skutečné rychlosti, ale tolerance měření, protože nikdy nikdo neví, kolik byla ta skutečná..když se naměří 54 na radaru, tak skutečná rychlost byla v rozmezí 51-57..odečítají se 3km, nikoliv 4
Samozrejme, ze se odecita od namerene rychlosti. V praxi ty radary meri presne, ale muzou nastat urcite situace, kdy treba vlivem pocasi dojde k ovlivneni, proto urcita tolerance mereni. Tedy typicky pripad pokuty za 51 km/h je, ze ridic jede tachometrovych 56-57, zmeri mu to 54 a po odecteni odchylky prijde pokuta za 51 km/h. Jinymi slovy to opravdu neni o tom, ze ridic by musel porad koukat na tachometr, jestli neprekrocil 50 km/h, protoze pokud nedokaze udrzet rychlost tak aby neprekrocil ca tachometrovych 55 jen pri obcasnem mrknuti, tak by mel vratit papiry. A nebo tak jede naprosto zamerne,… Číst vice »
tachometrová rychlost je úplně fuk, důležité je nepřekročit 50km/h skutečných, takže tahat do toho co má kdo na tachometru je úplně nepodstatná věc, krom auta posledních let už měří přesně max 1km nad, takže ano klidně za tachometrových 51 může být naměřeno 54, odečteno 3 a výsledek 51 a pokuta. Není to prostě odečet, je to nepřesnost měření a to je sakra rozdílná věc a ty radary fakt přesně neměří, ani to nejde s ohledem na fyzikální zákony, takže nikdy nevíte, kterým směrem odchylky vás ten radar změří. Pokud radar naměří 54, tak rychlost byla 51-57 km/h..ale kde přesně v… Číst vice »
Tomu Šulcovi bych namontoval bonzaka do jeho auta, aby nám názorně predvedl, jak dodržuje maximální povolené rychlosti.
Do 55 km/h nic neplatit. Může být chyba měření nebo radaru. Jednou by mi zkusili poslat ať zaplatím pětikilo za 51 km/h.
Já měl zato, že při měření se automaticky odečítá maximální možná odchylka. Ono to tak není? Tzn. při 51 km/h na radaru by to mělo být nějakých 56 km/h na tachometru.
..asi by bylo lepší se vrátit na základku. Pokud radar naměří 51km/h, může být skutečná rychlost vozidla 48-54 km/h.
Pokuty rozesílají za naměřenou rychlost radarem 54km/h a vyšší, kdy je po zohlednění tolerance zaručeno, že byla překročena „padesátka“. Pokud radar naměří 54km/h, je skutečná rychlost vozidla v rozmezí 51-57km/h.
Tech 51 uz to je po odecteni odchylky radaru. Cili ridic ma na tachometru vic nez 55…
asi vám to musím napsat znovu, ta odchylka tam je protože ten radar neumí měřit na km přesně..takže klidně vám může naměřit i víc..není vyloučeno na tachometru 55 a na radaru naměřeno třeba 57
A po odecteni odchylky 54 (coz je porad min nez na tachometru).
A už byste tam jezdil pod 50. Proč jste to nezkusil, když jste takový hrdina za klávesnicí… 😉
Radar by poměřil síly se vzduchovkou, a já bych tam jezdil třeba kilo, brouku.
Jistě internetový hrdino… 🤣🤣🤣
Určitě nenechám v plusu někoho kdo mi dá flastr za 1 km/h. Novej radar bude pro město větší pálka než flastr co dostanu.
Nemate pravdu
Ta chyba mereni se od namerene rychlosti odecita.
„80 až 85 procent všech přestupků bylo za rychlost 51 do 53 kilometrů v hodině“
Tahle věta jasně dokazuje, že o bezpečnost nešlo.
Na druhou stranu, ta pokuta 200 Kč je opravdu symbolická a odpovídající intenzitě porušení.
Možná je to tak dobře. I za malé porušení předpisů nějaké výchovné napomenutí. Ale zase za rychlost, pokud není opravdu příliš překročená, neuplatňovat nějaké drakonické sankce.
Až to bude v ČR nastavené tak, že v prvé řadě se jde po daleko závažnějších přestupcích (nebo třeba autech „bez blinkru“), rozuměj dohled bude stíhat a mít na to stavy (počet policistů) i fištróna, myslím, že bychom nijak neprotestovali proti nulové toleranci (jen chyba měření) třeba v časech a místech, kdy a kde se motají děti, typicky u škol atp. V zájmu nás všech je, aby se vyautovali, či alespoň byli umravňováni ti největší agresoři, co to mají v palici pomotané a nerozumí, že pravidla jsou pravidla, nebo jejichž schopnosti na řízení auta nestačí. Jinými slovy trojnožkou kousek za… Číst vice »
Však 200 jsou odpovídajici závažnosti, pokud někdo drobně překročil.
Závažnost je nulová, tak proč živit úřednický aparát, který to řeší ?
Já bych spíš čekal, že takto nízká překročení budou zaokrouhlena na nulu kvůli chybě měření.
Já bych čekal, že to je po odečtení tolerance.
Odchylka radaru uz je v tom zahrnuta (odectena). Takze ve skutecnosti to neni od “51” ale cca 55 ci 56.
Je to i 54. Jestli vám přijde bezpečnější koukat na tachometr, dobrý. Já raději koukám kolem sebe. A jsem z Kolína a ještě jsem pokutu nedostal, ale 2 úseky o které jde nebezpečné nejsou, žádné školy…
víte o tom velké….. Toleranční odchylky radaru si neodečítá sám radar, ale policista/strážník/úředník který to vyhodnocuje a dá tomu finální razítko…
kde tvrdím, že to odečítá radar?