Kolín po deseti letech zdraží parkování, u nádraží až pětinásobně
Parkování u kolínského nádraží. Foto: TOP 09 Kolín / Facebook.com
Nově bude možné platit i za 30 minut parkování.
Nově bude možné platit i za 30 minut parkování.
Dotažený ten systém rozhodně není: u nádraží by měla určitě být nějaká krátká doba zdarma (pro umožnění dovozu k VHD a odvozu od ní) a parkování na 12 a 24 hodin relativně levné (pro ty, kdo využívají VHD), naopak na náměstí by dlouhodobější parkování (od cca 2 hodin výše) mělo být drahé (a klidně i s progresivní sazbou), aby si z náměstí nikdo zbytečně nedělal „garáž“.
S náměstím souhlasím, ale krátká doba zdarma už u nádraží je a bude. Mimo velké parkoviště se tam nachází ještě menší K+R.
…na kterých v jednom kuse stojí taxikáři a dost často nakupující ve Futuru.
60 Kč/12 hodin parkování ?? To je v pohodě.
Pokud by to bylo pro lidi s nějakým časovým kupónem zdarma… Takže platí treba 1200 měsíčně a pak lítačka s 6. pásmem… To jako už je fakt lepší jezdit do ty Prahy autem.
No to je super. Teď ještě aby odpovídala kvalita služeb. Parkovací plochy mezi Futurem a nádražím na ruinách zbouraných domů jsou opravdu pýchou města. To by byla z hlediska použitelnosti nejlepší lokalita na parkovací dům. Na ten jejich parking ve Starokolínské jsem velmi zvědav. Kdo jim tam bude parkovat, když se tam dá oficiálně dostat pouze autem? Vždyť tam ještě ani neni prodloužený obchod a ještě dlouho nebude…
Však na těch ruinách nemusíte parkovat.
Na těch ruinách se neplatí, anebo platí ?
ne, jsou zdarma a proto jsou ihned ráno plné 😀
20 kč je nákladová cena odstavných ploch. parkovací domy jen v nákladech stojí mnohonásobně víc. až budete platit 3+ eura za hodinu, budete mít výběr kvalitního parkování.
To se platí možná na západě s mnohonásobnou kupní silou a spíš ani to ne, takže u nás pro to není jediný důvod.
Na západě to parkování není až tak drahé… U Bodamského jezera ve městě Kreuzlingen v turistické lokalitě v přístavu celodenní parkování 15 franků…. nějaké necelé 4 stovky. Kámoš byl loni v Hamburku na adventních trzích …. top lokalita , v centru a za celodenní parkování zaplatil cca nějakých 450 CZK.
Kolega, který navrhuje 3+€ za hodinu… to je cena pro top evropské lokality, nikoliv pro český Kolín….
Po silnici se dá chodit v zástupu vlevo. 🙂 Nejlepší by bylo na místě domů postavit opět normální domy, ne garáže, byť hluchá plocha je urbanisticky asi nejhorší. Jo, podchod na druhou stranu, to je v mnoha obcích stále ‚neřešitelný‘ problém, žel.
Chodci patří na povrch terénu, ne do žádných katakomb, tedy ani do podchodů – tam si dirigujte auta, ne lidi!
Tím se vysvětluje proč je některým chodcům naobtíž využívat podchody pod tratí a pro chůzi používají kolejiště.
to jste asi moc netrefil. myslim ze duvod nevyuzivani podchodu a jinych ,,inzenyrskych obchuzek ,, je ten , ze jsou mnohdy nekolikanasobne delsi a nerespektuji proudy pochodujicich. udelat podchod 100m od krizovatky pote co se zrusil v krizovatce prechod je jasny priklad , jak jit ignorovani teto stavby naproti
Přesně tak! Chodci mají chodit po povrchu, protože:
1. Pochody/nadchody nejsou bezbariérové. Jo, dá se tam dát plošina nebo výtah, ale o ně se musí někdo starat, plošina je pomalá a výtah zase drahý.
2. Honění chodců nahoru/dolů je přesně způsob, jak je od chůze odradit, nahnat je do aut a generovat další poptávku po silnicích a parkovištích.
„Kdo jim tam bude parkovat, když se tam dá oficiálně dostat pouze autem?“
Tak tohle už je trochu moc i na mě.
Plochy mezi Futurem a nádražím jsou na ruinách zbouraných domů (to máte pravdu), ale nejsou města, nýbrž v soukromém držení. Když to řeknu škaredě, nikdo Vás tam nenutí parkovat a můžete být rádi, že je to zatím zdarma. Jakmile by tam postavili druhou část Futura (bylo to v plánu), tak půjdou auta pryč.
Parking ve Starokolínské jde ruku v ruce s prodloužením podchodu, na které se plánují výluky v 2024 (on ten dům nebude stát ze dne na den).
Když si pak člověk sečte na kolik ho vyjde parkování a cesta do Prahy a zpět vlakem tak je pomalu na částce co v Praze za ten den s průměrným platem čistého vydělá..
No to je ale problém Prahy, že má parkování prakticky zadarmo a případné porušování předpisů prakticky nevymáhá.
Však máte možnost volby. Jednou z těch možností taky je pracovat v okolí svého bydliště a vůbec do Prahy nedojíždět. Člověk si musí spočítat kolik projezdí a jestli by nebylo lepší mít plat nižší, ale mít to do práce 5 minut pěšky. Peněz mu potom zbyde stejně, ale toho času co získá.
Tohle by se mělo tesat do kamene, opravdu.
A přitom je to naprosto obyčejná věc. Když má člověk více času, které nemusí strávit na cestě může ještě ušetřit. Třeba si přezuje auto místo toho, aby cestou z práce využíval služeb pneuservisu, vypěstuje si nějakou zeleninu na přilepšení nebo vezme rodinu na výlet. Ale je to o prioritách. Mladí co chtějí budovat kariéru takto smýšlet nebudou. někdy je nutné mít odvahu změnit profesi, kolektiv atd. Ale jak se říká „Všechno jde když se chce“ a „neříkej, že to nejde. Raději řekni, že to neumíš, nebo že zkrátka nechceš.“
No jasně, místo IT firmy půjde dělat do místního JZD.
Sice extrém, ale tak nějak. Ono to obvykle není 70 000 v Praze nebo 60 000 mimo, ale spíš 70 000 v Praze a s trochou štěstí 40 000 mimo, za stejnou nebo podobnou práci. Často taky stejná nebo podobná práce, respektive za podobné peníze mimo Prahu vůbec není. Jinak by se tak masově nedojíždělo. “Je to prosté jako bulharská striptérka.”
to nejde?
Jde. Ale kolik lidí bude chtít místo vývojáře za 70 tisíc krmit krávy za 15? I když ušetří za dojíždění?
moc ne , ale jde to😁. musi si ujasnit priority. videt deti jen kdyz spi , denne 3hodiny na ceste a utratit 10%za cestovani. nebo nakrmit a jit domu
Zrovna ten vývojář může pracovat z domova, dnes skoro pořád a vidět děti ještě častěji. Dokonce si je užije víc, než by chtěl :).
Tak v IT nemáte problém předřečníka, ale máte na cestu tam, zpět i parkovné vydělané už po cestě tam, pokud vám práce umožňuje fungovat i z vlaku.
Přesně na tohle myslím už od počátku. Nikam nedojíždím, pracuju z domova už 3 roky. A i tehdy jsem to měl v Praze do kanceláře pěšky 15 minut. Udělal jsem maximum pro to, abych se vyhnul nějakému dojíždění.
To ani náhodou. Průměrná mzda v Praze je cca 53 tisíc hrubého, tedy cca 42 tisíc (s dětmi víc). To vychází cca 2000 na den a tolik parkování a cesta vlakem fakt nestojí ani zdaleka.
Ano, inflace byla 400 % za 10 let.
Pokud chtějí stavět superdrahé patrové parkoviště, tak by před tím měli ty ceny zvednout ještě tak na trojnásobek, aby viděli jestli lidé skutečně stojí o tak drahá řešení.
a kdyby to neklaplo , stačí mít ve vedeni obce aktivního politika , jako v městysu Cerhenice , který dokázal vycucat dotace na kdejakou blbost , od rozhledny po semafory na silnici kde projede 500aut denne , nebo ,,naporcuje medvěda,, a i v obci o 1200lidech najednou parkovací dům stojí.