Kolem Jablonce do hor tunelem. ŘSD ukázalo nové plány na tangentu
Nová jablonecká západní tangenta má na severu začínat u křižovatky ulic Tovární a Široká. Foto: Google Street View

Nový tunel bude dlouhý půl kilometru.

Nový tunel bude dlouhý půl kilometru.
A všechno se to stejně sejde na kruháku u Shellky.
tak jest. Ale být řidičem není jednoduché, jakmile sednou za volant, tak přepnou mód na lobotomii… doprava, zejména osobní se řídí davovou psychózou. Kdo tohle bude umět řídit, tak si pomůže…. je zásadní, aby v JBC byl preferovaný směr kumulace dopravy, ale taky aby byl respektován vnější okruh, který mezi OK Tovární a OK Paseky je, pak to nemusí jezdit přes Mšeno… další problém, co už je 20 let schválený je mimoúrovňové křížení Palackého – U Přehrady.
Hezké, ale neřekl bych, že to vyřeší, co to řešit má. Doprava na Tanvald se stejně bude muset motat přes Mšeno, kde je to neustále zacpané.
to je právě to….oddělit tranzit od místní dopravu, proto mimoúrovňové křížení Ul. Palackého a U Přehrady z ul. Na Čihadle, což je zásadní pro plynulost dopravy.
Tak budeme mít konečně obchvat. Centrum města se zbaví dopravních problémů na 5. květnu, Pražské, Turnovské a Vodní. Hurá! Určitě se v této oblasti objeví značky se zákazem tranzitu a možná že i nějaké ty přikázané směry, aby z centra zmizeli i obtížní víkendoví chataři a chalupáři. Magistrátní zadání ŘSD bezpochyby splní (tak jako v záměru reagovalo na hlasy z Poršáku o randálu z nezakryté silnice) a bude klid. Ale jak pro koho. Kdo současnou situaci zná, ten ví, že průjezd není jednoduchý a připravovaný obchvat nic nevyřeší. Jen problém přesune, jak je pro tuto zemi celkově typické, o kousek… Číst vice »
Pár záběrů z vizualizace má Valbek s otřesnou hudbou mezi časy 0:13-0:34 tady
https://www.youtube.com/watch?v=5zwLxoSsjIU
No jo k showreelům se takovéhle hudba dává, je to atypický formát.
A že by v plánu tratě Praha – Liberec byla odbočka z Rychnova do Jablonce, to ne.
Zase je vidět, že točvolanti a škodící silniční doprava tu vládne.
Škodící komu? Pár ublíženým obětem nekontrolovaného surfování na internetu? Nebo zaměstnanosti, ekonomice, svobodě a flexibilitě přepravy, státnímu rozpočtu (80mld ročně na dani z pohonných hmot + další ze silniční daně)?
Svoboda. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Takže jste tady vyjmenoval jen to, co zrovna ladí vm. Supr!
Proto tam je otazník ty filosofe.
Já tam vidím těch otazníků více, čtěte v souvislostech.
Ehm… tohle nesmyslné pořekadlo obvkle používají ti, co by ve jménu nějaké domnělé svojí svobody někomu jinému jeho svobodu omezili a to obvykle dost zásadně. Takže nikoliv… svoboda jednoho končí tam, kde naráží na základní práva někoho jiného nebo na zákon. Ale rozhodně ne tam, kde se střetává s nějakou svobodou jiného jendotlivce.
Jen jsem chtěl napsat, že tady existují i jiné názory. Jinak ta věta dává smysl.
Ohánět se současnou „ekonomikou“, to používají ti, kteří vidí pouze růst v podobě hromady spotřebního zboží, která se za okamžik promění v hromadu odpadků. A proto se musí jezdit,a tedy i betonovat krajinu.
Lidem.
Nebo proč by se ten obchvat stavěl?
to není podstata, podstata je, že do města se dostene jen autem. Nic jiného do Jablonce nejede… nebýt tu ta 900 tak jsme v totál řiti…
Už jsem tam byl vlakem (z dvou směrů), autem, na kole, tramvají, pěšky, autobusem a přeletěl jsem nad tím i letadlem, ze kterého by se teoreticky dalo skočit s padákem, nabízí se i helikoptéra… takže nemáte pravdu.
Ta odbočka z Rychnova do Jablonce by byla fajn. Jenže jak to vypadá, tak bohužel ještě hodně dlouho bude chybět i samotná trať Praha – Liberec.
Až si na to dráha vydělá, třeba bude i odbočka z Rychnova do Jablonce
A tahle silnice si na to vydělá?
(platí v podstatě o jakékoliv infrastruktuře)
Silniční doprava jako celek si na sebe vydělá a státu ještě miliardy ročně zbydou, viz příjmy státu z různých daní a poplatků vs. zpět do infrastruktury investované peníze.
Zplundrovaná příroda, rozdělená krajina úbytek půdy a vody, rozmlácené cesty… to je nějaký výdělek?
Ne, to je Vaše deprese.
Tak určitě ze situace nemám radost, proto se vyjadřuji. Každý to nějak vidí. Někdo tady má depky z toho, že je málo pruhů, málo odpočívadel…, že se betonuje pomalu.
Jak přesně je tohle myšlený? Jednak ta nová trať se Rychnovu vyhne (dnes se tam komplikovaně zajíždí hlavně kvůli konfiguraci terénu a převýšení, které je potřeba překonat a i kdyby, tak z Rychnova do Jablonce je je to jakýmkoliv směrem tak do kopce, že tam trat asi nedovedete i kdyby celé vedla tunelem…
Podle mě myslel tazatel něco takého, pro což bysme tady asi všichni zvedli ruku, pokud by to mělo již použitelnou návaznozt z Hodkovic na MB/Prahu.
https://mapy.com/s/rezopetuse
I to je možná varianta, i když z hlediska vyústění v Jablonci ji nepovažuji za vhodnou.
možná směřovat to na Dolní nádraží – Hlavní – Centrum…..
Proč si myslíte, že kdyby trať vedla (celá) tunelem, tak by se tam nedovedla? Z mého pohledu to není pravda.
Čistě odhad a nesprávný… Pokud by vedla trať cca z místa, kde se kříží se silnicí I/65 a směrem na Brandl, kde by se napojila na stávající trať před dolním nádražím, tak je převýšení minimální (bydlím tu a tipoval bych, že to je víc) Ale znamená to tříkilometrový tunel…. prostě ten hřbet je po povrchu cca 200 výškových metrů nahoru a zase dolů…
Jakože trať magicky vyřeší všechny dopravní problémy a točvolanti utečou do vlaků? Ach tyhle naivní představy 😀 Mimochodem, vedle v Rakousku jsou podobné silniční tunely naprosto běžné.
V Německu jsou běžné také.
Trať vyřeší některé problémy a nabídne alternativu, aby ti co nechtějí tím kolečkem kroutit nemusely. Točvolantů se to samozřejmě netýká.
Můj příspěvek není o nemožnosti silničních tunelů, ale o nekritické preferenci silniční dopravy, která tímhle obchvatem své škodění zase přenese nejspíš jinam, například do Bedřichova.
Někdo se tu baví o jablkách, jiný o hruškách. Jste asi na špatném tématu nebo tomu vůbec nerozumíte?
Čemu nerozumím?
Co jsou hrušky a jablka?