Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

DPP předpokládá zahájení prací nad Muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
qwertz

Nemohl by nekdo z mistnich znalcu vysvetlit, proc se ta trat zrusila aby se zas nakladne po letech stavela?

Frank

To se zeptejte na ÚV, tramvaj zrušili komunisté prioritně kvůli výstavbě magistrály a snaze udělat uprostřed Václavské náměstí ostrov pěší zóny…

Tomáš Záruba

Nikoli ÚV, nýbrž MV.

automatic

protože tehdejší dopravní ideologie ( a nikoliv pouze na východě) hovořila tak, že když je dole metro, nahoře je tramvaj zbytečná. Čas však ukázal (Londýn, Paříž, Berlín, Madrid, Barcelona,..) že je to absolutní nesmysl. Ve všech městech na západ pak místo tramvají jezdí nad metrem autobusy (buď je metro hluboko jako v Praze, takže na cestu jednu stanici absolutně nevhodné, nebo nejde udělat bezbariérový přístup – Paříž, Londýn, Madrid a i ta Barcelona či částečně i Berlín). V centru západního Berlína se ze stejného důvodu zrušila tramvaj (pak celá západní část sítě) a dnes všude jezdí nad metrem autobusy –… Číst vice »

Robert Pražák

Tramvaje v západní části Berlína skončily mimo jiné i proto, že většina technického zázemí zůstala na východě.

Zdenek Hrdlicka

Jen pro doplnění. Ten sovětský typ metra zachránil část Starého města. Podpovrchová tam by znamenala zejména v trase A masivní demolice a i u B a C by byly bývaly větší. Cenou za to je, že na krátké vzdálenosti nedává smysl, jak píšete.

ČUDIL

Není to ta firma PORR která vyhrála zakázku na opravu Barrandovského mostu díky nejlevnější nabídce a nakonec cena byla o víc než 100% vyšší??
No uvidíme za 2 roky na kolik to vyšlo!!!

Filip Jirsák

Proč tu vyšší cenu a výherce zakázky spojujete, když to spolu nesouvisí? Cena byla vyšší, protože se v průběhu stavby ukázalo, že podmínky jsou jiné, než zadavatel předpokládal, takže bylo nutné zvolit jiné technologie.

Robert Pražák

Navíc, zkrátili termín.

Jarda

někdo koukal na televizní noviny, kdy se jede agitace proti Hřibovi..bohužel trapná reportáž zamlčující důležitá fakta

Lukas

Za tu dobu by v Číně postavili 200 km dálnice.

EM*

A kolik by postavili v Luxembursku?

Bram

Kdyby se povolilo uzavřít severojižní magistrálu zcela, bylo by vše hotovo zhruba za půl roku. Ale to nejde, už jen kvůli IZS.

DavidS

Tak ještě, že to víme. Děkujeme

Robert Pražák

Jistě. V Číně se totiž nemusí zdržovat takovými „nesmysly“, jako je výkup pozemků a nemovitostí, výběrovými řízeními nebo žalobami různých iniciativ a spolků. To se to pak staví. V Číně by chtěl žít každý.

Tomáš Záruba

Příprava na odbočení směr Hlavní nádraží tedy nebude…?

Skippy

Vsimnete si druhy obrazek nahore.

ohh

Tady je to samej milovním mastnej tyče… K poblití

Blzx

Jo, všichni sednem za volant a bude vše lepší, že:))))))

Jerry

Ale umí česky, na rozdíl od tebe.

Bram

Tak jsi si poblil sako, běž si ho tedy radši vyměnit. Krom toho, že to tvé sako je na pohled nechutné, tak i pěkně smrdí. Fujtajbl…

Michal Bartoníček

A v čem točvolant jako vy vidí problém?

Frank

By mě zajímalo kolikrát si utřel volant za dobu vlastnictví auta…

Michal Bartoníček

Mě taky. 😀

MichalS

ohh trapné

Adam Ř

Škoda toho podchodu – jeden z mála komfortnějších než přechod

tarten

Nepřijde mi. Od té doby, co je tam přechod, chodím horem.

Polohovač

Přesně. Od té doby jsem už do té smrduté díry nevlezl. 😊

Zdenek Hrdlicka

Nevím proč, ale já tam ten přechod nemám rád. Radši to beru podchodem.

Bram

Jsem téhož názoru…

Hobluj

Komfortnější snad jedině tím, že tam neprší. Jinak prodlužuje zacházku, ovšem pro ty, co i cesta je cíl –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ „komfortně“. A s novou zastávkou mezi budovami Muzea zbytečný.

Adam Ř

Pro lidi, co přijedou od IPP linkou, která pokračuje směr Vinohrady by to byl nejpohodlnější přístup na Václavák – díky svahu by to ani nebyla zacházka

Hobluj

Nejpohodlnější přístup na Václavák? Jedině tím zastřešením. Ovšem po schodech, které prodlužují zacházku mírně, nebo jejich obejitím, které ji prodlouží podstatně. Pohodlnější je počkat na zelenou, když už je na magistrále světelně řízený přechod.
Podchod je možná bezpečnější, ale když bude využit málo, tak bude nebezpečný a proto ještě méně využívaný.
No uvidíme, jak se změní linkové vedení po kompletní přestavbě. Ten oblouk směr Vinohrady vznikl až s koncem TT podél Václaváku.

MaT

Komfortnější bych neřekl – jen je jeden z mála, kde jít podchodem neznamená ztracený spád – ale to je tím, že je tam magistrála celá ve svahu. Ale když pak člověk pokračuje Vinohradskou, trochu zacházka ta je. A ta rampa je celkem úzká, když tam ještě přechod nebyl a chodilo tam víc lidí, úplně ideální to nebylo. Samotný podchod pak byl zúžen nějakými provozovnami. Nebo když člověk chtěl do Římské, musel po schodech… Každopádně od té doby, co tam přechod je, tak také chodím většinou po něm. I za cenu čekání na zelenou. Ale to se zase dá vykompenzovat tím,… Číst vice »

tarten

I když se názvu zastávky „Škrétova“ nedá mnoho vytknout, moc vypovídající to není. Mnohem lepší by bylo něco jako „Za Muzeem“.

Lukáš Novák

Tam je to odjakživa „Nad Museem“.

tarten

Pravda, jsem pro všema deseti!

scoffer

Opakování názvu zastávek mi nepřijde úplně vhodné. Nad Museem příští zastávka Muzeum… Odstrašující příklad vidím v Nový Hloubětín, Vozovna Hloubětín, Starý Hloubětín, Hloubětín, Sídliště Hloubětín. Ty jo? Asi jsem v Hloubětíně 😀

Adam Ř

Mě takovéhle opakování přijde vhodné v rámci jednoho uzlu, což by zde bylo – i ze Škrétovy/Nad Muzeem bude přestup na metro Muzeum. Naopak mi to přijde lepší řešení, než třeba Dejvická + Vítězné náměstí nebo Můstek+Václavské náměstí.

scoffer

Jo jako Palmovka. To mi přijde ok. Ale nad, muzeum, pod… Mi přijde prostě divný.

Adam Ř

Mě přijde fajn, že z názvu je jasné že patří k tomu uzlu, i v které části se nachází. A je to elegantnější, než kdyby to bylo „Muzeum (v Legerově ulici)“ po vzoru NNŽ a Hlaváku. (a k tomu si ušetříme dilema ohledně výslovnosti Legerovy)

Jan Dobiáš

Na “Dejvická+Vítězné náměstí” je špatně ta “Dejvická”. Dejvická ulice je někde jinde a hlavním orientačním bodem je tu “kulaťák”, tedy Vítězné náměstí. Tak by se měla jmenivat stanice metra a zast. tramvaje směr Červený vrch se klidně může jmenovat třeba Šolínova.

laska

No ona ta Dejvická ulice se jmenuje podle toho, že je v Dejvicích. Stejně jako ta zastávka metra…

Náhodný Kolemjdoucí

Letňany, Výstaviště Letňany, Staré Letňany, Nové Letňany, Avia Letňany, Sídliště Letňany … ale aby to nebylo tak jednoduché, tak je ještě Letňanská, ale ta je na Proseku.

Jiný

Hlavně není těch zastávek nějak moc? Škrétova je potřeba pro 11, která nepojede na Muzeum, ale ta mezi muzei je navíc.

Ondra

Když tak sleduju ten automobilový provoz před muzeem ve dvou pruzích, říkám si, škoda že už se do toho nešlo s větší odvahou a oba směry před i za muzeem se neudělaly ve dvou pruzích. Už několik měsíců to tak je a kolaps se nekoná, časem by si na to lidi zvykli úplně. Památky jako muzem nebo opera si to zaslouží

haxor

To není několik měsíců ale v součtu už skoro rok. A pokaždé když tam jedu, tak si říkám to samé, co Vy.

Lukáš Novák

Za to může ažbudeokruhismus SPOLU a ANO.

Pražec

Podepisuju a sním o cyklopruhu.
Zároveň by se šikl buspruh, který by přidal jednu dvě zastávky mezi Vyšehradem a IPP. Protože obslužnost Karlova linkou 148 je tragédie.

lol

Smazáno pro debilitu uživatele.

Polohovač

Naučte se používat metro.

Michal Bartoníček

Co napsal? Nestihl jsem si to přečíst.

Petr

Kolaps se nekoná? Tak určitě. Asi žijete v jiném městě. Kolaps je tam každý den. Ta doprava nezmizí. Část se přelije do Blanky, na Žižkov a zbytek zůstane na kolabující se zúžené magistrále. Zkuste se podívat, jak vyřešili svoji “magistrálu” v Düsseldorfu.

VRTjecesta

Jaký kolaps, člověče?

Bram

Žádný kolaps se nekoná, tak zklidni hormon.

Michal Bartoníček

Jak?

Honza

Bude součástí této stavby už i příprava na budoucí odbočení na hlavní nádraží, nebo se to pak bude kopat znovu až to někdy přijde?
Z plánku je to nejednoznačné (na jednom nákresu to vidím, na druhém ne, nebo jsem slepý…)

Jan Tichavský

V posledním obrázku od DPP vidím tu žlutou plochu kolem nové budovy Muzea, kam koleje asi mají dál vést, ale ještě se pokládat nebudou. Výhybky by tam asi dát mohli ve stylu Dvoeckého mostu od Lihovaru. Jen je otázka jak to ještě s hlavákem dopadne. Dřív se slibovalo, že tahle boční větev je bude ralizovat jako první, ale vzala se velkolepě rekonstrukce celého vestibulu s parkem, tak se to zkomplikovalo.

Frantík

A navíc je to udělané tak chytře, že bude magistrálu krizit tramvaj 2x. Ale pravda, v centru se ta pomalejší rychlost dá předpokládat.

Filip Jirsák

Kde? Jak?

Bram

Při jízdě od Hlavního nádraží na Václavské náměstí bude tramvaj křížit Wilsonovu ulici dvakrát. To vhodné není ani trochu, ale už se s tím nedá nic dělat. Akorát tento stav nastane nejdříve tak za deset let, protože výstavba trati kolem Hlavního nádraží se odkládá, mohou za to nevyjasněné otázky s rekonstrukcí nové budovy Hlavního nádraží. Tedy zda spíš jen oprava a úpravy současné budovy, nebo její velká změna související s pergolou navrženou dánskými architekty.

Filip Jirsák

Předpokládám, že to bude koordinované s křižovatkou u Muzea. A je otázka, jak byste to vyřešil lépe, aniž byste půlku té oblasti zboural a znovu postavil.

Bram

Silně pochybuji, že se povolí projet tramvajím od Hlavního nádraží na Václavské náměstí na jeden cyklus dvakrát přes Wilsonovu ulici. To je nejspíš bez šance. Projekt je poplatný době svého vzniku, kdy se předpokládalo, že vznikne nejprve tramvajová trať kolem Hlavního nádraží, přičemž se tím zavře huba zastáncům obnovy tramvají v centru Prahy a Václavské náměstí bude bez tramvají navždy, jak si přáli tehdejší politikové, například jakýsi Oldík Lomecký. Jenže byly předposlední volby a tramvaje na Václavském náměstí dostaly konečně zelenou a po posledních volbách se podařilo zajistit, že projekt jede dál a je již v pokročilém stadiu v rámci… Číst vice »

Filip Jirsák

To, že by se trať na opačné straně Wilsonovy ulice vešla, ještě neznamená, že by bylo jednoduché ji tam postavit. Navíc je otázka, jak byste se vypořádal s napojením na Václavák a jak by vypadalo napojení od Vinohradské – nevím, jestli je žádoucí mít tramvajové výhybky zrovna na magistrále.

Bram

U Muzea by to muselo vypadat takto:

https://mapy.cz/s/pusogebeca

Výhybky by pak ve vozovce Wilsonovy ulice nebyly.

Filip Jirsák

Když píšete, že by výhybky ve vozovce být nemusely, bylo by dobré to tak i namalovat, tedy ty tramvajové koleje posunout do středu toho parkoviště.

Auta by ve vašem návrhu na Václavák vjížděla kudy? Představu o tom, co vše by se muselo přeložit v podzemí, to předpokládám nemáte – předpokládám, že jsou to jen čáry na mapě.

Bram

Připomínám, že pro obnovu tramvajové trati na Václavském náměstí se přeložek inženýrských sítí dělalo docela dost, včetně plynovodu. Tak proč by to nešlo i zde. Stejně se pro obnovu tramvajové trati kolem Hlavního nádraží budou muset dělat velké přeložky inženýrských sítí, protože nová tramvajová trať nebude většinově ve stopě tramvajové trati ze šedesátých let. Stačí to takto na pochopení, nebo je třeba dalšího podrobnějšího vysvětlování?!?

Frank

Magistrálu někdo udělal tak chytře, že z jednoho divadla, jednoho muzea a zbytku bývalého parku udělala ostrov

Průvodce původní Aleš

Tenkrát na tom ostrově byl ještě federální parlament.

Jan Smolka

V zadávací dokumentaci veřejné zakázky stavba končí těmi kusými kolejemi mezi budovami NM, respektive zastávkami u nich. Odbočení směr HN se jí netýká.
To odbočení je (aspoň podle zadávačky VZ) součástí stavby TT Václavské náměstí, ale jenom ve směru od Vinohradské. Ve směru HN-VN jsou tam jenom rozjezdové výhybky od HN.

Ondra K.

Ze strany DPP bylo tohle už někdy dřív vysvětlováno. Kolejová křižovatka před muzeem bude mít vrchol u Václaváku řešený splítkovými výhybkami, které budou osazeny až společně se stavbou trati k nádraží.

Nevím

Nebude odpočka spíše součástí stavby na Václaváku? Pokud dobře rozumím, tak toho je stavba nad národním muzeem, zatímco odbočka na hlavní nádraží by měl být pod muzeem.

zdeněk

nejdřív pergolu , pak odbočku

martin.janecek

Ten samý dotaz po přečtení článku, ale jasné mi to z diskuse neni… Ostatně nemyslím, si, že by paralelní spojení kolem hlaváku bylo úplně závislé na pergole, ale mohu se mýlit…

Bram

Je závislé na pergole. Hodně závislé.