Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů
Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

DPP předpokládá zahájení prací nad Muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.
Nemohl by nekdo z mistnich znalcu vysvetlit, proc se ta trat zrusila aby se zas nakladne po letech stavela?
To se zeptejte na ÚV, tramvaj zrušili komunisté prioritně kvůli výstavbě magistrály a snaze udělat uprostřed Václavské náměstí ostrov pěší zóny…
Nikoli ÚV, nýbrž MV.
protože tehdejší dopravní ideologie ( a nikoliv pouze na východě) hovořila tak, že když je dole metro, nahoře je tramvaj zbytečná. Čas však ukázal (Londýn, Paříž, Berlín, Madrid, Barcelona,..) že je to absolutní nesmysl. Ve všech městech na západ pak místo tramvají jezdí nad metrem autobusy (buď je metro hluboko jako v Praze, takže na cestu jednu stanici absolutně nevhodné, nebo nejde udělat bezbariérový přístup – Paříž, Londýn, Madrid a i ta Barcelona či částečně i Berlín). V centru západního Berlína se ze stejného důvodu zrušila tramvaj (pak celá západní část sítě) a dnes všude jezdí nad metrem autobusy –… Číst vice »
Tramvaje v západní části Berlína skončily mimo jiné i proto, že většina technického zázemí zůstala na východě.
Jen pro doplnění. Ten sovětský typ metra zachránil část Starého města. Podpovrchová tam by znamenala zejména v trase A masivní demolice a i u B a C by byly bývaly větší. Cenou za to je, že na krátké vzdálenosti nedává smysl, jak píšete.
Není to ta firma PORR která vyhrála zakázku na opravu Barrandovského mostu díky nejlevnější nabídce a nakonec cena byla o víc než 100% vyšší??
No uvidíme za 2 roky na kolik to vyšlo!!!
Proč tu vyšší cenu a výherce zakázky spojujete, když to spolu nesouvisí? Cena byla vyšší, protože se v průběhu stavby ukázalo, že podmínky jsou jiné, než zadavatel předpokládal, takže bylo nutné zvolit jiné technologie.
Navíc, zkrátili termín.
někdo koukal na televizní noviny, kdy se jede agitace proti Hřibovi..bohužel trapná reportáž zamlčující důležitá fakta
Za tu dobu by v Číně postavili 200 km dálnice.
A kolik by postavili v Luxembursku?
Kdyby se povolilo uzavřít severojižní magistrálu zcela, bylo by vše hotovo zhruba za půl roku. Ale to nejde, už jen kvůli IZS.
Tak ještě, že to víme. Děkujeme
Jistě. V Číně se totiž nemusí zdržovat takovými „nesmysly“, jako je výkup pozemků a nemovitostí, výběrovými řízeními nebo žalobami různých iniciativ a spolků. To se to pak staví. V Číně by chtěl žít každý.
Příprava na odbočení směr Hlavní nádraží tedy nebude…?
Vsimnete si druhy obrazek nahore.
Tady je to samej milovním mastnej tyče… K poblití
Jo, všichni sednem za volant a bude vše lepší, že:))))))
Ale umí česky, na rozdíl od tebe.
Tak jsi si poblil sako, běž si ho tedy radši vyměnit. Krom toho, že to tvé sako je na pohled nechutné, tak i pěkně smrdí. Fujtajbl…
A v čem točvolant jako vy vidí problém?
By mě zajímalo kolikrát si utřel volant za dobu vlastnictví auta…
Mě taky. 😀
ohh trapné
Škoda toho podchodu – jeden z mála komfortnějších než přechod
Nepřijde mi. Od té doby, co je tam přechod, chodím horem.
Přesně. Od té doby jsem už do té smrduté díry nevlezl. 😊
Nevím proč, ale já tam ten přechod nemám rád. Radši to beru podchodem.
Jsem téhož názoru…
Komfortnější snad jedině tím, že tam neprší. Jinak prodlužuje zacházku, ovšem pro ty, co i cesta je cíl – „komfortně“. A s novou zastávkou mezi budovami Muzea zbytečný.
Pro lidi, co přijedou od IPP linkou, která pokračuje směr Vinohrady by to byl nejpohodlnější přístup na Václavák – díky svahu by to ani nebyla zacházka
Nejpohodlnější přístup na Václavák? Jedině tím zastřešením. Ovšem po schodech, které prodlužují zacházku mírně, nebo jejich obejitím, které ji prodlouží podstatně. Pohodlnější je počkat na zelenou, když už je na magistrále světelně řízený přechod.
Podchod je možná bezpečnější, ale když bude využit málo, tak bude nebezpečný a proto ještě méně využívaný.
No uvidíme, jak se změní linkové vedení po kompletní přestavbě. Ten oblouk směr Vinohrady vznikl až s koncem TT podél Václaváku.
Komfortnější bych neřekl – jen je jeden z mála, kde jít podchodem neznamená ztracený spád – ale to je tím, že je tam magistrála celá ve svahu. Ale když pak člověk pokračuje Vinohradskou, trochu zacházka ta je. A ta rampa je celkem úzká, když tam ještě přechod nebyl a chodilo tam víc lidí, úplně ideální to nebylo. Samotný podchod pak byl zúžen nějakými provozovnami. Nebo když člověk chtěl do Římské, musel po schodech… Každopádně od té doby, co tam přechod je, tak také chodím většinou po něm. I za cenu čekání na zelenou. Ale to se zase dá vykompenzovat tím,… Číst vice »
I když se názvu zastávky „Škrétova“ nedá mnoho vytknout, moc vypovídající to není. Mnohem lepší by bylo něco jako „Za Muzeem“.
Tam je to odjakživa „Nad Museem“.
Pravda, jsem pro všema deseti!
Opakování názvu zastávek mi nepřijde úplně vhodné. Nad Museem příští zastávka Muzeum… Odstrašující příklad vidím v Nový Hloubětín, Vozovna Hloubětín, Starý Hloubětín, Hloubětín, Sídliště Hloubětín. Ty jo? Asi jsem v Hloubětíně 😀
Mě takovéhle opakování přijde vhodné v rámci jednoho uzlu, což by zde bylo – i ze Škrétovy/Nad Muzeem bude přestup na metro Muzeum. Naopak mi to přijde lepší řešení, než třeba Dejvická + Vítězné náměstí nebo Můstek+Václavské náměstí.
Jo jako Palmovka. To mi přijde ok. Ale nad, muzeum, pod… Mi přijde prostě divný.
Mě přijde fajn, že z názvu je jasné že patří k tomu uzlu, i v které části se nachází. A je to elegantnější, než kdyby to bylo „Muzeum (v Legerově ulici)“ po vzoru NNŽ a Hlaváku. (a k tomu si ušetříme dilema ohledně výslovnosti Legerovy)
Na “Dejvická+Vítězné náměstí” je špatně ta “Dejvická”. Dejvická ulice je někde jinde a hlavním orientačním bodem je tu “kulaťák”, tedy Vítězné náměstí. Tak by se měla jmenivat stanice metra a zast. tramvaje směr Červený vrch se klidně může jmenovat třeba Šolínova.
No ona ta Dejvická ulice se jmenuje podle toho, že je v Dejvicích. Stejně jako ta zastávka metra…
Letňany, Výstaviště Letňany, Staré Letňany, Nové Letňany, Avia Letňany, Sídliště Letňany … ale aby to nebylo tak jednoduché, tak je ještě Letňanská, ale ta je na Proseku.
Hlavně není těch zastávek nějak moc? Škrétova je potřeba pro 11, která nepojede na Muzeum, ale ta mezi muzei je navíc.
Když tak sleduju ten automobilový provoz před muzeem ve dvou pruzích, říkám si, škoda že už se do toho nešlo s větší odvahou a oba směry před i za muzeem se neudělaly ve dvou pruzích. Už několik měsíců to tak je a kolaps se nekoná, časem by si na to lidi zvykli úplně. Památky jako muzem nebo opera si to zaslouží
To není několik měsíců ale v součtu už skoro rok. A pokaždé když tam jedu, tak si říkám to samé, co Vy.
Za to může ažbudeokruhismus SPOLU a ANO.
Podepisuju a sním o cyklopruhu.
Zároveň by se šikl buspruh, který by přidal jednu dvě zastávky mezi Vyšehradem a IPP. Protože obslužnost Karlova linkou 148 je tragédie.
Smazáno pro debilitu uživatele.
Naučte se používat metro.
Co napsal? Nestihl jsem si to přečíst.
Kolaps se nekoná? Tak určitě. Asi žijete v jiném městě. Kolaps je tam každý den. Ta doprava nezmizí. Část se přelije do Blanky, na Žižkov a zbytek zůstane na kolabující se zúžené magistrále. Zkuste se podívat, jak vyřešili svoji “magistrálu” v Düsseldorfu.
Jaký kolaps, člověče?
Žádný kolaps se nekoná, tak zklidni hormon.
Jak?
Bude součástí této stavby už i příprava na budoucí odbočení na hlavní nádraží, nebo se to pak bude kopat znovu až to někdy přijde?
Z plánku je to nejednoznačné (na jednom nákresu to vidím, na druhém ne, nebo jsem slepý…)
V posledním obrázku od DPP vidím tu žlutou plochu kolem nové budovy Muzea, kam koleje asi mají dál vést, ale ještě se pokládat nebudou. Výhybky by tam asi dát mohli ve stylu Dvoeckého mostu od Lihovaru. Jen je otázka jak to ještě s hlavákem dopadne. Dřív se slibovalo, že tahle boční větev je bude ralizovat jako první, ale vzala se velkolepě rekonstrukce celého vestibulu s parkem, tak se to zkomplikovalo.
A navíc je to udělané tak chytře, že bude magistrálu krizit tramvaj 2x. Ale pravda, v centru se ta pomalejší rychlost dá předpokládat.
Kde? Jak?
Při jízdě od Hlavního nádraží na Václavské náměstí bude tramvaj křížit Wilsonovu ulici dvakrát. To vhodné není ani trochu, ale už se s tím nedá nic dělat. Akorát tento stav nastane nejdříve tak za deset let, protože výstavba trati kolem Hlavního nádraží se odkládá, mohou za to nevyjasněné otázky s rekonstrukcí nové budovy Hlavního nádraží. Tedy zda spíš jen oprava a úpravy současné budovy, nebo její velká změna související s pergolou navrženou dánskými architekty.
Předpokládám, že to bude koordinované s křižovatkou u Muzea. A je otázka, jak byste to vyřešil lépe, aniž byste půlku té oblasti zboural a znovu postavil.
Silně pochybuji, že se povolí projet tramvajím od Hlavního nádraží na Václavské náměstí na jeden cyklus dvakrát přes Wilsonovu ulici. To je nejspíš bez šance. Projekt je poplatný době svého vzniku, kdy se předpokládalo, že vznikne nejprve tramvajová trať kolem Hlavního nádraží, přičemž se tím zavře huba zastáncům obnovy tramvají v centru Prahy a Václavské náměstí bude bez tramvají navždy, jak si přáli tehdejší politikové, například jakýsi Oldík Lomecký. Jenže byly předposlední volby a tramvaje na Václavském náměstí dostaly konečně zelenou a po posledních volbách se podařilo zajistit, že projekt jede dál a je již v pokročilém stadiu v rámci… Číst vice »
To, že by se trať na opačné straně Wilsonovy ulice vešla, ještě neznamená, že by bylo jednoduché ji tam postavit. Navíc je otázka, jak byste se vypořádal s napojením na Václavák a jak by vypadalo napojení od Vinohradské – nevím, jestli je žádoucí mít tramvajové výhybky zrovna na magistrále.
U Muzea by to muselo vypadat takto:
https://mapy.cz/s/pusogebeca
Výhybky by pak ve vozovce Wilsonovy ulice nebyly.
Když píšete, že by výhybky ve vozovce být nemusely, bylo by dobré to tak i namalovat, tedy ty tramvajové koleje posunout do středu toho parkoviště.
Auta by ve vašem návrhu na Václavák vjížděla kudy? Představu o tom, co vše by se muselo přeložit v podzemí, to předpokládám nemáte – předpokládám, že jsou to jen čáry na mapě.
Připomínám, že pro obnovu tramvajové trati na Václavském náměstí se přeložek inženýrských sítí dělalo docela dost, včetně plynovodu. Tak proč by to nešlo i zde. Stejně se pro obnovu tramvajové trati kolem Hlavního nádraží budou muset dělat velké přeložky inženýrských sítí, protože nová tramvajová trať nebude většinově ve stopě tramvajové trati ze šedesátých let. Stačí to takto na pochopení, nebo je třeba dalšího podrobnějšího vysvětlování?!?
Magistrálu někdo udělal tak chytře, že z jednoho divadla, jednoho muzea a zbytku bývalého parku udělala ostrov
Tenkrát na tom ostrově byl ještě federální parlament.
V zadávací dokumentaci veřejné zakázky stavba končí těmi kusými kolejemi mezi budovami NM, respektive zastávkami u nich. Odbočení směr HN se jí netýká.
To odbočení je (aspoň podle zadávačky VZ) součástí stavby TT Václavské náměstí, ale jenom ve směru od Vinohradské. Ve směru HN-VN jsou tam jenom rozjezdové výhybky od HN.
Ze strany DPP bylo tohle už někdy dřív vysvětlováno. Kolejová křižovatka před muzeem bude mít vrchol u Václaváku řešený splítkovými výhybkami, které budou osazeny až společně se stavbou trati k nádraží.
Nebude odpočka spíše součástí stavby na Václaváku? Pokud dobře rozumím, tak toho je stavba nad národním muzeem, zatímco odbočka na hlavní nádraží by měl být pod muzeem.
nejdřív pergolu , pak odbočku
Ten samý dotaz po přečtení článku, ale jasné mi to z diskuse neni… Ostatně nemyslím, si, že by paralelní spojení kolem hlaváku bylo úplně závislé na pergole, ale mohu se mýlit…
Je závislé na pergole. Hodně závislé.