Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů
Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)
DPP předpokládá zahájení prací nad Muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.
Příprava na odbočení směr Hlavní nádraží tedy nebude…?
Vsimnete si druhy obrazek nahore.
Tady je to samej milovním mastnej tyče… K poblití
Jo, všichni sednem za volant a bude vše lepší, že:))))))
Ale umí česky, na rozdíl od tebe.
Škoda že neklesla na 50 milionů. Krátká předložka a kolik to udělá…
Škoda toho podchodu – jeden z mála komfortnějších než přechod
Nepřijde mi. Od té doby, co je tam přechod, chodím horem.
Přesně. Od té doby jsem už do té smrduté díry nevlezl. 😊
Jsem téhož názoru…
Komfortnější snad jedině tím, že tam neprší. Jinak prodlužuje zacházku, ovšem pro ty, co i cesta je cíl – „komfortně“. A s novou zastávkou mezi budovami Muzea zbytečný.
Pro lidi, co přijedou od IPP linkou, která pokračuje směr Vinohrady by to byl nejpohodlnější přístup na Václavák – díky svahu by to ani nebyla zacházka
Komfortnější bych neřekl – jen je jeden z mála, kde jít podchodem neznamená ztracený spád – ale to je tím, že je tam magistrála celá ve svahu. Ale když pak člověk pokračuje Vinohradskou, trochu zacházka ta je. A ta rampa je celkem úzká, když tam ještě přechod nebyl a chodilo tam víc lidí, úplně ideální to nebylo. Samotný podchod pak byl zúžen nějakými provozovnami. Nebo když člověk chtěl do Římské, musel po schodech… Každopádně od té doby, co tam přechod je, tak také chodím většinou po něm. I za cenu čekání na zelenou. Ale to se zase dá vykompenzovat tím,… Číst vice »
I když se názvu zastávky „Škrétova“ nedá mnoho vytknout, moc vypovídající to není. Mnohem lepší by bylo něco jako „Za Muzeem“.
Tam je to odjakživa „Nad Museem“.
Pravda, jsem pro všema deseti!
Opakování názvu zastávek mi nepřijde úplně vhodné. Nad Museem příští zastávka Muzeum… Odstrašující příklad vidím v Nový Hloubětín, Vozovna Hloubětín, Starý Hloubětín, Hloubětín, Sídliště Hloubětín. Ty jo? Asi jsem v Hloubětíně 😀
Mě takovéhle opakování přijde vhodné v rámci jednoho uzlu, což by zde bylo – i ze Škrétovy/Nad Muzeem bude přestup na metro Muzeum. Naopak mi to přijde lepší řešení, než třeba Dejvická + Vítězné náměstí nebo Můstek+Václavské náměstí.
Jo jako Palmovka. To mi přijde ok. Ale nad, muzeum, pod… Mi přijde prostě divný.
Mě přijde fajn, že z názvu je jasné že patří k tomu uzlu, i v které části se nachází. A je to elegantnější, než kdyby to bylo „Muzeum (v Legerově ulici)“ po vzoru NNŽ a Hlaváku. (a k tomu si ušetříme dilema ohledně výslovnosti Legerovy)
Letňany, Výstaviště Letňany, Staré Letňany, Nové Letňany, Avia Letňany, Sídliště Letňany … ale aby to nebylo tak jednoduché, tak je ještě Letňanská, ale ta je na Proseku.
Když tak sleduju ten automobilový provoz před muzeem ve dvou pruzích, říkám si, škoda že už se do toho nešlo s větší odvahou a oba směry před i za muzeem se neudělaly ve dvou pruzích. Už několik měsíců to tak je a kolaps se nekoná, časem by si na to lidi zvykli úplně. Památky jako muzem nebo opera si to zaslouží
To není několik měsíců ale v součtu už skoro rok. A pokaždé když tam jedu, tak si říkám to samé, co Vy.
Za to může ažbudeokruhismus SPOLU a ANO.
Podepisuju a sním o cyklopruhu.
Zároveň by se šikl buspruh, který by přidal jednu dvě zastávky mezi Vyšehradem a IPP. Protože obslužnost Karlova linkou 148 je tragédie.
Smazáno pro debilitu uživatele.
Naučte se používat metro.
Kolaps se nekoná? Tak určitě. Asi žijete v jiném městě. Kolaps je tam každý den. Ta doprava nezmizí. Část se přelije do Blanky, na Žižkov a zbytek zůstane na kolabující se zúžené magistrále. Zkuste se podívat, jak vyřešili svoji “magistrálu” v Düsseldorfu.
Jaký kolaps, člověče?
Bude součástí této stavby už i příprava na budoucí odbočení na hlavní nádraží, nebo se to pak bude kopat znovu až to někdy přijde?
Z plánku je to nejednoznačné (na jednom nákresu to vidím, na druhém ne, nebo jsem slepý…)
V posledním obrázku od DPP vidím tu žlutou plochu kolem nové budovy Muzea, kam koleje asi mají dál vést, ale ještě se pokládat nebudou. Výhybky by tam asi dát mohli ve stylu Dvoeckého mostu od Lihovaru. Jen je otázka jak to ještě s hlavákem dopadne. Dřív se slibovalo, že tahle boční větev je bude ralizovat jako první, ale vzala se velkolepě rekonstrukce celého vestibulu s parkem, tak se to zkomplikovalo.
A navíc je to udělané tak chytře, že bude magistrálu krizit tramvaj 2x. Ale pravda, v centru se ta pomalejší rychlost dá předpokládat.
Kde? Jak?
V zadávací dokumentaci veřejné zakázky stavba končí těmi kusými kolejemi mezi budovami NM, respektive zastávkami u nich. Odbočení směr HN se jí netýká.
To odbočení je (aspoň podle zadávačky VZ) součástí stavby TT Václavské náměstí, ale jenom ve směru od Vinohradské. Ve směru HN-VN jsou tam jenom rozjezdové výhybky od HN.
Ze strany DPP bylo tohle už někdy dřív vysvětlováno. Kolejová křižovatka před muzeem bude mít vrchol u Václaváku řešený splítkovými výhybkami, které budou osazeny až společně se stavbou trati k nádraží.
Nebude odpočka spíše součástí stavby na Václaváku? Pokud dobře rozumím, tak toho je stavba nad národním muzeem, zatímco odbočka na hlavní nádraží by měl být pod muzeem.
nejdřív pergolu , pak odbočku
Ten samý dotaz po přečtení článku, ale jasné mi to z diskuse neni… Ostatně nemyslím, si, že by paralelní spojení kolem hlaváku bylo úplně závislé na pergole, ale mohu se mýlit…