regio-vlak

Kolejový triangl nad Muzeem postaví Porr, cena klesla o 50 milionů

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea, stavba v roce 2018. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

DPP předpokládá zahájení prací nad Muzeem v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Příprava na odbočení směr Hlavní nádraží tedy nebude…?

Skippy

Vsimnete si druhy obrazek nahore.

ohh

Tady je to samej milovním mastnej tyče… K poblití

Blzx

Jo, všichni sednem za volant a bude vše lepší, že:))))))

Jerry

Ale umí česky, na rozdíl od tebe.

Jan

Škoda že neklesla na 50 milionů. Krátká předložka a kolik to udělá…

Adam Ř

Škoda toho podchodu – jeden z mála komfortnějších než přechod

tarten

Nepřijde mi. Od té doby, co je tam přechod, chodím horem.

Polohovač

Přesně. Od té doby jsem už do té smrduté díry nevlezl. 😊

Bram

Jsem téhož názoru…

Hobluj

Komfortnější snad jedině tím, že tam neprší. Jinak prodlužuje zacházku, ovšem pro ty, co i cesta je cíl –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ „komfortně“. A s novou zastávkou mezi budovami Muzea zbytečný.

Adam Ř

Pro lidi, co přijedou od IPP linkou, která pokračuje směr Vinohrady by to byl nejpohodlnější přístup na Václavák – díky svahu by to ani nebyla zacházka

MaT

Komfortnější bych neřekl – jen je jeden z mála, kde jít podchodem neznamená ztracený spád – ale to je tím, že je tam magistrála celá ve svahu. Ale když pak člověk pokračuje Vinohradskou, trochu zacházka ta je. A ta rampa je celkem úzká, když tam ještě přechod nebyl a chodilo tam víc lidí, úplně ideální to nebylo. Samotný podchod pak byl zúžen nějakými provozovnami. Nebo když člověk chtěl do Římské, musel po schodech… Každopádně od té doby, co tam přechod je, tak také chodím většinou po něm. I za cenu čekání na zelenou. Ale to se zase dá vykompenzovat tím,… Číst vice »

tarten

I když se názvu zastávky „Škrétova“ nedá mnoho vytknout, moc vypovídající to není. Mnohem lepší by bylo něco jako „Za Muzeem“.

Lukáš Novák

Tam je to odjakživa „Nad Museem“.

tarten

Pravda, jsem pro všema deseti!

scoffer

Opakování názvu zastávek mi nepřijde úplně vhodné. Nad Museem příští zastávka Muzeum… Odstrašující příklad vidím v Nový Hloubětín, Vozovna Hloubětín, Starý Hloubětín, Hloubětín, Sídliště Hloubětín. Ty jo? Asi jsem v Hloubětíně 😀

Adam Ř

Mě takovéhle opakování přijde vhodné v rámci jednoho uzlu, což by zde bylo – i ze Škrétovy/Nad Muzeem bude přestup na metro Muzeum. Naopak mi to přijde lepší řešení, než třeba Dejvická + Vítězné náměstí nebo Můstek+Václavské náměstí.

scoffer

Jo jako Palmovka. To mi přijde ok. Ale nad, muzeum, pod… Mi přijde prostě divný.

Adam Ř

Mě přijde fajn, že z názvu je jasné že patří k tomu uzlu, i v které části se nachází. A je to elegantnější, než kdyby to bylo „Muzeum (v Legerově ulici)“ po vzoru NNŽ a Hlaváku. (a k tomu si ušetříme dilema ohledně výslovnosti Legerovy)

Náhodný Kolemjdoucí

Letňany, Výstaviště Letňany, Staré Letňany, Nové Letňany, Avia Letňany, Sídliště Letňany … ale aby to nebylo tak jednoduché, tak je ještě Letňanská, ale ta je na Proseku.

Ondra

Když tak sleduju ten automobilový provoz před muzeem ve dvou pruzích, říkám si, škoda že už se do toho nešlo s větší odvahou a oba směry před i za muzeem se neudělaly ve dvou pruzích. Už několik měsíců to tak je a kolaps se nekoná, časem by si na to lidi zvykli úplně. Památky jako muzem nebo opera si to zaslouží

haxor

To není několik měsíců ale v součtu už skoro rok. A pokaždé když tam jedu, tak si říkám to samé, co Vy.

Lukáš Novák

Za to může ažbudeokruhismus SPOLU a ANO.

Pražec

Podepisuju a sním o cyklopruhu.
Zároveň by se šikl buspruh, který by přidal jednu dvě zastávky mezi Vyšehradem a IPP. Protože obslužnost Karlova linkou 148 je tragédie.

lol

Smazáno pro debilitu uživatele.

Polohovač

Naučte se používat metro.

Petr

Kolaps se nekoná? Tak určitě. Asi žijete v jiném městě. Kolaps je tam každý den. Ta doprava nezmizí. Část se přelije do Blanky, na Žižkov a zbytek zůstane na kolabující se zúžené magistrále. Zkuste se podívat, jak vyřešili svoji “magistrálu” v Düsseldorfu.

VRTjecesta

Jaký kolaps, člověče?

Honza

Bude součástí této stavby už i příprava na budoucí odbočení na hlavní nádraží, nebo se to pak bude kopat znovu až to někdy přijde?
Z plánku je to nejednoznačné (na jednom nákresu to vidím, na druhém ne, nebo jsem slepý…)

Jan Tichavský

V posledním obrázku od DPP vidím tu žlutou plochu kolem nové budovy Muzea, kam koleje asi mají dál vést, ale ještě se pokládat nebudou. Výhybky by tam asi dát mohli ve stylu Dvoeckého mostu od Lihovaru. Jen je otázka jak to ještě s hlavákem dopadne. Dřív se slibovalo, že tahle boční větev je bude ralizovat jako první, ale vzala se velkolepě rekonstrukce celého vestibulu s parkem, tak se to zkomplikovalo.

Frantík

A navíc je to udělané tak chytře, že bude magistrálu krizit tramvaj 2x. Ale pravda, v centru se ta pomalejší rychlost dá předpokládat.

Filip Jirsák

Kde? Jak?

Jan Smolka

V zadávací dokumentaci veřejné zakázky stavba končí těmi kusými kolejemi mezi budovami NM, respektive zastávkami u nich. Odbočení směr HN se jí netýká.
To odbočení je (aspoň podle zadávačky VZ) součástí stavby TT Václavské náměstí, ale jenom ve směru od Vinohradské. Ve směru HN-VN jsou tam jenom rozjezdové výhybky od HN.

Ondra K.

Ze strany DPP bylo tohle už někdy dřív vysvětlováno. Kolejová křižovatka před muzeem bude mít vrchol u Václaváku řešený splítkovými výhybkami, které budou osazeny až společně se stavbou trati k nádraží.

Nevím

Nebude odpočka spíše součástí stavby na Václaváku? Pokud dobře rozumím, tak toho je stavba nad národním muzeem, zatímco odbočka na hlavní nádraží by měl být pod muzeem.

zdeněk

nejdřív pergolu , pak odbočku

martin.janecek

Ten samý dotaz po přečtení článku, ale jasné mi to z diskuse neni… Ostatně nemyslím, si, že by paralelní spojení kolem hlaváku bylo úplně závislé na pergole, ale mohu se mýlit…