Kolejové spojení Prahy a Brandýsa nad Labem zadrhlo hned na začátku. Kraj si zpracuje svoji studii
Stanice Brandýs nad Labem. Foto: Peter Bado
Správa železnic slibuje, že soutěž vypíše brzy znovu.
Správa železnic slibuje, že soutěž vypíše brzy znovu.
Na kolik vyšlo to vypsání a zrušení? Po pár týdnech? Smrdí to buď něčí neschopností nebo podvodem.
No jo, MD/SŽ mafie si nechce nechat vypustit rybník – že by třeba SP dělal někdo jiný, než kámoši, a že by třeba vyšlo něco jiného, než by si přímo zadali oni?
Na druhou stranu přímé zadání ze strany SČK dost smrdí, pokud k tomu dojde…
Přípoje v návrhu GVD se setkávají od obyvatel Brandýsa s pozitivními ohlasy, viz. Facebookové diskuze, uvidíme realitu, no a těch cca. 50 lidí (počítám hlavně z oblasti Královic) zatím vložené ešusy hravě zvládnou, dají dejme tomu na pár let čas na vyřešení nastalého problému..
Nicméně i těch 50 lidí na vlak bude znamenat dodání něčeho kapacitnějšího než 809… Chce to třeba nasazení Stadleru, nemusi nutne vozit vzduch z Vranan do Hornich Berkovic .
Opravte si ten článek prosím. Nic jako vlakotramvajová trať neexistuje, vlakotramvaj je vozidlo, které umí jezdit po železničních i tramvajových tratích.
I z pohledu české legislativy?
Ano výhody satelitních nocleháren….Tak než zadají studii pro studii….
Z podobného pohledu je satelitní noclehárnou i sídliště Lužiny a s ním související potřeba Metra, které tam dnes už jezdí.
No a tím mělo být řečeno co? Že když někdo pořídí dům (v případě Brandýsa už možná spíš byt) za Prahou, tak nemá mít na lepší a rychlé spojení a patří mu to. Kdyby byla lepší kolejová doprava, tak není v Praze taková nedostupnost bydlení, protože by nebyl problém bydlet dál a dostat se vlakem třeba z Roudnice n/L, Litoměřic za půl hoďku do centra Prahy.
Ne, tím má být řečeno to, že tahle země je země “developerů” (v ČR mafiánů a šmelinářů s pozemky) a že vyřešení a zafinancování udržitelné dopravy v každé civilizované zemi je od 80. let povinností právě těchto, nikoli zase jen kapitalizace zisků a socializace ztrát, jako tady.
Způsoby, jakými Penta, Sekyra a většina dalších (čest výjimkám) rejžujou peníze, jsou nejen nemravné, ale především okrádají celý národ.
Klidně ať jsou dvě studie, to je v nákladech minimum…
Problémem není počet studií ani moc jejich cena.
Problém je, že každá další studie znamená odsouvání realizace.
Viz přestavba brněnského uzlu (studie a přemýšlení zda či kam odsunout nádraží zdržely přestavbu o desítky let) nebo milion studií na Berounský tunel.
Můžeme argumentovat „.. ale ta nová studie najde ještě lepčí řešení“, ale po nějakém čase aspoň já budu radši za nějakou docela dobrou postavenou železnici, než za padesátou osmou o trošku lepší studii do šuplíku.
Jen ať se Brno zdržuje. Stejně na to stát nemá, chce vyhodit 50+ miliard za něco, co dopravu jen zhorší.
Bych řekl, že úplně největší zdržení ŽUBu jde na vrub soudruhům, kterým se nechtělo do Brna investovat. Ostatně, první etapou přestavby byl nákladní průtah zprovozněný začátkem 70. let.
A druhou etapou bude přesun osobních peronů zpět k nákladnímu průtahu, jen dál od města 😀
No že SŽ a SČK je dělají paralelně, o to mi jde.
Tak zrovna ten Brandýs je ovšem ve fázi, kdy se sotva prosadila myšlenka “no asi by bylo dobrý se tím začít zabývat”, o nějakém “zdržování studiemi” hovořit nelze.
Pane Sůro, prosím, ještě to projděte a nějak stylisticky učešte, text vypadá takový nějaký neuspořádaný. Děkuji.
Myslím, že kbelský tunel by se těžko obhájil. Proto severní variantu radši ne, z tohoto pohledu je lepší trasa od odb. Skály
Přes pozemky starosty Radonic? To asi těžko.
To by v civilizované společnosti nemělo hrát roli.
Nic nebude, protože správa železnic společně s Prahou při nedávné rekonstrukci Vysočan totálně zaspala a připravila východní výjezd z nádraží pouze na tři koleje. Z toho minimálně dvě jsou třeba pro trať na Čelákovice a Lysou. Rád bych se mýlil, ale obávám se, že vzhledem k tomu, že v okolí už probíhá nová výstavba, místní nimby se už postarají, aby se tam v budoucnu už žádná další kolej nepostavila. Do Vysočan bude třeba mít od východu zapojenou přestavěnou trať na Neratovice, ideálně na dvojkolejku s tunelem z Klíčova do Čakovic, a bylo by vhodné připravovat i novou rychlou trať na… Číst vice »
Kolegové, 375 bus mi jezdí za barakem. Ten kloubní má kapacitu 2/3 ReGIOpantera, jezdí po cca 6-7 minutách a stejně to nepoberou. K tomu komfort, kolona a 375 není jediná linka z Brandeisa. 376,378 a další)
To má vážně kloubový autobus přes 90 míst k sezení a přes 90 míst ke stání? A to jen srovnáváme s tím dvouvozovým Panterem. Srovnání s třívozovým by tvrdilo, že má kloubový autobus kolem 160 míst k sezení.
Pozastavil bych se také nad jinou věcí: Podle všech šotopouček autobusem nikdo nejezdí, takže je zbytečné, aby jezdil 10x za hodinu, stačí 1x za hodinu. 😀
Teď vážně: Pokud by se započítala hodinová kapacita, tak kloubáky po 10 minutách vyjdou kapacitnějij než RegioPanter (2vozový) á 30 minut.
Tady si někdo plete turistickou dopravu s nucenou dojížďkou do města, kdy si cestující nemůže vybrat. Brouk pytlík zase dokazuje, jak hluboce problematice nerozumí.
Pochybuju o tom, že by nabídka „budete půl hodiny stát ve vlaku hlava na hlavě“ bylo to, co lidi přesvědčí, že nemají jezdit autem.
Nemá se 375 za pár let elektrifikovat? Možná by se spolu s tím daly objednat delší trolejbusy podobně jako na letiště.
To ano, ale neřeši to pravidelná zpoždění linky 375 v důsledku kolon. Poptávka je taková, že se slušně uživí trolejbus (už by pak stačil asi standardní kloub) i vlakotramvaj.
Poptávka je taková, že by se uživil plnotučnej vlak, zvláště vzhledem k dalšímu očekávanému nárůstu obyvatel v oblasti.
Jenže kdy tam začnou jezdit trolejbusy a kdy ty vlakotramvaje?
Neřeší to sice zpoždění, ale může to přechodně pomoci alespoň s kapacitou, na kterou si „Vojtech“ také stěžuje.
“ale naprosto nepoužitelné pro dojíždění do Prahy”
Tak kategoricky bych to netvrdil. Od nového GVD v Čelákovicích přestup na Prahu pár minut. Vyřešit PZZ (tím zvýšit traťovou rychlost) a nahradit 809 něčím normálním a hned by to byla jiná písnička… Na kde jaké lokálce se tak děje, ale tady je to pořád sci-fi. Asi někomu status quo vyhovuje…
To sice může pomoci časově, ale jak jsou na tom ty ešusy z Lysé do Prahy ve špičce? Nejezdí narvané už teď? Vejde se do toho dalších 50 lidí navíc?
Teď nejezdí po 232 Os co 15 min a Sp.
Raději bych (automatické) spřahování než zaplácání kapacity tratě dalšími krátkými osobními vlaky.
A kde píšu něco o krátkých Os na 232?🤦♂️ Píšu o přestupu prakticky bez čekání…
Nebo by třeba mohl přijet bateriový vlak z Brandýsa a z Čelákovic úvratí pokračovat do Prahy v prokladu vlaků od Lysé. Ale to je asi větší sci-fi, než nová trať.
Možná lepší spojovat a v případě potřeby směrem do Prahy prodloužit nástupiště. To bych považoval zase za menší vědeckou fantazii než novou trať, zvláště ve formě relativně pomalé tramvaje…
Jestli někdo požaduje zajíždění do zástavby v obci, tak se s pomalostí a tramvají bude muset smířit.
Spojování má smysl v případě, když je vyčerpaná kapacita trati. Jinak je lepší rozpůlit interval – tím se spojení zatraktivní pro místa, kde je ten poloviční interval.
Než se něco pohne, tak by tam mohl „dočasně“ jezdit BEMU Panter…
S úpravou PZZ souhlas, obzvlšť tam, kde to znamená konec omezení na 60 km/h na jinak rovné trati v poli.