Kolejová atrakce Terstu se může vrátit. Úřad schválil zkušební provoz tramvají s lanovkou do Opiciny
Tramvaj v Opicině po osmi letech. Foto: Commune di Trieste
Tramvaj nejezdí od roku 2016 kvůli nehodě.
Tramvaj nejezdí od roku 2016 kvůli nehodě.
Díky za článek. Pokud by někdo chtěl v okolí pěší nebo cyklistický výlet po opuštěné trati z Terstu k železniční stanici Hrpelje-Kozina, měl by si vytvořit dostatečnou časovou rezervu. Od obce Mihele je stezka vedena obchozí (objízdnou) cestou přes Krvavi Potok a dále po lesních cestách. Důvodem je využívání tělesa v úseku Mihele – Kozina stavebními stroji od prostoru viaduktu Glinščica, na který z obou stran navazují tunely na nové trati Divača – Koper.
Chtělo by to protáhnout trať znovu až k nádraží v Opicine, aby se dalo přestupovat na vlaky do Slovinska
Busem je to z Terstu do Lublaně o půl hodiny rychlejší než vlakem z Opiciny. Takže počítám, že mimo šotoušů to nikdo nechce.
Není přece jenom Lublaň – pro turisty jsou i zajímavé lokality cestou a předpokládám, že ten autobus asi není jejich „vymeták“. A z Divače odbočuje hezzká trať do Nové Gorice a dál přes Bled do Jesenice, takže kdyby ta tramvaj jezdila ještě někam dál městem a končila blíž k opicinskému nádraží, byl by to víc než kilometr ušetřeného pěšího přesunu.
Ale v Opicině ve vozovně u stávajícího konce TT je aspoň dobré rychlé občerstvení s venkovní teráskou nad „šturcem“ TT = typicky italské s jejich kávou (45.6865585N, 13.7871480E).
Však ten vlak jede už z Terstu a do Opiciny na nádraží k němu jezdí autobus. Možnosti jsou, blbnutí s tramvají už je jen šotoušovina.
Vlak jede z Opicini, přímo do Terstu nejede. Tramvaj je od nádraží cca 1,5 km a ano, jak přímo z Terstu, tak od tramvaje jede bus k nádraží v Oppicině či poblíž k němu.
https://potniski.sz.si/en/international-travel/italy-i/direct-connection-maribor-celje-ljubljana-trieste/
A to je spoj do Rijeki? Tohle je úplně jiný vlak. 😀 😉
Tři autobusy denně, co provozuje slovinská Arriva jsou vymetáky. Pak samozřejmě jezdí Flixbus a další společností, ale to jsou průjezdní busy. Dobré nepředpokládat, ale zjistit si informace, tak složité to není, pár minut s Googlem.
Á frustrovaní šoto frustráti už zase mínusovali. Asi neumí používat Google. Nebo možná jen prostě se domnívají, že lží změní pravdu. Bohužel, nefungujete to, ať už si namlouvají cokoli.;-)
na tu klikatici na dřevěných pražcích, kde se jezdí maximálně 80 km/h v regionální elektrické jednotce na tvrdých sedadlech obalených kusem látky?
Tak jestli to delaji jako u nas, tak v roce 2028 zavedou nickolejny provoz, aby mohli v roce 2030 otevrit zrekonstruovany 20km usek s rychlosti „az“ 90 km/h.
K tomu poslednímu odstavci o popularitě Trieste bych ještě doplnil, že v březnu tam začne dokonce létat z Prahy Ryanair.
Terst je nádherné město.Za Rakouska Uherska tam žilo dost Čechů a byla to pro české země brána do zámoří.Na nábřeží je tam pomník i českého vynálezce Josefa Ressla.
A zámek Miramare – takový kousek R-U monarchie v místě, kde ho dnes člověk nějak intuitivně nečeká.