Kolaps železniční dopravy po nehodě v Pardubicích. Provoz se rozjíždí po jedné koleji rychlostí 10 km/h
Srážka vlaků v Pardubicích. Foto: Drážní inspekce
Odklon přes Vysočinu je neprůjezdný. České dráhy vyzvaly cestující, aby cesty přes Pardubice dnes odložili.
U laické veřejnosti bych to čekal, ale předpokládám, že se tady vyjadřují i nadšenci a fanoušci, kteří do železnice vidí o malinko více než běžný cestující nebo kolemjdoucí. Proč někdo pro boha chce hlavu ministra? Kupku sice nijak nemusím, ale jak jeho odchod ovlivní to, aby se na železnici neděly takto fatální nehody?
Nadávejte na SŽ. Tihle diletanti mají prsty v tom, že nejsou schopni zkoordinovat výluky tak, aby se Pardubice daly objet jinudy.
Nebo taky nadávejte dopravcům. Buhví, v jakém mentálním stavu byl zrovna strojvedoucí RJ, tzn jestli nebyl unavený díky přemíře šichet na lokomotivě RJ nebo díky vedlejšáku u soukromých dopravců.
Strojvedoucí nerespektoval návěst, tzn porušil předpis. A technologie nejsou blbuvzdorné.
Jenže ona ta únava nikdy nezávisí jen na šichtách. Ono se občas stane, že nemůžeš usnout, že máš nějaký životní problémy a spousty dalšího. Pak můžeš jít klidně do práce po týdnu volna a být unavenej po 20 minutách v práci. A nikdo nehraje na to, že by se to mohlo stát a nenechá tě doma.
Má si dojít pro neschopenku. Aha, bude mít míň peněz. Takže to neudělá.
ETCS blbuvzdorné bude. Nadávejte dopravcům, co jeho zavedení prohlašují za diskriminaci 😀
Ministr dopravy je nadřízený šéfa SŽ, úkoluje ho a s plněním zadaných úkolů je očividně dlouhodobě spokojený.
SŽ dělá jen to, co jí MD přikáže, nebo dovolí.
Zbývá maličkost. Kde sehnat ty stovky miliard, ze kterých to co je potřeba zaplatíte. I rozpočet ministerstva, potažmo i celého státu je omezený. A když většina rozpočtu jsou mandatorní výdaje, tak na ty investice už tolik peněz logicky nezbývá, že?
Protože dav. A dav rád křičí a volá
Trochu mimo téma, ale možná, kdyby se ty rekonstrukce dělaly s životností v řádu vyšších jednotek let, nebylo by třeba každé léto rozkopat celou republiku a objízdné trasy by existovaly. Zrovna Hradec – Osek je výluka snad každý rok. Proč?
Protože peníze musejí proudit.
Ministr dopravy už podal demisi? Jak může k něčemu takovému dojít na 1. koridoru se vší tou technikou? Obecné ohrožení, otřesená důvěra lidí v bezpečnou železniční dopravu?
Nic to nemění na tom, že pro cestujícího je železniční přeprava 10x bezpečnější než silniční. Absolutně bezpečná bohužel není.
A tím, že ministr podá demisi, se situace na železniči nějak zlepší?
Ano. Třeba tam přijde někdo, kdo ty stojaté zatuchlé vody aspoň trochu rozhrábne.
Nestyďte se, řekněte jméno 😀
Někdo jako Bárta? 😀 😀
Jednoduché recepty nefungují.
A náklady co by chtěli jet do Rakous/Itálie teď ani pořádně nemohou přes Budějovice, pokud by nechtěli jet dieslem… Ví někdo od kolika hodin budou moct náklady jezdit přes Hradec, případně jestli to opravdu někteří berou na Budějovice?
Právě Ústím projeli dva Herkuly Metransu směr Praha..
EC z Varšavy z Hradce odjel 21:31. Na Hradec jel z Ptahy až Přerovská Zubr, řekl bych zbytečně, protože by Pardubicemi mohl projet stejně jako poslední Pendolíno z Košic někdy po půl jedenácté.
Proč by vlak jedoucí do Rakouska přes ČB potřeboval dieselovou lokomotivu? Maximálně vlak jedoucí z Plzně. Jinak vše sjízdné elektricky…
Protože až do dvou hodin odpoledne předchozího dne, tedy tři hodiny po tom co jsem napsal tento komentář, jezdily busy Veselí-Budějovice? Já taky psal na Budějovice, ne přes, protože s dieslem přes Třeboň a to asi i platí v době, kdy je trať do Budějovic sjízdná, protože ta jednokolejka je velkou část dne pro náklady neprůjezdná, přes všechny ty rychlíky a osobáky, které tam pravidelně křižují.
Krásná koordinace výluk. Inženýři mysleli úplně na všechno.
Nejezdí se koordinovaně nikde. Co byste ještě chtěl?
Třeba aby Svoboda vypadl.
A kdo místo něj?
Je tu tolik textů ale žádný se nezabývá tím jak se stalo že dva vlaky se octly na jedné koleji proti sobě. To už je to tak běžné nebo se to musí dlouze vyšetřovat? Mně laikovi se to jeví tak že buď někdo chybně nastavil výhybku nebo jel na červenou(?)
Takhle je to jednoduché, ale musí se postahovat data z lokomotiv, ze zabezepčovacího zařízení, vyslechnout dispečery, strojvedoucí … Vyšetřováním se může objevit chyba nebo selhání tam, kde to nikdo nečekal.
Jedinou rozumnou odpověď na to dá vyšetřování. Internetové spekulace moc cenné nebudou, že.
Studénka byla 8.8., Pardubice 6.6.
Pardubice 5.6.
On ten náraz na hlavním tahu den před volbami je celkem symbolický. Už dlouho je zřejmé, že se řítíme proti zdi, ale stále držíme nohu na plynu a chceme víc a víc… A pak už nic.
Není.
To spíš věřím na terorismus na vlak s Ukrajinci. Mimochodem aktuálně ČD kompletně down: web, aplikace, vše. Jízednky nelze koupit.
Terorismus na vlak s Ukrajinci? To vážně?
No zní to docela divoce, ale nevylučoval bych to. Podle svědka bylo postaveno. Dovolila by to ESA či co je v Pardubicích?
Kdo ví co ten svědek viděl, třeba bylo cestové návěstidlo na výstrahu a vlak projel až odjezd, navíc se mohl jakkoliv zmýlit. Vyšetřovatelé budou mít k dispozici záznam ze staničního zabezpečovacího zařízení, výpovědi strojvedoucích a spoustu dalšího, takže nějaké lidové hypotézy mj. o terorismu nejsou na místě a raději bych počkal, co řekne vyšetřování, než hledat možné ale nepravděpodobné senzace.
Je to řízeno centrálně z Prahy.
Tohle je bohužel v dnešní situaci legitimní otázka. Viz Vrbětice…
Neříkám že to tak nemůže být, ale než se pouštět do takových divokých spekulací, raději bych počkal, na co přijdou vyšetřovatelé. Není třeba hned hledat senzace a vyvolávat paniku.
Jenže to nedává žádný smysl. Nic na to ve skutečnosti neukazuje. Jediné, čeho takovými otázkami můžete dosáhnout, je dát „zadarmo“ ve veřejném prostoru showtime vámi vybranému teroristovi, aniž by on musel hnout prstem.
Vždycky je lepší čekat na zprávu vyšetřování, než začínat konspirace..
7.7 nové rizikový den Ale letos je jest 9.9. 10.10. 11.11. 12.12. A pozor 24.12. 24roku
Jo to určitě. A nejhorší bude 13.13., to raději ani nevycházejte z domu, netopte, nesviťte, nevařte, nezapínejte počítač ani telefon a neotvírejte okna.
Bohužel až do konce roku budou přes Pardubice rizikové všechny dny.
„Ale čím se budou lišit od jiných dnů?“ (abych citoval Matrix)
Jestli ČD byly v informování nejlepší, tak to je velká bída. Měl jsem jet z Prahy Pendolinem v 6:00 do Popradu. Po dvou hodinách čekání vlak zrušili a že máme jet aspoň do Přelouče,žže tam se uvidí. Tam vlak nezastavil i když průvodčí po vlaku rozhlašoval, že z Přelouče busem. Přistáli jsme v Pardubicích a byli odesláni busem do Chocně. Všichni se narvali do dvou autobusů. Pak hodina a půl v Chocni. Kde. A informacích řekli, že nic neví, protože je vše řízeno z Prahy. Teď po 6. hodinách Zábřeh na Moravě. Alespoň, že jedeme Interjetem snad do Žiliny. Takže… Číst vice »
tojo, tady se často a rádo plive na RJ, ale ČD v tom nejsou o moc lepší 😉
No vypadá to , že první vagony budou na určitou dobu prázdné. Ale asi je nás více, kdo máme pud sebezáchovy.
A taky nechápu proč někteří dopravci řadí vozy první třídy hned za lokomotivou …
Protože cestou tam jsou vzadu a cestou zpět vpředu? Šok, co?
Aby jimi neprocházeli dvojkaři.
To je ale geniální myšlenka :-))) Jakože podle tebe mají soupravu na konečné stanici vždycky kompletně přestavovat, aby lidé v první třídě měli teoreticky bezpečnější cestu? 🙂 Pro tvoji informaci, budeš se divit, ale úroveň cestovní třídy se dělí podle servisu na palubě, ne podle bezpečnosti. Dokonce i v letectví, kde se za první třídu platí výrazně vyšší násobky ceny, než za economy, nezaručuje první třída ani o milimetr vyšší bezpečnost letu.
Přece, aby tam byli cestující z první třídy dřiv🤣
Cestuje v ní méně lidí?
To je co za nesmysl? Proč vůbec řešíte nějaké třídy, podle vás jen lidi co jedou první třídou sou lidi a chcete aby jenom ti byli v bezpečí, to se vám nepovedlo. A celé to co píšete je nesmysl
Nedávno se mě syn ptal, proč kupuji místenky do prostředního vagónu …
to zní na první pohled logicky ale vzpomeňte si na Eschede
Furt je těch nehod na začátku vlaku víc. A protože při koupi místenky neznáš směr jízdy …
S dětma kupuju do dětského oddílu. Pokud je tam dětské kino tak ani nejde jinak, protože to dcera vyžaduje. Jinak si myslím, že nemá moc velký smysl pečlivě vybírat místa, která mají být teoreticky nejbezpečnější, stejně jako v letadle. Pravděpodobnost být účastníkem vážné nehody je naštěstí stále velmi malá, to už mě spíš sejme auto na přechodu.
A neptal se vás také, proč vůbec místenky kupujete a vážete se tím na konkrétní spoj, kdy nakonec se může přihodit, že váš výlet se z různých důvodů protáhne nebo ho naopak budete potřebovat časově zkrátit?
Kúpou miestenky sa na žiaden spoj nikto neviaže.
Když si koupíte místenku tak si ji nekupujete na konkrétní vlak? A jak to děláte?
Přesně tak – na vlak a konkrétní sedadla v něm.
Ne. Byl rád, že jsme si sedli přes jinak plný vlak.
O. K. Přeji vám, ať i ostatní cesty se synem vám klapnou tak, že z různých důvodů (počasí, nenadálá zdravotní indispozice, ujetý přípoj) vám vždycky přesně klapne cesta plánovaným (resp. už předem nějakým „časově odhadnutým“) spojem + ať ten vámi vyhlédnutý spoj nakonec nejede později než jiný týmž směrem, do kterého ale zarezervováno mít nebudete.
Vsak neni peoblem jizdenku zelrusit a koupit si novou na jiny spoj vcetne mistenky.
To já kupuju zásadně do krajních, jsou prázdnější.
Tohle už je x-tý problém v řadě. JE TO NA rezignaci ministra dopravy a hluboké změny na Správě železnic. Jasně strojvedoucí byl ten co udělal poslední špatný krok. Ale ty předražené nekoncepční modernizace, jak to vyjde. Šetření, protože chybí peníze apod. Už to nejsou každodenní hospodářské ztráty, ale už i lidské životy. Takové mergle mají řídit lidi schopní. Na ŘSD pár změn a už se na to dá dívat. Chudáci, ti co na to doplatili, nejde mi o to, že se má někdo zodpovídat, ale o budoucnost, že takto to dál nejde. Řvát by měli velcí daňoví poplatníci, firmy atd.,… Číst vice »
Fyjalo octup
Hele, proč to nenapíšete normálně česky?
Je to napsané tak, aby tomu šotodezolé včetně tebe rozuměli 👍
Přepsal transparent z jedné protivládní demonstrace, přepsal ho do písmene přesně.
A můžu ten transparent vidět? Myslím originál, zatím jsem narazil jen na photoshopové verze.
Příště to chce méně koblih po ránu, marmeláda pak leze do mozku. Na rezignaci ministra dopravy to FAKT není.
Ano, na SŽ by měly padat koryta a obsadit se to novými lidmi. Protože lidi od kolejí uvízli ve století páry.
SŽ nepodléhá pokynům MD, nebo co?
Sosnu vyhodit? … a ti, kteří protestovali proti ETCS, by měli být raději potichu.
To musíte za pány Červíčkem, Zajíčkem, Kolovratníkem a dalšími co nastavili generálnímu řediteli KPI tak, že je lepší rychleji stavět než udržovat kvalitní objízdné trasy.
Kvalitní objízdné trasy se dají udržovat, pokud jsou již postavené. Přijde mi ale, že kvalitní objízdná trať Choceň-Hradec-Velký Osek postavená není.
A taky mi přijde, že na trati přes Vysočinu probíhá velká údržba po 70 letech od postavení, kdy se mimo jiné mění staré dožívající přáhradové mosty (u Tišnova). Naštěstí tomu nebrání spolek za starý Tišnov.
Tam byla náhradní výluka a nikdo nedělal. Mají pochvalu.
Po této události nejspíše sobotní akce s pantografem nebude. Má k tomu někdo nějaké info?
Proč nebude, vždyť má jet po jiné trati, z Chocně rovnou do Hradce.
Ale příčilo by se mi dělat oslavy na místě, kde krátce před tím zemřeli čtyři lidé.
Účelem té cesty do Hradce je navézt žabotlam na sobotní slavnostní otevření té zatavky, kde se včera vše semlelo.
A pak ze zeleznice je bezpecna!
Statisticky je daleko bezpečnější, než doprava autem…
Podľa akej štatistiky? Na kilometer prejdenej cesty alebo na počet nastúpení a vystúpení, t.j. na počet ciest? Lebo ak rátame na kilometer, tak bude asi bezpečnejšia. Ak rátame na počet ciest, tak by som si nebol celkom istý.
Na Slovensku asi ne, ale v Česku ano. 🙂
Záleží. Když máte grafikon jako noty na buben, tak je menší riziko, že se vlaky srazí. Už jen proto, že je menší pravděpodobnost, že se vůbec na trati potkají 😉
Zhodou náhod som bubeník. A „noty na buben“ som videl, aj keď nie som „notista“ aby som podľa nich hral v orchestri (kde sa asi zobralo slovné spojenie „noty na buben“). Pri bežnej rockovej hudbe to nie je vôbec také zlé. Mimochodom, preferujem zápis bicích (bubnov) v basovom kľúči. 😉
Vždyť si tu statistiku můžete zjistit sám. V ČR zhruba 10 miliard osobokilometrů odvezou vlaky, podobně jsou na tom autobusy a 90 miliard odvezou osobní auta.
Silniční doprava tedy odvádí cca 10x větší výkon než železniční. Na silnicích zemře ročně cca 450 lidí. Zemře na dráze v průměru každý rok 45 cestujících?
A koľko ciest sa absolvuje autom a koľko železnicou? Pochybujem, že niekto cestuje vlakom 2 km do obchodu.
Koľko ciest je nepodstatné, počítá se to přes ujeté kilometry. Nebo myslíte, že máte stejnou šanci být zabitý, když jedete 2 km do obchodu nebo 800 km do Chorvatska?
Práve to sa pokúšam zistiť, kde mám väčšiu šancu stať sa účastníkom nehody. To, či a kde sa skôr zabijem, je ďalší bod štatistiky a tým je závažnosť a počet zranení keď už k neho dôjde. Teraz otázka, čo je nehoda. Podľa mňa všetko, čo sa rieši buď s políciou a/alebo poisťovňou. Takže aj rôzne „ťukance“, pri ktorých si to odnesie lak a posiťovňa to rieši, resp. kamienky v okne. Áno, aj to je nehoda. Nemusí sa nikto zraniť.
Největší šanci máte v posteli. Tam umírá nejvíce lidí.
Koľko kilometrov v priemere najazdíte v posteli? 🙂 Ale ináč +1.
To je irelevantní srovnání. Jediné relevantní srovnání dopravního výkonu je počet osob které jsou odvezeny a vzdálenost na jakou jsou odvezeny.
Je samozřejmě odlišná situace kdy jedna osoba jede dvě minuty jeden kilometr a jedna osoba jede dvě hodiny dvěstě kilometrů už proto, že během dvou hodin se toho může stát mnohem víc než během dvou minut.
Takže v druhém případě byl odveden 200x vyšší dopravní výkon.
Odvedený dopravný výkon nespochybňujem.
Z psychologického hľadiska človeka málo zaujíma pravdepodobnosť nehody na ceste bodu „X“ do bodu „Y“. Jeho zaujíma odpoveď na otázku „Keď teraz nastúpim do dopravného priostriedku a pôjdem z „X“ do „Y“, aká je šanca, že sa stanem účastníkom dopravnej nehody? Aká je pravdepodobnosť, že budem zranený/zabitý?“
Poukazujem na to, že štatistika sa dá robiť rôzne a môže dať potom rôzne výsledky. To je aj jedna z možných príčin, prečo sa toľko ľudí bojí letieť, ale nemá problém nasadnúť do auta.
Psychologické hledisko nevyjadřuje riziko smrti při používání dopravního prostředku. To je skutečně jen psychologické hledisko, tedy otázka pocitů.
Súhlasím. Len poukazujem, že „riziko smrti při používání dopravního prostředku“ sa dá vyjadriť aj ináč, ako prejdenou vzdialenosťou.
Nedá. Vždy je to jen statistická pravděpodobnost. I v nejbezpečnějším dopravním prostředku nebo nejméně pravděpodobném kontextu můžete zahynout, když máte smůlu, že to vyjde zrovna na vás.
Největší šance je, že se zabijete v autě, ale většina lidí má kliku (ne všichni a opravdu pro to nemusíte jet daleko). Nejbezpečněji asi letadlem, ale i tam to občas na někoho vyjde.
Pochybujete blbě. Například relace do 5 km Dolany – Kralupy, Otvovice – Kralupy, Nelahozeves – Kralupy nebo Dřetovice – Brandýsek jen v mém okolí jsou typické nákupní relace s taškama RVHP.
Prakticky podľa každej relevantnej metriky, tzn. osobokilometre aj počet ciest.
Len v Česku sa minulý rok stalo 94 945 dopravných nehôd na cestách. 455 mŕtvych, 1751 ťažko zranených, 23 936 ľahko zranených. Inak povedané: praktický každý človek má v okolí niekoho, kto mal minulý rok nehodu v aute. O železnici toto neplatí.
Na Slovensku je akurát trochu iný pomer, pretože je iný dopravný mix: železnica má zhruba 1/8 dopravného výkonu oproti Česku, ale populácia je polovičná.
Nepodarilo sa mi nájsť počet ciest, resp. aspoň priemernú dĺžku cesty autom a vlakom. Je to niekde?
V dopravních ročenkách se udává počet cestujících a počet osobokilometrů. Stačí vydělit počet osobokilometrů počtem cestujících a máte průměrnou ujetou vzdálenost.
V České republice to v roce 2022 bylo 54 km vlakem a 32 km autem.
Díky! Tie čísla sa mi nepodarilo násť. Železnica je výrazne bezpečnejšia podľa prejdenej vzdialenosti aj počtu ciset.
O tom nepochybujte. Statisticky nejbezpečnější dopravou je letadlo. Takže taky si takhle ulevíte, když nějaké spadne?
Letadlo je bezpečné, s výjimkou ruského. Vlak je bezpečný, s výjimkou českého…
Víte kolik se od té doby, co naposledy nastala nějaká velká nehoda na železnici, vybouralo aut? O nich se nepíše, to by ve zprávách nebylo nic jiného. Železnice je stále mnohonásobně bezpečnější.
Do těch aut co se vybourala počítáte i ta co skončila pod vlakem někde na přejezdu. A nebo nepočátáte?
Ale to je v 99% případů vina řidiče auta. Takže je to započítáno do silničních nehod.
Záleží na hledisku. Když volíte pro sebe mód dopravy, je úplně jedno, kdo co zavinil. Zajímá vás úmrtnost cestujících osob tím nebo oním módem dopravy při cestě z A do B. Prostě ročně zemřou v ČR stovky lidí, co se rozhodly cestovat autem, ale jen jednotky těch, co se rozhodly cestovat vlakem. Tedy asi 100x méně. Přepravní výkon individuální automobilové přepravy je cca 10x větší než železnice, železnice je tedy vzhledem k přepravě pro vás 10x bezpečnější.
Takže vaší logikou ty mrtvé ve Studénce v roce 2008 také nelze přičítat železnici protože na vlak spadl most a nebyla to srážka vlaků?
Ti lidé zemřeli ve vlaku nebo při cestě vlakem? Asi ne, že. To je ten rozdíl
Nehápu smysl této otázky. Je úplně jedno, jestli je počítám, nebo ne. V obou případech je nehod na silnicích a jejich obětí mnohonásobně více.
A i kdyby, jak to spolu souvisí? V jakém případě může být při srážce vlaku s autem na přejezdu na vině železnice?
Mám dotaz, na idnesu někdo tvrdí, že „Liniový vlakový zabezpečovač, na tom úseku fungoval několik desítek let, ovšem nedávno ho nechali Kupkovi odborníci z té tratě demontovat, a nic jiného, co by fungovalo, tam nedali“ … to je hoax nebo ne?
Co myslíte? Použijte hlavu!
ZZ neznám, tak se ptám. Sorry, že jsem si to vůbec dovolil.
Správně to děláte. Mě to učili stejně. Vždy říkali: Když něco nevíš tak se zeptej.Jiní zase říkali: Když něco nevíš musíš vědět kde to najdeš a když nevíš kde to najdeš tak se zeptej. A ptát se na tuhle otázku na zahrádkářské m fóru asi není to pravé ořechové 😉
Odpověď na to je politická ne odborná, to je současný trend. Stát je řízen dle PR hodnoty politických kašpárků…
Otázka zněla “ to je hoax nebo ne?“ a byla nejspíše určena těm kteří o tom mají více informací. Ono v mediích se objevují různé informace a pokud si správěn pamatuji lidé byli a jsou nabádáni k tomu aby si informace ověřovali. Však se to učí iž i děti na ZŠ.
Příklad jedné informace z noci
„„Říkal jsem si, že jede na nesprávnou, svítila zelená. Najednou rána a vlak stál,“ vypověděl jeden ze svědků nehody.“
Jako to je informace jako stehno.Akorát tak dobrá na zavaření mozkových závitů.
Tady si to můžete v textu najít
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-srazka-vlaku-na-pardubicku-40475040#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest255_trending_llm_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Zjevne zadnou nema.
No a jezdí se tam na žezlo 😁
Ten liniový „zabezpečovač“ je jen barvičkovač zobrazující příští návěst, to navíc jen někde. A kontrola bdělosti strojvedoucího stlačováním tlačítka.
No to měl někdo řešit před 40-50 lety… Měnit to na celé síti a všech vozidlech už pak nikdo nechtěl.
Na idnesu si někdo hodní triko ve snaze udělat z Kupky vraha.
Liniový vlakový zabezečovač je vznosný termín pro přenos kódu návěsidla na mašinu. Ta věc zareaguje, až když mašina projede kolem stůj, před návěstidlem nedělá nic.
Před návěstidlem vám LVZ stále přenese návěst na vozidlo – vidíte návěst dříve, vyloučíte možnost záměny s vedlejší kolejí, pokud si nejste jist v momentě co bylo na předchozím hned vidíte dál – to je pořád dost… Za ty směšné náklady.
Jako mezi ničím – LVZ za drobné – ETCS jsou velké rozdíly, a není pravda že LVZ = nic.
Problém je v zavádějícím názvu toho zařízení.
Pokud se něco jmenuje ZABEZPEČOVAČ, tak neinformovaný laik se domnívá, že to zařízení něco zabezpečuje (a tedy i něčemu zabrání).
Ono jde přitom jen o přenos vizuální informace z návěstidla v terénu na lokomotivu.
V sedmdesátých letech se mělo místo vymýšlení vlastních nápadů v podobě LVZ okopírovat Indusi.
Bohužel LVZ způsobil ještě jeden, řekněme psychologický problém – spousta rozhodujících osob si od začátku výstavby koridoru říkala že aspoň něco tam máme a tak počkáme na jednotný evropský zabezpečovač ze kterého se nakonec vyklubal ETCS. Jsem si jistý, že kdybychom v devadesátých letech neměli vůbec nic, tak by se PZB90 zavedl.
Ono v 90. Letech se začalo u nás vyvíjet vlastní „ETCS“, ale tento vývoj byl bohužel zastaven, protože se začalo mluvit o ETCS.
naštěstí zastaven….
Bohužel, už dávno jsme tu mohli mít skutečný zabezpečovač.
Podmiňovací způsoby na něco co nikdy neexistovalo jsou důvod ke skepsi. S tím se mělo začít mnohem, mnohem dříve, už v době zavádění LS. Ani to nepokrylo zdaleka všechny tratě.
Bohužel, už dávno jsme mohli mít zabezpečovač.
Bohužel to nemohlo projít přes soudruhy, kteří v tom PZB90 viděli ztrátu suverenity, zápaďáckou invazi…
Stačí si přečíst reakce* těch, co stejným způsobem shazují ETCS, přes ně by PZB neprošlo dneska a už vůbec ne před 30 léty.
*) cituji: „s ETCS lezem evropě do prdele“
Takovým o bezpečnost nejde.
no tak Polsko nemá vůbec žádný zabezpečovač ani kabinovou signalizaci a vlaky s jedním strojvedoucím jezdí 160km/h.
A proto ve velkém zavádějí ETCS taky:
https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=51.68277383281327&lon=18.643798828125&zoom=7
My ani gsm-r nemáme, jediné co funguje je SHP (samovolné brzdění vlaku) a radio-stop, celá komunikace s dispečerem/výpravčím probíhá přes rádio na stejném kanálu (nebo na osmičce po nouzovém zastavení radio-stop) a všichni tě slyší.
ve velkém bych neřekl jenom na CMK a Varšava-Gdaňsk a u Vratislavi směrem na Opolí funguje, ve Slezsku a Malopolsku všechno jezdí bez zabezpečovače.
LVZ je taky made in USA 30. léta, jen drobně vytuněný.
“ LVZ stále přenese návěst na vozidlo“
Však píšu, že tohle přesně dělá. A začne brzdit, až když zachytí kód červené. A ten zachytí až po průjezdu kolejm stůj.
Jasně, ale jako chybující fíra nemusíte nutně chtít projet stůj, můžete si jenom splést návěst (zaměnit s vedlejší kolejí apod.)
LVZ přenese návěst na vozidlo a v případě nutnosti zpomalit, či zastavit neustále otravuje a v případě přenosu „stůj“ modeluje brzdnou křivku (tu lze vypnout a přejít na manual), ale píská furt
Ta brzná křivka platí pro VZ Mirel, LS to nemá.
Kód červené se začne přenášet po průjezdu kolem návěsti Výstraha a musí být periodicky obsluhováno tlačítko bdělosti.
Po eventuálním průjezdu kolem návěsti Stůj se žádný kód nepřenáší, protože kolejový obvod je zkratován předchozím vlakem (pokud tam je). Pokud je následující úsek volný tak to nevím co by se dělo.
Dělá. Nepustí tě přes 40 km/h, pokud he to Mirel a to červené světlo na opakovači taky udělá svoje.
Bohužel máte pravdu. Současná úroveň bezpečnosti provozu po rekonstrukci stanice Pardubice je nižší, než před ní.
A co ETCS? Na koridorové trati už se snad jezdí pod jeho dohledem. Celkem nové nebo rekonstruované lokomotivy a zase je tu malér…
Předbíháte dobu o minimálně půl roku.
ETCS je ve výluce, Pardubicích je vyplé. Traxx RJ ho má, ale režimu Switch Off, u Res netuším, jestli ho zatím vůbec mají… Ikdyby ho obě mašiny měly, kvuli výluce by jim bylo k ničemu.
ETCS by této MU zabránilo o tom žádná,ale po 1 zácvikové směně mi přijde uživatelsky dost nepřátelský,spíš než trat a návěstidla jsem po většinu jízdy/70 procent/ sledoval DMI,ale určitě jsou bambiliony kolegů kteří si tento zabzař budou pochvalovat,je to věc názoru,ale znova opkuju-se zprovozněným ETCS by k této nehodě nedošlo. /raději se nezminuji o předpisu Z8/
Hodnotit cokoliv po jedné zácvikové směně je nesmysl. Nejdříve si to musíte trochu zažít a zautomatizovat si trávení informací onoho systému a pak uvidíte.
Musím říct, že před zácvikem jsem slyšel, přesně to, že se sleduje víc DMI, jak trať, atd… defakto vše, co jste napsal, tak jsem se trochu bál. Ale musím říct, že u mě tento stav nenastal, já zvládnul tak nějak oboje (i když samozřejmě přiznávám, že jsem tu trať nesledoval tak jako bez ETCS, ale nebylo to tak hrozné), a i uživatelsky mi přišel v pohodě. A jsem asi jeden z mála, kdo si ho chválí hned od prvního zácviku (většina kolegů s tím začala později, a je jich i dost, co jsou i teď zarputile proti a jsou raději… Číst vice »
Strašný stres na sekundu mrknout, že mám 8km před sebou volno a zase čumět před sebe….
363.5 ano už ho mají, ale taktéž zatím v switch off
Nemá ho skoro zadna , teprve se začíná montovat a bude následovat zkušební provoz
Přemýslím jak se mohly dva vlaky dostat na jednu kolej a zda při tom muselo dojít k rozřezu výhybky. Rozřez či nepřestavení výhybky musí staniční ZZ poznat a měl by reagovat generální stop.
Ten řetezec příčin bude asi dost dlouhý.
Nebylo by na čase začít se zabývat podstatným vylepšením parametrů jížního spojení východ – západ, na trase Veselí/L. – Jihlava – Okříšky – Brno?
Zatím se s ohledem na příměstskou osobní dopravu zcivilozoval pouze 13 km úsek Brno – Střelice a v procesu je dalších 10 km do Zastávky u Brna. Zbývajících ca. 175 km mezi Zastávkou a Veselím je pro moderní železniční dopravu nepoužitelných.
Když vám nestačí aní 95 – 100 km/h před Třebíčí, tak se obávám, že by vám nestačilo nic.
P. S. To „zcivilizování“ přeci přinese VRT – tedy mezi Brnem a Jihlavou; no a mezi Jihlavou a ČB… dle oficiálních podkladů nic (?) vč. málo konkurenceschopného 2h „taktu“ rychlíků (kdy opačný druhý R bude víceméně bezzastávkový pendl Brno – Jihlava město)…
Mezi Jihlavou a Táborem je to běh na dlouhou trať, v pořadí priorit někde vedle nové trati z Kladna dál na západ. Nedá se udělat všecko naráz, ani dálnice se neudělaly naráz.
Dálnice se udělaly přednostně, čímž se zlepšení dalších hlavních směrů na železnici odsunulo prakticky na neurčito.
O trati 224 Tábor – H.Cerekev, která není ani elektrifikovaná a rychlostně je na tom úplně stejně, jako trať 225 z Veselí – Jihlava, jsem se vůbec nezmiňoval.
Prosím, nebuďte směšný!
Těch vašich celých 7 km mezi Třebíčí a Vladislaví, kde se traťová rychlost pohybuje v rozmezí 80 – 100 kmh, mi vážně nestačí na to, abych si o celém 175 km dlouhém úseku myslel, že na něm lze provozovat moderní železniční dopravu. Navíc mezi Jihlavou a Zastávkou (80 km) není ani elektrická trakce.
https://www.openrailwaymap.org/
Měl bych dotaz pro znalé. Jedním z příčin této nehody mohla být únava strojvedoucího. Vím, že kdysi se ředitel DU Kolář snažil zavést na drahách podobný systém kamionům. Tedy karty strojvedoucího, kam by se zapisovaly všechny výkony strojvedoucích bez ohledu na toho, u jakého dopravce by se odjezdily.
Došlo nakonec k realizaci nebo nikoliv ?
Jedna z příčin. Ano, těch příčin mohlo být více. Však přeci nedávno i Kupka informoval, že se železnice stala terčem útoků a tajné služby rovněž varovaly. Dokud něco nebude vyloučeno pořád je to ve hře. Teď zbývá jen čekat co z toho vyleze.
Podezření, že na SprŽel sedí diverzant, mám už dlouho. A ne jeden…
Ano, jmenuje se to MLS (monitoring licence strojvedoucího), ale jak už název napovídá, týká se pouze licencí, takže čistě vlečkoví strojvedoucí pouze s průkazem způsobilosti v tom nejsou. Navíc toto je jen hon na čarodějnice, jaký je rozdíl mezi tím, když by dotyčný jezdil jinde, nebo celý den makal na stavbě a večer šel na noční? Jediný v tom, že první případ se dozví, druhý ne.
Ano, máme MLS. Dopravce zadává do systému číslo licence strojvedoucího.
Pokud strojvedoucí ve volnu místo odpočinku jezdí s kamionem, tramvají nebo hákuje na stavbě není jak zjistit.
Myslím že ne
Pardubice po rekonstrukci.Předpokládám,že v rámci uspor se již nepřenáší kod návěstidla na lokomotivu.
Ano je to přesně jak píšete.
Takže přes Pardubice je max 100 , když není přenos kódu nebo funkční ETCS?
Přesně tak, bohužel, ETCS ještě není zapnuté a přenos kódu po rekonstrukci není a hned bohužel MU. Ale myslím, že manekýn přežije ve funkci i tohle, zase bohužel 🙁
To je jako vymontovat z auta pásy, protože do něj za čas budeme dávat airbagy a FCA.
No co, řidič musí jezdit opatrně.
To je panečku systémový přístup k bezpečnosti.
Přítomnost a funkčnost airbagu vyžaduje mít zapnuté pásy, airbag je nenahrazuje.
Airbag pásy nenahrazuje, ale funkčnost airbagu nevyžaduje mít pásy zapnuté. Pokud by tomu tak bylo airbag by nebyl aktivní pokud by nebyl pás zapnut, ale to se neděje. Arbag je aktivní i bez zapnutého pás co ž je právě to největší riziko.
Právě že funkce airbagu vyžaduje zapnutné pásy. Asi vám tam omylem spadlo „ne“.
Problém je, že tam nikdo nic nevymontoval. Prostě se překopala celá stanice a pro modernizovanou a nové kolejové konstrukce už se systém nezřizoval (protože tam za půl roky bude ETCS ve výhradním režimu).
Podobnou nehodu jsem z podobných důvodů čekal na nekódujícím autobloku Brno-Střelice (krátké autoblokové úseky – i pouhých 800 metrů, přitom vlak vpředu může být kvůli zastavování v nových zastávkách blízko). Zde také stačí málo, zatím to vychází, nutno se modlit, aby vycházelo dál.
Bus/nebo auto to budou jistit. Na zeleznici se clovek nemuze nikdy spolehnout a jeste to tak dlouho bude. Nikdy za celou dobu meho cestovani muj vlak neprijel do statnice vcas. Vzdy to bylo opozdene, at uz o par minut, nebo i nekolik desitek minut
Tak se přestěhuj z Bangladéše do Čech a nestraš ostatní…
Nikoho nestrasim, prasek a bude klid. Jen konstatuju svuj nazor.
Tak to máte krásný život, pokud jste zatím nikdy nezažil v autě zácpu ! Přeji Vám to. Zdravím z Brna, kde svět funguje jinak než u Vás… 🙂
Ale zažil. Jen si jaksi můžu najít nějakou objízdnou trasu. Ne že se večer něco ucpe, já jedu až ráno a mám smůlu…
Já zase zažil ve Flixbusu v Německu, že vjel na dálnici do zácpy, která se utvořila po smrtelné nehodě a zůstali jsme na dálnici viset 6 hodin než se to znovu rozjelo. Aktuálně mají podle Babitronu vlaky zpoždění nejvíc 30-60 minut, což je na českou infrastrukturální mizérii – z dopravní infrastruktury asi nejvíc chybějící novostavba železnice v nové stopě Brno-Praha – docela skvělý výsledek, ne ? Chápu – na úkor nákladu…
Ani ten bus není výhra. Pořád svěřujete své bezpečí plně do rukou jinému/jiných. Aneb v autě sám sobě dispečerem i strojvedoucím. I te spolujezdec má v autě mnohem lepší možnost situaci ovlivnit.
Ano, přesně tak. Kolikrát mi zaráží jak starý řidič za volantem busu sedí. Vím že je jich málo a jezdí kdo má ruce a nohy ale přeci jen bystrost,pozornost a odhad je u nich jinde. Tím nechci říct že já budu ve stáří jiný, ale zase se mi nelíbí myšlenka posílat tímto busem děti do školy.
Kdyby to bylo jen o věku
https://ceskobudejovicky.denik.cz/nehody/lisov-nehoda-havaroval-autobus-ridicka-mela-pozitivni-test-na-drogy-20240417.html
Proč by nešlo využít tu jednokolejnou objížďku aspoň pro část vlaků jedním směrem a zároveň teď jednu kolej přes koridor druhým směrem? Ano pojedete to pomalu a s úvrati, ale aspoň nějak.
Nahradit osobáky autobusem. Potřebuejte méně autobusů, když nahrazujete dvou, třívozový osobák, než pěti až desetivozový rychlík.
U osobáku je pak taky menší problém s oběhy, než s Pendolínem před a Pendolínem za výlukou.
Mně je docela stydno z těch, kteří tady mají za cíl hovořit o nějaké informovanosti apod., když se stala tragická nehoda, kde umírali lidé. Copak není všem lidem a cestujícím v okolí jasné, že to minimálně dneska bude totálně v ho*nech? To si fakt myslíte, že všem to je jedno a na všechno všici kašlou? No jo, tady od stolu se to píše, že…..
Hele na jednu stranu souhlas.
Na stranu druhou – když Ti personál ve vlaku poví že samozřejmě je náhradní doprava zajištěna, aby Ti potom v Chocni v šest ráno řekli že naopak náhradní doprava není a že teď obvolavaji dopravce v okolí jestli někdo nemá volné autobusy, je to trochu amatérismus hodný kritiky.
Ono při totálním nedostatku řidičů autobusů, době školních výletů a počínající sezoně zájezdů bude těžko míst nějaký dopravce plonkovní autobusy. To je realita nepředvídatelných událostí. Nikdo namůže držet doma řidiče a volnou kapacitu a čekat, zda se něco nestane…
Já nekritizuju nedostatek autobusu, ale chaos v komunikaci. Kdyby mi už průvodčí v prvním vlaku dal pravdivou informaci, ušetřil jsem si tři hodiny cesty a otočil to rovnou.
ČD,alespoň něco v náhradní dopravě jezdí,ale REGIOJET , TOTÁLNĚ STOJÍ, PŘED PARDUBICEMI MA 8 VLAKU!! ANIZ BYVSE POHLO KOLO NA PRAHU.
Já teda sedím v regiojetu na Prahu a za pár minut dorazíme.
Btw. Ano, máme hodinu zpoždění, ale jedeme.
Nové klávesnice, kde se nezasekává Caps Lock, jdou dnes koupit už od 100 Kč.
Nečekáte snad, že se kvůli tomu zastaví svět, že ne?
A pak ,že prý kamiony na železnici. Ani náhodou,to by to dopadlo 😀
To už jsme několikrát zkoušeli. Ze strany železnice není kapacita, strojvedoucí , vhodná vozidla, a vůbec nálada, či zájem…
Mno ten nákladní vlak vezl kontejnery. Přeloži kontejner je mnohem snažší než překládat návěs i s tahačem.
Ze strany státu nemá železnice kapacitu. Sami to tak asi chceme, soudě dle volby.
Jako že kamiony nebourají? Aha
Den, kdy se vyplatí objíždět nás samotné přes Německo a Rakousko nastal…
Takže Praha Brno nejlíp přes Linec?
Ano, ale tam je další MÚ – mezi ČB – Lincem vlaky také nejezdí kvůli propadu mostu
Musíte přes Gmünd. Jednou jsem takhle z Prahy do Brna jel. Pěknej celodenní výlet s procházkou ve Vídni od FJBahnhof na hlavák…
Mno tahle nehoda asi není důvod pro to, aby se zdvojkolejnění a elektrizace Střelice-Zastávka prohlásilo za omyl a skončilo a další podobné akce se odpískaly.
Ano, správně
Choceň katastrofa. Po hodině a půl a dvou náhradních autobusech (na asi tisíc lidí) jsem to radši otočil zpět.
No prostě tolik volných autobusů s řidiči v záloze na mimořádné události tohoto rozsahu v dané oblasti držet nelze, takže to není nic neočekávaného, že tam bude málo autobusů na hodně lidí..
Všichni by rádi, aby těch autobusů jezdilo více, bohužel ani v případě potřeby řidiči z nebe nepadají.
Pardubice berou aspoň vlaky od Hradce a Chrudimi? Kdy by mohla začít jezdit dálkovka od Prahy?
Dle tohoto ano: https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule
Podle datla už jezdí, po jedné koleji rychlostí 10 km/h …
Lepší než nic, protáhnout alespoň něco, alespoň na Hl.n. do Pardubic. Dál na Prahu už to pak nějak jde.
To se Jančura nedoplatí. Odškodné, svršek, vozidla. Jen to reso ČDC bude řádně mastný.
A jak víte, že to zavinil strojvůdce RJ? Co když, to proti sobě poslala SŽ. Takové komentáře miluji🫣🫣
Přečtěte si vyjádření DOBRE SPRÁVY, „NEHODU ZAVINIL Strojvedoucí REGIOJETU. Je to neštěstí,ať se to stane kterémukoliv dopravci….
Předběžný závěr je, že RJ projel stůj. Ne že je to tutovka.
Aby se nakonec neukázalo že fíra nekecal a SZZ umožnilo kolizní cesty. Nebylo by to poprvé, AKáči už zářez na pažbě mají (byť u odjezdů, sbíhajících se do jedné koleje, naštěstí zavčasu zpozorováno výpravčím a tudíž bez nehody).
Správa železnic není tím, kdo rozhoduje o viníkovi nehody. Asi by chtělo počkat na Drážní inspekci a Policii ČR. Ty to vyšetří, soud potom rozhodne.
OČTŘ a DÚ nikoliv SŽ, opakuji výlučně OČTŘ a DÚ!
A propos víte co jsme říkávali na základce? Kdo první křičí, tomu z díry fičí….
Takže PČR a DI si to můžou zkopírovat z internetových stránek SŽ a celé vyšetřování příčin nehody rovnou uzavřít. Gratuluji!
Pokud nějaký vlak projede stůj a vjede do již obsazeného úseku tak kde je vina? Ono kdyby ty vlaky byly proti sobě, ale RJ zůstal stát tak do něj vrazí maximálně tak Cargo (a možná taky ani ne) . Pak by to bylo jiné a vina by byla úplně jinde.
V tom případě je otázka, co předcházelo projetí stůj (projel výstrahu nebo to byl padáček). Rozjezd proti stůj by byl asi vina strojvedoucího
Pojištění.
Na železnici není nikdo z dopravců na toto pojištěn …
Na co konkrétně podle vás není nikdo pojištěn?
Dopravce je pojištěn na škody , které způsobí jiným (povinné ručení) ze zákona. Nemusí mít pojištěny vlastní vozidla.
Jo, tak 2 vlaky se proti sobě na jedny kolejí objeví tak, že ten RJ fira někde špatně odbočí…
Mas v navigaci starou mapu a je to hned.
Nemám rád Žluté, ale tady bych raději vyčkal závěru vyšetřování DI. Oznámení SŽ o tom kdo nehodu zavinil sotva pár hodin po MU bych nebral jako „směroplatné“. Někde ve zpravodajství bylo dokonce svědectví cestujícího, že vlak odjížděl na „zelenou“.
Svědectví cestujícího mohlo být, že vlak odjížděl na jinou návěst než Stůj. To může být pravda.
Třeba na Opakovanou výstrahu na cestovém návěstidle u perónu, na odjezdovém návěstidle na zhlaví je pak stůj.
Fíra za to vzal tak jako vždycky když měl volno a neštěstí je na světě.
I kdyby se zjistilo, že to byla vina Regiojetu, tak snad má dostatečný limit pojištění odpovědnosti – ze kterého ostatně jsou placena i odškodnění způsobená silniční dopravou.
Pojištění odpovědnsoti za škody způsobené provozem vozidla, lidově povinné ručení, to na železnici neexistuje.
“ cestu přes Pardubice dnes odložte“ a co když v tom vlaku již sedím a čekám než se dostanu na místo určení !?!?!?
Tak to je bohužel pešek …
Vyžadujte informace od vlakového personálu.
Vlakový personál ví bohužel prd. Všichni se snaží sehnat náhradní autobusovou dopravu, ale ještě hoďku zpátky absolutní katastrofa.
Po ranní špičce by se daly sehnat nějaké regionální či městské autobusy. Otázka je zda budou řidiči a hlavně jestli je někdo schopen a ochoten to organizovat.
Řidiči budou v mizivých počtech. A z toho mizivého počtu si troufám tvrdit, že většina nebude vůbec ochotna nechat ze sebe dělat blbce a dávat odpovědi na něco, o čem sami vůbec nic nevědí. Kolikrát propuká chaos i při plánovaných výlukách natož při neplánované hromadě.
Tak si lehněte a udělejte pohodlí,bude to trvat 😀
No pokud to nepůjde vlakem a ani náhradní dopravou, asi bych se v prvé řadě podíval na idosu, jak dané místo objet nějak rozumně za použití klasických autobusových linek. V takových situacích prostě buď člověk čeká, jak to dopadne nebo se pokusí zaimprovizovat.
Stalo se to v 11 večer a vy píšete v 8 ráno z “ v tom vlaku již sedím“.
Tak co, pane generální řediteli SŽ Svobodo. Není na čase rezignovat? Samozřejmě, že nemůžete za to, že se stala MU, ale ta totální paralýza kvůli souběhu výluk a shlédnutí se v nickolejných provozech je jen a jen vaše odpovědnost!!!
Přesně … souhlasím … jedna objízdná trasa je prostě nutností … nejde rozkopat všechno zarát …
A Kupka, který tomu všemu velí, je v tom snad nevinně? Já bych ho do té party se Svobodou přidal taky.
Instalace ETCS na celé síti SŽ
a) je akce na jedno volební období
b) je akce běžící již od předchozí vlády
c) mnozí proti němu protestovali
a k tomu:
d) vyšetřování již bylo uzavřeno, řetezec událostí je znám
Proč by měl kdokoliv poslouchat člověka, který nedokáže ani napsat větu česky?
SŽDC měli přejmenovat na Zkáza železnic.
Z Prahy na Moravu a Slovensko se teď nikdo nedostane.
4 koridor taky pecka – mezi Veselým a ČB taky neprůjezdné…
Veselí nikoliv Veselý
SŽDC = Správa žalostné dopravní cesty?
Ne už je to Sebevražda Železnic.
S**eme Železniční Dopravce a Cestující 🙂
Leo Express má v appce výrazné upozornění. V dnes náhodou fungující appce RegioJetu je trochu schované, musíte popojet.
super nápad zavřít H.Brod – Brno (obě koleje )
děkujeme Skázo Železnic (SŽ)
Ano, SŽ se nejdřív musí zeptat všech dopravců, kdy se hodlají v Pardubicích srazit a podle toho plánovat výluky.
Regiojet: „Jsme připraveni poskytnout jim maximální podporu a odškodnění (všem kterých se to dotklo).“
Taky Regiojet: dlouhé hodiny jejich webovky mlčí, zatímco ČD mají super servis.
Ať jde RJ do háje.
Ale nabízí o 0,25 Kč/km nižší cenu! A to se vyplatí, Horste!
To s tím vůbec nesouvisí. Který vlak RJ v objednávce státu jezdí přes Pardubice? Žádný.
A to lze předpokládat, že klasicky bude posílat cestující ze svých vlaků do autobusů které zajistí ČD…
Vždyť je to jeho standard. Jsem zvědavý, jak bude fungovat pravobřežka, poté co převezme veškerou osobní na ní.
Kéž by se mohli všichni dopravci dohodnout na společném postupu a mít univerzální pendl Pardubice – Choceň pro všechny cestující.
Proč? Co brání cestujícím RJ koupit si jízdenku ČD na inkriminovaný úsek nebo i dál?
Proč by to dělali? Mají jizdenku od RJ, ať se Žluťák stará. (A ten to většinou udělá třeba domluvou s ČD o uznávání dokladů)
Proč by si měli kupovat cestující jízdenku na úsek, na který už si ji koupili?
Štíplisti ČD můžou dostat pokyn nevozit lidi se žlutým lístkem. Dispečeři se nedohodli, RJ to snad neproplácí?
A co na to slavné vše spásné ETCS? Které údajně vyřeší všechny problémy na železnici?
že je vypnuté? :O
aha
Máte namysli to, které stále nebylo zavedeno a dopravci nemají povinnost jej používat?
Zatím se tu zarytí příznivci ETCS na moc jiného, než na mínusy, nevzmohli.
Bože, co je to zase za kecy. Kdyby ETCS bylo funkční/zapnuté/povinné, tak žádná MU není. Tečka.
Kdyby bylo… Nebylo a tam kde je, stejně nefunguje/je v dlouhodobé výluce/dělá potíže. O tom že na něj není ani pořádný předpis škoda mluvit.
Kecáte, tečka.
Naznačujete, že s funkčním a provozním ETCS by ten stůj projel? Výborně, díky za dezinfo.
Výhradní provoz ETCS má být od 2025
Nepříznivci ETCS nám tu fantazírovali, jak je termín nereálný a že se toho nedožijí ani jejích děti, a přitom budem rádi, že se na to tak tlačí a bude to za půl roku aspoň na části tratí.
Jak jinak na ten nesmysl chcete reagovat? Jestli ta nehoda něco ukazuje tak právě to že to vysmívané ETCS nutně potřebujeme.
SŽ stejně ve všech míst výluky ETCS vypne. Při pohledu jak nejsou ochotni jej aktualizovat vylukami a v Lipníku je výluka trvalá tak zde by bylo určitě vyloučené.
ODS je jediná jediná správná strana, jediná jediná správná cesta… Ale ony jsou i jiné funkční zabezpečovače, tj. my nutně potřebujeme hlavně funkční zabezpečovač, o konkrétním typu nemusíme hovořit.
Vaše argumentace vypadá následovně:
Žárkovky jsou naho*no! Byla zhasnutá a praštil jsem se potmě do hlavy, tady máte důkaz!
Nedělejte si marné naděje, ono to bude ČESKÉ ETCS, takže se modlete a pište závěti.. 😏
Ono to vaše české ETCS opravdu MU zabránilo, protože by strojvedoucího prostě nepustilo za návěstidlo.
Kecáte. Nejméně jsou dvě možnosti, kdy to vaše slavné by nepomohlo.
Samozřejmě, mohl by se potlačit za návěstidlo, ale potlačení by musel dát vědomě a úmyslně, nelze ho vymáčknout omylem, a opravdu nevěřím, že to návěstidlo projel úmyslně.
A dobře ještě v posunu by nepomohlo, protože hlídá jen tzv. nebezpečí pro posun (tedy označník)
Ale posun můžeme vyloučit, když obojí se pohybovalo jako vlak, a pro potlačení nevěřím, že to návěstidlo projel úmyslně, takže pravděpodobnost vzniku této MU by se snížila na absolutní minimum (skoro až na nulu), a skoro jistě by se nestala.
Gratuluji SŽ, že rozkope všechno. A ideálně najednou a nekoordionvaně.
Super.
Škoda, že temné scénáře naplnili. Marně se upozorňovalo. Marně se klepalo na dveře a upozorňovalo.
Na co? Když SŽ má peníze.. rozkope všechno.
I tu poslední možnou objížďku — cokoli.
Otevřete stránky Správy železnic.
Na titulní straně banner Pardubicemi stošedesátkou… ironické… o nehodě ani věta…
A to je tak nějak důvod, proc výrobní firmy nejedou zásobování vlaky. Kromě toho, že to někdy přijede za 8h, jindy za 12h, někdy až druhý den, tak u mimoradek vám neřekne nikdo kdy/jestli to bude.
Je pak potřeba mít provozní zásoby na den, na dva, týden?
jedina nehoda a dostali jsme se s železniční sítí do stavu jako po mnichovské zradě. Prakticky jediné průjezdné spojeni Prahy s Brnem je po jednokolejce pres Bystřici nad Pernštejnem
Nene, ještě se dá, Praha- Tábor- Veselí – Jihlava- Znojmo – Břeclav . jen to vše vyžaduje trochu nafty. elektrická trakce vyřazena na všech hlavních směrech… 😉
A též z Havlbrodu přes Poličku, do Svitav, ale jen pro dobrodruhy 🙃
Ony se nakonec ty vyřazované 810 budou hodit. Uděláme z nich IC 🙂
A má mě dost Baafíků?
Jeden čas tam jezdily Regiospidery, což bylo fajn cestování. Nevím proč tam opět vrátily regionovy co dělají děsný kravál i při hlemýždím tempu.
ok. Oba máte pravdu. A ještě doplním i sebe … za Druhé republiky to bylo vlastně průjezdnější, teď jsem si ověřil na mapě, že celá nám patřila i trať z Jihlavy přes Třebíč do Brna.
Šotomajstrštych 🙂
A z Břeclavi do Olomouce a v Přerově přestup na Ostravu. 🙂 Dobro došli….
Je tam výluka.
Pardubice nekódujou a na ETCS se jestě nejezdí… a bum.
Jako oni ani nekódujou? Se tam měla zvedat rychlost na 160, ne?
Kódování tam mělo být, bylo i naprojektováno. Ale pak se zase na pokyn SŽ z projektu vyndalo.
Magistr na MD rozhodl, že se nebude budovat, SŽDC ho chtěla realizovat.
Nekódujou. Stejně jako Radotín – Smíchov.
Kóduje se tam, kde je autoblok. V tomhle úseku neníi a ani nebyl.
Nebyl, ale teď tam je.🤦🤦
Jste si jist?
Tak ono do téhle doby už s nekódováním spadá i Veseli – Benešov.
Jenže když se chcete chlubit 160 až 185, tak se kupodivu…
Kóduje.
Jet to stovkou, tak je Svoboda na pranýři.
A ministr visí…
Docela zajímavé, že to někde jde.
Další nekodující jsou Malešice.
S jednou podobností se zhlavím v oblouku jak v Poříčanech.
Vzpomeňte si na to, je to otázka času.
O absenci alternativní kapacitní objízdné trasy víme přece dlouho, jenom se ten problém neřeší
On se spíš aktivně zhoršil. Kdyby se rekonstrukce úseku Vlkov – Křižanov dělala za provozu, jak se sluší a patří, dalo by se to objet aspoň přes Vysočinu.
To by bylo pro vlaky na Brno a Břeclav. Když se opravoval úsek Křižanov – Sklené, byla to katastrofa i s jednou kolejí.
SŽ jej nemá v KPI, tak proč to řešit.
(sarkasmus)
Ale řeší, jen bez přípravy to nejde postavit: https://zdopravy.cz/dvoukolejka-do-chlumce-ma-projektanty-pripravy-vyjdou-na-ctvrt-miliardy-korun-193970/
Co byste říkali, kdyby se práve těď stavěla druhá kolej z Hradce přes Týniště do Chocně?
Nechci spekulovat o nehodě, ale tento poMU bordel je na straně správy železnic. Chtělo by to sehnat nějakého druhého Mátla.
Já vím, že si lidé teď z Mátla udělali ikonu, protože se konečně staví (a toto mu ani neberu), ale to automaticky neznamená, že by uměl řešit operativu. Ostatně kolapsy D1 jsou legendární a nějak extra se ŘSD nevyznamenává.
Nové dálnice na zelené louce jsou přeci jen trochu jiná disciplína.
To je tak, když se rozkopou všechny odklonové trasy současně (trať přes Vysočinu i trať Osek – Hradec).
Já si úplně nemyslím, že by byl zde nedostatek odklonových tras, jen shodou okolností je na obou trasách nyní výluka. Tady se prostě pos… vše, co mohlo. Tragédie ve špatném místě a špatném čase.
Čili odklonových tras máme dost, ale po žádné se nedá projet.
To zní hned jinak.
Ano, to samozřejmě zní. Protože to není problém počtu tras, ale plánovaní jejich uzavření…
V článku ale stojí „Srážka vlaků v Pardubicích ukázala, jak Česku chybějí kapacitní odklonové trasy pro případ mimořádných událostí“
A to je pravda – jak kapacitní je asi odklonová trasa, na které je zaveden nickolejný provoz?
Nemůžete mít 10 objízdných tratí pro každou trať. Na to prostě prachy nemáte. Když by se stalo například něco u Děčína, kolik máte objízdných tras směrem na Drážďany? Případně když se něco vyseká u Jihlavy, jak to objedete? No neobjedete to vůbec, takže 2 alternativní cesty jsou pořád více než 0 alternativních tras. Nemůžete mít všude 10 možností, kudy projet, na to prostě prachy nejsou…
A jak jsem napsal – bohužel, shodou okolností jsou obě zrovna uzavřené. Poučení pro příště? Neuzavírat obě trasy současně, nikoliv postavit třetí
Sranda je, že oba píšeme totéž, v článku je to také, ale přesto se neshodneme. Jen vy jste si tedy k tomu přidal zbytečné poučování o 10 objízdných trasách….
Problém je v tom, že řešení každý vidí někde jinde. Ano, uchýlil jsem se k nadsázce, abych zdůraznil kontrast mezi vnímanými řešeními. Nicméně ještě jako dobré řešení je zkapacitňování současných tras (tedy maximálně se snažit o dvoukolejky a elektrifikaci)
Jinými slovy – můžete mít klidně 10 objízdných tras, ale pokud všechny uzavřete na stejnou dobu, tak stejně by nic neprojelo…
*ve stejnou dobu
Trochu podobné opravám silnic.Když už začnou, pořádně neprojedete skoro nikde.
Tak tak, momentálně jezdím po objížďce objížďky. Rekord je ještě o 2 stupně výš…
Aktuálně jsou Čechy a Morava spojeny dvěma jednokolejkami bez elektrifikace. To nemá chybu.
A to jsou které?
Vzhledem k tomu, že vlaky výchozí z Pce na HK/Chrudim zřejmě jezdí, myslím, že nejsnažší spojení je po málo vytížené lokálce Pce – Chrudim – Moravany. Jen by to vyžadovalo dotáhnout z Prahy/Trutnova nějaký diesel.
To jsou tři úvratě.
Ano, cca tak jeden pár vlaků za dvě hodiny.
Mně vycházejí tři (Okříšky, Polička a Hanušovice)..a asi se dá projet i přes Bystřici n/P (?)
Okříšky neprůjezdné, rozkopáno … Hanušovice, to byste musel z Letohradu na Hradec Králové, s Poličkou a Bystřicí souhlasím … ale poslat dálkovku přes Bystřici, nebo Hanušovice, Lipku, Letohrad a Hradec … to by bylo rychlejší jít z Chocně do Přelouče snad i pěšky …
Já jel kdysi odklonem Zábřeh – Ústí n.O. přes Hanušovice a Letohrad a dokonce SC Manažerem 😉
Po nehodě ve Studénce 8.8.2008 jezdily odklony expresů přes Frenštát pod Radhoštěm a snad i Krnov. Tehdy se půjčily 742 od Carga.
Nedá tam nedávno tak dolikvidovaly koleje Regionovy, že ani tama bych tyto vlaky nepouštěl.
Kolín-HB-JIHLAVA-Brno a ta druhá?
Jihlava -Brno výluka neprůjezdné
A elektrifikace Střelice–Zastávka nic?
Průjezdné je to pouze přes Hanušovice, Poličku a Znojmo. Teoreticky přes Bystřici nad Pernštejnem, ale tam by se musela regionálka nahradit autobusy, aby tam cokoliv projelo.
Za prvé přes Hanušovice to průjezdné není – výluka Červený Potok – odb. Morava do 14. 6. Za druhé přes ty Hanušovice není vůbec důvod jezdit – kritická situace není na zemské hranici, ale spíše na ose Střelice – Křižanov – Pardubice – Hradec.
Takže pořád se dá jezdit přes Znojmo, Bystřici, cik-cak Kolín – HB – Rosice – HK – Choceň a pak po dalších třech tratích na sever od Hradce.
Praha – Nymburk – Jičín – Hradec – Týniště – Choceň
Mno Střelice-Zastávka se asi stova mohlo dál odkládat. A odložit to Kupka kvůli tomu, že se v Pardubicích stane nehoda, tak … tak by dneska vyhazovali jiného.
Už to samo o sobě bylo o 3 roky odložené nad rámec úseku Brno-HH – Střelice. Nebýt toho, tak by to letos zřejmě bylo průjezdné.
Nejsou tam koleje.
Nevím, jak to počítáte, ale podle volby řezu jsem se dostal k číslům od čtyř do šesti
Mimochodem výluka Vlkov – Křižanov je prodloužena až do 5. 11. https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k250-2024vyluka03.pdf
Srov. s dobrosprávnickou argumentací, že to tam zavře celé, „že je to tak rychlejší“.
A srov. s tím, že proti té výluce protestovali i dopravci + souběžně s tím měla Dobrá správa i zakázáno její konání v „nickolejné“ podobě.
Zajímalo by mě jestli ten vrchní růžový šašek aspoň bude mít koule vylézt na veřejnost a pronest nějakou řeč k této události. Jo honit ušmudlanou bídu a vytahovat se nad ostatni to jde snadno. Ale když se něco po.. to pak už taková sranda není.
A od ČD byla po poslední nehodě nějaké řeč?
Minimálně lépe informují … Regiojet napsal akorát jeďte odpoledne …
Už máte v článku jeho vyjádření přímo z Pardubic.
jj, po sedmé ráno byl i telefonicky ve vysílání čt24…
Takže kdo tady bude opět tvrdit, že ETCS a výhradní provoz nejsou k ničemu a barvičkovač stačí?
Jenže tady je ETCS ve zkušebním provozu
Traxx MS3 neschválený = nezapnutý. A 363 ČDC s otazníkem, protože to pořád není povinné.
To je hrůza. ETCS nebylo zapnutý na mašinách, který jsou jím vybavený, protože to někdo neschválil. Jak dlouho to bude ještě trvat ?
A hlavně Velim – Kostěnice výluka ETCS.
https://www.fel.zcu.cz/rest/cmis/document/workspace://SpacesStore/2c6f5555-3940-4859-87a5-67be838c2317;1.0/content#page=4
Stejně všechno k prdu. ETCS ve výluce Kostěnice-Kolín a barvičkovač v Pardubicích nekóduje, jak jsem se právě dozvěděl.
Už jsem to říkal jednou, a řeknu to znovu.
Za celou dobu kdy docházelo ke kolizím stačila modifikace Mirelu a povinnost ho mít v každém vozidle.
Je to neschopnost českého národa že musíme spoléhat na cizí „vyřazovací“ zařízení, které mimochodem dodnes má stále výpadky a vypíná se z provozu.
To je tak cizí, až ho dělá „cizí“ AŽD.
A v okolních zemích budete s tím Mirelem dělat jako co?
To by tam ten barvičkovač po reko Pardubic musel bejt👍
Výborně. Čím dál tím lepší. Takže bez jakéhokoliv zabezpečení, jen na oči. Když si uvědomím, co tyto výkyvy počasí a dusno dělají se strojvedoucím, který chodí na noční a všechno závisí na něm a v tom šíleném provozu 1. koridoru, co na to říct.
To je to “zlepšení bezpečnosti” podle SŽ? Že se vypnul barvičkovač?
Ironizuji.
Barvičkovač a autoblok stačí … ale jak se sakra mohly ocitnout dva vlaky na stejné koleji proti sobě, to jim přece nešla vlaková cesta nastavit … Toto nebude projeté návěstidlo … toto bude snad obří chyba někoho ze Sprželu …Nehoda se stane i s ETCS … nikdy není naprosto vyloučena …
Dva vlakové cesty na jednu kolej být postaveny nemusely…těch možných variant jak se můžou dva vlaky dostat na stejnou kolej je několik ale bez důvěryhodných informací je všechno další už jenom spekulace.
Možná by stačil. Ale to by mě zajímalo, když už se jezdí na oči, jak je možné, že se jeden vlak dokáže dostat do vlakové cesty dalšímu vlaku při chybě strojvedoucího a to je ve stanici moderní elektronické zabezpečovací zařízení a ne nějaká stará reléovka nebo elektromechanika.
Ukrzaliznycja píše, že zůstávají pro poskytování asistence v kontaktu s RJ, jejich šéf dokonce slibuje zajistit „transfers“ pro všechny své cestující z vlaku. Byť teda úplně nevím, co si pod tím vzhledem k zastavení provozu představit.
https://twitter.com/Pertsovskyi_O/status/1798573866471833868
Ukrajinec si ve skupině na Viberu najde maršrutku a pokračuje v cestě…
To je stejně trapný stereotyp (a komentář) jako že každý Čech jede vlakem v sandálech s ponožkami a lahváčem v ruce.
Překvapuje mě, že některá linka dálkový dopravy neobrací v Kostěnicích, které jsou hned vedle. Choceň je daleko a generuje hodně busů. Komunikaci Regiojetu raději nekomentuji.
Češi jsou mistři v improvizaci, jsem kdesi četl…
Přesně tak, z Chocně NAD nikoho neodveze. Z Kostěnic by se to už kyvadlově nějak dalo. Takto v Chocni mohou jen za ranní špičku zůstat i stovky cestujících. Čekal bych od ČD trochu víc snahy o to někoho někam dovézt.
od ČD? neměl by přiložit ruku k dílu hlavně RJ?
Nechtěl byste tedy jít dispečerům poradit, jak to mají dělat??? Kolik jste v životě řešil mimořádných událostí?? Vy třeba víte, že někde není nějaká uzavírka silnice?? Od počítače je všechno jednoduché.
Nikdy nejde žádná mimořádnost vyřešit ideálně. Vše se řeší tak, aby bylo co nejméně škod.
Kdyby nebyla snaha, tak se vše odřekne a občane poraď si sám.
Jenže v Chocni se dají otočit vlaky tak, aby jeli zpět na Moravu +- včas. Navíc je zde nějaké zázemí pro cestující. Víte kolik kolejí je a jak vypadá nádraží v Kostěnicích? Ještě, že jste nenavrhnul jezdit až do Pardubiček a místo nehody obcházet nebo objíždět MHD.
Samožejmě, že by do Kostěnic jely jen některé vlaky (třeba R19 v Panterech), k tomu R18. Víc se tam spolu s Os nemusí vejít. Jsem v tomto realista, NAD je ve velmi omezeném počtu, takže by měla jezdit v co nejkratším úseku i za cenu, že Kostěnice – Choceň pojedou všichni tímto (R19) nebo Os.
Na webu RegioJetu se dají normálně koupit jízdenky z Brna do Prahy, žádné informace o nějaké mimořádnosti na člověka ani nevyskočí. Katastrofa ta jejích komunikace.
Hele co tak ty jízdenky koupit a pak po6adovat kompenzaci 6e vlak nejel?
RJ je fakt banda píííp, slyší jen na peníze, pokud by museli platit kompenzace, snad by jim to došlo..?
Klasika. To je prostě úplně stejné jak třeba Babiš. Všechny pomluvit, osočit, poplivat, ale když mám průšvih já, zalezou a neuvidíte tyhle šmejdy nikde. Samozřejmě ty odporné České dráhy se nakonec ukážou jako profesionálové, informují atd., ale všichni uvidíte, že pár měsíců RJ zase vyleze a bude všechny hanit. Stačí si vzpomenout na Covid a Babiš, když se řešil nějaký průšvih…
RJ má průšvih? Takže už máte viníka nehody? To jste teda rychlej.
O viníkovi nic nepíšu. Píšu že mají průser.
Tady jde vidět, jak je Regiojet v komunikaci se zákazníky o třídu lepší dopravce…
Pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast a ostatní ať jsou brzy fit.
*první zmínku na web uveřejnil v cca 01:40
Máš tam plesnivý dort? Máš. Tak co si stěžuješ…
Hele jsou tam mrtví. Je dost blbé si tady ventilovat nenávist a vést agitku.
Varováni byli, neposlechli. Blbé je, že následky odnesou jen cestující a nákladní dopravci..
Můžete to vysvětlit? Jestli to je, že měl RegioJet nehodu, tak tu mají bohužel občas všichni (nezlehcuji to).
(až teď jsem se dočetl o mrtvých, čest jejich památce)
Myslím to, že od doby co tu chodím 2017/2018 tak se furt mele o tom že není objízdná trasa, co se za tu dobu změnilo?
Nic, 250 je pořád nedodělaná a tah přes Hradec furt na papírech..
Ještě že tah přes Hradec nebyl rozkopaný, když se kopaly Pardubice.