regio-vlak

Kolaps slovenského koridoru. Vlaky do Česka mají zpoždění i přes šest hodin

Stanice Margecany. Foto: Michal Čellár /mapy.czStanice Margecany. Foto: Michal Čellár /mapy.cz

ŽSR očekává obnovení provozu po 12. hodině.

Odebírat
Upozornit na
guest
66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rudolf Leška

A pritom by to stačilo vziať cez Červenú Skalu 😀 😀

highway

Objízdná trasa přes Červenou skalu by to teoreticky mohla být, ale má to dvě ale: 1: kde seženou dopravci okamžitě tolik dieselových lokomotiv, 2. trať je jednokolejná, v dost špatném stavu, nevím jak by to kapacitně vyšlo. Kromě toho je to trať sice velmi hezká, ale sklonově velmi náročná, asi by to muselo tahat dvouspřeží.

Daddy

Dneska v noci se okolo Kysaku pěkně jiskřilo….ale projel jsem.

Jan

Trvalá blokace pro demenci

Bjorn

Myslím, že problém má hlavne ŽSR 😀

Dejf

Asi bych si být vámi zašel na katastr 😀

Jan Novak

Řekl občan východu, u kterého se trakční vedení pos*alo 😉

Jan

Abych splynul s místními politickými náladami, může za to určitě Ukrajina…

MHD

Splynout s místními politickými náladami = převléknout kabát.

tarten

Můžou za to Marťani, se kterými se spojil Paroubek.

Gunduľ neubiješ

Pan premiér Fico už určitě točí video….

ICE_Laco

Už si kúpil zlatú vaňu?

Gunduľ neubiješ

Ne. Ma ale potvrzení, že v té vaně byl jen jednou a to na pozvání druhé strany.

kristeena08

Hned jak vyleze ze zlatého WC ve vietnamském hotelu.

thebearspook

Napřed katastr, teď koridor, co mají ještě na K?

mgr.pavel

Premiéra (který je pěkně velký k… ehm).

PeterM

Nikdo se tady soukromníkům nesměje, spíš je zde přesně vidět jak se soukromníci staví k mimořádnostem, zatímco státní zajištuje NAD, soukromník čeká hodiny na obnovení provozu. Cestujícím vrátí jízdné, což část z nich jistě ocení, ale zpoždění šest hodin jistě nikoliv.

Jarda

Přesně tak. Dnes Lysá – Stará Boleslav přejetá osoba. ČD zavedena náhradní autobusová doprava. Regiojet odřeknut bez náhrady.

mezera
Honza

Ale třeba Arriva když se porouchal vlak tak jel buď autobus nebo byl byl jako náhrada rychlík co jel 30 minut po tom mém osobáku…

Stráťa

On ten státní je tam doma se státem garantovaným téměř stoprocentním podílem, to je pak vlaků a možností podstatně víc než když je široko daleko jenom jeden vlak daného dopravce.

Každopádně nechápu tu škodolibou radost co tu projevuje spousta šotoušů. Nejvíc zase prohrává železnice protože zase jednou platí že auta jedou a vlaky stojí.

Zrzek

Jen ten RegioJet se ani nesnaží, ani tam co jezdí pravidelně v taktu. Lépe řečeno, každý autobusový dopravce se na něj vy…., při jeho platební morálce. Jsem zvědav jak to dopadne na pravobrezce, kde bude jezdit jen on. Jestli mu díky neřešení NAD neutečou zákazníci.

jméno

So close to getting it

Gajda

No ne vždy je na tom státní líp. Cestující NightJetů mezi Berlínem a Vídní by o tom pár dní zpět mohli vyprávět. A ani OBB, ani DB soukromníci nejsou, ale dopadlo to ještě daleko hůř jak 400 minutama zpoždění.

Gajda

PS: Leoš twm měl navíc v časovým okně dalších 12 hodin jen tendle jeden vlak a aby ta NAD měla smysl, musel by ty lidi sbírat celou cestu a hodit je do Ostravy, jemu odnikud poblíž nic nejelo, kam by je šlo hodit autobusem.

PeterM

Tak v tomto článku se bavíme primárně o ZSSK, že.

jaroslav.dohnalik

Mě fascinuje, že zastánci jediného správného dopravce se tady vysmívají RJ, že tam uvízl? Ale jo, máte recht, Je zcela normální k vlaku připojovat vagóny s autobusy a posádkami. Přeci lidí je všude dostatek a je naprostá brnkačka zajistit vše do puntíku.

Addams

Uviznout tam mohli klidne i soupravy ČD, akorat jedou na licenci ZSSK s jejim personalem, tak je ŽSR vykazuje jako vlaky ZSSK.
RJ i LE jezdi na licence svych dcer v Bratislave, tak je ZSR vykazuje objektivne.

Šejdr

Před mimořádností zůstal 443, ten má částečně českou soupravu. Počítám, že cestující nejspíš odvezla NAD. 443 a 442 jsou dnes zkrácené do/z Bánovců a zbylý úsek do/z Humenného jede NAD.

Mirlav

Ano solidní dopravce má má mít předem nasmlouvanou NAD a zálohy.

VIZEK2442

Od 11.20 se už jezdí po jedné koleji.

Klondajk

1976 jsem uvázl ve Spišské Nové Vsi, když u Margecan se zbortil tunel. V neděli, když Východniari jeli do Ostravy na práci. Následnou cestu přes Bohumín jsem vzdal už v Żilině a počkal zbytek noci na cokoliv do Čech, ale odjinud.

Pitrys

Bujanovský tunel?

Michal D

Proč vzdal? Jak to tehdy vypadalo a probíhalo?

Klondajk

Jak u dveří starých Béček bývala ta svislá tyč, tak za tou jsem byl napasovaný s jedinou nohou napůl ve vzduchu a do obličeje mi dýchali dva hutníci, co jeli rovnou z krčmy, ale zase ve stanici mně zpoza té tyče vytáhli, jinak by nesly otevřít dveře. Zajímavé je, že lidi z toho měli spíš srandu, na rozdíl ode dneška. Ženy a děti byly v kupátkách (pravda, mezi lavicemi jich stálo dalších pět šest), chlapi automaticky šli do presu do uličky.

MichaelP

No pěkně se to tam červená…

https://mapa.zsr.sk

ICE_Laco

Prepáčte bratia Česi!

My ideme stavať Olympijský štadión a nie investovať do kvalitných tratí…..

Pavel Toušovský

🤣🤣🤣🤣👏👏

Jirka

Taky jsme měli v Praze kdysi jednoho takového primátora, co tuhle myšlenku podporoval. Máme také jednoho politika aspiranta, kterému nic nepatří a nikdy neodešel, shodou okolností Vaší národnosti, kterému podobné myšlenky asi taky nebudou cizí. Kdyby bylo na mně -přenechal bych za odvoz z bezpečnostních důvodů oba dva. I když z toho prvního je už (zdá se) politický mrtvola. Možná i proto máme v ČR tři letiště z čehož na jedno vede železnice, ale prakticky nic tam nelétá. Pak je tu druhé kam to toho mnoho nelétá a železnice tam nevede a pak to třetí, kam lítá kde co, ale… Číst vice »

noerf

V Českých Budějovicích na letiště vedou také koleje. Jenže je výhodnější jet regionálním autobusem či MHD, než uvažovat o alternativní trase vlakem z časových důvodů.

DavidS

Na většinu letiště asi vedou koleje. Speciálně na ty původně vojenské. Jediné, které mě napadá, kam koleje nevedou je letiště ve Varech.

Gunduľ neubiješ

To naštěstí v ČR nehrozí a hala pro paní Sáblíkovou je už dávno hotová. Děkujeme, pane Babiši, opět jste nás zachránil!

Jozef Sec

Smazáno pro kokotismus.

Bobek

Nic se nestalo, my jsme na stržené troleje zvyklí.

marek hudec

osobne jsem uz podobnou situaci na Slovensku zazil, a tehdy to bylo tak, ze nam cestujicim v RJ bylo nabidnuto opustit vlak a pokracovat s „alternativnim dopravcem“ s tim ,ze kompentace za jizdenky prisla do tydne na ucet………..ted uz se to nedela?
fyzicky vas nikdo ve vlaku udrzet nemuze (presne vzato nedokaze :—-)

55p

Zatímco zlý a ošklivý národní dopravce hrne substrát do nepohodlných smradlavých autobusů, soukromí dopravci nic takového po svých cestujících nechtějí a ti mohou zůstat po celou dobu cesty sedět na svém místě ve vlaku :-))

Lukáš Chytil

A za místem mimořádnosti by je přesadili do čeho, když tam žádný vlak do protisměru není?

MICHAL PAČES

To je co za blábol zase? To mi chcete tvrdit, že za místem MÚ není jediný vlak joooo?

Dfg

ZSSK tam nemá vlaky? není problém ty lidi převest jimi a zssk to zaplatit

Okoloidúci

Už sa mi viackrát stalo, že nás poslali (bez ďalšej platby) do vlaku/NAD konkurencie. To bolo však len pri fakt veľkých problémoch, ktoré zasiahli všetkých a niečo mi hovorí, že svoju časť zahrali aj integrované dopravné systémy a ich dispečeri.

Lukáš Chytil

No LE nebo RJ ne.

mgr.pavel

A to se Leo nemůže domluvit se ZSSK?

Martin

To je ale čistě problém neschopných nenárodních dopravců (u jednoho dokonce umístěném na druhém místě nejlepších dopravců v Evropě)…

Okoloidúci

Hej hej. Normálne trpím v tom neklimatizovanom InterJete so sťahovacími oknami…

Netreba glorifikovať ani jednu, ani druhú stranu. Národní dopravci majú super nástroje pri riešení mimoriadností (proste pošlú NAD alebo náhradnú súpravu), súkromníci zasa svojou dravosťou a (občasne) inovatívnosťou zas tlačia celkovú kultúru cestovania hore.

To ale neznamená, že netreba vymenovať hendikepy (súkromníci sú udesní pri riešení mimoriadností, národní dopravci sú extremné skostnatelí pri modernizácií parku, procesov, služieb,…)

Okoloidúci

Fungovali tak skvele, že EÚ musela prísť s legislatívnym rámcom, aby mal cestujúci aspoň nejaké práva (kompenzácie).

Opäť – prestaňme idealizovať.

Avlaky

Je trochu rozdíl když máte na Slovensku monopol

A když jste soukromník, které se Slovensko snaží vyhnat

Okoloidúci

Vďaka cestovaniu zadarmo je to ešte štátom posvätený monopol.

Dfg

Pro RJ je typické „stojíme dostaň se jak umíš“

marek hudec

aspon nejake vzruso ….. ano , mluvim za sebe coby cloveka jezdiciho Pha-KE a zpet x-krat rocne – – ale na druhou stranu – – kdo chce cekat 6 a vic hodin v odstavene souprave?

Okoloidúci

Inak toto je špecialita RJ.

Už viackrát sa mi stalo, že sa na trati R8 niečo pokazilo (stane sa, to je život), a zatiaľ čo ČD hneď povolali NAD, RJ nechal ľudí čakať, pretože pokuty sú očividne menej bolestivé ako platba za NAD.

Modrofob

Pokuty? Sotva. Ani objednatel ani cestující v takovém případě nic nedostane.
Pro RJ je to jasně levnější řešení. Lidem nic jiného nezbude, než jet příště zase.

Okoloidúci

Huh? Žil som v tom, že pokuty sú aj za meškania nespôsobené dopravcom, len že sú výrazne nižšie.

Tak ďakujem za opravu, v tom prípade je jasné, že RJ nechá ľudí čakať. Hlavne keď peniaze má garantované štátom.

Pezos

Jak je udělaná smlouva, takové jsou nebo nejsou pokuty. Ono kdyby ministerstvo třeba ZSSK poctivě pokutovalo za to, jak jim na Tatranech každý druhý chcípne alespoň jedna lokomotiva, tak by to linku jezdili asi zadarmo 😉

Ondra K.

Mě spíš připadá, že tohle je hlavně chyba systému. Proč komplikovat cestujícím i dopravcům život zaváděním nějaké NAD, když by vlastně stačilo daný vlak jenom kus popotáhnout dieslem?

Jaaa

Přes spadené troleje se nedá jezdit ani dieselem…

mgr.pavel

A je v tom autobuse NAD kávička zdarma? Aha, aha? 🙂