Nikdo se tady soukromníkům nesměje, spíš je zde přesně vidět jak se soukromníci staví k mimořádnostem, zatímco státní zajištuje NAD, soukromník čeká hodiny na obnovení provozu. Cestujícím vrátí jízdné, což část z nich jistě ocení, ale zpoždění šest hodin jistě nikoliv.
On ten státní je tam doma se státem garantovaným téměř stoprocentním podílem, to je pak vlaků a možností podstatně víc než když je široko daleko jenom jeden vlak daného dopravce.
Každopádně nechápu tu škodolibou radost co tu projevuje spousta šotoušů. Nejvíc zase prohrává železnice protože zase jednou platí že auta jedou a vlaky stojí.
Jen ten RegioJet se ani nesnaží, ani tam co jezdí pravidelně v taktu. Lépe řečeno, každý autobusový dopravce se na něj vy…., při jeho platební morálce. Jsem zvědav jak to dopadne na pravobrezce, kde bude jezdit jen on. Jestli mu díky neřešení NAD neutečou zákazníci.
Mě fascinuje, že zastánci jediného správného dopravce se tady vysmívají RJ, že tam uvízl? Ale jo, máte recht, Je zcela normální k vlaku připojovat vagóny s autobusy a posádkami. Přeci lidí je všude dostatek a je naprostá brnkačka zajistit vše do puntíku.
Uviznout tam mohli klidne i soupravy ČD, akorat jedou na licenci ZSSK s jejim personalem, tak je ŽSR vykazuje jako vlaky ZSSK.
RJ i LE jezdi na licence svych dcer v Bratislave, tak je ZSR vykazuje objektivne.
Před mimořádností zůstal 443, ten má částečně českou soupravu. Počítám, že cestující nejspíš odvezla NAD. 443 a 442 jsou dnes zkrácené do/z Bánovců a zbylý úsek do/z Humenného jede NAD.
VIZEK2442
5 hodin
Od 11.20 se už jezdí po jedné koleji.
Klondajk
5 hodin
1976 jsem uvázl ve Spišské Nové Vsi, když u Margecan se zbortil tunel. V neděli, když Východniari jeli do Ostravy na práci. Následnou cestu přes Bohumín jsem vzdal už v Żilině a počkal zbytek noci na cokoliv do Čech, ale odjinud.
Taky jsme měli v Praze kdysi jednoho takového primátora, co tuhle myšlenku podporoval. Máme také jednoho politika aspiranta, kterému nic nepatří a nikdy neodešel, shodou okolností Vaší národnosti, kterému podobné myšlenky asi taky nebudou cizí. Kdyby bylo na mně -přenechal bych za odvoz z bezpečnostních důvodů oba dva. I když z toho prvního je už (zdá se) politický mrtvola. Možná i proto máme v ČR tři letiště z čehož na jedno vede železnice, ale prakticky nic tam nelétá. Pak je tu druhé kam to toho mnoho nelétá a železnice tam nevede a pak to třetí, kam lítá kde co, ale… Číst vice »
V Českých Budějovicích na letiště vedou také koleje. Jenže je výhodnější jet regionálním autobusem či MHD, než uvažovat o alternativní trase vlakem z časových důvodů.
marek hudec
5 hodin
osobne jsem uz podobnou situaci na Slovensku zazil, a tehdy to bylo tak, ze nam cestujicim v RJ bylo nabidnuto opustit vlak a pokracovat s „alternativnim dopravcem“ s tim ,ze kompentace za jizdenky prisla do tydne na ucet………..ted uz se to nedela?
fyzicky vas nikdo ve vlaku udrzet nemuze (presne vzato nedokaze :—-)
55p
6 hodin
Zatímco zlý a ošklivý národní dopravce hrne substrát do nepohodlných smradlavých autobusů, soukromí dopravci nic takového po svých cestujících nechtějí a ti mohou zůstat po celou dobu cesty sedět na svém místě ve vlaku :-))
ZSSK ma vlaky, len z Kosic akosi nema priame vlaky do Prahy. Takze do Ziliny alebo Puchova a odtial prestup na Prahu. Otazka je, ako informovali o zdrzani. Ci klasickou salamovou metodou. Kto by to mal zaplatit, nerozumiem.
Mam otazku. Pri tych nedavnych strhnutych trolejach zaciatkom roku v Cechach, niekto platil za prepravu cestujucich u ineho dopravcu ? Fakt to tak funguje v Cechach ?
Už sa mi viackrát stalo, že nás poslali (bez ďalšej platby) do vlaku/NAD konkurencie. To bolo však len pri fakt veľkých problémoch, ktoré zasiahli všetkých a niečo mi hovorí, že svoju časť zahrali aj integrované dopravné systémy a ich dispečeri.
Takze pokial su nechcopni nenarodni dopravcovia, tak potom ludia nimi nebudu cestovat a skrachuju.
Potom bude zase svet na zeleznici vporiadku. Bude len jeden spravny dopravca a znovu sa budete vozit vo vagonoch so stahovacimi oknami a budete mat kupecko sam pre seba, kedze bude stacit zase zamavat len rezinkou.
Hej hej. Normálne trpím v tom neklimatizovanom InterJete so sťahovacími oknami…
Netreba glorifikovať ani jednu, ani druhú stranu. Národní dopravci majú super nástroje pri riešení mimoriadností (proste pošlú NAD alebo náhradnú súpravu), súkromníci zasa svojou dravosťou a (občasne) inovatívnosťou zas tlačia celkovú kultúru cestovania hore.
To ale neznamená, že netreba vymenovať hendikepy (súkromníci sú udesní pri riešení mimoriadností, národní dopravci sú extremné skostnatelí pri modernizácií parku, procesov, služieb,…)
Odporucam vam nelietat, to by Vam praskla zilka. To ti je hroza, tam je kopec leteckych dopravcov, ktory nemaju ziaden titul narodny dopravca a cuduj sa svete, funguju. A praveze, kopec narodnych leteckych dopravcov malo problemy a skrachovalo.
aspon nejake vzruso ….. ano , mluvim za sebe coby cloveka jezdiciho Pha-KE a zpet x-krat rocne – – ale na druhou stranu – – kdo chce cekat 6 a vic hodin v odstavene souprave?
Už viackrát sa mi stalo, že sa na trati R8 niečo pokazilo (stane sa, to je život), a zatiaľ čo ČD hneď povolali NAD, RJ nechal ľudí čakať, pretože pokuty sú očividne menej bolestivé ako platba za NAD.
Pokuty? Sotva. Ani objednatel ani cestující v takovém případě nic nedostane.
Pro RJ je to jasně levnější řešení. Lidem nic jiného nezbude, než jet příště zase.
Jak je udělaná smlouva, takové jsou nebo nejsou pokuty. Ono kdyby ministerstvo třeba ZSSK poctivě pokutovalo za to, jak jim na Tatranech každý druhý chcípne alespoň jedna lokomotiva, tak by to linku jezdili asi zadarmo 😉
Mě spíš připadá, že tohle je hlavně chyba systému. Proč komplikovat cestujícím i dopravcům život zaváděním nějaké NAD, když by vlastně stačilo daný vlak jenom kus popotáhnout dieslem?
Nikto nemá problémy, len Česi! Ale tí, majú problémy vždy, a všade!
Myslím, že problém má hlavne ŽSR 😀
Abych splynul s místními politickými náladami, může za to určitě Ukrajina…
Napřed katastr, teď koridor, co mají ještě na K?
Premiéra (který je pěkně velký k… ehm).
Nikdo se tady soukromníkům nesměje, spíš je zde přesně vidět jak se soukromníci staví k mimořádnostem, zatímco státní zajištuje NAD, soukromník čeká hodiny na obnovení provozu. Cestujícím vrátí jízdné, což část z nich jistě ocení, ale zpoždění šest hodin jistě nikoliv.
Přesně tak. Dnes Lysá – Stará Boleslav přejetá osoba. ČD zavedena náhradní autobusová doprava. Regiojet odřeknut bez náhrady.
Obávám se, že ČD budou také raději odříkat vlaky. viz. https://zdopravy.cz/potopa-ve-vagonu-jak-to-vubec-muzete-poustet-na-trat-stezuje-si-hejtmanka-na-cd-232502/
On ten státní je tam doma se státem garantovaným téměř stoprocentním podílem, to je pak vlaků a možností podstatně víc než když je široko daleko jenom jeden vlak daného dopravce.
Každopádně nechápu tu škodolibou radost co tu projevuje spousta šotoušů. Nejvíc zase prohrává železnice protože zase jednou platí že auta jedou a vlaky stojí.
Jen ten RegioJet se ani nesnaží, ani tam co jezdí pravidelně v taktu. Lépe řečeno, každý autobusový dopravce se na něj vy…., při jeho platební morálce. Jsem zvědav jak to dopadne na pravobrezce, kde bude jezdit jen on. Jestli mu díky neřešení NAD neutečou zákazníci.
So close to getting it
Mě fascinuje, že zastánci jediného správného dopravce se tady vysmívají RJ, že tam uvízl? Ale jo, máte recht, Je zcela normální k vlaku připojovat vagóny s autobusy a posádkami. Přeci lidí je všude dostatek a je naprostá brnkačka zajistit vše do puntíku.
Uviznout tam mohli klidne i soupravy ČD, akorat jedou na licenci ZSSK s jejim personalem, tak je ŽSR vykazuje jako vlaky ZSSK.
RJ i LE jezdi na licence svych dcer v Bratislave, tak je ZSR vykazuje objektivne.
Před mimořádností zůstal 443, ten má částečně českou soupravu. Počítám, že cestující nejspíš odvezla NAD. 443 a 442 jsou dnes zkrácené do/z Bánovců a zbylý úsek do/z Humenného jede NAD.
Od 11.20 se už jezdí po jedné koleji.
1976 jsem uvázl ve Spišské Nové Vsi, když u Margecan se zbortil tunel. V neděli, když Východniari jeli do Ostravy na práci. Následnou cestu přes Bohumín jsem vzdal už v Żilině a počkal zbytek noci na cokoliv do Čech, ale odjinud.
Bujanovský tunel?
No pěkně se to tam červená…
https://mapa.zsr.sk
Prepáčte bratia Česi!
My ideme stavať Olympijský štadión a nie investovať do kvalitných tratí…..
🤣🤣🤣🤣👏👏
Taky jsme měli v Praze kdysi jednoho takového primátora, co tuhle myšlenku podporoval. Máme také jednoho politika aspiranta, kterému nic nepatří a nikdy neodešel, shodou okolností Vaší národnosti, kterému podobné myšlenky asi taky nebudou cizí. Kdyby bylo na mně -přenechal bych za odvoz z bezpečnostních důvodů oba dva. I když z toho prvního je už (zdá se) politický mrtvola. Možná i proto máme v ČR tři letiště z čehož na jedno vede železnice, ale prakticky nic tam nelétá. Pak je tu druhé kam to toho mnoho nelétá a železnice tam nevede a pak to třetí, kam lítá kde co, ale… Číst vice »
V Českých Budějovicích na letiště vedou také koleje. Jenže je výhodnější jet regionálním autobusem či MHD, než uvažovat o alternativní trase vlakem z časových důvodů.
osobne jsem uz podobnou situaci na Slovensku zazil, a tehdy to bylo tak, ze nam cestujicim v RJ bylo nabidnuto opustit vlak a pokracovat s „alternativnim dopravcem“ s tim ,ze kompentace za jizdenky prisla do tydne na ucet………..ted uz se to nedela?
fyzicky vas nikdo ve vlaku udrzet nemuze (presne vzato nedokaze :—-)
Zatímco zlý a ošklivý národní dopravce hrne substrát do nepohodlných smradlavých autobusů, soukromí dopravci nic takového po svých cestujících nechtějí a ti mohou zůstat po celou dobu cesty sedět na svém místě ve vlaku :-))
A za místem mimořádnosti by je přesadili do čeho, když tam žádný vlak do protisměru není?
To je co za blábol zase? To mi chcete tvrdit, že za místem MÚ není jediný vlak joooo?
To sa tu zislo zastupcov jedinych spravnych zeleznicnych dopracov.
LEO uviazol vlak z Kosic, ktory odchadza 3:42. Najblizsi LEO z Prahy v Margecanoch prichadza tak po 22:00 vecer. Takze na aky vlak by ich mali vozit.
ZSSK tam nemá vlaky? není problém ty lidi převest jimi a zssk to zaplatit
ZSSK ma vlaky, len z Kosic akosi nema priame vlaky do Prahy. Takze do Ziliny alebo Puchova a odtial prestup na Prahu. Otazka je, ako informovali o zdrzani. Ci klasickou salamovou metodou. Kto by to mal zaplatit, nerozumiem.
Mam otazku. Pri tych nedavnych strhnutych trolejach zaciatkom roku v Cechach, niekto platil za prepravu cestujucich u ineho dopravcu ? Fakt to tak funguje v Cechach ?
Už sa mi viackrát stalo, že nás poslali (bez ďalšej platby) do vlaku/NAD konkurencie. To bolo však len pri fakt veľkých problémoch, ktoré zasiahli všetkých a niečo mi hovorí, že svoju časť zahrali aj integrované dopravné systémy a ich dispečeri.
A to se Leo nemůže domluvit se ZSSK?
No LE nebo RJ ne.
To je ale čistě problém neschopných nenárodních dopravců (u jednoho dokonce umístěném na druhém místě nejlepších dopravců v Evropě)…
Takze pokial su nechcopni nenarodni dopravcovia, tak potom ludia nimi nebudu cestovat a skrachuju.
Potom bude zase svet na zeleznici vporiadku. Bude len jeden spravny dopravca a znovu sa budete vozit vo vagonoch so stahovacimi oknami a budete mat kupecko sam pre seba, kedze bude stacit zase zamavat len rezinkou.
Hej hej. Normálne trpím v tom neklimatizovanom InterJete so sťahovacími oknami…
Netreba glorifikovať ani jednu, ani druhú stranu. Národní dopravci majú super nástroje pri riešení mimoriadností (proste pošlú NAD alebo náhradnú súpravu), súkromníci zasa svojou dravosťou a (občasne) inovatívnosťou zas tlačia celkovú kultúru cestovania hore.
To ale neznamená, že netreba vymenovať hendikepy (súkromníci sú udesní pri riešení mimoriadností, národní dopravci sú extremné skostnatelí pri modernizácií parku, procesov, služieb,…)
Odporucam vam nelietat, to by Vam praskla zilka. To ti je hroza, tam je kopec leteckych dopravcov, ktory nemaju ziaden titul narodny dopravca a cuduj sa svete, funguju. A praveze, kopec narodnych leteckych dopravcov malo problemy a skrachovalo.
Fungovali tak skvele, že EÚ musela prísť s legislatívnym rámcom, aby mal cestujúci aspoň nejaké práva (kompenzácie).
Opäť – prestaňme idealizovať.
Je trochu rozdíl když máte na Slovensku monopol
A když jste soukromník, které se Slovensko snaží vyhnat
Vďaka cestovaniu zadarmo je to ešte štátom posvätený monopol.
Pro RJ je typické „stojíme dostaň se jak umíš“
aspon nejake vzruso ….. ano , mluvim za sebe coby cloveka jezdiciho Pha-KE a zpet x-krat rocne – – ale na druhou stranu – – kdo chce cekat 6 a vic hodin v odstavene souprave?
Inak toto je špecialita RJ.
Už viackrát sa mi stalo, že sa na trati R8 niečo pokazilo (stane sa, to je život), a zatiaľ čo ČD hneď povolali NAD, RJ nechal ľudí čakať, pretože pokuty sú očividne menej bolestivé ako platba za NAD.
Pokuty? Sotva. Ani objednatel ani cestující v takovém případě nic nedostane.
Pro RJ je to jasně levnější řešení. Lidem nic jiného nezbude, než jet příště zase.
Huh? Žil som v tom, že pokuty sú aj za meškania nespôsobené dopravcom, len že sú výrazne nižšie.
Tak ďakujem za opravu, v tom prípade je jasné, že RJ nechá ľudí čakať. Hlavne keď peniaze má garantované štátom.
Jak je udělaná smlouva, takové jsou nebo nejsou pokuty. Ono kdyby ministerstvo třeba ZSSK poctivě pokutovalo za to, jak jim na Tatranech každý druhý chcípne alespoň jedna lokomotiva, tak by to linku jezdili asi zadarmo 😉
Mě spíš připadá, že tohle je hlavně chyba systému. Proč komplikovat cestujícím i dopravcům život zaváděním nějaké NAD, když by vlastně stačilo daný vlak jenom kus popotáhnout dieslem?
A je v tom autobuse NAD kávička zdarma? Aha, aha? 🙂