Kolaps koridoru u Budějovic. Poškozené trakční vedení zastavilo desítky vlaků
Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kapacita náhradní dopravy je velmi omezená. Autobusy nemohou nahradit velkou kapacitu vlaků, upozornily ČD.
Takže o kolika cestujících je řeč v jednom směru? Dvě-tři stovky za těch 5 hodin?
Jste asi posledních pár let žil pod kamenem, tolik lidí tam projede v jednom vlaku…
Průměrné vytížení vlaků ČD je pod 30%…. Proč by se to mělo výrazně odlišovat právě na této lince????
V březnovém článku bylo uvedeno, že ČD Bus má v úmyslu založit pobočku ve Veselí nad Lužnicí. Chce se mi říct „už aby to bylo“, protože do zprovoznění tunelů NemaŠe uplyne ve Vltavě ještě hodně vody.
Na tomto jednokolejném úseku 4. koridoru nejde o první a asi ani o poslední událost.
je to tak, hlavně se tam nebude už investovat, když budou tunely a podle toho to bude vypadat… a je to šílený kontrast se zbytkem 4.tžk. SŽ styďte se!
Jak dopadl IC 541 Praha –čb s odjezdem v 17:20? Bus z Tábora nebo Veselí? V kolik tak cestující dorazili?
Já jel R 721 ve 1446 a v CB jsem byl zhruba o hodinu později oproti jízdnímu řádu. Záleželo na tom do jakého autobusu se kdo vmáčknul. Zpočátku jsem dával přednost mláděži co chtěla ještě ten den dorazit do Vyššího Brodu apod. V okamžiku kdy se ve Veselí objevil i IC 537, lidé přestali respektovat do té doby vytvořenou frontu a autobusy také najížděly jak chtěly (a hlavně kam chtěly, takže ta fronta cestujících přestala mít smysl). Tak i já podlehl zákonu silnějšího a prostě se zkoušel procpat k nejbližším dveřím.
Já jel o hodinu dřívějším spojem a ve Veseli jsme nastoupili do 4 připravených busů. Překvapivě celkem v pohodě
Tento úsek trati má smůlu. Už aby byl tunel
Krásná fotka koridorové lokálky s jednou kolejí.
Stejně tak u článku u VRT bylo foto ručně stavěné výhybky.
Pokud je to vůbec ještě existující úsek.
49.0487492N, 14.4552928E
https://www.google.com/maps/place/49%C2%B002'55.5%22N+14%C2%B027'19.1%22E/@49.0487107,14.4552532,71m/data=!3m1!1e3!4m4!3m3!8m2!3d49.0487492!4d14.4552928?hl=cs&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Jojo, v Budějovicích a Veselí totální chaos, hodně lidí – skupiny ale málo autobusů. Mě to chytlo hned dvakrát a hned na začátku, z Veselí jsem potřeboval do Budějovic a pak po převzetí kluka do Prahy, ale nevím do jakého jsme sedli už jsme skoro v Praze, o hodinu dřív než byla jízdenka.
že jsem tak smělý. Jak se Vám rentuje jet ve dvou Praha-ČB? Když si člověk spočte, že s dotacemi přímo dopravci (ČD) a nepřímo skrze SŽ, je řeč o tisícikovkách v jenom směru.
Tak tak to snad ještě může vycházet, když jede samotný člověk. Ale ve dvou????
Jak ovlivňují dotace dopravci, jestli se to MNĚ vyplatí? Ty tisícovky vjednom směru platí cestující? Že po mně chtějí Dráhy jen okolo 220 korun (asi mám protekci :-))
Je to jednoduché = prostě došly peníze. Takže už nebude další stovka miliard dotací do formy dopravy, která slouží cca 5% přepravených osob v rámci ČR.
Režijkáře s šotouše nepočítám, protože to nejsou lidé rozhodující se dle svých potřeb, ale dle svých zájmů.
Vlaky stojí, auta jedou…
Keby všetci ľudia boli v autách tak tiež stojíte. 🤣
Myslíte že by byl nárůst o několik procent tolik poznat?
No když vidím, kolik aut je trvale zaparkovaných (i teď o víkendu), tak si fakt neumím představit, že by se všechna najednou vydala na silnici.
Vzhľadom k tomu, že väčšina z nich vyrazí v špičke a väčšina nebudú najlepší jazdci, tak verte že áno.
Nebylo by v takové situaci účelnější zavést NAD jen v nejkratším možném/praktickém úseku a vozit cestující kyvadlovými autobusy mezi tím?
Důvody:
Chotýčany – velmi špatný příjezd pro autobusy k nad. budově (otáčení hlavně pro více autobusů)
Ševětín – vypnutá trakce
Dynín – zastávka na záhlaví stanice, problematické objíždění souprav
Osobní a spěšné vlaky jezdí kam až to jde…
A paragraf jedna zakazuje do Dynína jezdit s ridičákem. Sprzel dělá, že je přetížené Prahlavní, tak se objíždí i tam.
Protože si dobrá správa vytrhla v Dyníně dvě koleje a odstranila perony
Ten Ševětín mě napadl taky, ušetřilo by to 20 minut
..kdyby to bylo účelnější, tak se to tak dělá.. ale v tomto úseku je to nejlepší VNL – CBE
Klasická praxe na budějckém koridoru. Kdyz je nějaká výluka mezi CB a Veselím, stejně vždycky expresy ukončí už v Táboře. A pak vás hodinu táhnou autobusem, místo toho, aby dojel expres do Veselí jako rychlíky. Tam je mimochodem lepší napojení na dálnici, než v Táboře a místa pro autobusy je tam taky dost…
Výluky se řídí zásadně myšlenkou “je to sice delší, ale za to horší cesta”
Nádražní ulice ve Veselí se měla protáhnout za bývalou traťovku a napojit do ČS armády, to couvání autobusů mezi lidmi není nic moc
V Budějovicích a Veselí totální chaos při NAD. Laicky řečeno hodně lidí, málo autobusů. Mě to akorát chytlo ve Veselí když jsem potřeboval pro syna do Budějovic a pak hned se obrátit a jet do Prahy. Na začátek ve Veselí jeden autobus na rychlík.
V Budějovicích ještě horší – skupiny. Nějakým zázrakem jsem se s klukem vecpal do prvního vhodného a hurá – ale nějakým zázrakem se mě podařilo stihnout NAD i za dřívější Expres, takže mažeme už někde u Čerčan.
je to průser v pátek odpoledne. ono taky kde sehnat tolik busů a hlavně řidiče k nim. To prostě nebude sranda. a držet pohotovost fulltime 6-22h asi taky nebude řešení za dobrou cenu.
„Poškozený sběrač lokomotivy nákladního vlaku zastavil provoz,“ upřesnil později mluvčí SŽ pro mimořádné události Martin Kavka.
Správa železnic má samozřejmě hned jasno v tom, kdo za to může.
Každopádně byl provoz zastaven kvůli poškozenému trakčnímu vedení.
Každopádně byl provoz zastavený kvůli poskozenemu trakcnimu vedeni a sběračů lokomotiv