LOT 3a leaderboard

Kola místo tramvají. V Bratislavě testují nezvyklou náhradní dopravu

Náhradní cyklistická doprava v Bratislavě. Foto: RekolaNáhradní cyklistická doprava v Bratislavě. Foto: Rekola

Náhradní autobusová doprava je kvůli kolonám pomalá, Rekola přišla do slovenského hlavního města s rychlejším řešením.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

V zimě na sněhu budou taky rekola?

pejan

Sorry, ale na takovémhle „kole“ bych nechtěl jet dál, než někam do sámošky na nákup….

Jakub P

Na to taky tyhle kola (bez uvozovek) jsou. Průměrná délka cesty po městě je pár km, na to jsou stavěný. Na 100 km+ výlety jsou určený jiný kola (ne že by to na těhle bylo nemožný, ale bude to příjemnější na něčem víc sportovním).

Pavel

Nevíte, jestli po rekonstrukci tramvajové trati zůstane úzký-rozchod nebo už budou pokládat tři koleje jako přípravu na přechod na normálně-rozchodný provoz? Na mnoha místech Bratislavy jsou takto už připraveny koleje, jen jsme se ještě nikde nedočetl harmonogramu jak se bude přecházet.

Operator

Duálny rozchod medzi petržalkou a kamenným námestím sa tam dával kvôli tomu, lebo bolo jednoduchšie získať peniaze od eu na tram-train projekt. S ničím takým sa ale v ba ďalej nepočíta (príliš komplikované – rozdielne rozchody a napätia) a úsek normálno rozchodných koľají zostane navždy izolovaný a nikdy po ňom nič nepôjde. Všetky rekonštrukcie a aj trať ďalej do pretržalky a popred nové národné divadlo rátajú s úzkorozchodnými koľajami.

Pavel

To mne mrzí. Protože montovat do normálních tramvají podvozky pro užší rozchod je jednak dražší a hlavně se nevyužije rychlostní potenciál (menší stabilita). Přitom právě v Bratislavě jsou dlouhé rovné úseky , kde by se využila vyšší rychlost. Má se budovat (?) prodloužení v Petržalce až na Janíkov Dvor. Škoda 🙁

Jiří Kocurek

No vidíte, a Švýcaři na metrovém rozchodu jezdí až 100 km/h.

petr 5

Duální systém se zaváděl už při rekonstrukcích už v 80.letech. Např. výhybky byly měněny za duální, traťové lůžko bylo připravené (delší pražce, upevňovací otvory atd.). Bohužel, po r. 1989 byl přístup městských vládců k mhd úplně negativní a DPMB směrován do kytek.

MOp

… mluvčí Rekol na Slovensku Martin Žarnovický….
tak tím se to vysvětluje, když už není na marketingu DP Bratislava.

aldik

Nedělal někdo toho jména v Regiojetu? 😀

Leoš Konečný

Jo on byl všude

Vít Jůza

Tak je to jako náhradní doprava v ceně jízdenky, nebo za to euro navíc?

ABC

euro sem euro tam to přece nikoho nezabije 🙂

esc

“ Kola jsou označena cedulí X5, stejně jako autobusy náhradní dopravy. Na Slovensku jde o první takový způsob nahrazení veřejné dopravy koly.“
Takže když dám na kola nějaké reklamní cedule, jde o hrazení veřejné dopravy? V Bratislavě fungují také tři další systémy bikesharingu, které tuhle funkci zastávaly i doteď (např. během rekonstrukce tramvajové trati v Rači v létě tohoto roku).

„„Téměř celý úsek je vedený po oddělených cyklotrasách nebo místních komunikacích s minimálním provozem aut,“ řekl mluvčí Rekol na Slovensku Martin Žarnovický.“
Jaká hezká lež 😀

Miropiro

Jsem si to od oka zadal do plánováče Map.cz a reálně cesta trvá do centra přes půl hodinu https://mapy.cz/s/gahucucavo Tedy pokud nemyslí jen úsek do Karlovy vsy, pak ano.

Pepa

Hrazení je mantinel 🙂 Náhrada to svým způsobem je, ale samozřejmě neoficiální.
A k té trase: není to lež, říká se tomu Dúbravská radiála

vlacky

Pěkný nápad na využití kol ve městě 🙂

Peeetr

Hovnajs. Ve městech s nejlepší MHD na světě nejsou reálně potřeba.
Ať raději vyvinou nějaký podnikatelský model pro místa s nulovou nebo špatnou MHD.