Kola místo tramvají. V Bratislavě testují nezvyklou náhradní dopravu
Náhradní cyklistická doprava v Bratislavě. Foto: Rekola
Náhradní autobusová doprava je kvůli kolonám pomalá, Rekola přišla do slovenského hlavního města s rychlejším řešením.
V zimě na sněhu budou taky rekola?
Sorry, ale na takovémhle „kole“ bych nechtěl jet dál, než někam do sámošky na nákup….
Na to taky tyhle kola (bez uvozovek) jsou. Průměrná délka cesty po městě je pár km, na to jsou stavěný. Na 100 km+ výlety jsou určený jiný kola (ne že by to na těhle bylo nemožný, ale bude to příjemnější na něčem víc sportovním).
Nevíte, jestli po rekonstrukci tramvajové trati zůstane úzký-rozchod nebo už budou pokládat tři koleje jako přípravu na přechod na normálně-rozchodný provoz? Na mnoha místech Bratislavy jsou takto už připraveny koleje, jen jsme se ještě nikde nedočetl harmonogramu jak se bude přecházet.
Duálny rozchod medzi petržalkou a kamenným námestím sa tam dával kvôli tomu, lebo bolo jednoduchšie získať peniaze od eu na tram-train projekt. S ničím takým sa ale v ba ďalej nepočíta (príliš komplikované – rozdielne rozchody a napätia) a úsek normálno rozchodných koľají zostane navždy izolovaný a nikdy po ňom nič nepôjde. Všetky rekonštrukcie a aj trať ďalej do pretržalky a popred nové národné divadlo rátajú s úzkorozchodnými koľajami.
To mne mrzí. Protože montovat do normálních tramvají podvozky pro užší rozchod je jednak dražší a hlavně se nevyužije rychlostní potenciál (menší stabilita). Přitom právě v Bratislavě jsou dlouhé rovné úseky , kde by se využila vyšší rychlost. Má se budovat (?) prodloužení v Petržalce až na Janíkov Dvor. Škoda 🙁
No vidíte, a Švýcaři na metrovém rozchodu jezdí až 100 km/h.
Duální systém se zaváděl už při rekonstrukcích už v 80.letech. Např. výhybky byly měněny za duální, traťové lůžko bylo připravené (delší pražce, upevňovací otvory atd.). Bohužel, po r. 1989 byl přístup městských vládců k mhd úplně negativní a DPMB směrován do kytek.
… mluvčí Rekol na Slovensku Martin Žarnovický….
tak tím se to vysvětluje, když už není na marketingu DP Bratislava.
Nedělal někdo toho jména v Regiojetu? 😀
Jo on byl všude
Hrazení je mantinel 🙂 Náhrada to svým způsobem je, ale samozřejmě neoficiální.
A k té trase: není to lež, říká se tomu Dúbravská radiála
Jsem si to od oka zadal do plánováče Map.cz a reálně cesta trvá do centra přes půl hodinu https://mapy.cz/s/gahucucavo Tedy pokud nemyslí jen úsek do Karlovy vsy, pak ano.
Tak je to jako náhradní doprava v ceně jízdenky, nebo za to euro navíc?
euro sem euro tam to přece nikoho nezabije 🙂
Pěkný nápad na využití kol ve městě 🙂
Hovnajs. Ve městech s nejlepší MHD na světě nejsou reálně potřeba.
Ať raději vyvinou nějaký podnikatelský model pro místa s nulovou nebo špatnou MHD.