Knižní jízdní řád pro rok 2022 je na světě a míří do prodeje
Knižní jízdní řád pro rok 2022. Autor obálky: Juraj Kováč
Jde o jediný knižní jízdní řád pro celou českou železnici, který je k dostání v široké maloobchodní síti.
OK, jsem rád, že knižní JŘ stále vychází. Má to hlavně sběratelskou hodnotu a pro fanoušky železnice je to taková nezbytná příručka. V časech, kdy bylo ještě běžné vydávání knižních JŘ jsem si vždycky přivezl z navštívené země místní knižní JŘ. Dnes některé železniční správy umožňují na svých webech alespoň vyhledávání v pdf formátu. Výborné jsou v tomto směru stránky SJ Tagtidatbeller, DSB, NS, VR, VY NO, MÁV, stránky některých britských dopravců. O něco hůře se hledají přehledná spojení u DB, OBB, SBB, CFR, BDŽ a zcela specifická vyhledávání mají některé asijské železnice jako RAJA, IR Trains at glance, Korail,… Číst vice »
Co se týče GB dopravců, tak Networkrail vydává komplet pro GB.
https://www.networkrail.co.uk/running-the-railway/the-timetable/electronic-national-rail-timetable/
SBB (cca před 2 roky přešly na příšernou grafiku) a ÖBB jsou tabulky k dispozici taky. DB jsem dlouho nehledal, ale mívaly taky. BŽD je specifická, tak vychází hodně často ucelené pdf až s půlročním zpožděním.
Mě třeba vadí, že nenacházím RENFE, FS a SNCF.
Trenitalia: https://www.trenitalia.com/it/informazioni/orario_ferroviario.html
Dík. Nějak jsem někde ztratil odkaz.
SBB, OBB a DB to mají docela těžkopádné, není to tak jednoduše přehledné jako to mají severské státy + Nizozemí a Maďarsko. BDŽ to donedávna mělo na stránkách v pdf, ale nyní se to tam neobjevuje. CFR to má už dávno zrušené a je tam jen vyhledavač spojení.
Rakušáci mi těžkopádní nepřipadají.
https://www.oebb.at/de/fahrplan/fahrplanbilder
Na SBB využívám toto:
https://www.fahrplanfelder.ch/de/gesamte-fahrplanpublikation.html , případně je tam vyhledávací sekce, ale ta současná grafika JŘ je třeba oproti roku 2018 je příšerná.
Ano, Němci měli těžkopádné vyhledávání přes mapu.
Tento počin mimo jiné způsobí vypuštění nezanedbatelného množství skleníkových plynů. Nicméně chov čoklů a jiné havěti je ekologicky nesrovnatelně zločinnější.
Nevíte, kde je v Brně další Pont? Ten na hlavním nádraží je dočasně uzavřený. 🙁
Bude se prodávat v Minit na hlavním nádraží.
Děkuju za odpověď i za jízdní řád. 🙂
Chválím krásnou grafiku přebalu. Je součástí jízdního řadu i příloha řazení dálkových vlaků s kurzovymi vozy? Skoda ze nebyla v dřívějších letech
A co naše milá SŽ? Ani nevydala ani nepřispěla????
Vydala.
Nicméně aby vydala Y, vydala jen X a rozdíl mezi Y a X hodila do prodeje a pokryta tak náklady na X, tak jako řádný hospodář neučunila …
Pro mnohé kritiky tištěného JŘ zde dole……: spoustu argumentů o aktuálnosti a aktualizovatelnosti je sice pravdivých, leč….tištěný JŘ má tu výhodu, že kdykoli během několi vteřin jsem schopen zjistit, jak přibližně to tam či onde jezdí, jaké vlaky převažují atd……..nejde o to mít zcela přesnou konkrétní časovou informaci jestli v 16,02 nebo 03, ale mít na první dobrou během pár vteřin přehled, jak to jezdí. To i samotné puštění PC, puštění internetu atd atd trvá déle….. a pro toho, kdo třeba hůř vidí, je to velmi obtížně nahraditelné…. Stejně tak je pohodlnější mít v batohu 3 papíry, které fungují i… Číst vice »
Legrace však nastane po přechodu od GVD k Trvalému jízdnímu řádu.
Tam vám ty 3 papíry vystačí (hlavně v německo-rakouském pohraničí) klidně i 10 let – neboť to tam bude klidně i 10 let jezdit pořád stejně…a nebudou tak vycházet nové jízdní řády.
Trvalý jízdní řád bude totiž založen na tom, že se 15.prosince zveřejní pouze seznam novinek a změn, které pak budou platit od 1.ledna (přičemž ten bude pracovní).
KJŘ si kupuji už léta, nyní spíš jako sběratelský artefakt, abych nepřerušil časovou řadu, nikoliv jako nutnost pro hledání spojení. Pro někoho zbytečnost, pro někoho ne, pro někoho předmět zájmu.
Nevím jestli kolem kuchařských knih, jichž vychází spousta, se děje taková diskuse o jejich nutnosti nebo zbytečnosti, protože tak jako tak je málokdo otevře, aby podle nich uvařil nedělní oběd.
Hlavní je, že si to někdo koupí. Evidentní je, že KJŘ si koupí dost lidí, stejně jako si dost lidí koupí kuchařské knihy, jinak by jedno ani druhé nevycházelo.
Mluvíte mi z duše. Tištěný JŘ není něco nelegálního, nenabádá k páchání trestné činnosti a pokud si jej někdo chce koupit za svoje peníze a někdo jiný mu ho nabídne, tak je to normální.
Někdo snad trvdí, že tištění JŘ je nelegální? Spíš tvrdí, že to má význam jen pro šotouše.
No a ? Co furt máte proti šotoušům ? Nejde ani tak zrovna o Vás, ale když tady diskutujícím dojdou argumenty, sveze se to na šotouše, což samo o sobě byl původně nevím kým vymyšlený posměšný výraz pro fanoušky a především fotografy vláčků. Nejsem jeden z nich, mimo jiné i proto, že jsem taky línej, ale jejich práce, či koníčku si velmi vážím, protože jenom oni to, co si většina myslí, že tu bude napořád, zaznamenávají pro naši mizernou paměť. Myslím, že fotbaloví fanoušci tak dehostenováni zdaleka nejsou mj. i proto, že na to chybí ten správný web nebo nevím… Číst vice »
A tyto řeči mají význam pro koho?
…neboť ostatní cestující lid používá idos nebo jiné internetové možnosti…
Internetový jízdní řád je fajn pro situace, kdy vím přesně odkud, kam a v kolik hodin chci jet a chci tam být co nejrychleji. Do papírového jízdního řádu se podívám, pokud nevím, kam chci jet a hledám inspiraci, pokud mě zajímá celkový přehled o provozu na trati, pokud nepotřebuji jet co nejrychleji, ale třeba se chci cestou někde zastavit, pokud se chci podívat, kde budeme s čím křižovat nebo čekat na jaký přípoj a hrozí vznik zpoždění, pokud jsem uprostřed lesa bez signálu a v mnoha dalších případech. Děkuji zdopravy.cz, že ho pro nás stále připravuje.
Bezvadně napsáno. Mluvíte mi z duše.
Výhodné při zpoždění vlaků / mimořádnosti, kdy různé vyhledávače nabízí spojení podle předem daného algoritmu bez ohledu na okamžitou provozní situaci …
I když idos měl v pondělí taky mezeru, když nedokázal pracovat s jednosměrným přerušením provozu přes Chotkovy sady…
Výborně napsáno, něšotouši asi nepochopí. 🙂
Stejně tak se podívám do pdf dokumentu, pokud potřebuju vidět všechny denní spoje vedle sebe, není potřeba kvůli tomu být zrvona online. Křižování, čekání, zastávky po cestě najdu stejně přes vyhledávač spojení a nákladní/služební vlaky tam stejně nenajdu. Ani signál nepotřebuju, Můk Vlak má automaticky stažený offline jízdní řád, k čemuž lze přidat i další evropské země.
Hmm, třeba když víte, že Praha – Kolín jsou 2 směry (první do Olomouce, druhý do HB a Brna), a pak uvažujete, proč je tam té dálkoviny místo 64 párů celých 110 (což pak vysvětluje absenci prostoru pro nákladní vlaky).
Při provozním intervalu na 3AB tři minuty může projet v jednom směru 20 vlaků za hodinu … na které trati projede za 24 hodiny 480 vlaků v jednom směru …
mezi 2500tunovým nákladem a pendolínem stačí interval 3 minuty?
Bylo léta páně bůh ví kdy. Stojím v Šumperku na nádraží a přes mobil jsem hledal spojení Šumperk-Karvina. Našlo mi to samé cypoviny. Mobil strčím do kapsy, kouknu na traťový jízdní řád (ten co je/býval ve stanicích) a hle. Spojení skvělé, sice přes Uničov ale dojel jsem o 2 hodiny dříve. A to je jen příklad.
Leckdy pro orientaci jsou tabulkové jízdní řády lepší než jednotlivé z klobouku vytažené izolované nabídky spojení z vyhledávače, a když už, tak v tabulkách se lépe listuje v knížce než na displeji, tím spíše než na malém displeji, v mnohých případech ale stojí za to si ověřit aktuálnost spojení a momentální stav provozu.
Přesně tak. Chci jet v létě do hor na výlet a je mi jedno, jestli ve všední dny nebo o víkendu. Jedním pohledem na tabulku JŘ zjistím, jaký je na trati provoz v týdnu a jaký o víkendu. Nemusím ve vyhledávači simulovat různé dny a zkoušet, co mi vyhovuje víc.
A nechápu, proč někomu vůbec vadí, že se JŘ vydávají knižně, lidé si kupují daleko větší hovadiny, toto zboží má zjevně svého kupce, tak vy, co ho nepotřebujete, nás ostatní nechte dýchat. Já taky neútočím na lidi, co si kupují domů kávovar (kafe nepiju).
papírový jízdní řád vám neukáže výluky ani pozici vlaku.Nedokážete si přes něho koupit lístek ani místenku. a také přes papírový jízdní řád nejde stornovat lístek.
no vidíte, tak si papírový jízdní řád prostě nekupujte.
Šotouši znají výluky z hlavy, pozici vlaku odhadnou ze stavu návěstidel, případně je nezajímá pokud je vlak daleko a lístek si mohou koupit na nádraží nebo vlaku.
Ono je to o znalosti železničního zeměpisu … vyhledávač vám vnucuje to, co „umí“ jeho algoritmus …
Zkuste si mobilem vytřít z……….
Hele, taky jsem před lety kdysi dávno musel použít oblastní JŘ😃. Jako když najdeš 😆.
No…ale byl to asi drahý toaletní papír…
…a jistě dost hrubý…
V JŘ je spousta listů, které nikdy nečtete, ani nepotřebujete. Začněte jimi a pokud jde o jemnost- vynechte desky.
Takže výluku si najdete na webu a s papírem si najdete odpovídající spojení ….
Výluku si najdete na webu, opíšete na papír, a pak si otevřete KJŘ?
Zapomněl jste mezikrok, že si ve všech traťových tabulkách dotčených výlukou uděláte ručně opravy.
Já nevím, nebylo by jednodušší si na tom webu, když už tam jste, najít celé spojení? 🙂
Ale proti gustu…
Nechápete podstatu, je to o tom, že o existenci výluky jako takové vím, takže v případě zpoždění s ní mohu kalkulovat … Jinak mám spojení nalezené v IDOSu a když „krachne“, tak vím, s čím mohu počítat …
O existenci výluky sice víte, ale pokud nemáte ve svém milovaném KJŘ udělány všechny opravy, které se týkají této výluky (např. že vlaky odjíždějí o 5 – 20 minut dříve), tak s údaji z KJŘ počítat sice můžete, ale musíte počítat i s tím, že vlak už odjel či vůbec nejede.
Ale to od papírového JŘ nikdo nečeká.
Abyste se mohl podívat jedním pohledem na tabulku JŘ, potřebujete ji vytištěnou? Zobrazení na monitoru nestačí?
Nemám nic proti knižnímu jízdnímu řádu, jenom nechápu, proč je potřeba ho obhajovat tvrzeními vycházejícími z chybného předpokladu, že existuje jenom knižní jízdní řád a vyhledávač spojení pro mobilní telefony vyžadující internetové připojení. Přitom existuje mnoho dalších způsobů, jak s daty jízdního řádu pracovat, ať už v elektronické nebo fyzické podobě.
Tak nemusíte používat jen vyhledávač, na netu je k dispozici v PDF totéž co v knížce
http://portal.idos.cz/Train/Search.aspx
Do PDFka se blbě strkají prsty.
Stačí si je vytisknout pro místa kam zrovna pojedu, nepotřebuji tahat sebou stále kilo papíru abych měl přehled o celé republice. A hlavně by měli být aktuální a nepřekvapí člověka nějaká změna během platnosti.
Jistě náklady na tisk jsou levnější než kursbuch … papír vyhodíte a za týden si tisknete znovu ….
Když jedete vlakem dvakrát za rok tak ano.
Zrovna mám dilema jestli si prolongovat režijku protože když si koupím jízdné tak ještě ušetřím.
Vy byste si doma tisknul všech jánevím 300 stránek? Nebo jen ty tři, které potřebujete?
Proč ? Ona existuje PDF tabulka z A do Z přes B,C,D …. včetně NAD mezi F-G …. ?
A v KJŘ tu tabulku NAD máte???
A upřímně, spojení s více než 2 přestupy už prakticky nikdo nehledá.
Kromě šotoušů, teda.
A když nevíte kam zrovna pojedete a rozhodujete se podle toho kam právě ty prsty strčíte? 🙂
Není překvapující, že mezi partnery takřka jako jediná chybí naše milá Dobrá správa.
Když sama přestala KJŘ vydávat, tak proč by teď měla být mezi partnery?
Nedodává náhodou data?
Ó nikoli, SŽ si sama kursbuchy vydává …
Proto nechápu proč místo X kusů pro vlastní potřebu nevytiskne Y kusů (s jinou obálkou) a rozdíl mezi Y a X nehodí do prodeje … minimálně by tržba pokryla náklady na „X“ kusů … příklad špatného hospodaření …
Kdo má drobet ponětí o polygrafii, ten nad tím kroutí hlavou …
Zbytečné mrhání prostředky při přípravě tisku … to je na celém výrobním procesu to nejnákladnější …
Máte pravdu, vydávat veřejně ho přestalo ČD.
Ano vydává, ale pro svoje potřeby a přímo na tomto serveru byl i článek proč veřejný nebude.
Proč zbytečné? Vždyť to je služební pomůcka.
No a … kdyby jich vytiskla více a prodala, tak by pokryla náklady na ty služební … Od ŘÁDNÉHO HOSPODÁŘE bych takové jednání očekával …. možná by dosáhla i zisku ….
Moudro chytrých úspěšných židovských obchodníků praví „nemusí pršet, stačí jen když kape“ ….
Jenže to s v tuzemsku nějak – bohužel – nedělá, nejen na železnici ….
Není mezi partnery, protože jsme ji ani neoslovili. Více v tom nehledejte. Mají ke knižnímu jízdnímu řádu svůj přístup.
SŽ má svůj vlastní přístup skoro ke všemu.
My jsme v podstatě rádi, že jsme se díky nim naučili dělat i něco jiného, než jen online zpravodajství:-)
Zpravodajství živelních katastrof?
Kolik je prosím cena bez DPH? (nejsem si jistý, jaká sazba se na JŘ vztahuje)
Děkuju.
10 % DPH.
Moc děkuji za všechny fanoušky železnice na Kladně a okolí
Kolik procent nákladu na tisk a distribuci zaplatí kupující a kolik sponzoři?
Není to fuk?
Jen mě zajímá, jestli je můj odhad, že sponzoři platí cca 50 % nákladu reálný či nikoliv.
Kdyby nechala SŽ nechat „rotačku“ jet o něco déle, tak by mohla do prodeje hodit to, co tiskne „jiný“ subjekt …
Třeba je to jen obyčejná zvědavost, taky jsem zvídavý a tady je ideální místo se zeptat.
to se asi zjistí až na konci podle toho kolik se neprodá, nebo ne?
V principu se prodá vše, rozhodně to není ležák končící ve výprodeji ….
Prodá se vše, pokud se jich vytiskne „tak akorát“.
Kdybyste jich vytiskl 3 miliony, tak vám jich spousta zbyde.
Já sám pamatuji, jak se ke konci platnosti vyprodávaly KJŘ snad po 5 Kčs. (= ležák končící ve výprodeji)
Vydavatel (nejmenovat) na podobné otázky v dřívějších letech odpověděl „obchodní tajemství“. Já jsem sice taky zvědavý, třebas pan Sůra změní názor, ale každopádně budu resektovat.
Líbí se mi, že je to aktivita bez dotací.
Super zpráva! Děkuju! Už o mám slíbený od Ježíška 😀
Z Norska?😉
„Limitované množství KJŘ bude nabízeno i skrze e-shop na stránkách https://eshop.ponty.cz, kde lze už dnes jízdní řád zarezervovat. Rozesílání bude zahájeno příští týden. Cena v e-shopu i s dopravou je 199 korun“
Nějak mi to nevychází: https://www.imgup.cz/images/2021/11/30/Screenshot-2021-11-30-at-14-23-46-Objednavka—platba-a-doprava—eshop-ponty.png
„Limitované množství KJŘ bude nabízeno i skrze e-shop na stránkách https://eshop.ponty.cz, kde lze už dnes jízdní řád zarezervovat. Rozesílání bude zahájeno příští týden. Cena v e-shopu i s dopravou je 199 korun.“
Nějak mi to nevychází: https://www.imgup.cz/image/kCNI
Pěkný vánoční design, to se hodí v této sezóně 🙂
Já na fotce vidím spíš pytlík mouky. 🙂
Pobavil mě u tohoto článku tag „Železniční průmysl“.
To není tag ale rubrika. Tagy pro vyhledávání jsou pod článkem
Je tam proto, že na vydání přispěly vedle dopravců právě i firmy z železničního průmyslu.
Vida, já myslel, že tisk je vlastně tak trochu průmysl. 🙂
Pro sběratele určitě fajn, že něco takového vychází, jinak v době internetové je to co se čisté praktického hlediska týče zbytecnost. Ale své zákazníky z řad fanoušků si to určitě najde 🙂
Svého času jsem taky nadšeně kupoval jízdní řády, po půl roce přelepoval změny, ale po době platnosti už jsem se do nich nepodíval. To bylo v době, kdy jsem neměl mobil, takže nebyla jiná možnost si najít spojení a snad nebylo ani tolik výluk a mimořádných zpoždění, takže se na rok staré naplánované údaje dalo spolehnout. Dnes už je to fakt jen pro sběratele, proti tomu nic nemám, ať si každý koupí co hrdlo ráčí. Ale nepřistoupím na argument, že je v tom snadnější nebo rychlejší najít aktuální spojení nebo si naplánovat výlet. To může říct jen člověk, který vědomě… Číst vice »
Někdo holt tu techniku nemá v krvi, tak pro něj je papírová forma lepší.
Ovšem možnosti vyhledávání přes různé appky, není vždycky terno, pro ty, kteří ač sice ovládají techniku, tak jsou dráhou nepolíbení.
Kolikrát je lepší si např. v Idosu rozdělit cestu na více úseků, protože ve finále člověk najde i spoje, které by při přímém zadání nenašel, tudíž se může líp anebo rychleji dostat kam potřebuje. Osobní zkušenost.
Ti, co jsou drahou nepolíbení se ale určitě nevyzná ji v knižním jízdním řadu, který je oproti idosu co se uživatelské náročnosti týče přeci jen úplně jinde a pochybuji, že by s ním většina mladších cestujících, co papírovou éru už příliš neumějí, umělá vubec pracovat
Tak jinak. Pro nepolíbené publikum elektroniky, co alespoň znám já, nedá na papírovou podobu dopustit. A elektronická podoba pro políbené, nemusí být terno, pokud se více nezajímají o spoje samotné ( přestupní uzly, návazné spoje, paralelní linky..)
V Ostravě jsem nedávno viděl na tramvajové zastávce skupinu mladíků, jeden z nich vysvětlovat ostatním, jak zjistit, kdy pojede tramvaj. A to jsou zastávkové JŘ tak o dva řády jednodušší, než vlakový knižní JŘ.
Problém je v tom že algoritmy vyhledávačů pro běžné cestující stačí, ale pro železniční cestovatele kteří si vymýšlí spojení s prestupy kterými by běžný cestující nejel, chápu že vyhledávač nezvládne.
Na vyhledávači se mi líbí že dokáže najít spojení kde najde spojeni vlak+bus než jen vlak s komplikovanými přestupy.
Ano, jsem železniční cestovatel, ale ne díky šotoviru, ale kvůli zaměstnání. Problém je právě v algoritmech vyhledávání, jak jste napsal a jak jsem na ně upozornil i já ( co se týče Idosu )
Na to stačí mít maximálně papírovou mapu abych zhodnotil alternativy a najít si nějaké jiné spojení v jiném úseku, ale to bych hledal stejně jako na papíře. Nevím, proč „čtenáři knihy“ jsou automaticky chytřejší když si zalistují na jinou trať, ale stejný dotaz do vyhledávače spojení by udělat neuměli a to jde prosím jen o zadání počáteční a cílové stanice, případně přidání „přes“.
Trochu odbočuji, ale rozdělení cesty na více úseků pro idos dělám často a ostatní se blbě ptají, proč tak dlouho hledám. Pak se diví, že najdu výhodnější spojení, než oni.
mapy.cz taky mají vyhledávač spojení, i ten má svoje vrtochy.
Papírové JŘ nepoužívál, ale respektuji, že každému vyhovuje něco jiného, a právě v tom je ta krása.
Z praktického hlediska TO zbytečnost není … v případě zpoždění a ujetí přípojů najdete díky papírovému hledání – pokud máte v merku „železniční zeměpis“ náhradní spojení rychleji než přes nějaký vyhledávač pracující podle předem daného algoritmu …
V Lucemburku / Belgii / Nizozemí / Švýcarsku, kde se jezdí v taktu, někde 30 minutovém i kratším pochopitelně papír nepotřebujete … v tuzemsku – s oblíbeným taktem 120 minut to „bohužel“ neplatí …
Spojení tam sice najdete, o tom žádná, otázkou ale je, jestli nalezené vlaky opravdu pojedou, protože mezi tím proběhly 3 změny a taky je výluka z Horní do Dolní, takže z Prostřední to tenhle týden odjíždí o 10 minut dříve než v bezvýlukovém stavu, během kterého to ale (po 3. změně) odjíždí o 12 minut dříve než bylo naplánováno k 12.12.2021 a tedy vytištěno na papíře. Jo a ještě nezapomenout, že druhá změna zavedla tenhle vlak jen v kladiva, zatímco vlak, na který chcete podle papírového KJŘ přestoupit, jezdí od 1. změny jen v sobotu a o prázdninách, zato navíc… Číst vice »
Profesionál si s tím umí poradit …. že to neumíte – váš problém …
… ono těch změn zase není tolik, jak se snažíte obecenstvu vsugerovat … nehledě na to, že na webu jsou ke stažení „změnové“ (neboli aktuální) kursbuchové tabulky …
Profesionál se mimo jiné vyznačuje tím, že svůj čas tráví něčím užitečnějším než plněním pokynů „škrtněte R ve čtverečku a napište tučné R bez čtverečku“. >ono těch změn zase není tolik, Doby, kdy za rok proběhly 3 změny JŘ v předem známých datech, jsou nenávratně pryč. Dnes máte výluky třeba přes víkend nebo naopak v kladiva od 20.00 do 5.00, a jsou pro ně vydávány výlukové JŘ. Měl jste takto aktualizovaný váš osobní výtisk KJŘ, třeba s ohledem na podzimní noční výluky na 231 nebo na víkendové výluky Masaryčka – Veleslavín? Pokud ne, tak jste mohl docela dobře skončit o… Číst vice »
Na rozdíl od vás nemám zálibu v nočních NAD, projedu si je ve dne ….
Vy s sebou při každé cestě vlakem vozíte tuhle bichli, abyste eventuálně v případě zpoždění mohl najít náhradní spojení? Jako vážně?
Já myslím, že ano 🙂
Nenajdete, papírový jízdní řád vám neukazuje aktuální pozici vlaku. Což je mnohdy klíčový údaj, a stejně tak vám automaticky neukáže možné přestupy.
Ty jo, pardon, Vy jo, Vy máte pravdu, teď koukám na tabulkový jízdní řád na https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad/jizdni-rad-na-rok-2022, a ve většině případů tam chybějí řádky, které automaticky ukazovaly možné přestupy!
Byla to práce navíc, tak to zrušili.
Bez pomůcky „aktuální“ poloha vlaku se obejdu přes 50 let v celé Evropě, počínaje Sicílií, konče Kolari / Rovaniemi ve Finsku …. Balkán nevyjímaje ….
Pokud se tam jezdí vždy na čas a nevytvářejí se speciální výlukové JŘ bez náhrady původního spojení, anebo naopak probíhá výluka s běžnou jízdní dobou, tak možná.
Mimo jiné….existuje například druh spojení, který vám idos prostě nenajde, a já jej třeba běžně používám….
Zkuste si zadat vyhledávání, pro cestujícího s kolem, ale bez vlaků s povinnou rezervací pro kolo … Idos toto neumí….. I jsem to řešil a Cahpsem….a bylo mi odpovězeno, že když nechci místenku, tak ať jedu bez kola….. Ehm
..
Takže třeba na toto je tištěný jř dobrý…. (Ano, když bych jel přes půl republiky, tak ok, ale kvuli 15 – 25 minutám fakt nebudu řešit místenky….
Zcela klasická odpověď Chapsu, já jsem se před lety dozvěděl od jistého pana B., že cestující musí (má) znát železniční zeměpis – a to co je v papírovém jízdním řádu …
IDOS to neumí proto, že nikdo nebyl ochoten zaplatit úpravu SW …
No…a já, když jsem idosu vysvětlil, že nejezdím metrem…si nemám na co stěžovat…
V momentě, kdy vzniknou mimořádnosti, odklony apod, které idos nezná, a jste v nějakých prcicich ( ne v Pardubicích apod) tak je tabulka ideální pro zjištění, co asi je za vámi, před vámi, co křižuje apod…. Ano, potom si konkrétní spoj jeho polohu atd můžete vzít z vyhledávače…. A další….jste na turistice, a je vám jedno, do kterého údolí sejdete a na kterou zástavku….takhle koukněte do dvou tabulek a víte jak to asi jezdí….ano, přes idos to lze taky, ale za cenu zkoušení třeba 6 různých kombinací…. A když jste v oblasti kde to jede sporadicky, amen s vámi….(a platí… Číst vice »
>víte jak to asi jezdí
Důležité je to slovíčko „asi“.
IDOS a jiné online nástroje mi zobrazí odklony ve formě aktuální polohy vlaků a to včetně těch přede mnou a za mnou, toho už jsem několikrát využil při serii hodinových zpoždění na hlavní i vedlejší trati. Nové mimořádnosti taktéž zjistím ze stránky dopravce/koordinátora dopravy, když to staniční rozhlas nehlásí. Stejně tak při turistice v horách. Kouknu na mapu a vidím kam to mám jak daleko, takže si vyberu zastávky v dosahu a z nich hledám spojení, včetně autobusových, těch je ostatně víc než jen železničních. Je to pakticky ekvivalent listování ve dvou (a více v případě MHD) jízdních řádech s… Číst vice »