Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Knihovny, klub pro seniory či bistro. Praha hledá využití oblouků Negrelliho viaduktu

Vizualizace využití oblouků Negrelliho viaduktu. Foto: Praha.eu
Vizualizace využití oblouků Negrelliho viaduktu. Foto: Praha.eu

Praha chce využít po dokončení rekonstrukce Negrelliho viaduktu jeho oblouky a nenechat je prázdné jako v minulosti. Chce tím oživit celou oblast kolem a vybudovat z ní „kreativní prostor“.

Plán na využití většiny oblouků historické památky představili náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr a náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček. Viadukt má být podle jejich prostor více zapojen do struktury města.

Ze 74 oblouků chce město využít 45 z nich. „Pod Negrelliho viaduktem chystáme nové odpočinkové místo pro Pražany. Chceme připravit vyvážený mix nekomerčních a komerčních subjektů tak, aby si na sebe místo dokázalo samo vydělat a zůstalo různorodé. Pod viaduktem by mohla vzniknout pobočka knihovny, klub pro seniory, nové bistro nebo zajímavý start-up. O tři oblouky už projevilo zájem Hudební divadlo Karlín, které by v nich rádo vytvořilo svou letní scénu, i to bude jedna z možností,“ řekl Scheinherr.

Podle Hlaváčka je cílem zachovat sociální různorodost a navázat na historii Karlína coby přístavní a historicky průmyslové části Prahy. „Dnes trpí intenzivní gentrifikací (označení pro lokální sociálně-kulturní změny, které jsou důsledkem toho, když bohatší lidé nakupují nemovitosti k bydlení v dosud méně prosperujících oblastech, pozn. red.) vedoucí k vystěhování nejen nízkopříjmových skupin, ale i k vymazávání řemeslné a rukodělné tvorby,“ dodal Hlaváček.

Technická správa komunikací hl. města Prahy bude teď podle studie „Negrelliho viadukt – příležitost pro kreativní město“ od architektonicko-urbanistického studia MOBA, připravovat proměnu celého prostoru.

Pokud vše půjde podle plánu, nové využití oblouků Negrelliho viaduktu se Pražané dočkají v létě 2022. „Počítám se vznikem náměstí a parku přímo u viaduktu a začneme řešit celkovou situaci v okolí stanice Florenc. Plánují se taky úpravy ostrova Štvanice nebo nové propojení Karlína a Holešovic pěší lávkou,“ dodal Scheinherr.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Davidus135
Host
Davidus135

Líbilo by se mi, kdyby se našlo i nějaké využití pro stavědlo

Miloš
Host
Miloš

Asi mi něco uniklo… Negreliho viadukt patří „Praze“?? Že o tom rozhodují!!!

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Hlavně tam nepustit hipstry. A obnovit v původní podobě Pivnici U Fandy.

Jarek
Host
Jarek

Tenhle typ pajzlů doufám z Prahy postupně zmizí…

Člověk
Host
Člověk

Tenhle typ pajzlů patří k Praze i ostatním českým městům. Doufám, že nikdy nezmizí

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

A nebude tam hluk od projíždějících vlaků?

Libor
Host
Libor

V Berlíně podobný nápad funguje opravdu skvěle. Celý prostor kolem viaduktu se stal oblíbenou pěší zónou. Tam to velmi dobře funguje a něco podobného bych si přál i v Karlíně.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Nebylo by porovnání, kolik těch oblouků bylo využito/zaplněno/uzavřeno v minulosti, jestli „nenechat je prázdné jako v minulosti“ je přesné, nebo v tom, kolik a které zůstanou prázdné, má být nějaký posun?

Jarek
Host
Jarek

Asi se tím myslela absence nějakého urbanistického přínosu (podivné garáže a sklady).

Ondra
Host
Ondra

Už si živě představuju, jak si někdo rozloží piknik na trianglu, jak je vidět z první fotky, a ze všech stran bude obklopený kolonami popojíždějících aut.

Poudy
Host
Poudy

Já si myslím že to může fungovat, Karlín se velmi zalidňuje a ještě se tam toho mnoho postaví, přibudou tam nižší tisíce nových obyvatel a vyšší tisíce nových pracujících. Do toho je to docela hispsterský ráj, takže tam bude dost hipsterů kteří tam budou rádi chodit se předvádět 🙂 a zase tak hrozné to tam s tou dopravou krom špiček není.

...
Host
...

Zatím. Kdo si pamatuje, jaké to tam bylo před 15 lety, ví, že s dopravou to tam je rok od roku větší průser, přesně podle toho, jak se otevírají nové kancelářské objekty.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll