KLM+Amsterdam = chaos. Dopravce nechal v desítkách měst cestující, do Nizozemska se vracela prázdná letadla
Embraer E-175 společnosti KLM v Praze. Foto: Letiště Praha
KLM vysvětluje rušení letů i špatným počasím, letadla ale do Amsterdamu dolétla. Jen bez cestujících.
OK, prozatím si pro služební cesty KL škrtám…
V pátek 3.6., BOG – PRG via AMS. Na přestup 1 hodina. Přílet +15 min. Sprint přes letiště, vytáhnutí kartičky na fast line na security. Z cca 15 skenerů v provozu 2, takže to moc nepomohlo. Personál nepříjemnej, hádky atd. Nakonec jsem letadlo do Prahy s propoceným oblečením stihl. Další let do PRG údajně zrušen bez náhrady.
Zavazadlo přivezli v sobotu večer. Ale je to prý na denním pořádku i na přestupech ve FRA.
Škoda, AMS býval naprosto nejlepší na přestupy od EZE po MEX. Ale teď je to hrůza…
To je velmi smutné. AMS býval z těch velkých hubů zdaleka nejpohodlnější na dálkovky z PRG a KL jsem třeba narozdíl od AF považoval za vcelku spolehlivého dopravce.
Asi každý má právo na slabší chvilku, snad to dají do kupy brzo. Do té doby může být do některých destinací zajímavý třeba let s LO přes WAV, který jak se píše vedle, navyšuje frekvence.
KLM jde proti cestujícím, to není dobrá reklama. Buď jim nic nezbývá, když není personal nebo si to mohou dovolit.
Zřejmě oboje…
jako ze by klm mirnyx tyrnyx nechalo doma par tisic lidi?
Tohle když udělají, tak musí být opravdu zoufalí, protože jim musí být jasný, že tihle lidé už s nima dlouho nepoletí a rozmázne se to v tisku.
Doposud jsem létal pres ams zejména kvůli tragickému cdg. Teď uz fakt nevím…
Změnit alianci. Mnichov, Varšava.
Alebo úplne najlepšie Zurich. V Európe je lepší hub čo sa týka či už komfortu, alebo dostupnej siete. Plus Swiss je asi posledná fakt dobrá aerolinka v Európe.
Výmluva na počasí je asi kvůli tomu, aby nemuseli platit kompenzace… Další bude „vyšší moc“… No, tohle bude něco…
No co – spoj zrušen, tak cestujícím budou vráceny peníze za letenku a hotovo. Stejně jako to funguje na dráze u černého dopravce. Sorry jako.
A pokud možno, ještě by mohli říct že když měl koupený i navazující let tak za ten mu nevrátí vůbec nic, jeho chyba že se nedostavil co?
problem cestujiciho, pokud nema navazny let na jedne rezervaci
Ani počasí ani vyšší moc nemají u soudu šanci na úspěch. Asi to odradí pár těch, co se odradit nechají lehce, ale v tomto případě bude KLM platit.
Vrátit/přebookovat samozřejmě lze i kvůli počasí, dopravce si nemůže nechat prachy za letenku když neletel, ale s kompenzacemi to je zajímavější.
pokud je na letisti v amstru proboem s kapacitou (napr. security ci napr. pasovka apod- jeden z problemu, ktery tam maj), tak se jedna o priboem zpusobeny treti stranou tak jako tak.
takze soudit se muzes jak chces, ale bude ti to k nicemu.
pokid nevyuzijes rebooku, tak ti vrati penize a slus
No to je zajímavý. A proč se teda vymlouvaj na počasí?
treba proto, ze opravdu pocasi …?
Tak proc teda pisete o problemech s kapacitou? A co je to za pocasi, ze muze letet prazdny letadlo, ale uz ne obsazeny?
protoze amsterdamsky letiste ma(melo) v poslednich dnech prevazne problemy s kapacitou security. coz se (az na par vyjimek) tyka cestujicich , kteri maji amsterdam jako vychozi bod.
tranzitu se to obecne netykalo.
Tím bych si nebyl zase tak jist. Nařízení EU 261/2014 říká, že povinnost platit tu kompenzaci není jen v případě, že „rušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata.“
To, že někdo nemá dost pracovníků, je normální podnikatelské riziko, žádná mimořádná okolnost. A že to je věc letiště není rozhodné, protože v takovém případě má aerolinka proti němu právo na náhradu za poskytnuté kompenzace (čl. 13 nařízení).
ctete to spatne. pokud je to nedostatek pracovniku “z vlastni viny” – napr . nedostatek piloti ci poletiuch, tak na kompenzace narok je tak, jak rikate.
ale narok na kompenzace nevznika, pokid je to nedostatecny pocet zamestnancu “externalitou” mimo kontrolu dane letexke spolecnosti.
cili pokud je to nedostatek pracovniku (napr. na security), tak klm je z obliga, peotoze security nedodava kom ale letistey
pro nazornost:
– nedostatek vlastnich zamestnancu: kompenzace ano
– nedostatek zamestnancu letiste: kompenzace neni
– nesostatek ATC:kompenzace neni
Ale to by napr. Amsterdamske letiste muselo vydat narizeni, ze z kapacitnich duvodu neprijima dalsi cestujici. Pokud to bylo rozhodnuti aerolinky, tak kompenzace platit musi.
pokud situace na letisti (dlouhe fronty apod) zpusoboji obecne velka zpozdeni, ktera maji velky dopad na dalsi provoz (coz je momentalne prave pripad zrovna amsterdamu), tak platit nemusi (stejne, jako by platit nemuseli, kdyby se rozhodli ty lidi nalonec dovezt, ale kvuli kapacite letiste by meli treba 5 hodin zpozdeni
ta “primerena opatreni” se vztahuji na tu leteckou spolecnost. a ta nema moznost cinit jakakoli opatreni ve veci problemu tretich subjektu (napr. malo rididich).