KLM+Amsterdam = chaos. Dopravce nechal v desítkách měst cestující, do Nizozemska se vracela prázdná letadla

Embraer E-175 společnosti KLM v Praze. Foto: Letiště PrahaEmbraer E-175 společnosti KLM v Praze. Foto: Letiště Praha

KLM vysvětluje rušení letů i špatným počasím, letadla ale do Amsterdamu dolétla. Jen bez cestujících.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

OK, prozatím si pro služební cesty KL škrtám…

Tiburon

V pátek 3.6., BOG – PRG via AMS. Na přestup 1 hodina. Přílet +15 min. Sprint přes letiště, vytáhnutí kartičky na fast line na security. Z cca 15 skenerů v provozu 2, takže to moc nepomohlo. Personál nepříjemnej, hádky atd. Nakonec jsem letadlo do Prahy s propoceným oblečením stihl. Další let do PRG údajně zrušen bez náhrady.
Zavazadlo přivezli v sobotu večer. Ale je to prý na denním pořádku i na přestupech ve FRA.

Škoda, AMS býval naprosto nejlepší na přestupy od EZE po MEX. Ale teď je to hrůza…

František Hučava

To je velmi smutné. AMS býval z těch velkých hubů zdaleka nejpohodlnější na dálkovky z PRG a KL jsem třeba narozdíl od AF považoval za vcelku spolehlivého dopravce.

Asi každý má právo na slabší chvilku, snad to dají do kupy brzo. Do té doby může být do některých destinací zajímavý třeba let s LO přes WAV, který jak se píše vedle, navyšuje frekvence.

Otansiho

KLM jde proti cestujícím, to není dobrá reklama. Buď jim nic nezbývá, když není personal nebo si to mohou dovolit.

David

Zřejmě oboje…

Air Traveller

jako ze by klm mirnyx tyrnyx nechalo doma par tisic lidi?

František Hučava

Tohle když udělají, tak musí být opravdu zoufalí, protože jim musí být jasný, že tihle lidé už s nima dlouho nepoletí a rozmázne se to v tisku.

Jiří Kadlec

Doposud jsem létal pres ams zejména kvůli tragickému cdg. Teď uz fakt nevím…

Aleš

Změnit alianci. Mnichov, Varšava.

Samo

Alebo úplne najlepšie Zurich. V Európe je lepší hub čo sa týka či už komfortu, alebo dostupnej siete. Plus Swiss je asi posledná fakt dobrá aerolinka v Európe.

J.K.

Výmluva na počasí je asi kvůli tomu, aby nemuseli platit kompenzace… Další bude „vyšší moc“… No, tohle bude něco…

Andrej Veliký

No co – spoj zrušen, tak cestujícím budou vráceny peníze za letenku a hotovo. Stejně jako to funguje na dráze u černého dopravce. Sorry jako.

SYN

A pokud možno, ještě by mohli říct že když měl koupený i navazující let tak za ten mu nevrátí vůbec nic, jeho chyba že se nedostavil co?

Air Traveller

problem cestujiciho, pokud nema navazny let na jedne rezervaci

L. Paluzga

Ani počasí ani vyšší moc nemají u soudu šanci na úspěch. Asi to odradí pár těch, co se odradit nechají lehce, ale v tomto případě bude KLM platit.

Leinad

Vrátit/přebookovat samozřejmě lze i kvůli počasí, dopravce si nemůže nechat prachy za letenku když neletel, ale s kompenzacemi to je zajímavější.

Air Traveller

pokud je na letisti v amstru proboem s kapacitou (napr. security ci napr. pasovka apod- jeden z problemu, ktery tam maj), tak se jedna o priboem zpusobeny treti stranou tak jako tak.

takze soudit se muzes jak chces, ale bude ti to k nicemu.

pokid nevyuzijes rebooku, tak ti vrati penize a slus

Petr

No to je zajímavý. A proč se teda vymlouvaj na počasí?

Air Traveller

treba proto, ze opravdu pocasi …?

Petr

Tak proc teda pisete o problemech s kapacitou? A co je to za pocasi, ze muze letet prazdny letadlo, ale uz ne obsazeny?

Air Traveller

protoze amsterdamsky letiste ma(melo) v poslednich dnech prevazne problemy s kapacitou security. coz se (az na par vyjimek) tyka cestujicich , kteri maji amsterdam jako vychozi bod.

tranzitu se to obecne netykalo.

František Hučava

Tím bych si nebyl zase tak jist. Nařízení EU 261/2014 říká, že povinnost platit tu kompenzaci není jen v případě, že „rušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata.“

To, že někdo nemá dost pracovníků, je normální podnikatelské riziko, žádná mimořádná okolnost. A že to je věc letiště není rozhodné, protože v takovém případě má aerolinka proti němu právo na náhradu za poskytnuté kompenzace (čl. 13 nařízení).

Air Traveller

ctete to spatne. pokud je to nedostatek pracovniku “z vlastni viny” – napr . nedostatek piloti ci poletiuch, tak na kompenzace narok je tak, jak rikate.

ale narok na kompenzace nevznika, pokid je to nedostatecny pocet zamestnancu “externalitou” mimo kontrolu dane letexke spolecnosti.

cili pokud je to nedostatek pracovniku (napr. na security), tak klm je z obliga, peotoze security nedodava kom ale letistey

pro nazornost:
– nedostatek vlastnich zamestnancu: kompenzace ano
– nedostatek zamestnancu letiste: kompenzace neni
– nesostatek ATC:kompenzace neni

Anonym

Ale to by napr. Amsterdamske letiste muselo vydat narizeni, ze z kapacitnich duvodu neprijima dalsi cestujici. Pokud to bylo rozhodnuti aerolinky, tak kompenzace platit musi.

Air Traveller

pokud situace na letisti (dlouhe fronty apod) zpusoboji obecne velka zpozdeni, ktera maji velky dopad na dalsi provoz (coz je momentalne prave pripad zrovna amsterdamu), tak platit nemusi (stejne, jako by platit nemuseli, kdyby se rozhodli ty lidi nalonec dovezt, ale kvuli kapacite letiste by meli treba 5 hodin zpozdeni

Air Traveller

ta “primerena opatreni” se vztahuji na tu leteckou spolecnost. a ta nema moznost cinit jakakoli opatreni ve veci problemu tretich subjektu (napr. malo rididich).