Proč je proboha každá diskuze, která se jen trochu týká pražského letiště, vždy zaplevelena neustále tou samou nostalgií a povzdechy? I mně může být značky ČSA líto, ale tím, že se tu pořád někteří točí v kruhu ničemu nepomůžou a navíc to začíná být fakt nudné. Praha si svých 10 – 15 mio ročně odbaví tak jako tak a svět jde dál.
To časem odbaví i víc, až dorazí Airbusy XLR, tak se budou aerolinky snažit. Momentálně je nedostatek letadel a tak logicky vybírají větší huby, kde mají i „spřízněnou“ aerolinku.
AMS byl první destinací, na kterou tehdy ČSA nasadily A321. Ty lety byly plné po střechu, že se mi stalo, letíc v economy, že letušky prostě nestihly servírovat občerstvení všem…
Vidíte, a teď můžete letět s ČSA do Paříže za cenu suverénně nejvyšší ze všech 5 dopravcu, co tam letaji a nemusíte mít strach, že vás nestihnou obslouzit, dostanete totiž stejně nic, jako všichni ostatní, co se z nějakého důvodu rozhodli letet v nejnižší kvalitě za nejvyšší cenu (jo, asi i ten Ryan na Bevuais by mi byl milejsi 😀 )
pár náhodných termínů v dubnu, červnu, červenci, srpnu na prodloužený víkend PA-NE
1. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 200 korun ve prospěch AF
2. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 1000 ve prospěch CSA
3. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 1000 ve prospěch ČSA
4. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 300 ve prospěch AF
5. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 3000 ve prospěch ČSA
prosím, definujte „suverénně nejvyšší cenu“ ze všech dopravců?
Kdyby byla PRG základna fungujícího síťového dopravce, byla by to vlastně skvělá zpráva. Ale protože není, je to jen potvrzení toho, že jako trh jsme kompletně rozebraní evropskými dopravci, podobně jako třeba v maloobchodu s potravinami. Tak nezbývá než konstatovat, že Praha je už jenom podprůměrné regionální letiště, protože ČSA pod současným vlastníkem to neumí, nebo nechtějí dělat – anebo obojí současně.
Na tyhle kecy mám alergii. Praha vždycky byla jen regionálním letištěm, pár dálkových linek v tom nehrálo roli. Snad nikdy neexistovala reálná šance, že by to mohlo být jinak, to by dějiny 20. století taky musely vypadat úplně jinak. A na třetí stranu, vadí to vůbec něčemu?
Diskusi na tema, kdo je pro letiste vyhodnejsi – jestli transferovy cestujici, nebo odletavajici a priletavajici cestujici – si pamatuju z fora na airways nekdy 10 – 15 let zpatky. rezalo se to tam asi mesic, a stejne se vsichni jenom pohadali, protoze – ono to neni tak jednoznacne. muzem zacit tim, ze za transfera je nizsi poplatek, nez za odletavajiciho – nicmene zase vic, nez za priletavajiciho (za nej se neplati nic)… odletavajici cestujici (resp. aerolinka za nej) zaplati i dalsi penize bud letisti (nebo handlingove spolecnosti)- za handling, za odbaveni, za kufr. to zase nezaplati transfer. priletavajici cestujici… Číst vice »
Ano, záleží na úhlu pohledu. Transferový cestující je každopádně někdo, kdo by Prahu jinak minul, protože by letěl z bodu B do bodu C přímo, nebo přestupem přes jiné místo. Takže pořád je to potenciální tržba navíc, nota bene v porovnání se současným stavem, kdy tam téměř žádní nejsou. Proto ten argument „priletavajici cestujici pak zase utrati penize v republice – transferovy cestujici nikoli“ tady není relevantní. Další přínos, a to vám ve výčtu chybí, že generuje tržbu během přestupu, a tím nepřímo přispívá ke zvyšování nájmů na letišti.
Proto ten argument „priletavajici cestujici pak zase utrati penize v republice – transferovy cestujici nikoli“ tady není relevantní. … ale je, velice relevantní. Srovnejte, kolik utratí transferový cestující a kolik utratí cestující, který tady stráví byť jen jedinou noc. ale dál v této diskusi pokračovat nebudu, protože tady nejsou ani vítězové, ani poražení – argumenty obou dvou stran jsou validní a relevantní, a jediné, co funguje jako … jak to říct .. no, řeknemě rozdělovač .. je to, jestli se budeme na situaci koukat pohledem aerolinky, letiště, jiného cestujícího, obyvatele prahy, obyvatele republiky. protože každá z těchto skupin každý z… Číst vice »
Ohledně té šance nesouhlasím. Podívejte na Varšavu nebo Vídeň. To druhé obsluhuje dokonce početně menší zemi. Je to soubor různých okolností, které o tom rozhodují a Praze prostě nepřály, což ale neznamená že ve střednědobé až dlouhodobé budoucnosti se to nemůže změnit.
Vídeň nikdy neměla problém, aby se z ní nemohlo (nebo mohlo jen omezeně) cestovat kamkoliv po světě. Praha měla takovou 40 let dlouhou pauzu.
Varšava zase žije z početné polské diaspory.
Relativně i absulutně je v zahraniční hodně Poláků.
A Praha takovu šanci opravdu neměla, naopak, když si vezmeme , co všechno se s ČSA dělo.
„Varšava zase žije z početné polské diaspory“ – Nezmysel, Varšava žije z toho že je hub. S LO som nalietal dosť, väčšina cestujúcich na európskych linkách sú transferi nehovoriaci po poľsky. Výnimkou sú BRU, SXB a podobne.
hub nevybudejte na letisti, ze ktereho lidi nemaji moc tendenci nekam cestovat (ciste z tranzitu hub uspesny hub neudelate).
LOT a warsawa vyrazne profituji prave z toho, ze polaci sami o sobe jsou rozeseti vsude mozne. Pokud by polaci byli konzervativni sedálisti, co vystrci paty z republiky tak mozna kdyz jedou na dovolenou, nikdy by nebyli tak uspesni, jak jsou.
Ano, podívejte se na Vídeň a Varšavu. Na zázemí, které má letiště Vídeň v rakouských firmách, které generují naprosto nesrvnatelny obchodní provoz ve srovnání s Prahou po celé vychodní i západní Evropě. Na to, že Vídeň přímo obsluhuje i Brno, Bratislavu nebo Gyõr. A hlavně, že už je díky tomu všemu rozlétaná. Kdo a proč by investoval desítky miliard do rozlétání Prahy, s dost nejistou šancí, že se to někdy vrátí?
Kolik dálkovek (nejlépe 7x týdně každou) by byla Praha schopna naplnit? A nenì lepší, než organizovat své cesty podle toho, jaký je zrovna den a jestli to vůbec ten den letí, mít více šanci, že si koupím letenku na směr, den a čas, jaký potřebuju, jen prostě s přestupem? Pravidelnost a četnost bývá lepší než náhodné výstřely i třeba při řešení mimořádností. Snáz se hledá náhrada
Diaľkovky nežijú primárne z O&D trafficu, ale z transferov (s nejakými výnimkami ako je LON-NYC a pod.). To koľko diaľkových liniek Praha uživí teda priamo závisí od toho aká nadväzná sieť by z nej bola dostupná.
Austrian tiež tie 777 do Toronta neplní Rakúšanmi…
A jak by takový síťový dopravce v PRG fungoval a mělo by to víc výhod než nevýhod? Jestliže geograficky je PRG „obležena“ velkými síťovými dopravci LH+Austrian, KLM+AF, plus LOTem, a k tomu ji obsluhují lowcosty ze svých hubů (které jim dávají větší smysl než hub v PRG), uvítám radši právě tyto věci jako Amsterdam 6x denně, než aby se na stejnou relaci tlačil český síťový dopravce. Zrovna dnes jsem přestupní letenku přes AMS kupoval a ta flexibilita byla opravdu vysoká.
Jestli je Praha regionální letiště (odkud můžete letět do Soulu, Dubaje, NYC a jinam, ale OK), a je navíc podprůměrným regionálním letištěm, jak vypadá nadprůměrné nebo alespoň průměrné regionální letiště?
Třeba tak, že se na něj pohodlně dostanete nějakým drážním vozidlem, a tím nemám na mysli zrovna trolejbus (díky aspoň za něj). Jinak do NY se z PRG dostanete jen v sezóně, zatímco do Dubaje se dostanete i z Katovic, Bratislavy nebo Poznaně… Pokud se chcete porovnávat zrovna s těmito regionálními letišti, tak prosím. Ale řekl bych, že ambice by mohly být vyšší
Vy tady srovnáváte Prahu s Bratislavou nebo Poznaní, a píšete, že já s nimi chci Prahu srovnávat? Já jsem se ptal jenom na to, jak vypadá nadprůměrné regionální letiště, pokud je Praha podprůměrným regionálním letištěm. Zatím jsem se dozvěděl, že tím kritériem je třeba to, že se tam dostanete vlakem. Což tedy zřejmě Ostravu dělá nadprůměrným regionálním letištěm (i když oproti Praze se nikam moc nedostanete).
Nemusíte mě zas tak urputně chytat za každé slovo 🙂 Pokud vy zrovna nechcete srovnávat, měl byste alespoň přijmout myšlenku, že i mezi letišti samotnými je určitá soutěž, protože jsou na jednom trhu a perou se o stejné cestující zákazníky – ostatně jako to funguje na jakémkoliv trhu. Poznaň třeba není úplný soused Prahy, ale co třeba Krakov a Katowice? To už dávno není konkurence jen pro OSR. Pokud má PRG letiště nějaké ambice, tak to má být třeba rozumné spojení pro jeho uživatele – zákazníky. Pokud jsme rezignovali na ty transferové cestující, o kterých se tady píše jinde v… Číst vice »
Podmínky pro síťového dopravce jsou mnohem lepší ve Varšavě nebo Vídni. Spádové oblasti a kolik tam žije lidí, to vůbec nejde srovnat s Prahou. Nemyslím, že nabádka destinací dostupných v Praze je špatná. Snad jen to celoroční spojení do USA chybi.
Air Traveller
9 měsíců
No, potvrzuje to, že Praha potenciál má na leccos, bohužel na nějaké větší kreace s dálkovkami to nedá, neb je ten zájem dost roztříštěný…
Lepší než drátem do oka, jeden přestup navíc nikoho nezabije .).
No, kdyz clovek leti nekde po evrope ci blizkym vychode, tak se mi z Prahy mrcasit do vidne nebo mnichova nechce vůbec..
Na dalkovky se to i docela dá (je to takový zprijemneni, docela levne se da parkovat jak ve vidni, tak v mnichove primo na letisti, takze super, v mnichove levnej hilton hned vedle terminálu – taky super) – ale navraty , kdy clovek rano v osm vyleze z dalkovky a ma jeste ridit pár hodin do prahy – strasnej opruz.
Po lonsku jsme se uz doma rozhodli, ze uz nikdy. Jedine v klídku a z Prahy .).
Mě přestupy docela nervuji . Za mě z Vídně lepší výběr a do Katovic taky autem takže se vlastně snažím právě přestupy zvláště navečer eliminovat q když přestup tak pět hodin času a pak to ztrácí význam. Nízká zkušenost 😜
Dobre, mala uprava… „jeden prestup navic vetsinu lidi nezabije“ .)
Me treba nejak dramaticky nevadi, spis naopak – clovek si s nima i muze hrat, jednou si dat si dlouhy prestup a jit se na odpoledne podivat do prilehleho mesta (pokud to stojí za to), jindy si ho dat umyslne co nejkratsi a zkouset kompenzacni kasino …
No já se tím třeba nestresuji, ale je fakt, že přestup někde na západě od nás po 11 – 13 h letu z Asie s akutním jetlagem, kdy člověk usíná za chůze, to fakt není nálada ani na čumendu do města, ani na běhání mezi gaty. 😀
řekl bych, že právě naopak :))) těma 6 letama denně se ta „granularita“ v jaké si jde naplánovat přestup, docela zjemnuje 🙂 a člověk si může vlastně nakombinovat .. hodinku, dvě, čtyři .. 🙂 dle vkusu .
I cesta je cíl
Mnohokrát se na mě v Praze na check-inu dívali s „vytřeštěným“ výrazem v očích, když viděli routingy jako PRG-ZRH-GVA-LCY, PRG-FRA-DUS-LHR nebo PRG-MUC-FRA-WAW.
Jeden z nejlepších byl CDG-FRA-QKL-FRA-PRG. Což znamenalo zpáteční jízdu ICE3 mezi FRA a Kolínem s návětěvou města naprosto zadarmo. Nebyl jsem ani za Boha té paní v Paříži schopen vysvětlit, že bagáž chceme poslat opravdu rovnou do Prahy a ten routing nejen že není chyba, ale záměr, protože letenky jsem si dělal sám.
😀 jsem rad, ze nejsem sam, kdo dela podobne vylomeniny, a na checkinu se pri tehle kombech citi az neprijemne. Podobnou kombinací jsem rozhodil damu na transfer desku Lufthansy ve frankfurtu, kdyz jsem mel jednodenni trip kvuli “zazitkove jizde ice vlakem” poskladanou jako praha – frankfurt – (vlakem) dusseldorf – (uz zase letadlem) – amsterdam – praha, kdyz mel let do frankfurtu zpozdeni a trval jsem, ze z frankfurtu fakt chci do dus. Nejvic divoce na me ale koukali v Praze, kdyz jsem mel v businessu jednodenni kombo praha – frankfurt – malorka – mnichov – frankfurt – praha (v… Číst vice »
Pred pár mesiacmi som na check-ine vo VIE dostal obligátnu otázku kam letím, odpovedal som že do Londýna cez Zurich. Pani pozerá do monitoru a krúti hlavou že nie, ona tam vidí nejakú inú destináciu a začala ťukať do klávesnice aby zistila čo je to LCY 😀 Očividne o tom letisku v živote nepočula – z VIE sa tam nelieta a len málo bláznov sa rozhodne cestovať do Londýna s prestupom keď je tam toľko priamých letov. Ale chcel som jednak využiť fantastickú E-lounge v Zurichu, a jednak preferujem letieť na LCY, aj keď to znamená prestup navyše, lebo ten… Číst vice »
Akorát co nyní (včetně léta) předvádí Lufthansa, že zrušila ve většině dní v týdnu polední rotaci z Frankfurtu do Prahy a pokud tedy na přestupu nestíháte let v 10.05, tak čekáte až do 16.50, to je dílo!
Tak ono asi záleží, odkud člověk je. Jako Pražák, který je taxikem či MHD na letišti za cca 30 – 40 min., určitě raději využiji přestup, než že pojedu 4 hodiny do Vídně. Obyvatel Brna nebo Znojma pojede logicky spíše do Vídně.
Je hezký, jak se tu diskutující dohadují, co by bylo pro PRG nejlepší, přitom 95% našinců je to jedno a jediné jejích lety jsou se SW k moři.
Ano! Maximálně do UAE.
Proč je proboha každá diskuze, která se jen trochu týká pražského letiště, vždy zaplevelena neustále tou samou nostalgií a povzdechy? I mně může být značky ČSA líto, ale tím, že se tu pořád někteří točí v kruhu ničemu nepomůžou a navíc to začíná být fakt nudné. Praha si svých 10 – 15 mio ročně odbaví tak jako tak a svět jde dál.
To časem odbaví i víc, až dorazí Airbusy XLR, tak se budou aerolinky snažit. Momentálně je nedostatek letadel a tak logicky vybírají větší huby, kde mají i „spřízněnou“ aerolinku.
No,to doufam,že nedorazí…
AMS byl první destinací, na kterou tehdy ČSA nasadily A321. Ty lety byly plné po střechu, že se mi stalo, letíc v economy, že letušky prostě nestihly servírovat občerstvení všem…
Vidite, a ted je nahradilo KLM ktere take leta plne po strechu
Vidíte, a teď můžete letět s ČSA do Paříže za cenu suverénně nejvyšší ze všech 5 dopravcu, co tam letaji a nemusíte mít strach, že vás nestihnou obslouzit, dostanete totiž stejně nic, jako všichni ostatní, co se z nějakého důvodu rozhodli letet v nejnižší kvalitě za nejvyšší cenu (jo, asi i ten Ryan na Bevuais by mi byl milejsi 😀 )
pár náhodných termínů v dubnu, červnu, červenci, srpnu na prodloužený víkend PA-NE
1. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 200 korun ve prospěch AF
2. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 1000 ve prospěch CSA
3. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 1000 ve prospěch ČSA
4. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 300 ve prospěch AF
5. víkend – rozdíl mezi ČSA a AF 3000 ve prospěch ČSA
prosím, definujte „suverénně nejvyšší cenu“ ze všech dopravců?
Můžete doplnit o volnou kapacitu u obou dopravců u jednotlivých letů. Takto vámi prezentovaný cenový rozdíl má manipulativní charakter.
To si muzete jednoduse zjistit pomoci aplikace Stafftraveler
Stejně poletím radši AF, kvůli XP, a servisu
Kdy se vrátí ČSA? 🙂
Na co ČSA? Stačí KLM.
Snad nikdy
Kdyby byla PRG základna fungujícího síťového dopravce, byla by to vlastně skvělá zpráva. Ale protože není, je to jen potvrzení toho, že jako trh jsme kompletně rozebraní evropskými dopravci, podobně jako třeba v maloobchodu s potravinami. Tak nezbývá než konstatovat, že Praha je už jenom podprůměrné regionální letiště, protože ČSA pod současným vlastníkem to neumí, nebo nechtějí dělat – anebo obojí současně.
Na tyhle kecy mám alergii. Praha vždycky byla jen regionálním letištěm, pár dálkových linek v tom nehrálo roli. Snad nikdy neexistovala reálná šance, že by to mohlo být jinak, to by dějiny 20. století taky musely vypadat úplně jinak. A na třetí stranu, vadí to vůbec něčemu?
jasne ze vadi 🙂 poctem dalkovek se posuzuje narodni dulezitost , a kdyz jich neni dost, je to dobra zaminka ke kopani vsude kolem
(sarkasmus)
Není tu krom té prestiže, podle vás „národní důležitosti“ (v našem případě za daných okolností spíš nedůležitosti) ještě taková drobnost… peníze?
jako ze kdyz k nam povede hodne dalkovek, budeme bohatí? .)
Přesně naopak. Ale co čekat od „odborníka“ jako Vy, ze?
Od Trablerela to nejhorsi
Ale to přece není primárně o žádných dálkovkách, ale o tom, že transferový cestující vygeneruje více přijmů pro letiště, přímo i nepřímo.
Diskusi na tema, kdo je pro letiste vyhodnejsi – jestli transferovy cestujici, nebo odletavajici a priletavajici cestujici – si pamatuju z fora na airways nekdy 10 – 15 let zpatky. rezalo se to tam asi mesic, a stejne se vsichni jenom pohadali, protoze – ono to neni tak jednoznacne. muzem zacit tim, ze za transfera je nizsi poplatek, nez za odletavajiciho – nicmene zase vic, nez za priletavajiciho (za nej se neplati nic)… odletavajici cestujici (resp. aerolinka za nej) zaplati i dalsi penize bud letisti (nebo handlingove spolecnosti)- za handling, za odbaveni, za kufr. to zase nezaplati transfer. priletavajici cestujici… Číst vice »
Ano, záleží na úhlu pohledu. Transferový cestující je každopádně někdo, kdo by Prahu jinak minul, protože by letěl z bodu B do bodu C přímo, nebo přestupem přes jiné místo. Takže pořád je to potenciální tržba navíc, nota bene v porovnání se současným stavem, kdy tam téměř žádní nejsou. Proto ten argument „priletavajici cestujici pak zase utrati penize v republice – transferovy cestujici nikoli“ tady není relevantní. Další přínos, a to vám ve výčtu chybí, že generuje tržbu během přestupu, a tím nepřímo přispívá ke zvyšování nájmů na letišti.
Proto ten argument „priletavajici cestujici pak zase utrati penize v republice – transferovy cestujici nikoli“ tady není relevantní. … ale je, velice relevantní. Srovnejte, kolik utratí transferový cestující a kolik utratí cestující, který tady stráví byť jen jedinou noc. ale dál v této diskusi pokračovat nebudu, protože tady nejsou ani vítězové, ani poražení – argumenty obou dvou stran jsou validní a relevantní, a jediné, co funguje jako … jak to říct .. no, řeknemě rozdělovač .. je to, jestli se budeme na situaci koukat pohledem aerolinky, letiště, jiného cestujícího, obyvatele prahy, obyvatele republiky. protože každá z těchto skupin každý z… Číst vice »
Ohledně té šance nesouhlasím. Podívejte na Varšavu nebo Vídeň. To druhé obsluhuje dokonce početně menší zemi. Je to soubor různých okolností, které o tom rozhodují a Praze prostě nepřály, což ale neznamená že ve střednědobé až dlouhodobé budoucnosti se to nemůže změnit.
Vídeň nikdy neměla problém, aby se z ní nemohlo (nebo mohlo jen omezeně) cestovat kamkoliv po světě. Praha měla takovou 40 let dlouhou pauzu.
Varšava zase žije z početné polské diaspory.
Relativně i absulutně je v zahraniční hodně Poláků.
A Praha takovu šanci opravdu neměla, naopak, když si vezmeme , co všechno se s ČSA dělo.
„Varšava zase žije z početné polské diaspory“ – Nezmysel, Varšava žije z toho že je hub. S LO som nalietal dosť, väčšina cestujúcich na európskych linkách sú transferi nehovoriaci po poľsky. Výnimkou sú BRU, SXB a podobne.
hub nevybudejte na letisti, ze ktereho lidi nemaji moc tendenci nekam cestovat (ciste z tranzitu hub uspesny hub neudelate).
LOT a warsawa vyrazne profituji prave z toho, ze polaci sami o sobe jsou rozeseti vsude mozne. Pokud by polaci byli konzervativni sedálisti, co vystrci paty z republiky tak mozna kdyz jedou na dovolenou, nikdy by nebyli tak uspesni, jak jsou.
To druhé je hlavní letiště i pro Moravu, skoro celé Slovensko a kus Maďarska. Praha tak možná pro polovinu Čech.
Ano, podívejte se na Vídeň a Varšavu. Na zázemí, které má letiště Vídeň v rakouských firmách, které generují naprosto nesrvnatelny obchodní provoz ve srovnání s Prahou po celé vychodní i západní Evropě. Na to, že Vídeň přímo obsluhuje i Brno, Bratislavu nebo Gyõr. A hlavně, že už je díky tomu všemu rozlétaná. Kdo a proč by investoval desítky miliard do rozlétání Prahy, s dost nejistou šancí, že se to někdy vrátí?
Kolik dálkovek (nejlépe 7x týdně každou) by byla Praha schopna naplnit? A nenì lepší, než organizovat své cesty podle toho, jaký je zrovna den a jestli to vůbec ten den letí, mít více šanci, že si koupím letenku na směr, den a čas, jaký potřebuju, jen prostě s přestupem? Pravidelnost a četnost bývá lepší než náhodné výstřely i třeba při řešení mimořádností. Snáz se hledá náhrada
Diaľkovky nežijú primárne z O&D trafficu, ale z transferov (s nejakými výnimkami ako je LON-NYC a pod.). To koľko diaľkových liniek Praha uživí teda priamo závisí od toho aká nadväzná sieť by z nej bola dostupná.
Austrian tiež tie 777 do Toronta neplní Rakúšanmi…
Souhlas. Nejsme ve při.
A jak by takový síťový dopravce v PRG fungoval a mělo by to víc výhod než nevýhod? Jestliže geograficky je PRG „obležena“ velkými síťovými dopravci LH+Austrian, KLM+AF, plus LOTem, a k tomu ji obsluhují lowcosty ze svých hubů (které jim dávají větší smysl než hub v PRG), uvítám radši právě tyto věci jako Amsterdam 6x denně, než aby se na stejnou relaci tlačil český síťový dopravce. Zrovna dnes jsem přestupní letenku přes AMS kupoval a ta flexibilita byla opravdu vysoká.
Jestli je Praha regionální letiště (odkud můžete letět do Soulu, Dubaje, NYC a jinam, ale OK), a je navíc podprůměrným regionálním letištěm, jak vypadá nadprůměrné nebo alespoň průměrné regionální letiště?
Třeba tak, že se na něj pohodlně dostanete nějakým drážním vozidlem, a tím nemám na mysli zrovna trolejbus (díky aspoň za něj). Jinak do NY se z PRG dostanete jen v sezóně, zatímco do Dubaje se dostanete i z Katovic, Bratislavy nebo Poznaně… Pokud se chcete porovnávat zrovna s těmito regionálními letišti, tak prosím. Ale řekl bych, že ambice by mohly být vyšší
Vy tady srovnáváte Prahu s Bratislavou nebo Poznaní, a píšete, že já s nimi chci Prahu srovnávat? Já jsem se ptal jenom na to, jak vypadá nadprůměrné regionální letiště, pokud je Praha podprůměrným regionálním letištěm. Zatím jsem se dozvěděl, že tím kritériem je třeba to, že se tam dostanete vlakem. Což tedy zřejmě Ostravu dělá nadprůměrným regionálním letištěm (i když oproti Praze se nikam moc nedostanete).
Nemusíte mě zas tak urputně chytat za každé slovo 🙂 Pokud vy zrovna nechcete srovnávat, měl byste alespoň přijmout myšlenku, že i mezi letišti samotnými je určitá soutěž, protože jsou na jednom trhu a perou se o stejné cestující zákazníky – ostatně jako to funguje na jakémkoliv trhu. Poznaň třeba není úplný soused Prahy, ale co třeba Krakov a Katowice? To už dávno není konkurence jen pro OSR. Pokud má PRG letiště nějaké ambice, tak to má být třeba rozumné spojení pro jeho uživatele – zákazníky. Pokud jsme rezignovali na ty transferové cestující, o kterých se tady píše jinde v… Číst vice »
Jako treba Brno
Podmínky pro síťového dopravce jsou mnohem lepší ve Varšavě nebo Vídni. Spádové oblasti a kolik tam žije lidí, to vůbec nejde srovnat s Prahou. Nemyslím, že nabádka destinací dostupných v Praze je špatná. Snad jen to celoroční spojení do USA chybi.
No, potvrzuje to, že Praha potenciál má na leccos, bohužel na nějaké větší kreace s dálkovkami to nedá, neb je ten zájem dost roztříštěný…
Lepší než drátem do oka, jeden přestup navíc nikoho nezabije .).
Jak pro koho. Na prime lety vetsinou preferuji odlet z Vidne nebo MUC.
Tak to je dobré vědět:-)
No, kdyz clovek leti nekde po evrope ci blizkym vychode, tak se mi z Prahy mrcasit do vidne nebo mnichova nechce vůbec..
Na dalkovky se to i docela dá (je to takový zprijemneni, docela levne se da parkovat jak ve vidni, tak v mnichove primo na letisti, takze super, v mnichove levnej hilton hned vedle terminálu – taky super) – ale navraty , kdy clovek rano v osm vyleze z dalkovky a ma jeste ridit pár hodin do prahy – strasnej opruz.
Po lonsku jsme se uz doma rozhodli, ze uz nikdy. Jedine v klídku a z Prahy .).
Bohužel Praha je často dražší o desítky tisíc a to ve více lidech už pak dává smysl letět odjinud.
aha, tak uz o desitky 🙂 proc ne rovnou o stovky 🙂
necekal bych, ze pro nekoho bude prekvapujici zjisteni, ze obcas je drazsi praha, obcas je drazsi viden, a obcas treba mnichov 😀
Mě přestupy docela nervuji . Za mě z Vídně lepší výběr a do Katovic taky autem takže se vlastně snažím právě přestupy zvláště navečer eliminovat q když přestup tak pět hodin času a pak to ztrácí význam. Nízká zkušenost 😜
Dobre, mala uprava… „jeden prestup navic vetsinu lidi nezabije“ .)
Me treba nejak dramaticky nevadi, spis naopak – clovek si s nima i muze hrat, jednou si dat si dlouhy prestup a jit se na odpoledne podivat do prilehleho mesta (pokud to stojí za to), jindy si ho dat umyslne co nejkratsi a zkouset kompenzacni kasino …
clovek si to musi uzit, a ne se tim stresovat .)
No já se tím třeba nestresuji, ale je fakt, že přestup někde na západě od nás po 11 – 13 h letu z Asie s akutním jetlagem, kdy člověk usíná za chůze, to fakt není nálada ani na čumendu do města, ani na běhání mezi gaty. 😀
pak je potreba si ten prestup dat … nekde mezi 😀
Proč ne, ale to už není moc o Amsterdamu. 🙂
řekl bych, že právě naopak :))) těma 6 letama denně se ta „granularita“ v jaké si jde naplánovat přestup, docela zjemnuje 🙂 a člověk si může vlastně nakombinovat .. hodinku, dvě, čtyři .. 🙂 dle vkusu .
I cesta je cíl
Mnohokrát se na mě v Praze na check-inu dívali s „vytřeštěným“ výrazem v očích, když viděli routingy jako PRG-ZRH-GVA-LCY, PRG-FRA-DUS-LHR nebo PRG-MUC-FRA-WAW.
Jeden z nejlepších byl CDG-FRA-QKL-FRA-PRG. Což znamenalo zpáteční jízdu ICE3 mezi FRA a Kolínem s návětěvou města naprosto zadarmo. Nebyl jsem ani za Boha té paní v Paříži schopen vysvětlit, že bagáž chceme poslat opravdu rovnou do Prahy a ten routing nejen že není chyba, ale záměr, protože letenky jsem si dělal sám.
😀 jsem rad, ze nejsem sam, kdo dela podobne vylomeniny, a na checkinu se pri tehle kombech citi az neprijemne. Podobnou kombinací jsem rozhodil damu na transfer desku Lufthansy ve frankfurtu, kdyz jsem mel jednodenni trip kvuli “zazitkove jizde ice vlakem” poskladanou jako praha – frankfurt – (vlakem) dusseldorf – (uz zase letadlem) – amsterdam – praha, kdyz mel let do frankfurtu zpozdeni a trval jsem, ze z frankfurtu fakt chci do dus. Nejvic divoce na me ale koukali v Praze, kdyz jsem mel v businessu jednodenni kombo praha – frankfurt – malorka – mnichov – frankfurt – praha (v… Číst vice »
Pred pár mesiacmi som na check-ine vo VIE dostal obligátnu otázku kam letím, odpovedal som že do Londýna cez Zurich. Pani pozerá do monitoru a krúti hlavou že nie, ona tam vidí nejakú inú destináciu a začala ťukať do klávesnice aby zistila čo je to LCY 😀 Očividne o tom letisku v živote nepočula – z VIE sa tam nelieta a len málo bláznov sa rozhodne cestovať do Londýna s prestupom keď je tam toľko priamých letov. Ale chcel som jednak využiť fantastickú E-lounge v Zurichu, a jednak preferujem letieť na LCY, aj keď to znamená prestup navyše, lebo ten… Číst vice »
volbě „radši is přestupem, ale na LCY, než přímo na STN/LHR/LGW“ naprosto rozumím 🙂
když do londýna, tak jedině s příletem na LCY a odletem z LHR (je tam salonek, na LCY ne 🙂 )
Akorát co nyní (včetně léta) předvádí Lufthansa, že zrušila ve většině dní v týdnu polední rotaci z Frankfurtu do Prahy a pokud tedy na přestupu nestíháte let v 10.05, tak čekáte až do 16.50, to je dílo!
Tak ono asi záleží, odkud člověk je. Jako Pražák, který je taxikem či MHD na letišti za cca 30 – 40 min., určitě raději využiji přestup, než že pojedu 4 hodiny do Vídně. Obyvatel Brna nebo Znojma pojede logicky spíše do Vídně.