umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

KLM míří ke státní injekci. Piloti ustoupili a už netrvají na růstu mezd

Boeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra
Boeing 777 společnosti KLM v hangáru na letišti Schiphol v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra
KLM má od státu získat další pomoc ve výši 3,4 miliardy eur.

Vedení nizozemské letecké společnosti se podařilo přesvědčit své piloty, aby už netrvali na navýšení mezd do roku 2025. Nesouhlas odborové organizace pilotů VNV se zmrazením jejich příjmů byl hlavním důvodem, proč nizozemská vláda odmítá dopravci vyplatit další státní podporu.

Dohodu s odboráři oznámila KLM v tiskové zprávě. Souhlas všech osmi odborových organizací s omezováním nákladů byl podmínkou nizozemské vlády pro další státní pomoc ve výši 3,4 miliardy eur. Zatímco všechny organizace souhlasily už o víkendu, piloti ji odmítli.

Vláda požaduje, aby se výrazné snižování nákladů projevilo i u zaměstnanců. Restrukturalizační plán proto počítá kromě propouštění se zmrazením mezd až do roku 2025. „Souhlas všech odborových organizací je základem toho, abychom mohli touto krizí úspěšně projít,“ řekl šéf KLM Pieter Elbers.

Nizozemsko má poskytnout státní pomoc KLM ve dvou balíčcích. KLM půjčí jednu miliardu eur a poskytne záruky za komerční úvěry ve výši 2,4 miliardy eur.

Ministr financí Woepke Hoekstra v neděli uvedl, že bez souhlasu všech odborových organizací není možné pomoc poskytnout. K novému posunu ve firmě se dosud nevyjádřil. KLM zaměstnává přes 30 tisíc lidí.

tagy
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Piloti z KLM zřejmě dvouděráci , mají jako většina z nich do zadku dvě díry, jinak nemohou trvat v tomto období na zvyšování platů a mají se modlit aby je nevymetli.

GPGP

Když mladí piloti splácí miliony za typovku tak jim jakékoliv snížení platů bude dělat problémy.
Dívejte se pls. na problém komplexně. 🙂

Dorota

Já se na něj dívám a pokud se v podstatě nelétá a provozovatel má problém s přežitím, tak mám dvě možnosti, buď mi sníží plat a zůstanu nebo půjdu na pracák. A mladí piloti nejsou jediní kdo splácí půjčky a hypotéky, takže asi tak.

GPGP

Ale je podstatný rozdíl půjčit si peníze na vzdělání, viz. pilotní výcvik, nebo peníze na haciendu nebo větší TV.
Stát by měl podporovat program COVID-pilot třeba.
Je moc smutné že si cz piloti dělají papíry na kamióny.

Dorota

Já v tom rozdíl nevidím a bydlení je z hlediska důležitosti o level výše. Nebavim se o TV a dovolených.

Dorota

V 90. letech byli vyhozeni stovky vojenských pilotů a nikdo se nepozastavoval co budou dělat a co ostatní profese, které investovaly do vzdělání a podnikání. Z hlediska společenského je důležitější popelář, instalatér, elektrikář nebo stavař než pilot, tak proč je protěžovat. Jejich závazky jsou riziko podnikání v kapitalismu. Za socíku byl výcvik pilotů zdarma.

Petr

Nic není „zdarma“, ani za socialismu. Svazarmovské radovánky byly hrazeny z těch 30% HDP které za bolševika šlo na armádu.

LEWel3

KLM has Najbrt-livery?

David

Yes, sure. KLM shared their costs with ČD. Win win solution.

X 1

Joke. 🙂

David

No, I am serious.