KLM kupuje od Boeingu další dálková letadla 777-300ER

Boeing 777-30ER společnosti KLM po přístání na amsterdamském letišti Schiphol. Foto: Jan SůraBoeing 777-30ER společnosti KLM po přístání na amsterdamském letišti Schiphol. Foto: Jan Sůra

Letecká společnost KLM koupí od Boeingu dalších dvě dálková letadla 777-300ER. Zakázku v ceníkové ceně 751 milionů dolarů dnes oznámil

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

Já mám B777 strašně rád, je to letadlo s velkým L. A start je opravdu impozantní, prostě jde znát, že ty motory mají neskutečný tah a sílu. 5x jsem s ním letěl do Sydney a vyšší hlučnost mi nevadila, za ten zážitek v tak krásném letadle to stojí za to.

Vojta

Ze širokotrupů, co jsem letěl (777-200,330-200,380) byla rozhodně nejhlasitější 777..

Sitgestravel

380 je lahoda pro usi. Skoda, ze se ji vaichni znavuji.

Cestující LBC MHD

Moje nadšení ze 777 odpadlo po pár letech, Ty motory dělaj strašný randál a navíc to vrčí jak Zetor z 60. let.

Adam

Já měl zatím štěstí, že jsem vždy seděl před nimi. U Emirates v prvním oddílu economy. Tam to bylo ok (y)

Sitgestravel

Letel je ve predu v businessu i vzadu v ekonomy. Rev vsude a ty vibrace, jak nekdo napsal.

Honza

Souhlasím. Letěl jsem rok starou B777 a následně hned v B787. Vždy jsem seděl za motory. A ten rozdíl v hluku byl obrovský. Bylo tak hned poznat ze ta B787 je jiná konstrukce.

Ivan

Nelepší je start, když vibruje celé letadlo, i tak je 777 u mne velmi oblíbený. Vcelku prostorný (záleží samo na konfiguraci), let klidný oproti menším letadlum. Ovšem s tím hlukem je to bohužel pravda, proti ní je 787 odhadem o 30 procent méně hlučný.
Škoda, že nekoupili A350-1000, prý ještě lepší než 787(zkušenost kamaráda, já s ním ještě neletel).
Zřejmě chtějí mít více sjednocenou flotilu, možná i lepší termín dodání…

Y.K.

A350-900 objednané KLM půjdou do Air France a KLM bude na Dreamlinerech, které původně objednaly AF.

Martin V.

Termín dodání, možná i slušnou cenu. Na klasické modely 777 má Boeing už jen 95 nevyřízených objednávek (z toho 35 na -300ER) a náběh výroby 777X se jim teď trochu posunul vinou problémů s motory. Asi budou chtít udržet linku v chodu při současném sníženém tempu až do náběhu nového modelu.

Adam

Což je šance pro ČSA levně posílit dálkovou flotilu 😉

Bart

Uvidíme, jak to bude s tím hlukem na 777X. asi to s těmi velkými motory GE9X taky nebude žádná sláva. No, uvidíme, možná už s tím Boeing něco udělal.

Tony

A350-1000 stojí neskutečný ranec. Ten rozdíl mezi 300ER a 350-1000 je cca 90M $

Tony

Ne nestojí. To jsem se přehlédl v tabulce 🙁

MildaIV

Kdyby A35K nebyla výrazně dražší, tak by si už nikdo 77W nekoupil. Rozdíl ve spotřebě paliva je docela veliký.

MadMajk

MildaIV: spotřeba paliva je jedna věc, 350K má menší sedačkovou kapacitu (při zachování stejného komfortu) než 773. Další věcí je unifikace flotily, kde aktuálně A350 nedává u KLM smysl.

David

Výhoda B777 je taky v možnostech carga v podpalubí, kde B777 docela exceluje. I při plném obsazení je schopna na dlouhých letech pojmout dost carga navíc, čehož třeba A350 není schopna, aby byla zachována nějaká ekonomická efektivita a dolet. I proto je B777 hodně oblíbený. Je to prostě takový tažný kůň oproti dostihovým koňům v podání A350 nebo B787.

MildaIV

Kdyby to byla pravda, Airbus by už dávno zkrachoval. A350 je o generaci novější letadlo a opravdu je mnohem lepší B777.

MadMajk

Ivan: A350 bohužel taky žádný přeborník v tichosti není (pokud se bavíme o hluku na palubě), Dreamliner a zejména A380 jsou co do zvukové pohody na palubě na míle daleko.

GPGP

Tak když vletíte s A 350-900 do turbolencí, tak ty motory i celé letadlo se třese jak ve starém Il 62, tzn. musíte mít štěstí i na počasí, typ nehraje až tak roli. 🙂