KLM kupuje od Boeingu další dálková letadla 777-300ER
Boeing 777-30ER společnosti KLM po přístání na amsterdamském letišti Schiphol. Foto: Jan Sůra
Letecká společnost KLM koupí od Boeingu dalších dvě dálková letadla 777-300ER. Zakázku v ceníkové ceně 751 milionů dolarů dnes oznámil
Já mám B777 strašně rád, je to letadlo s velkým L. A start je opravdu impozantní, prostě jde znát, že ty motory mají neskutečný tah a sílu. 5x jsem s ním letěl do Sydney a vyšší hlučnost mi nevadila, za ten zážitek v tak krásném letadle to stojí za to.
Ze širokotrupů, co jsem letěl (777-200,330-200,380) byla rozhodně nejhlasitější 777..
380 je lahoda pro usi. Skoda, ze se ji vaichni znavuji.
Moje nadšení ze 777 odpadlo po pár letech, Ty motory dělaj strašný randál a navíc to vrčí jak Zetor z 60. let.
Já měl zatím štěstí, že jsem vždy seděl před nimi. U Emirates v prvním oddílu economy. Tam to bylo ok (y)
Letel je ve predu v businessu i vzadu v ekonomy. Rev vsude a ty vibrace, jak nekdo napsal.
Souhlasím. Letěl jsem rok starou B777 a následně hned v B787. Vždy jsem seděl za motory. A ten rozdíl v hluku byl obrovský. Bylo tak hned poznat ze ta B787 je jiná konstrukce.
Nelepší je start, když vibruje celé letadlo, i tak je 777 u mne velmi oblíbený. Vcelku prostorný (záleží samo na konfiguraci), let klidný oproti menším letadlum. Ovšem s tím hlukem je to bohužel pravda, proti ní je 787 odhadem o 30 procent méně hlučný.
Škoda, že nekoupili A350-1000, prý ještě lepší než 787(zkušenost kamaráda, já s ním ještě neletel).
Zřejmě chtějí mít více sjednocenou flotilu, možná i lepší termín dodání…
A350-900 objednané KLM půjdou do Air France a KLM bude na Dreamlinerech, které původně objednaly AF.
Termín dodání, možná i slušnou cenu. Na klasické modely 777 má Boeing už jen 95 nevyřízených objednávek (z toho 35 na -300ER) a náběh výroby 777X se jim teď trochu posunul vinou problémů s motory. Asi budou chtít udržet linku v chodu při současném sníženém tempu až do náběhu nového modelu.
Což je šance pro ČSA levně posílit dálkovou flotilu 😉
Uvidíme, jak to bude s tím hlukem na 777X. asi to s těmi velkými motory GE9X taky nebude žádná sláva. No, uvidíme, možná už s tím Boeing něco udělal.
A350-1000 stojí neskutečný ranec. Ten rozdíl mezi 300ER a 350-1000 je cca 90M $
Ne nestojí. To jsem se přehlédl v tabulce 🙁
Kdyby A35K nebyla výrazně dražší, tak by si už nikdo 77W nekoupil. Rozdíl ve spotřebě paliva je docela veliký.
MildaIV: spotřeba paliva je jedna věc, 350K má menší sedačkovou kapacitu (při zachování stejného komfortu) než 773. Další věcí je unifikace flotily, kde aktuálně A350 nedává u KLM smysl.
Výhoda B777 je taky v možnostech carga v podpalubí, kde B777 docela exceluje. I při plném obsazení je schopna na dlouhých letech pojmout dost carga navíc, čehož třeba A350 není schopna, aby byla zachována nějaká ekonomická efektivita a dolet. I proto je B777 hodně oblíbený. Je to prostě takový tažný kůň oproti dostihovým koňům v podání A350 nebo B787.
Kdyby to byla pravda, Airbus by už dávno zkrachoval. A350 je o generaci novější letadlo a opravdu je mnohem lepší B777.
Ivan: A350 bohužel taky žádný přeborník v tichosti není (pokud se bavíme o hluku na palubě), Dreamliner a zejména A380 jsou co do zvukové pohody na palubě na míle daleko.
Tak když vletíte s A 350-900 do turbolencí, tak ty motory i celé letadlo se třese jak ve starém Il 62, tzn. musíte mít štěstí i na počasí, typ nehraje až tak roli. 🙂