Klimatizace i bateriový pojezd. Prošli jsme si první soupravu metra od Škody pro Sofii
První souprava metra Škoda pro provoz v bulharském hlavním městě Sofii. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Hodnota zakázky je 1,6 miliardy korun. Čítá osm kusů 80metrových souprav.
Copak metro, ale ta opravená zeď!!!
Tak peněz mají dost hlavně po všech „vítězstvích“ v „vyběrkách na trolejbusy v ČR 🤣
Ruská souprava po faceliftu?
Ty maly pojezdovy baterie by se mely rozsirit, by to mohlo pomoci i u mimoradek dojet do stanice apod.
Krásne, gratulujem.
Akurát, zdá sa mi to, alebo je na prvej fotke hrdzavý spodný diel nárazníku (neviem, ako sa to presne volá)? Možno je to farba (?)
Je to odlesk červeného pruhu nad nárazníkem. Na ostatních fotkách vidět není.
Ja som myslel dole na tej šedivej časti.
Imho to bude měděnka. Na té fotce je automatické spřáhlo. Dle obtisku na celé spodní části bylo to bylo spojeno (nejspíše) s posunovou lokomotivou pomocí nástavce na hák a tyto nástavce někdy bývají mazány měděnkou (jak který výrobce to dělá) která slouží jako „lubrikant“ pro pohiblivé části automatického spřáhla.
Zapojení pak je – Automatické spřáhlo / nástavec / hadice a hák na posunové loko.
Ďakujem.
Připadá mi, že je teď móda šetřit na oknech. Tyhle Škodovky, berlínský typ JK a časem asi i typ J… M1 mám rád, protože jsou hodně vzdušné, stejně jako mnichovské soupravy C, pařížské MF01, MP14, MF19 a MRV pro okružní linky.
Přesně! Přijde mi to jako slabší místo jinak moc hezké soupravy. Má to uspořádání oken jako soupravy z Mytyščyna, ale přitom předsuvné dveře, takže technicky není důvod nechávat kolem oken tolik prostoru. M1 toto hezky ilustruje.
Druhá věc je pak osvětlení interiéru, ale tam to jde z velké části za zákazníkem, i když třeba Alstom působí, že si i v „základní výbavě“ dává více záležet na pojetí interiéru.
Starý Siemens Modular (2000) tam má ty okna dvě. https://cdn.coconuts.co/coconuts/wp-content/uploads/2018/08/IM2018060538MO_300dpi-1-960×540.jpg
Byť to není žádný zázrak jako ty velké pařížské, vypadá to asi psychologicky líp.
Jinak jim do toho jako Bulharům nechci kecat, ale když to srovnám s moderními soupravama, proč to nemá jezevčík nad dveřma jako všichni ostatní, ale kdesi bokem, ty zaoblené šprušle působí dost socialisticky-retro, klimatizace, ale výklopná okna (?! – to se na západě 20 let nemontuje)… prostě ve srovnání se Singapurem v detailech bych řekl o 30-40 let koncepčně nazpět. I ty staré Modulary jsou vymyšlené líp.
Třeba, aby všichni nepřekáželi ve dveřích, jak je u nás zvykem. 🙂 Výklopná okna oceníte v případě výpadku napájení a delšího prostoje na trati. Zaoblené tyče retro? Možná přehlednější prostor… Takto tvarované za RVHP snad nebyly. Zatuhle tam působí spíše jiné detaily. Neopičení se po módních trendech za každou cenu bych bral obecně spíše jako klad.
Pokud vám vypadává proud víc než jednou ročně, tak máte asi jiné problémy..
Představte si, že metro se vyrábí univerzálně i pro okolní teplotu 30C.
Výklopná okna jsou retro-mytiščin-škodováckismus.
Na druhou stranu, když to jezdí na lince co je v tunelu, tak se ta okna moc neužijí, jen s jejich velikostí rostou nákady s jejich případnou výměnou a plocha pro škarabaly. Spíše by měl být co nejvíce příjemný interiér, protože mimo něj moc ke koukání není.