Klimaticket vytáhl rakouské dráhy k novému rekordu v dálkové dopravě

Vlak před Tauernským tunelem. Foto: ÖBBVlak před Tauernským tunelem. Foto: ÖBB

Do nových vozidel a infrastruktury investovaly ÖBB téměř čtyři miliardy eur.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

U nás je to nějak opačně. Cestující otravují, čím je jich víc, tak je větší prodělek, cena se musí zvyšovat, spoje rušit a regionální vlaky snad úplně zrušit. Nebo že bych se nějak pletl a toto z mnoha úst a z reality neplynulo? Co vlastně v ČR chceme?

Lysimachia

Když jsem přečetl ty reportážní články ÖBB se dotýkající, tak pochybuji, jestli Klimaticket bude opravdu game-changer.

medvěd

Není to celé divadlo…………….MY daníme čazení a jinde si nelámou hlavu …….. čadí více a více
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/indie-uhli-elektrarna-uhelna-spotreba-vykon-elektrina.A230414_131832_eko-zahranicni_jadv

jal

„Do nových vozidel a infrastruktury investovaly ÖBB téměř čtyři miliardy eur.“
To bude z důvodu konkurence Westbahnu a Regiojetu. Jinak by stále jezdili starými Bmz.

David

Blbost… První railjety jsou o několik let starší než celý Westbahn. Kromě toho největší investice jsou do infrastruktury (která nemá s Westbahn ale že vůbec nic společného, jelikož se jedná především o Semmering Basistunel a Koralmbahn) a do nových regionálních vozidel nebo nightjetů

jal

Ale v ČR je toto stejné tvrzení o konkurenci stále zmiňované.

xyz

A o kolik se tedy zlepšily ukazatele klimatu, aspoň toho lokálního?

Např. prachové částice, oxidy dusíku atd.?

Jan

Klimaticket je asi jediná pozitivní věc, co po současné rakouské vládě zůstane.

David

Rozhodně to nebude Vídeňský obchvat…

Cyklista

Vídeňský obchvat, stejně jako každý zábor přírody pro točvolanty je naprosto zbytečný a jen by do Vídně přivedl další smradlavé plechovky.

Tomáš Gottschalk

Že té přírody tunel pod Lobau zabere. Podle pumpičkářské logiky je lepší, když se bude navěky věků jezdit po ihovýchodní tangentě, která je permanentně na hranici kolapsu.

M@trixX

Viac ciest = viac ciest na hranici kolapsu. +niekedy to vie byt este horsie (Braessov paradox)

Pavel

no, a takhle zatim tranzitni provoz jezdi primo skrz viden.

uzasny. oni ti eko-blazni maj vubec divny videni sveta. at uz cyklo frakce tak treba anti-atom frakce.

vas jako malyho asi malo rezali, ze?

Jiří Kocurek

Něco takového, u Prahy…
https://mapy.cz/s/jevujolaga

noerf

Mě by zajímalo, jak se změnila výše tržeb a hospodářský výsledek a množství dotací od rakouského státu a regionálních objednatelů.
V poslední době mám pocit, že se evropští politici si kupují hlasy za obrovské dotace placené daňovými poplatníky a ze schodků veřejných rozpočtů, což v historii vždy končilo ekonomickým kolapsem.

Olcit

Proto jsem tak málo optimistický ohledně VRT Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

Ale naděje umírá poslední. Kdyby nám zaplatili/zorganizovali ten Krušnohorský tunel. Středohorský snad nějak nahradíme levnější variantou. To by bylo naprosto, naprosto VYNIKAJÍCÍ !!!

Studý chudent

Pane Sůra, už mu prosimvás lepněte BAN

Olcit

Domnívám se, že se dožiji VRT Berlín-Praha-Brno-Vídeň, leda když nám ji zadotují Rakušáci a Němci.

Samozřejmě že můžu se mýlit, ale fakt nevím, jak ušetřit státní výdaje, aby zbylo dost na tuto VRT a na její provoz. A to píšu přesto, že tato VRT je určitě hodně potřeba a těším se na ni, že snad si budu moci dovolit několikrát ročně ji použít.

Frantisek

Trochu méně zbytných dálnic… Aha, ty vy chcete jako první. Tak to asi nic, jen pak vlaky už rovnou zrušit, což?

Jiří Kocurek

Zbytné dálnice? Jako jo, ale po Baťovce nikdo nejezdí, ty do vlaku nedostanete.

Na těch provozovaných je poptávka přesahující 10.000 osob denně. Železnice s 10x menším provozem nikdo v reálu neruší. Třicet není tisíc.

Olcit

Dálnice jsou mi fuk. Šetřit se bude všude.

PetrH

Nekritizujte evropské politiky, např. v Praze jsme na to najeli už dávno, cca 2010 (ODS+ČSSD). Jízdné pro rezidenty je levnější než před 23 lety a mnohem více lidí jezdí úplně zadarmo. Bohužel díky změnám RUD na to mají obce více peněz a schodky se schovávají do státního rozpočtu, kde nikomu nevadí.

EM*

A poklesl počet jízd autem?

Jiří Kocurek

A ještě jenda „zákeřná“ otázka: Koreluje pokles jízd autem s nárůstem vlakové dopravy?

Aby se nám nestalo, že přibylo cestujících z Lince do Vídně, ti přesedli z aut mezi Štýrským Hradcem a Mariborem.

noerf

Myslím, že ti co tím jezdí pravidelně to využijí i tehdy kdyby nemuseli, protože to mají zdarma nebo kvůli tomu si naplánují i jiné cesty. Ty co to nevyužívají, tak s tím stejně jezdit nebudou.
Pokud bydlíte deset minut chůze od zastávky, spoj jede dvacet až třicet minut a pracoviště máte deset minut chůze od stanice, tak se Vám veřejné doprava i vyplatí. Pokud cesta veřejnou dopravou například vlak a MHD trvá hodinu a autem to dáte za dvacet až třicet minut, tak vyhraje auto. A to můžete občas jezdit ve dvou či ve třech a střídat se.

Jiří Kocurek

„nebo kvůli tomu si naplánují i jiné cesty.“

A proto se ptám, jestli je vidět nějaká korelace. Že někdo začal jezdit vlakem tam, kam by jinak nejel a seděl doma?
To je právě ten nárůst, který se na úbytku silničního provozu neprojeví. A jelikož motivace byl právě úbytek silničního provozu, tak je zcela na místě se ptát, zda bylo dosaženo zamýšlených cílů nebo něčeho úplně jiného.

Frantisek

Kdyby přesedli z aut, tak OK. Horší je rostoucí celkový objem s konstantně nízkým podílem vlaků.