Klíčovou pražskou tepnu čeká v létě rekonstrukce. Na několik týdnů bude zcela uzavřena
Plzeňská ulice v Praze. Zdroj: MHMP

Podle starosty Prahy 5 opravy Plzeňské ulice "způsobí naprostý dopravní chaos".
Podle starosty Prahy 5 opravy Plzeňské ulice "způsobí naprostý dopravní chaos".
Dobry den. Doufam, ze se do té doby otevře Peroutkova. Tahle se na Anděl a dal i do tunelů da dostat okruhem a jen Radlickou… to neni moc šťastné. 2 ze 4 hlavních silnic směr centrum reko.
I když se otevře, tak moc nepomůže, nově bude mít neprůjezdný zastávky, přičemž 137 jezdí opravdu velmi často, takže pobere zcela minimální kapacitu.
Jo to bojujeme ze zlýma autama, ubíráme pruhy, rozštelujem semafory, rušíme zálivy a odbočovací pruhy, no a potom stačí drobnej problém a celá Praha stojí, včetně tý MHD. Ale můžeme nadávat na ty zlý točvolanty.
Příčinou jsou jen a pouze točvolanti. 1ks na jedno 1,5t poskakovadlo v koloně.
Nejdříve měli postavi a otevřít Radlickou radiálu a pak Plze%nskou opravovat!
Nebo aspoň Barrandovskou vylepšit a odstranit na ní všechny semafory a přechody a postavit dva mimoúrovňové sjezdy na začátku a konci a než bude otevřena Radlická radiála tak ji tím nahradit..!
Tyhlety komentáře ve stylu „měli udělat to a to a to dřív než udělají [rozumná věc co je potřeba udělat]“ jsou fakt k ničemu
Snad to dopadne lepe, nez zidka Malostranskeho hribitova – na foto.
Tu staveli myslim v roce 2015, okamzite zacala vypadat desne a ted jsem na ni nedavno koukal a rekl bych, z ji mohou strhnout a zacit lepe.. ona se tedy tezce rozpada sama.
Docela rad bych vedel, zda praci zadavatel reklamoval.
Proč je prosím potřeba závádět do Radlic NAD, vždyť se tam dá od Ženských domovů jet přeci na přímo?
Nedá, tam před časem vymontovali oblouky, protože byly v havarijním stavu
A neopravili to protože Sekyra.
Zas taková tragédie to nebude.
Jen mě krapet mrzí, že se tato oprava nevyužije k celkové proměně této silnice na ulici příjemnou i pro pěší a cyklisty. Vím, že místa tam není mnoho, ale pár stromů by se dalo vhodně zasadit. Akce přeložek sítí je na to ideální.
Bohužel jak to u náš v Praze bývá, nikoho nenapadne to tam zásadně zlepšit.
Po otevření Radlické radiály a odstranění bariér z Barrandovské ulice tj. semafory a přechody pryč tak by se dalo s Plzeňskou něco začít dělat
Jak byste si představoval to odstranění semaforů z Barrandovské? Z celého Barrandova by se jezdilo přes Hlubočepy?
Nedelal bych z toho kovbojku. K propojeni Mestskeho okruhu s vnejskem Prahy mame Radlickou radialu a Belohorskou radialu….. I kdyz pockaaat, tady neco chybi…
Nejdriv se samozrejme ucpe Radlicka a Belohorska a pak se teprve vysmejeme tem kteri si mysli ze sjezd na Barrandov jiz nasel svuj limit. No a pak uz to bude stat vsude.
Dve hodiny rano a dve hodiny odpoledne ve spickach budou samozrejme i tyto kapacitni komunikace popojizdet. Nebo snad chcete tvrdit, že Blanka, Jizni spojka, Mrazovka nebo Strahovsky tunel stoji 24/7? Zbytek casu budou celkem volne prujezdne a normalni ulice bude mozne zklidnit, osazet stromy a rozsirit chodniky a zastavky MHD. Co dal vam neni jasne? Ptejte se.
Krasny, docela casto je tam vymena koleji a bez tramvaji, vlastne mozna i ted …
Jen doufam, ze se jim v ramci rekontrukce vozovky podari mit aspon kanaly zarovnany s vozovkou – i kdyz je pravda, ze tahle vymozenost do Prahy uplne nedorazila.
Kanaly budou zarovnane s jizdni drahou kola, takze nejpozdeji do roka to bude opet vytlucene
Co je tak těžkého na tom udělat kanály uprostřed jízdního pruhu?
Ve Švýcarsku si stavaři před pokládkou povrchu zaměří přesné místo, kde má být poklop kanalizace / vodovod atd. Po pokládce na daných místech vyříznou otvory a umístí poklopy, tzn. mají je perfektně rovně. Výřez mezi otvorem a poklopem se rovnou vyspraví, tzn. žádný „uplácat to lopatou“.
U nás to norma nepřipouští, nebo takhle TSK nechce trápit chudáky majitele stavebních firem? Mohl by prosím někdo doplnit? Díky
A proto zakázat silničáře aby autaře nikdo neomezoval. Zdá se mi to, nebo opravdu už auta v praze ničí silnice rychleji, než silničáři stačí opravovat?
Vy jste hlava pane vachmajstr… Je to rekonstrukce kvůli plynu a vodovodu
Nezpůsobí vůbec nic. Jak už bylo 10000x vědecky dokázáno..
Autíčka brm, brm… To je spása. Dobrý sluha, ale dost špatný pán.
Ticho! 😀
Takže opět dojde k výměně inženýrských sítí a povrchů, ale rozvržení ulice zůstane stejné? Bojím se, že to bude další zakonzervování už dnes ohyzdné ulice, bez stromů a mobiliáře…
Přesně to si taky říkám, veškeré povrchy se vymění ale zůstane to jako stejná nevzhledná auto stota, bez stromů a bez cyklostezek
*auto stoka
Aneb jak to v Praze máme rádi, od ODSÁNO po památkáře.
Památkáře? Jako, že by nechtěli návrat do stavu, kdy byly hlavní městské třídy lemovány alejemi? Pochybuji. Myslím si, že většina z nich by to tak měla raději. Záplava aut v ulicích naštěstí není památkovou hodnotou.
No, takové věci jako přesun obrubníků nebo výsadba alespoň pár stromů (které však netvoří alej) běžně blokují
No do dokončení radlické radiály je to holt postavené tak, že buď budou ty auta stát v centru, nebo touhle stokou rychle vypadnou pryč. Sám bych ocenil kultivaci plzeňské, ale obávám se, že v současném dopravním konceptu je to těžko realizovatelné.
A po dokončení radiály to dopadne jako s redukcí kapacity slibovanou po dokončení strahovského a bubenečského tunelu… Řekl bych, že tohle souvisí spíše s celkovou (nejen) dopravní politikou města a státu, než s (ne)dostatkem silnic.
Nemusí se nutně snižovat kapacita, chápu potřebu té ulice a nemyslím si ani, že po dostavbě RR se na ni sníží zátěž. Proto by bylo dobré udělat co nejvíc při zachování kapacity. Třeba mezi U Paliarky a Erbenovou je směrem z města zbytečně dlouhý ten dvoupruh, klidně by mohl být mnohem kratší. Stejně tak za křižovatkou s Kmochovou úplně zbytečný buspruh, bus by mohl jet po kolejích a mít sdílenou zastávku s tramvají, hned je jeden blok kte se dá zrušit pruh a přihodit nějaké stromy a parkování pro zásobování… Ono kdyby se chtělo, dá se na tom prostoru vyčarovat… Číst vice »
Navíc tam většina aut jede jen v jednom pruhu.
Kdyby například tramvaje byly směrem nahoru úplně vpravo, mohlo by ubýt přerušení jízd aut směrem z centra díky menšímu počtu přecházejících chodců. To je v Praze a v Praze 5 ale příliš radikální řešení. Výpadovka by tak plnila svůj účel a Smíchov by nemusel být plný zbytečných kolon. Ale mi ne, dvouproudou silnici zlikvidujeme betonovými bloky a zúžením + semaforem u každého přechodu.
Aneb pro auta vše 🤮 Ono tam přímo bydlí lidi, není to dálnice…
Kdyby zůstalo stejný tak tam sou doteď všude 2 pruhy a dalo by se tam normálně jezdit.
Jenomže mě jde o možnost zlepšení stávajícího stavu, nikoli jen pro auta…
Cesta do motolské nemocnice je pro rozlámaného bolavého člověka naprosté utrpení. Přezdívka tankodrom.
Ale tato rekonstrukce řeší jen malý úsek, takže k úlevě moc nedojde.
Zato Praha 5 by měla držet …. a jít celá do tepláků, protože zločinně (a nezákonně) blokuje už spoustu roků stavbu Radlické radiály, která by dostala auta z Plzeňské, Radlic, Dobříšské, K Barrandovu do tunelu k přímu a rychlému odjezdu z centra.
Nebo taky k rychlému vjezdu do centra, které už je aut plné… A život tu kvůli tomu přestává být snesitelný…
Je zajímavé, že podle teorie o „vypadnutí z města“ by měl tamtéž už dávno nastat fyzický podtlak, a ono pořád nic. 🙂 Jasně, že každému výjezdu předchází i vjezd (nota bene, když se v Praze žádná auta už ani nevyrábějí).
Však už nastal. Praha 1 má setrvalý úbytek obyvatel. Blízké přiléhající okolí na tom nebude lépe. Ráno autem do centra a večer zpět, jak pokrokové, v Americe už to zkouší od 50./60. let a pořád ty osmipruhy nestačí…
Podobně jako Blanko dostala auta z Milady Horákové a z Klárova. Obě tyto ulice jsou nyní příjemné pěší bulváry. Jo počkat…
Ano dostala, na M. Horakove v scitani vyrazne ubyla intenzita pred/po otevreni Blanky.
Ano, ale pořád to je ošklivé místo. Prázdná silnice není o moc hezčí a městotvornější než ulice plná aut. Dávat desítky miliard za to aby velká silnice mihla být bez aut je příliš
Ale přibyla intenzita na Svatovítské, Jugoslávských Partyzánů či Patočkově a výrazně neubyla na Čs. Armády, Korunovační či Evropské. Zároveň všechny (skoro)dálnice zůstaly prakticky ve stejné podobě – z Veletržní či Čs. Armády se nestaly bulváry příjemné pro (nakupující/korzující) chodce či cyklisty, na Hradčanské či Spartě se pořád přebíhá široká silnice k tram. zastávkám. Věřím, že u Radlické radiály to může být lepší (např. Anděl-Kavalírka po Plzeňské bez aut), ale bez velkého podzemního parkoviště na smíchovské straně radiály a drahým mýtným i parkovným v centru to nedává smysl stavět.
Že RR dostane auta z Plzeňské, tomu snad už nikdo nevěří.
To by totiž vyžadovalo, aby se ta Plzeňská zároveň radikálně uměle zklidnila, a to v Praze nikdo nepřipustí.
Asi zase je potřeba uznat, že ta intenzita ve střednědobém horizontu poklesne. Ale to je za ty prachy trochu málo
Plán zklidnění je zpracován a čeká na dokončení RR.
Jistě.
https://www.denik.cz/praha/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html
Buďte upřímný. Věříte tomu že to tak bude? Když po Strahovském + Blance nezklidnili ani okolí Karlova fucking mostu?
Kromě toho se také chystá uzavírka Karlovarské (snad v úseku B. Hora- Slánská). Nevím, zda v stejném období, či později.
Ve stejném. Takže se ucpe Kukulova, protože se do ní nacpou nejen ti, co budou objíždět Karlovarskou, ale i ti, co zjistí, že zúžená Duškova (kvůli provozu v protisměru podél Malostranského hřbitova) způsobuje to, že Plzeňská stojí už od Motola.