Klíčové razítko pro Pražský okruh. Úsek z Běchovic k D1 má stavební povolení

Tunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSDTunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSD

Soutěž na zhotovitele běží, termín pro podání nabídek je posunut na začátek srpna.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D

Mimo severní části přes Suchdol je potřeba ještě vyřešit úsek od Satalic D10) do Bořanovic (D8). Kbelská je už teď za hranicí kapacity a sebemenší problém na ní se projevuje ucpáním širokého okolí.

Dálnice

Aktualne probiha predstaveni projektu a projednavani s obcemi. Stavet by se melo plusminus v okamziku, kdy se dostavi D0 511 tj. 2027/2028…

Honza D

Volejte sláva a tři dny se radujte!!! 😁👍
Nejlepší zpráva dne. Snad to stihnou zprovoznit dle plánu, tj. do roku 2027.

Gawain

Nechci nic zakřiknout, ale vytvoření DESU se jeví jako krok správným směrem.

Karel

Nejlepší zpráva dne!

Jiří Kocurek

Nemohl by pan Mátl vypomoct SŽ s přesmykem v Libni a tratí do Kladna? Alespoň jako mentor ohledně přístupu k obcím.

David

Pořád nerozumím tomu, proč je placený míň než manekýn

Michal.S

Nebo spíš proč je manekýn placen tak moc.

Dejf

Nebo proč mu dávají vůbec nějaké peníze…

Václav

A okruh na sever od Prahy pořád nic? Není náhodou dopravní situace v Dejvicích mnohem horší než Jižní spojka? Právě okruh na severu měl být hotový už dávno, tím by se odlehčilo i jižní trase včetně Spořilova. Pak by nikoho nenapadlo označovat úsek z D1 do Počernic za „jeden z nejdůležitějších“ ve státě, i když nějaké spojení se tam samozřejmě postavit musí.

Jiří Kocurek

Dejvice, mají tam kamionů více?

Vojtech

Podekujte těm par krikalistum v Suchdole a na P6. Jistá politička/herečka má řešit jen ty svoje dcery. Místo toho krafa do tratě na letiste a okruhu. Jinak už by to 20 let stalo, protože další most přes Vltavu mezi Kralupy a Holesovicemi enormně chybi

Jaaa

A projde přes zásah do krajinného rázu Údolí čističky, myslíte?

Jiří Urban

V Dejvicích si dopravu zklikvidovala hlavně sama radnice, kdy veškerá doprava z Bubenče musí buď přes zklidněnou Svatovítskou s tramvajovou zastávkou uprostřed se semafory, nebo ještě zklidněnější Korunovační a Veletžní. K čemuž se ještě přidala uzavírka ulice Železničárů kvůli stavbě stanice Praha-Bubny. Ale na twitteru Poslední generace se její zástupci honedbali, že to perfektně funguje a uzavírky by nechali dlouhodobě… takže asi tak.

Vít Havelka

Sever není tak hrozný. Až budou postavené Běchovice-Modletice, půjde objet Prahu kompletně po okruhu. Přes severní část by to samozřejmě bylo kratší, ale i tak. Nákladní doprava nyní musí po Jižní spojce, což způsobuje každodenní peklo.

SYN

Něco jako nádraží v Brně… proti každé verzi někdo protestuje, takže se ušetří a odloží se „na potom“…

Jan Hřebíček

Strašné, druhá severojižní magistrála, tentokrát tranzitní přes Černý Most s přivaděči D0, D1, Štěrboholská, D11, D10 a D8. Na Černém Mostě je predikce 133 tisíc aut denně, což s ohledem na vzdálenost mimoúrovňových křižovatek mezi sebou bude znemenat časté ucpání. Proč okruh nevede okruhem kolem Úval nikdo nevysvětlil.
Toto bude pro Spořilov Pyrhovo vítězství.

Hasler

Je to marný, je to marný, je to marný… Někomu stačí napovědět. Jiný potřebuje nakopnout…

Dusanh

Místo nakopávání stačí jednoduše ignorovat…

Hasler

Jenže oni se tajně množej kdesi ve stínecha zase vyždcky někde vylezou na světlo…

I když je jim x dokázané, že jejich varianta je naprostá blbost a jediné co by umožnila by byl odklon nakoádní dopravy, ale hlavní přínos by se minul účinkem nikdy nepochopí.

SYN

Jestliže pro vás vzdálenost „od koně“ 50m a 10km je „totéž“ tak to fakt nevím…

Tomáš Záruba

A proč se nedá podobně konat v Libni?

Ondřej

Tam totiž není ani ten předchozí krok – rozhodnutí o umístění stavby (neboli územní rozhodnutí). To teď zůstává největší překážkou při povolování staveb. Zároveň to teď je jediný krok, kde to může kdokoliv jakkoliv připomínkovat a komplikovat ze subjektivních důvodů.

Tomáš Záruba

Předpokládám, že ani u D0 se tento předchozí krok neobešel bez problémů…

Jiří Kocurek

https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Stavba-Prazskeho-okruhu-z-Bechovic-k-D1-smeruje-k/infoletak_d0-511-bechovice-d1_1481271018279.pdf.aspx

Leták z roku 2016, podívejte se na termíny.

Mimochodem vyhrožoval jim někdo zbouráním sídliště, když se proti D0 511 ozvali?

Honza

Volejte sláva a 5 dnů se radujte!🎉🎊🍾🥂

Michal M

není to ještě směroplatný… říkala Máňa.

David

Stejne bych pil …

rzc

3 dny!

Jirka

Je sice teprve streda, ale ja snad bouchnu sampanske! Bravo! 🙂

PavelX

Na té zprávě mě možná nejvíc potěšila informace:

„Odpůrci stavby z jiných okrajových částí Prahy se již podle zákona k této stavbě nemohli vyjadřovat, v minulosti takto povolení zdržovala například městská část Dolní Chabry.“

Dálnice

Napadlo me to same. Tohle je velka pomoc pri eliminaci obstrukci…

Ondra K.

Už podle bývalé legislativy mělo stavební řízení omezený okruh účastníků řízení a byly přípustné pouze připomínky, které nebylo možné vypořádat v předchozích stupních povolovacích procesů.

Václav

Dolních Chaber se ale tento úsek netýká, tam by šlo spíš o severní část okruhu.

Jakub P

To je právě velmi sporné a je to důvod, proč by se takové stavby jako okruh nebo dálnice a další velké liniové stavby obecně měly projednávat a schvalovat jako celek. Alespoň trasování, ale už i s některýma podmínkama, který pak bude třeba v dalších řízeních dodržet. Když ten „váš“ úsek, který se vás bezprostředně týká, zůstane nakonec, ale ostatní vedou tak, že ten poslední už musí vést přes vás, dá se obhájit tvrzení, že se vás ty ostatní netýkaly, protože byly daleko? Jo, beru to omezení u stavebního řízení, když už je v územním rozhodnuto. Ale u toho územního měly… Číst vice »

cikcak

Trasa je v ZUR, což předchází umístění stavby. I k tomu bylo předpokládám možné se vyjádřit.
A je to tím, co nazýváte schvalováním celku.

Neznalost neomlouvá a blokovat stavbu ve finálním stadiu přípravy ve snaze jí zamezit nebo měnit trasu je hloupé a dětinské.

Jaaa

Hloupá a dětinská je neschopnost se s jakýmikoliv námitkami férově a korektně vypořádat. I kdyby je podávali třeba z Velké nad Veličkou.

nowas

S námitkou „my to tady nechceme“ se korektně a férově vypořádává jak?

Jaaa

Samozřejmě že Chabry mají jedinou možnost – napadat co to jde – protože jinak by je samozřejmě doběhl argument “už to tady stojí, jinudy to nejde”.

Ale to zase místní autofans absolutně odmítají chápat. Oni potřebují to svoje dětské brrm brrrm a ostatní jsou jim u zadku.

Dálnice

Zatím stále není doresen ostrovni provoz Chaber. Tzn., ze chaberaci se dobrovolne vzdají jakekoliv motorove dopravy, odstřihnou se od energii, odpadni vodu si budou likvidovat v obci a vse si tamtéž také vyrobi a vypestuji. Nevite, jak se to vyviji?

Otakar

Z Chaber není ten Kasa, co má Pilulku? Ta má teď potíže, tak nemůže naštěstí soustředit pozornost jinam.

Air Traveller

Včera bylo pozdě.

Hoby včera, před deseti lety bylo pozdě.

Jiří Urban

Prosím, přidejte pro premium uživatele možnost skýt uživatele v diskusích. Číst pod každou dobrou zprávou tyhle tlučhuby, co by vše chystali pro vnoučata, včera bylo pozdě nebo za totáče by to dávno bylo, je opravdu strašně otravné. Pak si to koupím okamžitě. Děkuji

Pavel

On má ale pravdu. Ve vyspělé společnosti by se měla po zprovoznění okruhu ze Slivence do Modletic (tedy úseky 512 – 514) v roce 2010 nejdéle do tří let rozeběhnout navazující výstavba další části, tedy té, která možná v roce 2024 získá pravomocné stavební povolení na nejdůležitější dálniční úsek ve zemi. To už není ani k pláči, to už je k smíchu. Snad už bude jen lépe s povovolováním, zato bude určitě hůře s financováním z EU.

https://www.prazskyokruh.info/#useky-dalnice

Jiří Urban

Jasně, o tom můžete napsat skvělou bakalářku, ale ten okruh to nepostaví. Společnost dělá vyspělou hledání koncenzu a společné cesty k cíli. Jestli to bere tak, že by všichni odpůrci na trase měli držet hubu a nechat si zničit životní prostředí silniční megastavbou jako ve Fryštáku s D49, tak pořád přemýšlíte jako v minulém řežimu. Ta varianta co byla před lety na stole selhala právě proto, že se s lidmi vůbec nediskutovalo. Plánovala se zrušit MÚK Chlumecká, zrušit možnost najet ze silnice I/12 od Běchovic na Štěrboholskou spojku a ještě to stavět na povrchu. Teď je tu varianta nová, všechny… Číst vice »

Pavel

Já mluvím o tom principu, že když končí samotná výstavba na úseku Pražského okruhu u D1, má finišovat papírová příprava navazujícího úseku. S tím nemá společensky akceptovatelná varianta nic společného. Snad se shodneme, že v roce 2010 už jsme tu snad měli demokratické společenské poměry. A tyhle věci měly být již dávno vyjasněny. Já jsem z Jižního Města a dobře znám ty šarády kolem toho. Nejlépe je vidět, jak ten čas letí na vlastních dětech. A jako stavební inženýr si dovolím ještě jeden bonmot: Čím víc se s hovnem mažeš, tím víc smrdí! 🙂

Jiří Urban

Jsem rád, že umíte postavit dálnici. Dokud ale nebude schválená a povolená, tak budeme za deset let pořád ve stejné situaci. A to je zase téma pro mě.

JirkaK

Jakou přírodu ničí“megastavba“ D49 proboha?

Jiří Urban

Že její trasa protíná oblast, kde se vyskytuje druh Homo sapiens, jste si nevšiml?

nowas

To už se tak stává.

SYN

Druhu Homo Sapiens ovšem většinově prospívá…

Ondřej Wagner

.

Ondřej Wagner

Obecně proti jakékoliv stavbě dálnice vzniknou námitky lidi a obcí. To by musely dálnice vést v tunelech, aby s nimi lidé souhlasili. Proto nemá smysl měnit jejich trasy jenom kvůli námitka jednotlivých obcí. To by se nikdy nic nepostavilo.

Air Traveller

kde pisu neco o totaci?

tohle je projev radosti, ze konecne se to hejbe dopredu a okruh konecne bude.

preslapnete si.

Michal Staša

Díky a mávám ze Spořilova.

Michal M

Držím palce 👍

Frantisek X

Teď je jen otázkou, kolik aut je ten tranzit, který se odtamtud přesune, a kolik tam zůstane na svých cestách do a z města…

Michal Staša

Při pohledu na šňůru kamionů nějakou představu mám.

MichaelP

Souhlas, včera po obědě jsem jel okolo a zácpa/fronta kamionů až na D1 ke sjezdu na Opatov.

Michal M

Dá se na Spořilově sledovat kolik aut jede rovně a kolik odbočuje na Jižní spojku… 2/3?

Michal Staša

Čísla neznám, ale můj odhad: 60-70% osobáků a 100% náklaďáků jede na Jižní spojku, zbytek pokračuje na Nusle a Vršovice.

Air Traveller

No, tak na spořilově dotyčnýmu nejspíš asi vadí hlavně kamiony.

Ty se s otevřením okruhu na spojku nedostanou.

Nicméně ekocvoci budou pindat furt.

Michal M

Františkovi vadí i kamiony na okruhu, on by radši JVZ…

Juraj

Tak a teď pojďte mávat i na přibržděnou radnici Prahy 4, aby toho využila a skutečně začala v návaznosti na 511 dopravu na Spořilově omezovat. Protože pokud to dopadne klasicky pražsky, pak bude provoz jak na okruhu, tak i u vás.

Michal Staša

Současnou politickou repre na P4 jsem nevolil a mávat jim budu u voleb. Doufám. Každopádně nepředpokládám, že by se počet kamionů nesnížil.

Michal M

A proč by příčetnej tranzitující jezdil na děsnou jižní spojku, když bude mít kratší trasu na sever luxusní dálnicí?

Jakub P

Příčetnej tranzitující samozřejmě ne. Teda dokud na tom okruhu nevznikne problém/zácpa a nepošle ho na tu Jižní spojku navigace.

Ale: hele okruh přebral tranzit, je volná Spořilovská a Jižní spojka, přestávám jezdit do práce MHD, beru auto…

Tahle část okruhu reálně potřebná je a od tranzitu, zejména kamionů, Spořilovu pomůže. Ale bez návaznejch opatření se zázraky čekat nedaj.

Pavel

Spořilovksá se má zastropit, my na Jižním Městě už se těšíme na tramvaje 🙂

Michal M

To se měla zastropit před deseti lety a nějak z toho sešlo, ne?

Pavel

No já doufám že ne, protože právě zastropení Spořilovské je podmínka pro dotažení tramvajové trati na Jižní Město. Proto také tato trať není stále v těch prioritách a existuje tam dostatečná dopravní poptávka 100 tisícové pražské čtvrti po jihovýchodní tangentě. Když se prodlužují tramvaje už i do vesnic, tak snad to někdy klapne.

libor

někteří to nechápou a stále si myslej, že obchvat přivede do Prahy víc a víc aut… kdyby byl hotový celý tak by naopak spousta aut vůbec do Prahy nemusela, ale nyní není pořádně kudy jet…

Swarrior

MInimálně v JZ části už moc ne….kapacita D0 mezi D5 a I/4 je často vyčerpána, viz pravidelné záspy v obou směrech.

Hasler

Ale jo je to tak. Když se nad tím člověk zamyslí pořádně, tak kapacita chybí, protože chybí severní část okruhu. Částěčně také protože chybí 511 (auta jedou přes barrandov). I já když bydlím v Dolních Počernicích tak je pro mě do Běchovic jezdit po Štěrboholské radiále a na českobrodkou nejezdím. A i o tom je okruh, odvést takovouhle dopravu mimo prahu.

Radim

Prý že „při troše štěstí“ 😀 Dost bych se divil, kdyby to stavební povolení někdo kvůli nějaké kravině napadl a jsme… tam, kde teď

Ondra

Tady se snad i v případě komplikací s odvoláním je podaří je vyřešit před koncem roku. Bojim se spíše, aby nedošlo k námitkám v soutěži o zhotovitele

Michal M

Přesně tak, zdá se mi, že soutěže jsou v poslední době větší cirkus než bývaly. Bohužel.

Jirka

Zřejmě jste chtěl napsat „nenapadl“.