Klíčová křižovatka u Mladé Boleslavi dostane turboverzi. ŘSD po letech chystá rozšíření

Křižovatka na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví. Foto: ŘSDKřižovatka na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví. Foto: ŘSD

Kruhová křižovatka na I/38 na rozhraní Mladé Boleslavi a Kosmonos už kapacitně nestačí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví úpravu okružní křižovatky na turbookružní. Současný „kruháč“ už dlouhodobě nevyhovuje silnému provozu. Představitelé magistrátu žádají po ŘSD přestavbu už řadu let.

Město nedávno zahájilo rozšíření třídy Václava Klementa, která na křižovatku navazuje.

Oprava hlavní mladoboleslavské třídy vyjde o třetinu levněji, potrvá dva roky

Na stavbu křižovatky se nyní hledá zhotovitel. O zakázku se podle ŘSD ucházejí dvě firmy, které podaly nabídky v rozmezí 8,87 až 10,88 milionu bez DPH. Odhadovaná cena stavby dle projektanta je 9,73 milionu.

Práce na první fázi by měly začít už letos v říjnu, dokončení se čeká v listopadu. Druhá fáze se zahájí v červnu příštího roku, hotovo bude o měsíc později.

V první fázi bychom rádi vybudovali vratnou větev, v druhé se pak práce soustředí už na úpravu samotné okružní křižovatky,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Omezení provozu budou podle něj jen částečná.

30 000 aut

Hlavním důvodem přestavby je podle ŘSD nevyhovující uspořádání stávající okružní křižovatky se dvěma jízdními pruhy na okružním pásu a dvoupruhovými vjezdy a výjezdy bez usměrnění.

Křižovatka na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví. Zdroj: ŘSD

Křižovatka na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví. Zdroj: ŘSD

Podle posledního sčítání křižovatkou projede každý den téměř 30 000 vozidel, z toho cca 20 % tvoří nákladní a kamionová doprava.

Křižovatka je v těsné blízkosti 13. brány závodu Škoda Auto a také sjezdů a nájezdů na dálnici D10.

Turbookružní křižovatka je stejně jako stávající okružní křižovatka navržena jako čtyřpaprsková, vnější průměr okružní křižovatky zůstane zachován. V ose silnice I/38 jsou navrženy vždy dva průjezdné jízdní pruhy, přičemž vjezdy i výjezdy na těchto paprscích budou rovněž dvoupruhové.

Jízdní pruhy na okruhu budou nově fyzicky odděleny zvýšeným pásem v šíři 0,3 metru, ten půjde přejet.

Tagy Kosmonosy Mladá Boleslav ŘSD ČR turbookružní křižovatka
7 komentářů