Klíčová křižovatka u Mladé Boleslavi dostane turboverzi. ŘSD po letech chystá rozšíření
Křižovatka na silnici I/38 v Průmyslové ulici mezi Kosmonosy a Mladou Boleslaví. Foto: ŘSD
Kruhová křižovatka na I/38 na rozhraní Mladé Boleslavi a Kosmonos už kapacitně nestačí.
Mlada Boleslav kouká jen no svoje potřeby,co se děje okolo je bez zájmu.Nyni obce postižený touto „modernizaci“doplaci na hustý provoz jak osobní tak hlavně kamionovy dopravy.A opatření ke sklidneni provozu žádná, lidé ohrožení díky nedodržování dopravních.predpisu policie se snad těmto místům vyhýbá a magistrát si mne ručičky jak vše probíhá v klidu.Co na tom, že druzí trpí hlavně že se daří.
Na I/38 Kosmonosy -> Debř pomohou jen MÚK, nic jiného dopravu nevyřeší.
V Boleslavi a okolí je to přehlídka špatných a překvapivých řešení. Ať už jsou to rampy na D10 kolem Bezděčína kde na připojovací rampu navazuje sjezdová, takže zpomalující auta kříží dráhu těm zrychlujícím. Nebo kruháč na Ptácké, kde se oproti všem zvyklostem musí dát přednost najíždějícím vozidlům.
Tyhle pasti by se měly upravovat a odstraňovat, ne vymýšlet další speciality, kde není v bezpečí ani ten kdo situaci zná, protože člověk nikdy neví s kým se tam potká. Značení a předpisy fakt nejsou argument, ty by měly být navržené tak, aby rizika minimalizovaly, ne zvyšovaly.
Jsme-li na stejném místě… ta Ptácká je kvůli přejezdu a co nejrychlejšímu vyklizení směru od něj, aby tam nikdo nezůstal viset. Vedou tudy i bus linky. U toho Bezděčína přesně ta situace, kterou i Besip označuje za jednu z nejnebezpečnějších (relikt z dob rychlostky a řeší se bohužel pomalu). O kus dál mě fascinuje série kruháčů na Průmyslové: nejsou stejně řešené, u jednoho zrada na výjezdu (najednou pouze jedním pruhem), u téhož byly silným provozem tiráků dlouho „vygumované“ čáry, s výsledkem „mírný“ chaos, jestli je to jednopruhové, či dvoupruhové uspořádání, prostřední se vyznačuje pokusem o turbo, to je celkem dobré.… Číst vice »
Bezděčín směr Praha je poplatný době vzniku, takovýchto MÚK je např. v Německu více než dost – ctyrlistkove dálniční křížení. Ještě lepší je Bezděčín směrem na Turnov – dva krátké nájezdy a sjezd s nájezdem v mírném esíčku.
Skoro všechny křižovatky na D10 jsou strašný. Tam má být prostě plošně 110 a v těchhle kritických místech místech max. 90.
Je potřeba řešit příčiny, ne jen mírnit následky!
Celý ten průjezd po I/38 okolo MB je paskvil. Tady by se měly nechat jedna až dvě dobře postavené křižovatky a zbytek zrušit. Z jedničky nemůžou být sjezdy v téhle hustotě. Navíc některé kruháky tam mají dva výjezdy, jiné jeden, takže stejně pro sichr jezdím vnějším pruhem. Možná je tam někde značka, ze které se to pozná, ale nikdy si jí v tom chaosu okolo nevšimnu.
Problém vicepruhových KO je ten, že se lidé boji vjet do vnitřního pruhu i když krouží 3/4 objezdu. Tím značně snižují jeho kapacitu.
Zde se navíc přidává problém pro dlouhá a méně obratná vozidla s křížením mezi dálnicí a ko. Tedy pokud jedou od Prahy. Kamion nemůže do vnitřního pruhu, protože v tom zátoku neuvidí auta ve vnějším pruhu a při předjíždění do něj by je mohl ohrozit.
Hele tady je problém, že když jedu od Prahy tak nemám šanci se dostat na venkovní a pokud jedu do zóny naproti škodovce tak je to jen loterie jestli někoho vemu nebo ne. To samé pokud jedu od Prahy na Českou Lípu z vnitřního vyjíždím 2. výjezdem do úzkého pruhu. Ten kruhac má více stavebních problémů. A co se tam vymýšlí bude zase jen problém. Na rozumné řešení tam je málo místa mezi ním a dálnici.
To zase bude paskvil, další problém se ukázal teď s rekonstrukcí, kdy auto od Prahy potřebuje jet na Lípu a od Liberce na 13. bránu a krásně se to kříži. Pro návěs ve vnitřním pruhu moc místa na manévrování není.
Jeden dotaz pro znalé. Proč všechny novostavby mají odklopené zatáčky a ne klopene člověk se s tím setkává hlavně v ČR zbytek světa to moc nezná.
Jestli myslíte kruháky, tak to je proto, aby se na nich jezdilo pomalu.
Copak na kruhaku to pochopím, ale spíš mýlím různé zatácky na obchvatech.