Klánovické Palermo pokračuje, závoru u uzavírky někdo poškodil. Jiné řešení není, říká starosta
Uzavírka mezi Klánovicemi a Šestajovicemi. Foto: Vivat Klánovice

Z některých místních se kvůli zátarasům ulic stali nedobrovolně Středočeši.
Tak se točvolanti někam nedostanou, světová pohroma. Můžou jít pěšky. Jenomže oni mají nohy deformované do tvaru pedálů, pěšky je pro ně utrpení.
Prostě nikde jinde uzavírky silnice s objížďkou nejsou jenom v Klánovicích… Možná bychom mohli zkusit nějakou obdobu povodňové turistiky.
V Sibřine mám děti. Jezdím pro ně téměř denně. Zkuste si to objíždět
Napište odkud.
Sibrina je od Klánovic zhruba 6 km od uzavírky přes Ujezd nad lesy a 11 km přes Jirny a Květnice…
Aneb stav české společnosti v kostce. Zbytnělá byrokracie všude kam se podíváš, ale především arogance a agresivita již poměrně velké části lidí, kteří si myslí, že spadají pod „moc zákonodárnou“… Bod zlomu, kdy byl ještě možný návrat ke slušné společnosti, jsme bohužel překročili už dávno…
Jsem přesvědčen, že ten kdo plánoval tu stavbu a ta dopravní omezení to nezvládl. V naší vesničce „střediskové“ na Vysočině se buduje zcela nová kanalizace. Všude, kde to jen trochu jde, se jezdí po druhé polovině komunikace. Tam kde to nejde, jezdí se okolo místními komunikacemi, které jsou tu a tam na jedno auto na šířku. A jde to. Pak nechápu proč v Kl.-Šest. všude nacpali ty betonové zábrany. Zřejmě místní „honorace“ je natolik nasnášenlivá, že by nevydržela pár aut navíc okolo svého domu a u investora, zhotovitele a PČR našli „pochopení“. Sousedé k pohledání…
jestli pak to nebude tím, že přes vaši vesničku střediskovou nejezdí 11000 aut denně ….. Tohle už totiž není na semafor, se kterým by tam byly kolony větší, než ty objížďky… navíc je tam evidentně potřeba zachovat MHD, takže padá i jednosměrný provoz (s objížďkou ve směru opačném)… a proč ne vedlejší? no pokud jsou ze zámkovky, nebo štěrku, tak těch 11000 aut jednoduše neunesou…. jediné co by stálo za zvážení je délka celé akce – ale to je o magistrátu a ceně – jinak myslím, že by Metrostav zvládl makat o víkendu i v noci (no asi při tom… Číst vice »
Mezi Újezdem n.l. a Zelenčí 11 tis. aut denně ?? Na trase Jirny – Úvaly bych tomu věřil, ale tady ? Jezdívám tudy občas z D11 na Čestlice… 🤨
Evidentně nejste sám. 🙂
No vzhledem k tomu, že v Ujezdu nad lesy je směrem od Klánovic setrvala kolona to bude docela pravděpodobné
Jakože útočit na zvolené představitele obce? To už je trestný čin, proč policie nijak nekoná?
Palermo? Někdo někoho zavraždil, vyhodil do povětří barák, auto? Tento styl novinařiny jen přilévá olej do ohně, pomalu a postupně. Výsledky jsou zřejmé.
Navrhuji přejmenovat Klánovice na Plačky.
Chápu, ze je to nepříjemné, ale kdo ví jak složitá je příprava těchto akcí tak to celé o trochu vic chápe. Vzpomněl jsem si za kompletní uzavirku Libušské v Písnici v roce 2018. Skoro 3/4 roku nebylo možné se dostat do města. A taky to slo. V Klánovicích existuje objizďka a kdo chce navštívit sousedy může přímo busem. Jenže jak znám Klánovice tak tam neni moc lidí ochotných sednout do MHD. Mimochodem, místní komunikace v Klanovicich to je kapitola sama pro sebe, ty štěrkové cesty mezi architektonický cennými vilami, to se moc nevidí. A to je věc MČ a nebo… Číst vice »
To se tam ty lidi pomátli? Je tam jediná silnice, jiná tam nevede, tak je asi jasný, že když ji rozkopou, asi se po nedá jezdit. A mimo to, ty rozdělené rodiny to k sobě ten nemají 5 minut, ale 15… Co to ve výsledku je?
To není tak úplně pravda, ono by se to dalo objet paralelně vedoucími ulicemi objet, pod nimi pokud jsem to správně pochopil se nic neopravuje, ale někdo se asi bál, že lidé v těchto ulicích bydlící by prskali, jaký najednou kolem domů ve svých původně klidných ulicích mají provoz, případně tu asi i byly obavy, že jak na větší provoz tyto ulice nejsou stavěné, asi by je to za tu dobu těch objížděl také dost zničilo. Za mě systémové řešení by spíš bylo už v předstihu zajistit nějakou alternativní ulici/silnici, kudy by pak šla vést objížďka. Ta rekonstrukce té dešťové… Číst vice »
No tak doufám, že zákazník nebude proti, že místo za 3 minuty přijedu za 15 minut. A místo ceny za dopravu 15,- Kč, mi rád zaplatí 120,- Kč 😱. Třeba mu to ale místně příslušný úřad proplatí 😖
vy uctujete svym seniornim rodicum za peci o ne? (jak je argument v clanku)
Jaký zákazník?
Nezaplatí. Pokud budete dražší, než konkurence, tak si Vás ani neobjedná.
Vždyť je to uzavírka jak každá jiná – proboha uklidněte se – takových a větších dlouhodobých uzavírek jsou v republice desítky každý den🤦♂️ale jen Klánovice se můžou pos***
kdyby místo uzavírky přišla velká průtrž a poškozená kanalizace by to nezvládla, tak by ti samí lidé řvali, proč se to nezavřelo a neopravilo, že teď mají vyplavené domy
prostě tyhle zeměpisné šířky 🤦♂️🤦♂️🤦♂️a speciálně Praha 😩
Když jim neopraví kanalizaci, budou vřískat. Když opraví kanalizaci a udělají objížďku vedlejšími ulicemi, budou vřískat. Když opraví kanalizaci a neudělají objížďku, budou vřískat. To vypadá, že tam žijí Češi.
Tak nejlepší je, když do toho kafrají lidé, co tomu nerozumí. Ale jedná se o honoraci, a to bude samé BMW, takže ti asi do busu nevlezou. Na dešťovou kanalizaci bych se jim vykašlal, ať se jim to klidně zasakuje pod těmi vilami. To by bylo divení, že mají mokro v sklepech na víno. Kromě toho je to krajská komunikace, takže hl. m. Prahy, takže s tím místní samospráva, potažmo starosta, nemá co do činění. Ať si jdou stěžovat na magistrát. Je tedy fakt, že mi teď děláme celou kanalizaci v místní části včetně ČOV, a když se nic nepotento,… Číst vice »
nevím odkud jste, ale všude je ten rozsah jiný – vsadil bych se, že v Klánovicích to bude síť vedle sítě, vzhledem k popisovanému stavu bych čekal místy podemletí, kaverny, no prostě sanace komplet všude, do toho pokud je to krajská v Praze, tak tam bude asi i větší zatížení, plus záleží na délce řešeného úseku (který jsem tu bohužel nenašel)
Ale jinak stoprocentní pravda
No jo no, Praha 21…👍😂🤷♂️
Ale vždyť se tam nikde nepracuje, tak proč je to už uzavřené?
Jj a za celý rok se tam bude pracovat tak 90 dní 🤣
Vůbec nerozumím těm silným slovům a emocím kolem jedné uzavírky.
na to staci par (nudicich se?) jedincu. znytek je davova psychoza.
Tak tamtudy začněte jezdit. By vám stačil 1km, ale pojedete 12km a zkuste to 8x za den 🤨.
Prosím, kdo jezdí mezi těmi obcemi 8krát za den?
Těhotná babička stěhující v centru Prahy klavír?
Viděli jste film Zahradníkův rok?
Ty ostatní uličky jsou opravdu v mizerném stavu… to mě vždycky fascinovalo, vily jako kráva, a kolem nich skoro štěrkovky. Za co utrácely Klánovice rozpočet posledních 30 let?
Asi to nechtějí mít celé zalité asfaltem, má to takhle své kouzlo. Kdyby se byli schopni dohodnout, mohli si schválit objízdnou trasu, a tu nějak – třeba přechodně – uzpůsobit. Jenže to je asi chiméra. Také chápu, že by ji nechtěli obětovat tranzitu přespolních.
Vždy se najde řešení. Starostovi se určitě nechce.
No objížďka možná je… Tak co by měl dělat?
Doufám, že to čtou u nás v Nebušicích. Až zavřou na rok Horoměřickou, tak nás „odříznou“ od Prahy 6 a nervy budou mít občané nebo ještě větší.
Aspoň pak půjde v těch článcích, který to přirovnávají k rozdělení Berlína, jen jméno…
Vykopejte příkop 2m hluboký, 2m široký a je vyřešeno. Ale hlavně a to hlavně, pokud jste to zavřely tak tam už taky něco dělejte, jinak to otevřte. Uleví se jak lidem tak i starostovi.
A uz se na uzavrene ulici zacalo neco delat? Protoze mnoho stiznosti bylo na to, ze silnice se uzavrela na 12 mesicu ale ani tyden po uzavreni nebyla na stavbe ani noha.
Na prvních asi 20 metrech, na druhé straně obce než je zavřený průjezd.
Má to být odbočka na již stávající kanalizací k čističce ale objevili tam klasicky neznámé a jinak propojené trubky kabely atd. Jinak mají postupovat po nějakých 20 metrů, aby dodržely malinký spád kanalizace. Uzavřeno je ale od prvního dne celý úsek hlavní 900m(první etapa), takže si lidé stěžovali proč je to zavřené celé když se dělá jenom na kousku, tak celých 900m preventivně zfrezovali (pravděpodobně prostě když měli frézu, tak to vzali celé a ušetřili (logicky)
Jde taky o schválení DIO na krajské komunikaci, a to trvá vyřízení jedné uzavírky klidně měsíc a půl a vyjadřuje se vám k tomu spousta organizací a účastníků. Takže logicky nemůžete žádat o uzavirku po 20 metrech, ale uděláte jeden úsek a při tom vyrizujete DIO na další
Slavné „objektivní důvody“, neboli arogance byrokracie a moci. Máme tolik úředníků, že použít selský rozum je už nemožné.
A to nemyslím nijak konfrontačně: s naší byrokracií je prostě nejjednodušší řešení to, které nejvíc lidí omezí (zavřít všechno a na celou dobu). A pokud chceme něco lepšího, musí se někdo sakra snažit. A v Klánovicích se zřejmě nikdo takový nenašel.
Ono taky na jednoho úředníka připadá kolik (dvacet?) chytrých uvědomělých občanů – každý se svými pocity, nápady, doměnkami a nulou zkušeností – proč si myslíte, že to tady na úřadech tak trvá? Pokud máte šikovného projektanta, tak máte za rok nachystáno na stavbu dálnice, silnice, za měsíc na stavbu chodníku, nebo prostě čehokoli, pak přijdou povolovačky, ke kterým se vyjadřuje každý kdo má v okolí otvůrek mezi půlkami a leckdy i z druhého konce republiky a stavět můžete klidně za 20 let, nebo nikdy, když se zadaří Takže ona ta arogance moci a objektivní důvody, mají i svou druhou stránku… Číst vice »
Typická arogance státní moci že? Termín zakázky 1 rok netřeba vůbec komentovat, je absurdní…
Ve smlouvě mají 730 dnů na dokončení, takže uvidíme.
Arogance státní moci u něčeho, co realizuje samospráva? Hmm, máte zvláštní pojetí toho, co je státní moc, nicméně u zkoušky ze správního práva nebo ústavního práva byste s tímto neuspěl.
S Šestajovicemi nemam nic společného, ale dovolím si nezucastnenou poznámku na základě článků zde (to zduraznuji): Řeči bývalého i současného starosty mě celkem „baví“… Že nemá co říci těm 15% co berou věcí do vlastních rukou? To by měl složit funkci. Osobně tipuju, ze to jsou ti, pro koho uzavírka znamená opravdovou pakarnu a já je chápu. Možná bych byl mezi nimi. Všichni se dovolavaji slušnosti, trpělivosti, ale co je slušného, ohleduplneho a trpeliveho na tom vyrobit někomu roční pakarnu a pak se schovávat za „vedlejší účastníky, podmínky zhotovitele, stanoviska kdejakych orgánů“, a kdejake jine blbce, kteří tu pakarnu ale… Číst vice »
Navíc těch 15% je vycucaných z palce… myslím.že je to daleko víc a to číslo bude růst, jestli se nenajde rychle řešení.
Jj, šílenci jako Pája vše vyřeší…👎
Teď by se tam hodil nějaký Ukrajinský expert/koordinátor, který by jim prakticky ukázal a vysvětlil, jak zásobovat pomocí dronů obklíčené vesnice.
Hrozně mi to připomíná situaci dva roky zpět v Dolních Počernicích kdy se opravovala na dvě etapy ulice Národních Hrdinů. Situační mapka – https://mapy.com/s/hologetube 1. První se kopalo mezi body 1 a 2 křižovatka v bodě 4 byla uzavřena pro sjezd/nájezd na Národních Hrdinů. Objížďka byla stanovena pro ulici Průmyslová. Na každém sjezdu z Českobrodské ulice do bohuslavické (do obytné zóny) byly cedule že je zóna neprůjezdná a slepá. 2. Na začátku rekonstrukce se v bodě 4 oddělila křižovatka pouze přenosnými značkami zákaz vjedu a plechovým zábradlím. 3. První ráno uzavírky byla obytná zóna zcela přeplněna auty, která buď jela… Číst vice »
Vždyť tam stačí v jedné boční ulici vyznačit jednosměrnou objížďku směrem na Šestajovice a opačně na druhé straně v jedné nejbližší ulici udělat jednosměrnou objížďku směrem na Klánovice. Oni ale asi mistři v té boční ulici nesnesou aby jim auta najednou jezdili pod okny
Věřte, že 11tis. vozidel v těch bočních ulicích nechcete. Navíc ty ulice na tu zátěž nejsou stavěny. Kvůli tomu byste pravděpodobně musel následně rekonstruovat i ty objízdné trasy není tam asfalt ale zámkovka…
Přesně…
Samozřejmě, že nejde o 11 tis aut. To je číslo z doby normálního provozu, mluvíme pouze o rezidentech Klán. a Šestaj .Nevím proč se tenhle nesmysl pořád opakuje.Asi se hodí.
no jakmile umožníte objíždku skrz obec, tak se tam minimálně 3/4 “ normálního provozu „vrátí. To máte tak, je to prostě jedna z mála severojižních spojek mezi Hradeckou, částečně i Boleslavskou dálnici s Brněnskou dálnici bez nutnosti najet na paralyzovanou Jižní spojku .
Jojo a v ideálním světě by byly ryby víte kde. Tohle se zkusilo v Běchovicích 4 roky nazpět při rekonstrukci Českobrodské. Povolení vjezdu měli jen rezidenti, byla to modrá kartička vydaná úřadem s SPZ a bydlištěm. Pokud na křižoavtce Čskobrodská/Do Říčan nestál policajt co kartičky kontroloval a do zavřené ulice pustil opravdu jen ty co ji opravdu měli, jezdilo se dál po Českobrodské jakoby se nechumelilo… Tohle na čecháčky nezkoušejte. Sami od sebe návyk přece měnit nebudou. Vždycky jsme dělali jako vždycky tak proč bych teď jezdil jinudy, když tam může jet jinej, tak proč né já. Brzy by to… Číst vice »
A konkrétně kterými ulicemi? Směrem do Klánovic žádná neexistuje. A druhým směrem ty „zablokované“ jsou dvě nezpevněné a další tři nemají ani chodníky.
No to je musí nejdříve zpevnit a upravit na možnost objížďky a pak teprve něco dělat.
No a jsme u dalšího roku navíc..,
No a tahle rekonstrukce dešťové kanalizace se plánovala jak dlouho? Týden? Měsíc? Já myslím, že déle… A za tu dobu už se mohlo pracovat i na alternativní trase… Ale asi se nechtělo.
Hele Davide musím souhlasit ono by to tam šlo takhle udělat,ale myslíte že to ty idioty z úřadu napadne???Jako v těch Klánovicích s lidmi z úřad vždycky stalo ta hovno ale že se to takhle zhorší ještě víc a to už tam neziju od roku 2017.Jo jeden starosta tam byl dobrej ale to už je taky pár let.
Tak… podle článku to nedoporučila i PČR, takže to asi má nějaký smysl, ale chápu, že český jedinec je vždy nejchytřejší a jen ti ostatní jsou idioti – speciálně pokud tím jedincem je žena, která zřejmě stavitelství ani jiné části problematiky nerozumí…. ehm ví vše nejlépe
Přesně tak,stejně to ve prospěch projíždějících udělali v Říčanech.Neumim si představit,že by jim někdo schválil úplný konec průjezdu městem.
Úplně zbytečný, krásně si to objedete přes Úvaly, Nové Jirny, Jirny. Takhle by se akorát zlikvidovali dvě postranní cestičky, protože nejsou na takový provoz stavěné.
Bylo by zajímavé udělat mezi nezasvěcenými do této problematiky anketu. Dát jim přečíst články na Zdopravy na téma klánovické uzavírky, a pak se ptát, zda podle nich jsou Klánovice:
a) Westonové městečko s bohatým doprovodným programem, popisující život na divokém západě
b) Televizní seriál TV Prima navazující na seriál Slunečná/Babovřesky
c) čtvrť na východě Prahy
Vážně mě nepřestává udivovat, jaké chování mezi lidmi taková uzavírka vyvolá…
Pan Neff na Neviditelném psu nedávno napsal: „Jakákoli veřejná stavba se nehorázně vleče. (…) Uzavřít jakoukoli ulici, to je zásah do života všech lidí zde žijících, zde pracujících. Zásah do života lidí v širokém okolí. Státu je to jedno. S lhostejnou arogancí suveréna lidem zasáhne do života a o následky se nestará: jsou soukromé. (…) Náš svět není normální. To je zkamenělý socialistický svět, živoucí fosílie, chráněná před uhynutím zoufalým úsilím soukromého sektoru. Na to si vzpomeňte, až uzavřou i vaši ulici a postaví tam prvního Pepu, aby se opíral o lopatu… na příští dva roky. Tři roky? Čtyři? Státu… Číst vice »
Postavil pan Neff něco většího, než psí boudu?
Neff je zapšklý důchodce a jeho aktuální povolání je každodenní křičení na mraky
Čím je Neff tak výjimečný, že si zaslouží naši pozornost? Je to jen tlachal jako my tady v diskuzi.
Zaslouží si to tím, že pojmenoval stav věcí veřejných. Výměna pár metrů kanalizace není práce na rok, ale na měsíc. A také je to o komunikaci úřadu s lidmi jichž se to týká. A výmluvy na jinak položené kabely a přípojky? A co si to zkontrolovat před opravou? Proměřit kudy kabely vedou není problém.
Ono je potřeba si ale uvědomit, že to je ten „stát“ který tam vybudoval tu silnici, takže bez toho, že by někde stát někomu zasáhl do soukromí, by tam ta silnice nikdy nebyla, ani ta kanalizace, ani jiné státní vymoženosti a díky tomu, by tam nebyla ani ona rozmlsaná Klánovická honorace, která nemůže uzavírku 15min objet jako to dělá zbytek republiky ve svých uzavírkách každý den, nebo jet MHD která tam jezdí o poznání častěji než ve zbytku republiky.
Takže tak nějak asi……
Nemalá část místních NIMBYstů, co si vyřvala nerealizaci Severovýchodní tangenty z pomezí Klánovic a Šestajovic do H. Počernic nyní pociťuje následky. Mě to sice život rovněž komplikuje, ale zase mám na rok relativní klid před barákem.
Hm, ta tangenta by ovšem začínala přesně v tom uzavřeném useku, tedy jen pár metrů za závorou na snímku…
Netvrdím, že by nebylo nutné žádné omezení, ale do nemalé míry by to situaci pomohlo řešit.
Jak, vždyť by to jen dalo možnost se vrátit, po ujetí několika kilometrů navíc, na stejnou dálnici…
Máte tam chybku. „Musí s nimi však souhlasit policie a ta je nedoporučila.“
Stanovisko PČR pro místní úpravu, lhostejno zda trvalou nebo přechodnou není závazné.
Akorát pak celou zodpovědnost na sebe musí vzít úředník, který vydá to opatření a tomu se to vcelku pochopitelně nechce udělat a žádný politik to za něj udělat nesmí…
Myslíte téhož úředníka, který „na svou zodpovědnost“ uzavřel hranici Klánovice – Šestajovice i pro kola a koloběžky?
Máte špatné informace. Ten úředník prohnal správním kolečkem přesně to, o co Klánovice žádaly. Až následně Klánovice napsali, že to chtějí jinak. Ale pozdě, změnu odeslali 14 a 21 stavba musela začít. Úředník je v tom nevinně, nyní prochází správním řízením ten požadavek ze 14. Úředník tedy na své triko nic neuzavřel.
Od toho je to silniční správní úřad, aby jasné chyby samosprávy uměl řešit. Stačí jeden telefonát „hele starosto, takhle by to bylo i pro kola, opravdu to tak chcete?“.
Já bych od úředníka čekal trošku víc v rámci jeho specializace, než jen automat na razítka.
Jedná se o správní úkon. To znamená, že úředník v žádosti nic nemění, jen posuzuje podanou žádost, je li v intencích zákona a zda s ní souhlasí zainteresované orgány. Přesně to úředník udělal. Když Klánovice zmateně a pozdě podaly novou žádost mohl to staré smést ze stolu a vysrat se na ně a prohánět kolečkem NOVOU žádost.. to neudělal ale omezil platnost rozhodnutí o původní žádosti na dobu , než se rozhodne o nové.: Navržená změna, je stanovena z důvodu umožnění realizace rekonstrukce kanalizace uložené v tělese komunikace Slavětínská, jejíž stavebně technický stav již byl na hraně bezpečného provozu, a… Číst vice »
V Praze to máte asi jinak, jinak všude jinde vyřizuje DIO zhotovitel
A pro invalidní vozíky. Zpočátku i pro pěší, byla zatarasena i cestička mezi ploty asi metr široká, prostě neuvěřitelné.
Pokud tam smí MHD, tak co udělat autobusové spojení po dobu opravy? Stačí jeden autobus, co bude jezdit tam a zpět.
Přes Klánovice jezdí celkem 4 autobusové linky + jedna noční. Mezi Klánovicemi a Šestajovicemi jezdí dvě linky, další dvě zde končí – jedna na západní straně obce a druhá na východní.
A mimochodem jsou Šestajovice i v pásmu B, takže klánovičtí (pokud mají roční pražský kupon) nemusejí platit žádné jízdné navíc.
Tahle honorace v MHD? Chcete je zničit? Z toho ponížení, že někam nepřijeli BMW, by Klánovické paničky měli doživotní trauma.
Ach jo, co se podívat aspoň do mapy? Autobus ze Šestajovic do Klánovic k vlaku jezdíval už za totáče, kdy Šestajovice a Jirny nebyly ani poloviční.
Imho tu závoru asi překoná i dron…a menší nákup by taky zvládl
Slova o Berlínské zdi a násilně rozdělených rodinách jsou extrémně přepálené. S takovými prohlášeními by se mělo šetřit jako šafránem.
Ale chápu, že Klánovice a Šestajovice jsou nyní téměř jedno město. To otevírá myšlenku, zda by nestálo zato, aby se přilehlá část (ne li celá) okresů Praha-Východ a Praha-západ neměla připojit k HMP.
Anebo aspoň vybudovat další komunikaci spojující tato dvě sídla, zvlášť pokud tam probíhá tak čilý nemalý přesobecní styk 🙂
Trochu čekám na domácí podzemní tunely, jak zvládnou třeba mexické kartely přes obtěžující hranice
Spíš Springfield a Shelbyville, podobně významná sídla a podobně se chovající občané…
😂👍 Až na to že Springfield byl významější…
No s tím začal exstarosta, že nemůže z domu a jeho chudák maminka stará. Autem ne, pěšky mohl snadno. Tak mu dali odpůrci stejnou medicínu.
Problémem je hlavně to, že se v okruhu několika málo kilometrů a zároveň na objízdných trasách, provádí vícero stavebních úprav najednou (viz. např. rekonstrukce mostu přes D11 v Jirnech), a hlavní tahy jsou uzavřeny, a okolní silnice nižších tříd jsou plné kolon. Kolony se tvoří díky uzavřenému průjezdu Klánovic v Újezdě a v Běchovicích, protože z Újezdu neprojedete díky uzávěře silnice přes Koloděje ve směru na Dubeč….., a kolony se tvoří v Šestajovicích, díky zbouranému mostu přes D11 v Jirnech. Stačilo by, kdyby se museli investoři těchto staveb mezi sebou domlouvat a měli povinnost řešit objízdné trasy tak, aby to… Číst vice »
Co dodat?
Jenom asi to, že pokud si příští kandidát na starostu dá do volebního programu zlepšení komunikační strategie s občany (=voliči), tak se můžou zvýšit jeho šance na úspěch.
Komunikace to je zaklínadlo dnešní doby. Driv se tomu říkalo kecani, každý kdo je s něčím nespokojený, tak neřekne, že s tím nesouhlasí, protože ho to omezuje, ale říká, že to nebylo s ním dostatečně komunikováno.
A chtěl bych vidět tu zlepšenou komunikaci u takové uzavírky… jakože to vysvětlím, to je hodně naivní. Co na tom kdo chce vysvětlovat.
Nicméně pro nás, kteří to sledují ze zábavy by bylo zajímavý o jak hlubokou a velkou kanalizací jde. Místní to určitě vědí.
Tak nic. Zde je odpověď Gemini:
Pro rekonstrukci dešťové kanalizace v Klánovicích, konkrétně v ulici Slavětínská (stavba č. 0196 TV Klánovice, etapa 0012 Slavětínská), jsou relevantní následující informace:
* Průměr trubky: Nově navržená část dešťové gravitační kanalizace bude z materiálu kamenina s průměrem DN 400. Existuje také původní stoka DN 700, která vede od ulice Blešnovské lesem k Blatovskému potoku.
* Hloubka výkopu: Průměrná hloubka uložení kanalizace je cca 3,5 metru, s největší hloubkou cca 3,7 metru. Rekonstrukce se provádí otevřeným výkopem, aby bylo možné uložit zasakovací útvary, které jsou nezbytnou součástí kanalizace.
Uzavírka na rok dokazuje nesolidnost zhotovitele – Metrostavu. Za měsíc by se při normálním nasazení lidí a techniky muselo prostavět klidně 10 mil Kč. Ale to by musela dílo dělat firma, ne přeprodávači/rozprodávači zakázek.
Pro rekonstrukci dešťové kanalizace v Klánovicích, konkrétně v ulici Slavětínská (stavba č. 0196 TV Klánovice, etapa 0012 Slavětínská), jsou relevantní následující informace:
* Průměr trubky: Nově navržená část dešťové gravitační kanalizace bude z materiálu kamenina s průměrem DN 400. Existuje také původní stoka DN 700, která vede od ulice Blešnovské lesem k Blatovskému potoku.
* Hloubka výkopu: Průměrná hloubka uložení kanalizace je cca 3,5 metru, s největší hloubkou cca 3,7 metru. Rekonstrukce se provádí otevřeným výkopem, aby bylo možné uložit zasakovací útvary, které jsou nezbytnou součástí kanalizace.
1500 m v délce za měsíc, nechtěl byste to začít dělat?
Existují nejrůznější přístroje včetně nivelačních, Takže není nejmenší překážka vymezit vždy úsek tak, aby se dal za den vykopat a pak jej rozdělit třeba na 3, 5 part.
1500 m za měsíc by na 20 pracovních dní vycházelo necelých 10 m za hodinu, což není reálné. Ale nasadit na současně 5 part, tak je hotovo za čtvrt roku.
Jenže tolik firem o rozprodávačky zájem nemá.
Vem si, jak šla rychle výstavba D3, když šlo frantíkům o prachy a stavěli ji sami pro sebe. A jak rychle stejná firma staví silnici pro ŘSD.
Tak si potykame, mě to nijak nevadí. Hele, dej dohromady firmu a můžeš to dělat. Až to předvedeš v praxi tak fajn.
Debata je o založení firmy ? Ne.
Debata je o tom, zda je rok přiměřená doba na pokládku kanalizace v takovém rozsahu. Uvedl jsem argumenty proč je doba nesmyslně dlouhá.
Ty argumenty jsou super, jenom se nepotkávají s praxí. Můžeme debatit dokola a nadávat a pak jsou ještě nějaké reálné okolnosti.
Navíc ta pokládka té jedné roury je pravděpodobně doprovázena přeložkou dalších sítí, to v tom krásném argumentaci tak nějak není zohledněno.
Rudolfova štola se budovala z několika stavenišť a spád se jim podařilo udržet.
Obdobně se budovaly stoky mezi jihočeskými rybníky, spád, nebo požadovaná rovina se rovněž podařilo udržet.
Takže argument, že se s tím musí crcat rok v celé délce kvůli spádu je pouze zástupný důvod. Jeví se to jako klasická technokratická arogance (my vám to na rok zavřeme a vy si jděte zaběhat)
Pak se nelze divit, že lidé u voleb podporují čím dál větší bizár, kdyz je má klasická politická reprezentace na salámu.
Kdo tady říkal,že je to kvůli spádu? Hlavní omezení je nedostupnost pracovních sil a koordinace s přeložkami ostatních sítí.
Právě jsem se náramně pobavil, dal jsem sem faktickou dohledatelné informací a dostal hned minus…
Tady ta legrace bude stát 52 mil. Nějaké vícepráce taky jistě budou, už v prvním týdnu čelí stavebníci překvapení, že narazili na plyn a vodu( potrubí).
To je v Česku normální, zhruba čtvrtina sítí jde jinak nez je zakreslena nebo není zakreslena vůbec, viz třeba demolice mostu přes dálnici v Dolnich Počernicích kde byl vysokonapěťový kabel pod proudem o kterém nikdo nevěděl
Pokud se to neudělá, přijde průtrž vytopí baráky a všichni budou ječet, proč to nikdo neopravil.
Nedramatizujte!
vzdyt ma pravdu. presne takhle to v realu vypada.
Tam to žije co? Nejen, že už dávno je uzavřen nejkratší průjezd na dálnici, takže když už jste nadohled, ještě si musíte zakroužit v té největší zácpě. Nejen, že na výjezdu ze Šestajovic na Úvaly je dokonale absurdní trvalé provizorium mostku. Ale teď ještě závora .. nádhera.
Jakože nedojdou pěšky za svými seniory ze Šestajovic do Klánovic nebo je jim prostě blbý říct „jsme líní dojít kilometr na nádraží, když jedem do centra do práce“?
No spíš, hromada lidí tudy projela, nechali děti ve škole a pokračovali do práce..
A ano pro některé seniory ujít kilometr, není zase taková sranda. Ve finále to není kilometr, protože z obou stran tak nějak není parkoviště, ale třeba kilometry 3, nebo 5. Ale byl byste ideální asistent pana Havlíčka. tomu jsou tyhle zjednodušující bláboly taky skvěle.
Pro seniory ne, ale pochopil jsem to tak, že „mladí“ chodí pomáhat seniorům a ne naopak. Takže za demagoga Havlíčka jste tu spíš vy:) Spíš je to takové oblíbené citové vydírání od motoristů, kteří rádi argumentují vozením babičky (kolik je to % cest). Ale babička (a taky třeba řemeslníci/ zásobování) by paradoxně ocenila jízdu bez zácpy, rozbité silnice a parkování před vchodem, tzn. aby lenoši nezabírali místo na silnici potřebnějším.
Tak dovedl bych si představit i příklad někoho ve věku 65 let, co už toho taky moc nenachodí, jak chodí pomáhat rodiči ve věku 90 let… Ale ono to bude třeba o tom, že těm rodičům třeba vozí větší/těžší nákup a to se taky celkem pronese, když ta Billa a Penny jsou až někde na kraji těch Šestajovic a to auto tam nemáte, protože ho necháte v Klánovicích a nebo z Lidlu nebo těch Albertů v Újezdě je to najednou do těch Šestajovic trochu dál… To samé obráceně, kdyby starající se bydlel v Šestajovicích a rodiče měl v Klánovicích (jak… Číst vice »
U nás v Sadský jezděj lidi 200 metrů do normy SUVčkem pro zmrzlinu, takže asi tak. Nevim jestli je řešení jim ty auta brutálně zdanit, enbo spíš pozivitní motivace, ale něco se s tim dělat musí, už to dál neni udržitelný, silnice nejsou nafukovací a je to čimdál horší.
Tak pro začátek by se mohla výrazně zvýšit spotřebka z PHM, kdy by výtěžek šel do zdravotnictví jako kompenzace externalit (paralelně výrazně snížit zdravotní „pojištění“ zaměstnanců). A výrazně zdražit parkování (mimo invalidy, řemeslníky apd.) včetně míst jako je Sadská.
To je samozřejmě kravina, protože cena pohonných hmot ovlivňuje cenu téměř všeho. V USA je naprosto normální, že všude jedou autem, tak jim to přejme. Ono by to s tím provozem nebylo tak strašné, kdybychom měli infrastrukturu optimalizovanou, nebo to alespoň nebylo tak hrozně.
Rychlé řešení v mnoha případech asi není. Pomalé je jasné – nestavět obchody tak, že je to do nich pohodlné autem a nepohodlné pěšky/na kole, zrušit nadbytečné cesty pro auta tak, aby to pěšky bylo kratší a pohodlnější (tím lze i více investovat do bezpečnosti křižovatek, protože jich bude míň) atp. A doufat, že třeba časem i lidem v Česku dojde, že auto není symbol bohatství, kterým si musí dokazovat svou nadřazenost nad „póvlem.“ (starosta Kodaně, cca r. 2000 – Chcete živé město? Nestavte si nákupáky v polích za městem.)
Bohužel ryze dopravní i účelové stavby (domy, obchody) jdou přesně opačným směrem, než jste popsal.
A to je taky v pořádku.. Například v USA jsou všude obrovská parkoviště, široké silnice a nikoho to netrápí a netouží omezovat ostatní.
Jen v Čechách všichni závidí a nejraději by všechno danili a zakazovali a komplikovali.
No s těmi obchody jak kde. Třeba v Praze nedávno otevřeli novou pobočku Antonínova pekařství na Náměstí míru. Myslím, že s parkováním aut to tam asi nebude úplně ideální – ani s rezidentským parkováním prostě není moc kde, jedině někdy na druhé straně bloku a tam je dost velká šance, že prostě volné místo nebude… Na druhou stranu kolik lidí tam vystupuje z metra či tramvaje, buď tam někde blízko bydlí, nebo třeba přestupuje, ale každopádně má tuhle prodejnu tak pěkně dosažitelnou pěšky… Jen by se na Praze 2 měli zamyslet nad tím, jak usnadnit lidem cestu přes začátek Korunní… Číst vice »
Zrovna v té Bille v Šestajovicích jsem nedávno něco nakupoval a byl jsem tam na kole a dokonce i bylo k čemu ho zamknout. Ale nechápu, proč ti diletantni na všech těch uzávěrách dali značky B1 (Zákaz vjezdu všech vozidel) místo B11 (Zákaz vjezdu motorových vozidel). Nechtěli by fakt zakázat i průchod pěších, aby jim ty štěrkové cesty nějak moc neošoupali za dobu té uzavírky? Ono je to tam i celkem placaté, na spoustu cest by tam pro dost lidí (byť možná ne pro všechny) kolo bylo ideální. Právě třeba cesty za příbuznými a známými, i nějaké menší nákupy se… Číst vice »
Asi netušíte, jak rozlehlé jsou Klánovice i Šestajovice. Ne každý může jít pěšky nebo na kole. Kdo chce a může, tak to dělá i bez závory dávno. Ti ostatní potřebují dojet autem. Jestli tušíte, tak promiňte … je to blábol, co píšete.
Bude tady článek o každé uzavírce kvůli rekonstrukci kanálu? Hysterie klánovické smetánky je směšná a snaha nacpat do celostátních médií takovou maličkost bude mít jednoduchý výsledek – nikdo z místní radnice už nebude chtít nic rekonstruovat a stejný postoj bude mít i magistrát. Kvůli čemu Klánovice štěkají (investice do zastaralé infrastruktury) , to 56 dalších městských částí uvítá.
No tak jste se zviditelnil a teď by to chtělo říct, kolik tisíc aut tamtudy projelo denně a kolika lidí se ta uzavírka tudíž dotkne.
Myslím, že to, že někdo zničil závoru nebylo motivováno tím, dostat se do celostátních médií. Ale je hezké sledovat, kolik lidí tu kliká na ze závisti na cokoli může trochu šťouchnout do Klánovic a „bohatých“ a tudíž zákonitě rozmazlených.
Přijde mi to zbytečně vyhrocené z obou stran.
Zavřít vedlejší ulice aby se to neobjíždělo je hloupost, jak píše Tomáš níže.
Nepostavit alternativní silnici na lepší spojení tak velkých obcí a potom rozkopat hlavní silnici je taky hloupost.
Na druhou stranu, napsat že lidi nemůžou jet za rodiči cca 13kilometrovou objížďkou, nebo na kole či pěšky či MHD, to je hloupost taky. A bláboly o Berlínské zdi teprve.
Se na ty uličky podívejte v panoramě. Stavět alternativní silnici na rok?
Tak ta alternativní silnice tam zůstane napořád a jako další komunikace mezi dvěma skoro spojenými obcemi se bude hodit, ne?
Ad ty uličky: pořád lepší pustit aspoň nějaká auta tamtudy, než tam nepustit žádná, ne? Klidně přidat retardéry a zákaz vjezdu náklad.aut či moc širokých.
Ta myšlenka má jedno ale. Nejde to postavit aniž by někomu pod okny nevznikla nová Slavětínská. A to nikdo soudný pod okny nechce.
Tak holt když nechtějí silnice, nemůžou chtít jezdit auty, no.
Chápu ten NIMBYsmus, ale toto bych vmetl do tváře člověku co by za mnou jako zastupitelem s podobnou reakcí přišel.
Chtějí mít ty dvě obce rozumné spojení? Pak musí postavit silnici.
Pěkně to ukazuje nastavení naší společnosti, každý je neústupný a řešit situace win-win moc neumíme. Viz politika, jsi s Losnou nebo Mažnákem ? Jestli máš na něco jiný názor, hned jsi …. každý ať jsi dosadí co chce.
Při pohledu na mapu se té frustraci ani nedivím, tohle fakt není normální. https://mapy.com/s/nuledosuta
Opravdu bylo nutné kvůli opravě kanalizace v jedné ulici zablokovat 6 dalších, aby to lidé neobjížděli? Vím, jsou to úzké ulice, ale vést tu objížďku jednosměrně ve dvou paralelních ulicích by nešlo? Mně spíš připadá, že někdo se tak strašně bál stížností některých zde bydlících důležitých lidí (že by jim před domem v jinak klidné ulici projížděla auta), že raději zablokovali celou čtvrť.
Si ty ulice prohlídni v panoramě. Že by místní nadávali je jedna věc. Ale zřejmě ty uličky pak nechce obec všechny kompletně opravovat.
Šlo by to a běžně se to tak dělá. Zde ale zřejmě bydlí ti správní lidé, kterým se na jejich klid dočasně sáhnout nesmí.
Oni jsou to z velké části fakt uzoučké uličky, které nemají ani asfalt, takže asi nemusí být úplně nejlepší objízdné trasy. Ale hlavně, práce probíhají teď na druhé straně obce, za hlavní ulice se příští půl rok vůbec nemusí objíždět, teď je tam jediná neprůjezdnost a to ta závora.
To jsou takový “ správný kecy“ “ správných lidí “ , kteří o místní situaci a místních vědí kulové…
tyhle dezolátské kecy o správných lidech sis mohl odpustit
1 . si netykáme. 2. reaguji na příspěvek Neoyma který “ správné lidi“ zmiňuje v kontextu , že místní jsou “ správní lidé “ kterým se nesmí sáhnout na klid. 3 chtělo by to tedy číst v kontextu a chápat text…
Např. ve Slivenci to loni tak bylo. Hlavní silnice od Barrandova na Lochkov se objížděla dvěma jednosměrnými klikatými trasami mezi domky. Zvládaly to tam v pohodě i 12m SORky na lince 120. Žádné závory, žádné zátarasy, žádný povyk – jenom dvě zákazové a několik oranžových značek…
Starosta UŽ 14.7. poslal žádost proti totálnímu zákazu, když stavba začínala 21.7.?
Tam je chyba v datumech?
Neni.
a co tak jí pěšky, nebo vzít kolo, když potřebujete k seniorním rodičům? Bože, Berlínská zeď?
Je mi líto, ale zjevně tu situaci neznáte. Nejde jen o návštěvy…. tyhle dvě obce jsou totálně propojené. Je to jeden organismus.
No zase tak totálně propojené evidentně nejsou, když je mezi nimi jen jedna silnice a ostatní jsou jen nějaké štěrkové cesty…
Železná opona hadr.
Já v tom vidím rozdělení Koreii na severní a jižní.
A Šestajovice jsou tedy jako KLDR? Řekněte to místním… 🙂
Moc se mi líbí titulek článku…. rozumím dobře, že si pan starosta myslíte není jiné řešení než závoru zničit.:-)? Nechtěné, ale vtipné.
Skoro si říkám, jestli je třeba téhle lokální aférce poskytovat tolik prostoru. Po celé ČR jsou stovky uzavírek a objížděk, tak proč zrovna klánovická hysterie?
Dnes je k tomu v MF Dnes celostránkový článek.
OMG!
Žijou tam bohatí lidé co mají exkluzivní přístup do médií. O uzavírce u nás na sídliště nikdo nenapíše.
bohati lide … exkluzivni pristup …
boze, nezavidte kazdymu kazdou ptakovinu – do medii se tohle dostane i bez tojo “exkluzivniho pristupu”. jsou okurky, a je to tema, ktere se da dobre bulvarne prodat
Pan starosta požádal o úpravu opatření 14.7.2025,( DIO bylo vypracováno v dubnu), takže až po zastupitelstvu a veřejné schůzi s občany, na kterých mu občané jasně dali najevo, že s plánovanými závěrami v tomto rozsahu nesouhlasí. Kde pane starosta vzal, že s nimi nesouhlasí jen 15% obyvatel je také záhadou.
Pan starosta je tak trochu matematik 🙂 Jednak se přepočítal s tím, že když se to úplně uzavře, že to občané přejdou v klidu. Pak zřejmě někde ve svých statistikách vypočítal, že uzávěra vadí pouhým 15% obyvatel. A jestli umí pan starosta počítat alespoň trochu, bylo by dobré aby nepočítal s tím, že za tohle by ho při v případných volbách někdo výrazněji podpořil. Od první zmínky o uzávěře do 14.7.2025 mu na obyvatelích sousedních částí totiž vůbec nezáleželo a jejich názor byl příslovečným házením hrachu na zeď.
Pěšky nebo na kole se tam přesouvat nejde za seniorními rodiči apod.?
Ano, s nákupem, v dešti apod….ideál.
Nejde pockat, az prestane prset a nebo jim tam poslat Rohlik?
jak má přijet rohlík, když je to zavřené?
Z obou stran? Klánovice jsou ostrov? Nebo Šestajovice malá planetka?
Jasně všechno jde zjednodušit, nejde jen o nákup, ale to vy jistě víte, takže podobná diskuse nemá smysl.
Někdo má ty rodiče i v jiném městě a starost o ně zvládne. Nákup autem v dešti je jednou za čas, tak to snad nikoho nezruinuje to objet
Nejde jen o nákupy, situace je mnohem složitější, ale chápu, že trochu se odreagovat vtipnými reakcemi, obzvlášť, když se mě to netýká je osvěžující.
Paní Zuzana má pravdu. V poslední době se na východě Prahy objevilo několik alarmujících případů, kdy se občané při chůzi v dešti částečně nebo úplně rozpustili. V jiných případech došlo při nesení nákupu k odpadnutí jedné nebo dokonce obou horních končetin. A já se ptám, kdy tahle hrůza skončí.
Podle me za to muze hlavne zelena loby, ktera lidem nuti papirove tasky na nakupy – pak proste neni mozne nekomu v desti donest nakup. Kdyz uz teda nemuzete chvili pockat az doprsi.
Vzdyt se dale prodavaji igelitky nebo si poridte latkovou tasku a tu muzete nosit roky. Dokonce ten nakup muzete vezt na dvoukolaku, trakari nebo v RVHP tasce. Co tam mate dal za pripominky?
Ja vyrustal v Praze v rodine uplne bez auta. Povrzuji, ze behem destove sezony jsme byli o hladu, protoze jsme nemohli jit nakoupit
Já jsem take v dětství bydlela ve Sněmovní ulici a auto opravdu nebylo potřeba. Bohužel mimo Prahu je často nezbytné. Nejen kvůli nákupům.
Vtipné.
Jak to ti lidi dělali, před 20 či 30 lety, kdy většina rodin žádné auto neměla?
Ti lidi si tehdy snad ani nemohli dojít nakoupit když pršelo!!!
A naprostou záhadou je pohyb obyvatel Kodaně, Vídně nebo měst v Nizozemí – v tamním modal splitu je IAD dost minoritní. Asi když se rozprší, lidi umírají hlady a prarodiče trpí samotou..?
Ja to tak minoritne nevidim: https://www.cbs.nl/en-gb/figures/detail/84710ENG
Co to je za blábol? Před 20 lety neměla většina lidí auto? Nevím kde žijete, ale mimo Prahu je hodně lidí na autech závislých. A vaše rady, že mají popadnout nákup a jít 5 -6 km pěšky asi neocení. Nevíte o čem mluvíte. Klánovice a Šestajovice jsou poměrně rozsáhlé.
To asi neví. Šestajovice Billa, Klánovice pár zastávek do Lidlu. A to nepočítám různé vietnamské večerky. Nemohoucí můžou Rohlík a Košík.
Jakých 5-6 km pěšky? Vy jste z jakého kraje?
V Klánovicích je jinak zakřivený vesmír. Paní Zuzana o tom ví své tak nemějte vtipné poznámky. Nechápete, jaké neštěstí se na tuto městskou část sneslo?
Pro kolo najednou zákaz vjezdu neplatí?? Slezu, jako chodec přejdu a jak zjistím kdy už zase můžu jet?
Jasně bude milion komentařu ať použiju mozek a logiku, takže když přijedu na Babetě k lesní cestě se zábranou a značkou zákaz vjezdu tak to před ní chcípnu, přetlačim jako chodec a za 250m zase nastartuju a hedu protože přece jsem na
Značka zákaz vjezdu ale platí na celé komunikaci, až do další křižovatky, přece.
Ok – takze tady tento https://mapy.com/s/dakosokofu zakaz vjezdu vsech vozidel podle vas plati pro celou tuto trasu
https://mapy.com/s/heluhoheta
Jsem na asfaltove pozemni komunikaci a jqksi znacka konec zakazu vjezdu neni…
To tam jsou rozkopane najednou vsechny ulice a uličky v tech Klanovicich nebo dojet treba na koupaliste skrz cele Klanovice je v poradku ale dojet tam ze Smetanovy ulice ze Šestajovic primo by ohrozilo stavbu kanalizace ???
Tak pěšky to snad zatím nezakázali, ale proč ti lumeni zakázali průjezd pro kola (značka B1 místo B11), to taky nechápu…
Snadná pomoc – investiční akci odpískat na příštích 70 let (dokud všichni dnes plnoletí nevymřou) a mezitím se bavit, jak místní protestanty vyplaví každá silnější přeháňka. Ušetřené prostředky investovat do míst s rozumnějším obyvatelstvem…
a kolik lidí protestuje proti opravě? Jsem si nevšiml protestu proti akci samotné, ale proti tomu, co se okolo toho dělá a jako na rovinu, to vymyslel pak někdo chorý, možnosti jak to udělat jsou, proč někdo kvůli rekonstrukci jedné ulici, zavře ostatních 6 kudy by se to dalo objet? A to i pro rezidenty.. tohle je fakt debilovina a nikde se to tak nedělá, zrovna vřera jsem v jiném městě projížděl stejnými uličkami a všech 5 bylo normálně otevřené pro dopravu, dokonce i pro nerezidenty..ačkoliv vyznačení objížďky pro „tranzit“, bylo vedeno jinudy. Takže za mě suprové řešení, ale tady… Číst vice »
Nemůžeme se jim přeci divit. Kdyby to bylo na měsíc a udělali nové silnice ale na rok kvůli nesmyslným trubkám
u nás na “ sousední Praze 21″ je to také “ téma dne“ . Rozhodně se nyní nedělá celkem obvyklá kolona z Klánovic před naší hlavní křižovatkou, kolona dosahující leckdy až k odbočce na nádraží . Ten proud lidí “ kteří rozhodně každý den potřebují jet z Šestajovic do Klánovic či naopak “ a čirou náhodou pak dojedou až k nám ucpat Újezd nad lesy , se teď nekoná. Samozřejmě se toho chutě chopila opozice, která označila dopravní odbor Prahy 21 za slouhu Hlavního města Prahy 🙂 Přitom nejhlasitější jsou zrovna ti z Hřibovy partaje :):) . Navíc je to… Číst vice »
Já jsem byl překvapen jak to vedle v Běchovicíh po snížení (a to určitě není na původní úroveň) prokouklo, už to není pomalu jak násep, kde pro překonání silnice musely vést občas schody.
https://mapy.com/s/dusejevero
https://mapy.com/s/kopokojefa
Jo , je to mnohem lepší, dokonce i silnice je o něco širší.
V te době to pro nás vypadalo nadějně, ale převládla hysterie, že to vlastně trvalo moc dlouho a u nás by to trvalo ještě déle…