Klády na trati, nápisy upozorňující na Čechy. Boj o slovenskou úzkokolejku přiostřuje
Klády na trati u Čierného Balogu. Foto: Aleš Bílek

"Památky v Balogu vlastní soukromé osoby z Česka?" stojí na jednom z plakátů proti současným provozovatelům.
Nejde až tak o věcné břemeno, ale hlavně o to, že trať na Dobroč byla oficiálně zrušena v roce 1983 Stredoslovenským krajským národným výborom jako příslušným drážním správním úřadem (na rozdíl od ostatních provozovaných tratí). Toto dávno zapadlé rozhodnutí „náhodou“ objevil starosta obce a vyšel s ním na světlo a bohužel se ho nepodařilo nijak zpochybnit. Ostatní provozované tratě nikdy úředně zrušeny nebyly, tam je jejich status v pořádku. Od toho se pak odvíjí všechno další, jako ochranné pásmo dráhy, věcné břemeno ze zákona atd.
Díky za objasnění.
To ale podporuje otázku písanú od Martina v príspevku nižšie, že na akom základe sa trať sprevádzkovala znovu v roku 2012 a predpokladám aj zlegalizovala, keď boli na to použité fondy. A keď bez niektorých dokumentov, tak by si to mali zobrať na zodpovednosť úrady, ktoré to povolili a z ich pozície to dať do poriadku/zlegalizovať.
Taký je aj právny názor ČHŽ, podporený stanoviskom Generálnej prokuratúry SR i už štyroch nezávislých súdov. Slovensko je však žiaľ „mafiánsky štát“ (to citujem bývalého prezidenta…), plný korupcie a najrôznejších „kamaradíčkov“ a protislužieb , takže preto je to tak vleklý a „zložitý“ spor.
Stačí si prečítať odôvnenie 2 (slovy dvoch) dvoch štátnych úradnikov – prečo nechcú začať trestné stíhanie všeobecného ohrozenia https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8545-Dalsi-utok-proti-Ciernohronskej-zeleznici/?code=UNAZNCT5KKueLbrH. Ďalší 2 (slovy dvaja) štátny úradníci vyhlásia celú ČHŽ za „čiernu stavbu“, respektíve vytvarajú niekoľko sto stránkové protokoly z kontrol a chcú nás pokutovať desiatkami tisíc € a je to… 😂 Spolu 4 (slovom štyri) štátom „vraj biedne platení“ úradníci. Stále to nie je jasné?
Jestli je to lejstro co se dá dohledat přes web čhž, tak je jasně napsané jen to, že končí provoz, je momentálně nerentabilní s nulovou perspektivou do budoucna, kolejivo se rozebere. O tom, že se má zlikvidovat železniční spodek ani slovo, z textu se mi zdá zjevné, že komise v žádném případě nevylučovala obnovení provozu, pokud nastane situace, že bude rentabilní. Z lejstra jediné, co je zřejmé, že železnice stála tou dobou před akutní potřebou generální rekonstrukce – prakticky novostavby železničního svršku, což se nezdálo komisi rentabilní, zejména proto zastavila provoz. Aby z rušení kolejového svršku aspoň nějaký zisk byl,… Číst vice »
Mě udivuje jak je možný takový hegeš, když trať na Dobroč byla v roce 2012 znovuzprovozvěna po opravě. Opravu tratě musel někdo povolit a papíry musely být v pořádku, zvláště když se na projektu finačně spolupodílela EU.
Na vlaky.net se lze dočíst, že pozemky tehdy patřily obci a jistě tam musela být existence dráhy zlegalizována např. věcným břemenem.
Spíš mě udivuje, proč nezasáhnou úřady? Slovensko už je asi vážně divokej východ..
No, ten problém je širší. Letos jsme byli v Čiernom Balogu a jeli jsme železnicou. Do Vydrovej doliny se dá vjet vlakem jen do skanzenu. Tam to končí pro těžbu dřeva po kurovci. A tady to mimo jiné začíná. Dál je vstup z bezpečnostních opatření uzavřený. Na obrovském parkovišti před nádražím stojí přes noc kamiony převážejíci klády. S námi jich tam bylo 15. Řidiči nocují v kabině a jezdí od rána 5 hodin až do večera do 22hodin. Vozí kalamitní dřevo. Bavil jsem se s nimi a říkali že je to katastrofa. Vykácet to má přijít naholo. Ochranáři zakázali těžbu… Číst vice »
to auto ale nebylo starosty…(by´t priznávám jsem si to dlouho myslel i já)
V Rakousku už bohužel taky ne, špatný příklad. Vytrhaná je Lavantatalbahn, Ybbstalbahn, Untere Mariazellerbahn je taky pryč…, pokud přežije Ybbstaler Bergstrecke bude to poloviční zázrak, z Oberwarthu byli muvkaři (drezínáři) taky vyhnáni starostou….atd atd
Já furt říkám, že nejlepším řešením by bylo budovy rozebrat, koleje vytrhat a celé včetně vozidel to odvézt na Bílou a udělat železnici tam. Pěkně z centra Bílé pod sjezdovky a třeba i k přehradě a byl by svatý pokoj. Balog a celé Slovensko je nádherné, ale žijí tam Slováci…
Myslím si, že situaci na železnici Horních Uher by šlo vyřešit výměnou. Vy si vezmete svého donašeče ŠtB Bureše a my Vám dáme ty shnilé pražce a ošúchané glajzy.
Babiš má už několik desítek let české občanství (že se za tu dobu nenaučil česky, je věc druhá).
Tohle fňukání je už trapné. Slováci ho fakt nezvolili.
A taky má Švýcarské a pak dal dalších které si koupil jako exit plány b,c,d,e..
Osobně bych hlasoval i pro variantu, že bychom jej pouze zpět Ficovi odevzdali (zastarale: pohnali postrkem do domovské země) bez nároku na jakoukoli reciprocitu.
A pokud někde nechtějí unikátní železnici, rád přispěji na přesun tam, kde za ní budou rádi…
Ty to zaplatíš ? Jak budovy rozebrat ?
Vzhledem k tomu, kolik se investovalo za ty léta do úplně marného boje by to bylo fakt levnější převézt. A jinak rozebrat i převézt jde kde co všechno, šlo převézt kostel v Mostě, těch pár cihlových budov z Balogu a Hronce problém nebude… Ale samozřejmě je to všechno čistá teorie, ale bylo by krásné mít úzkou někde, kde by měla smysl a kde turisty vítají…
Já tady vidím jeden zásadní zádrhel. Proč za ty roky, co to spravují, nevyřešili právní stav tratě? Můžu chtít být čím chci, třeba Švýcarskem v Asii, ale když nemám pozemky, povolení nebo doklady k původní trati, nemám tzv. nabito a v každém sporu mě kdejaký pitomec utluče, i kdyby nakonec neměl pravdu.
Nakonec trať v Brně do Líšně je na tom podobně. DPMB chtěl popotahovat majitele pozemků za černé stavby garáží a pak se ukázalo, že nejsou papíry ani na ty koleje.
Papíry na koleje? Bez ohraničovacích plánů (pozemkové vytyčení) dráha v Rakousku jezdit nemohla. Stejně jako bez platného a schváleného projektu. Ohraničovací plány byly uloženy v železničním katastru nemovitostí.
To musel někdo nutně “ztratit”, protože archivy byly vedeny pečlivě, byť za bolševika se o zaznamenávání změn nikdo moc nestaral.
ČHŽ měla dost času problém otevřít a např. určovací žalobou uvést vlastnická práva k pozemkům pod tratí do souladu.
To by ale musel někdo z ČHŽ chtít, což se asi tak 20 let nestalo.
Pokud by k tomu došlo, nemohly by pozemky, po kterých železnice vede, být ani předmětem dražby, a u těch ostatních by muselo být uvedeno ochranné pásmo dráhy, jako věcné břemeno a spor pánů Garbiara a Bílka by neexistoval.
Železniční katastr byl předán Katasrálním úřadům. Je to vedeno v archivních fondech a těžko se to mohlo ztratit. Před časem jsem z toho potřeboval výpis a nebyl to problém. Navíc to bylo krásně zpracované, za starého Rakouska se ještě umělo úřadovat.
jako že by ty pozemky třeba odkoupili? 🙂
Ty pozemky byly ministerstvem hospodářství SR ke koupi nabízeny.
https://crz.gov.sk/data/att/3581625_dokument1.pdf
V kupní smlouvě, čl. 4, Stav nehnuteľností, odst. 2 stojí:
„Predávajúci vyhlasuje, že na predávaných pozemkoch neviaznu žiadne dlhy, vecné bremená ani iné právne povinnosti.“
Když si někde, byť načerno, postavíte garáž nebo oplotíte zahradu, tak ten pozemek snad pak budete nabízet původnímu majiteli ke koupi?To by byla divná společnost, která by na tom založila svůj právní řád.
Jiná záležitost je, že existuje třeba i institut vydržení a „dobrá víra“, ale já nejsem právník a nevím zda a jak se to týká třeba i takovýchto situací.
V listu vlastnictví je plomba (Protest prokurátora proti opatření správy katastru) pouze u nějaké dřevěné boudy na parcele č.: 1499.
Z listu vlastnictví (str. 7/8 a 8/8) také vyplývá dodatečné zavedení věcného břemena v roce 2024 – na pozemky vydražené v roce 2016. 🙂
https://kataster.skgeodesy.sk/Portal45/api/Bo/GeneratePrfPublic/?cadastralUnitCode=809713&prfNumber=6813&outputType=pdf
Moc nechápu, že si s tím policie neporadí. Při takto rozsáhlé trestné činnosti by snad nemělo být porblematické dotyčného vypátrat, resp. obstarat důkazy proti němu neb všichni beztak ví kdo to je, a obžalovat pro obecné ohrožení.
Proti „podnikatelům“ s mafiánskými praktikami je obecně policie krátká, natož v Horních Uhrách, kde je mafie prorostlá celým státním aparátem. Pokud to nebude v zájmu vládní strany, tak to dopadne zrušením. Ostatně podobnými praktikami ničil Babiš konkurenci Agrofertu.
Když je ten dotyčný jedna ruka se starostou, můžou pátrat jak chtějí, teda vlastně nemůžou 🙂
Ne nemůžou, ale nemusejí, protože stejně nic vypátrat nemohou.
A najít korupci v Rusku, kde neexistuje. A ta souvislost je kde?
No je fakt, že díky železnici je Čierny Balog vyhledávaným turistickým cílem. Bez ČHŽ to bude jen díra kdesi v Asii.
To ale zmíněného “developera” nezajímá.
Bohužel zkušenosti ze slovenských „hladových dolin“ říkají, že oni tam vlastně žádné turisty nechtějí, nedejbože aby pro to něco udělali. Nejlépe sedět na dávkách a nadávat na Bratislavu, že jim nedonesli práci až pod nos.
Ta úzkokolejka se stavěla pro odvoz kalamitního kůrovcového dřeva. Dnes je její fungování kvůli kůrovcovému dřevu omezeno, prý „bezpečnost“. Logiku to nemá.
Ne tak docela: nešlo zdaleka jen o kůrovce – to by tu dráhu sneski už před 2. světovou válkou. V té době ovšem nebylo zdaleka tolik silnic a automobilů, takže železnice byla výhodnějším dopravním prostředkem jak pro nákladní zboží, tak i pro osoby.
Bohužel zkušenosti ze slovenských „hladových dolin“ říkají, že oni tam vlastně žádné turisty nechtějí, nedejbože aby pro to něco udělali. Nejlépe sedět na dávkách a nadávat na Bratislavu, že jim nedonesli práci až pod nos.
Pardon, patřilo to o příspěvek výše.
Jak kdysi prohlásila moje kamarádka z Německa, když jsme vyrazili na Slovensko. Slovensko je už Asie.
Asie začíná za Alexanderplatzem, ne?
Před Průhonicema. 😉
Za Černym Mostem.
Na řece Doubravě.
(Pro Nemce) zacina u Selbu.
Mě nepřestává udivovat, jak se křupani dohadují, kdo je větší křupan a kde vlastně v Evropě končí ta civilizace. Já si myslím, že na pýchu, falešný sebevědomí a aroganci už existuje diagnóza. Léčit se to ale nedá.
Ako Slovák s Vami musím súhlasiť síce so slzami v očiach. Ale Nemecko je dnes bohužiaľ ‚Malá Asie‘, alebo ‚Blízky východ‘. Ale čo to má vlastne spoločné s touto problematikou?
Pro lepší orientaci v tématu Čiernohronské železnice doporučuji tento link:
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/669735-popularna-zeleznica-bojuje-s-majitelom-pozemkov-aj-uradnikmi-ako-rozhodne-sud/
Podle mého názoru se jedná o vcelku ucelenou objektivní mediální informaci uvádějící do problematiky ČHŽ.
Link uvedl poprvé pan „hank“ v diskusi k článku ze dne 02.06. 2023.
Ty plakáty tam už pár let jsou. Ale byly tendenčně využity a autor spojil tyto dvě info dohromady a přifoukl skandál. Good job!
Ano. Takhle vypadá ráj na zemi v podání soudruha Fica. Opravdu začínám mít čím dál větší pocit, a nejsem sám, že Slováci jsou opravdu dementi.
Nesuď ostatní podle sebe.
A hlavně si prostuduj, od kdy se tyto spory táhnou a jaké naschvály jim tam dělali.
Fak nechápu, jak někdo dokáže udělat sám ze sebe veřejně absolutního hlupáka.
Ano, Fico je jen hnisavý furunkl na těle nemocné slovenské společnosti.
Když už máte takový „rozhled“, nechápu, proč ho tady ještě veřejně inzerujete.
To samé, tupě zevšeobecňující na základě jednotlivosti, by mohl prohlásit někdo jiný, když se nedostatečně oblečení a vybavení turisté z Česka za špatného počasí vydali v Tatrách na túru a musela je zachraňovat Horská služba.
Už si ani nevzpomínam, kdy se něco takového stalo. A to už jsem tu nějaký pátek. Ale abych byl objektivní. Pokud porostou Koblihovy preference jak dosud., lze o Češích prohlásit to samé.
Nějaký pátek jste na světě, takže si sp8š nechcete vzpomenout, viz https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/469739-nejtragictejsi-rok-za-posledni-desetileti-v-tatrach-letos-zemrelo-uz-34-turistu
Naštěstí ještě máme senát a fungující Ústavní soud. Otázka je jak dlouho…
Bohužel se na tom mocně podílí i současná vláda.
Stačí si přečíst vtipný titulek na dnešním idnes.cz
„Češi budou mít mzdy jako v Německu.
Ale musí nás volit, řekl premiér Fiala“
Obyvateľov Slovenska je 5,5 milióna.
Podľa sčítania 29.10.2023 je neandertálcov voliacich Ficomafiu 1 284 427 ks. 🙁
Tóth EM nemzét.
Co tam má za zaměr ten developer?
Developer Jozef Garbiar je majitel pozemku, přes nějž trať vede, a na kterém chce stavět rodinné domy. Ale je to celé složitější, vstupuje do toho i svazek obcí, který byl dřívějším majitelem tratě a chce jí zpět od spolku ČHŽ.
Díky.
Už jsem našel další info na netu. A jelikož každy chce „svoje“ a neni ochota pro zkoušení win-win situaci…..
Podľa mena to ani nie je Handelec ale náplava.
Handelec je Švantner, Štulrajter, Schön, Kvietok, Medveď, Pôbiš, Kováčik, Pančík, Caban, Prečuch, Auxt, Giertl, Daxner, Belko, Turňa. a podobne. Viď stránky obce a historická publikácia Ing. Kováčika.
https://www.ciernybalog.sk/historia.html
Chce tam stavět rodinné domy v záplavovém území Čierneho Hronu, který se dokáže vylít při trochu větším dešti a hned za řekou je romská osada. To celé na pozemku bývalé pily, takže země nasáklá kde čím vším. To celé v obci, kde prakticky není práce a to ani v okolí a kde jsou turisté spíš otravný hmyz…
Nechápu proč Bílek brečí, když do Hronce léta nejezdí. Ano, nemá prachy, protože je nesmyslně nacpal do tramvají, který zde nikdy nevyjedou. Ať to někdo popře, že je to jinak.
Díky němu a nadšencům se jezdí alespoň někde, bez nè by ta trať byla už dávno jen historií. Ať to někdo popře, že je to jinak.
Sám to přiznáváte. Jezdí se jen někam a na méně atraktivní lokalitu, protože ten přítok z hlavního tahu je nefunkční. O nákupu tramvaji nemluvě. Za podpory nadšenců. Z toho jasně plyne chyba manažera ať u Bílka a celé politiky SR. Takže se znova ptám. Brečí proč? Když na této dráze není schopný jezdit.
A na druhý… str. 54 https://www.bbsk.sk/sekcie/plan-udrzatelnej-mobility
Vždyť to je sci-fi. Nechápu, jak tyhle vize někdo může brát vážně.
Jenže i tohle scifi stojí peníze a pak brečí v médiích. Bílek je slovenský Čajánek, byť v malinko jiným podání.
Tak to jste hodně mimo 🤮
No, to je tedy pořádný blábol – styďte se! Slovensko je hornatá země, a tak tědh „ÚDH“ (údolie dutých hláv) je tam „neurékom“ a jsou často hodně hluboká, dlouhá a strmě končící – a to se týká nejen úzkorozchodek (a nejen sedmsetšedesátek, ale i metrovek), které si nějakými problémy prošly všechny (zbývající), ale měly asi (aspoň zatím) víc štěstí než ČHŽ. Nikdo nejsme dokonalí, což samozřejmě platí i pro Aleše, ale jen málokdo vůbec jen tuší, kolik toho Aleš pro dosavadní existenci ČHŽ udělal a čeho všeho dosáhl proti všeliké nevůli okolí – možná je chyba, že vzděláním není právník,… Číst vice »
To je sice pěkné, ale za 30 let se to tam nikam neposunulo, furt se jezdí po původních kolejnicích z roku razdvatři a v podstatě to živoří, byť turisté o to zájem coby o pouťovou atrakci mají. Bílek je již v předdůchodovém věku a kdo se bude rvát s okolním světem za něj? K tomu sporná akvizice švýcarských tramvají, které hnijí v Hronci a nikdy neuskutečnitelné sny o trati do Nízkých Tater. Pražce, které jsem tam pokládal v devadesátkách, už dávno shnily.
Hlavně stěžejní draha má být od Hronce. Nakonec v ČR Šatava dopadl obdobně a to co dnes předvádí jsou už jen zoufale kroky ae udržet v systému.
Honzs Šatava přece už dávno na žádném úzkém rozchodu nepůsobí: to, co dělá na normálním rozdchodu v osobní dopravě, je pouze plnění objednávek krajů (stejně jako ostatní dopravci) a živí ho především pracovní vlaky a dílna. S ČHŽ to nelze srovnávat, protože Šatava žádnou trať nevlastní ani pro nikoho veřejnou dráhu neprovozuje.
Na jeden klik… http://www.chez.sk
Podobnost s jhmd čistě náhodná. Jeden vymyslel hašibedny a položil firmu a druhý ze SR dělá Švýcarsko. Za sekundace kraje, který z toho vymýšlí nefunkční modernu.
Můj osobní názor je, že provozovatelé někomu dost vadí (může to být třeba osobní) a úzkokolejka je zástupný důvod. Úzkokolejek je na Slovensku několik v provozu a vesměs je provozují veřejnoprávní instituce. Podobně v Maďarsku je provozují třeba státní lesy (LÁEV a PÁEV). V Čierném Balogu jsem byl jednou v létě a překvapily mne hordy lidí a poměrně vysoké jízdné. Běžnému cestujícímu ČHŽ je asi jednou, kterou větví ze tří pojede, skanzen ve Vydrovské doline je spíše pro menší děti. Jsou místa, kde si Čechů váží – třeba modelová železnice v Terchové. Dost mne zaráží, že tento web připustil v… Číst vice »
Problém je, že provozovatel nevlastní všechny pozemky pod kolejemi, což je historický relikt, protože provozovatel železnice nemá nájemní smlouvu ani věcné břemeno. Nicméně zatím většina rozhodnutí sporů zachovala železnici.
Tak ale takýto stav je takmer pod všetkými líniovými stavbami na Slovensku.
V súčasnosti sa už robia majetkoprávne vysporiadania. Lebo ak chce napríkad Slovenská Správa Ciest opraviť cestu z eurofondov, musí mať vysporiadané parcely na ktorej sa nachádza.
Trať na Dobroč byla také financována z fondů EU. Takže parcely byly vysporiadané nebo ne ?
,,nechutný antislovakismus a urážky Slováků“
No kdo je bez viny ať hodí kamenem že?
Já osobně už na Slovensku útok, naštěstí jen slovní, od nějakých ultranacionalistických blbců zažil, vystartují okamžitě jak vidí českou SPZ nebo když v hospodě začnete mluvit mezi sebou. Takže ono se není vůbec čemu divit.
No to jste mne fakt pobavil. Já na Slovensku podnikám od 1997 a jezdím tam cca 1 krát za 3 týdny, jezdím tam s rodinou nebo synem na dovolenou – letos 3 krát. Nikdy jsem problémy s národní záští vůči mně nezažil. Za poslední 2 roky jsem třeba navštívil Prešov, Košice, Bratislavu, Žilinu, Rajecké Teplice Martin, tokajské vinice, úzkokolejku v Košicích, na Oravě, na Kysucích, opakovaně železniční akce Rendez v Bratislavě, Rušňoparádu v Košicích – můj seznam navštívených míst mohl být nekonečný. Třeba na podzimní prázdniny 2024 bylo dost Čechů v Košicích v ZOO nebo u gejzíru v Herľanech –… Číst vice »
Takýchto tupých NIMBYkov s IQ 20, ktorí boli najďalej v živote v okresnom meste. nájdeme v každej krajine. Smutné je, ak sa dostanú k nejakej funkcii (od starostu obce až po prezidenta).
Tolik hlouposti a nenávisti se pohromadě jentak nevidí…
Dobrý Rusko tohle 😀😀
My Prahu nedáme, radši ji zbouráme.
My měli a budeme mít Slovenského premiéra. Taky radostí neskakame do vzduchu. Tak klid, bratia
Onedlho znova otroctvo KGB / FSB od Aše po Vladivostok ?
Popravdě mi z tohohle je dost smutno. Jak zde již bylo napsáno, spousta nadšenců z Čech i Slovenska tam odpracovala desítky, stovky, tisíce hodin práce. Do regionu a do obce samotné to ročně přitáhne tisíce lidí, kteří tam následně utratí peníze u místních podnikatelů a navštíví i další cíle v okolí. A tady se vytrvale nejen ten zmíněný developer, ale i vedení obce Čierny Balog, a dost možná tedy i státní lesy a kdoví kdo ještě snaží to zničit.
Čierny Balog chce byť len bezvýznamnou Hornou Prdelovou, ktorú budú navštevovať iba vlky a medvede (ak vôbec prežijú Ficovu vládu).
Z této oblasti přišli kdysi moji předkové osidlovat západočeské pohraničí. Byli jsme se tam jednou podívat, okolí je nádherné, i úzkokolejkou jsme se svezli. Zároveň je to ovšem i neskutečný zapadákov, kde po dlouhá staletí neexistovala jiná obživa než pastevectví a práce v lese. Za 2. sv. války to byl zdejší partyzáni bojovali proti fašistické vládě, dnes místní nezaměstnaní svorně volí strany otevřeně se hlásící k odkazu Slovenského štátu. Kdyby celé Slovensko volilo tak, jako volí Čierny Balog, nebyl by premiérem Fico, ale rovnou Kotleba. Zkrátka v obci většinou nežijí žádní myslitelé a je to velmi dobře vidět na této… Číst vice »
Neskutočná hanba Slovenska. Asi nepomohlo, že rozumní ľudia sa odtiaľ odsťahovali preč. Na druhej strane sa im nemôžem čudovať. Je to začarovaný kruh. Vzniknutá situácia ne obrovskou hanbou.
Podobné je to i v řadě českých regionů. Bohužel.
Stačí se podívat, jak to vypadalo, když se v Jeseníku začínalo s testováním 5G sítě.
K čemu konkrétně tam došlo?
Ochutnávka
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/jesenik-tydenik-5g-site-technologie-olomouc_2005211843_sto
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/hazarduji-se-zdravim-obcanu-testovani-5g-site-roztocilo-spiralu-strachu-107352
Já bych byl k občanům Jeseníku shovívavý, nebude se jednat o žádnou pozoruhodnost,
prostě někdo se seberealizoval a převzal to, o čem se dozvěděl, že proběhlo v zahraničí.
Stačí si do vyhledávače zadat: „gegen 5g“ (německy proti 5g) a zjistíte, míru lokální hysterie, která se k 5g sítím před několika lety vázala v německy mluvících zemích.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=gegen+5g&udm=2&fbs=AEQNm0Dg3jL7_nUV4_inb0jRKZuKgtGb_sWQtXrrkWgpbn-g95AEOM1Ph0LvauxchFAngu6tGcGJUaMl2eq7IrVoayWvq-20QsCsW3TE_wp-0v12-qY5aY_kIaaFSKACfyGzsUdeigFw1xS8dRiZflcTwQ8jqV-gFuU1dPQw8mfObcoS5bgpwy4JjUtJySFL5t_9LnsEnf9jSLm5zKrvjUimC1gjquDoYw&sa=X
Opravdu, díky za tip. https://www.aktuality.sk/udalost/volby-2023/vysledky/banskobystricky-kraj/brezno-603/cierny-balog-508527/
Neuvěřitelné.
Narážel jsem spíš na toto:
https://volby.statistics.sk/osk/osk2013/VUC/Tabulka18d_sk.html
To bylo v roce 2013. Dnes už Kotleba tolik netáhne, hlavně proto, že Fico od té doby poněkud přitvrdil a sebral mu voliče.
Kolikátý nick Haly D, samozvaného inženýra jedničkáře, mistra světa ve všem a držitele patentu na všeobecnou pravdu, toto je?
Jsem ti tak strašně ukradený, že mi adresuješ takovou dlouhou slohovku? Tak to pak ano. 🙂
Zbytek je slátanina, argumentační fauly StB nebo komančema, no a mimo jiné lež, protože lze snadno dohledat, že komentuji i jiné věci. Stejně tak jsem kritizoval tvého názorového protipóla Axela, to byl stejný fanatik a kolovrátek, jako ty, jen opačným směrem. Takže lžeš, kecáš, plácáš a kopeš kolem sebe, nic víc zjevně neumíš. Breč dál a sváděj dál celý svůj podělaný život na jakési lobby a třeba na mě, to nějak přežiju.
Netěší tě to, a přesto v tom vytrvale pokračuješ 😀 ale jo, jen se dál ukazuj, co jsi vlastně zač. 🙂
Říká někdo, kdo má potřebu se po X-tém zablokování stále vracet, zakládat si stále další a další nové přezdívky a pak si sám sobě psát podpůrné komentáře? Někdo, kdo kam přijde, tak jenom všechny uráží? Někdo, kdo svádí veškerá svá příkoří na ostatní? Někdo, kdo se v zápalu boje neváhá vydat až na samé dno zoufalství, lže jak tiskne, a co příspěvek, to demagogie nejhlubšího zrna? Tak jo. Tvoje vizitka.
Pánové, běžte si to řešit jinam. Na tohle tady není nikdo zvědavý. Děkuji
Idealne venku pred hospodu….
ElBarto mluví sám se sebou, anebo moderátor smazal některé odpovědi?
Reagoval jsem na Halu D, jehož příspěvky byly smazány.
Pro přehlednost by nebylo od věci, kdyby bylo pro čtenáře zřejmé, že původní příspěvek, na který El Barto reaguje, byl redakcí smazán.
Další možností je smazat celou větev, která bez toho prvotního problémového příspěvku pak už nedává smysl.
Tak toto smysl nedává.
Spíš zmar, ostuda, zoufalost… Styl v tom nevidím…
Lesy Slovenskej republiky uzavřely vstup do Vydrovskej doliny také účelově. Toť můj soukromý názor. 😐
publikováním již není soukromý. Ať už si o těžbě mohu myslet co chci, riskl bych, že se mi tam budou po lese motat lidi, když ho musím celý pokácet? Ne. Takže o účelovosti to není, oni ho museli uzavřít. Jinak by to hrozilo megaprůserem
Bych se ani nedivil, kdyby i ty klády, nápisy, atd. byly všechny dílem toho developera
Samozřejmě že jsou…
A je ještě nějaká jiná možnost? Mě tedy nenapadá.
No zase hned nevylučujte čistou lidskou blbost 🙂
Konečně je jméno obce správně vyloženo. Balog zuřejmě vzniklo z německého Balk lagen. Ležet nechat klády. ( Hanbalek / Hahn balk ). A ty klády tam na tom snímku jsou krásně ilustrační snímek.
Můj rodný kraj. ( nebo mého rodu). Som Handelec dušou i telom.
Takže si Slováci takový unikát zničí. Co na to říct…
Pro tamní je to vlastně typické…
Oveľa horšie je to, čo moji spoluobčania zvolili. 🙁
Co nevidět k tomu někdo dodá pozdrav „Na stráž!“ a bude sloveno.
Stačí pár osob, kterým se provoz té železničky nehodí a udělají vám z života peklo. Myslím, že drtivé většině lidí co tam bydlí nebo se rádi svezou je jedno, kdo to vlastní nebo jaké jsou majetkoprávní poměry pozemků pod kolejema.
Problém je v tom, že na uvedené problémy je odpovědná slovenská státní administrativa, když v minulosti udělala chybu v registru nemovitostí.
Články o ČHŽ a tomto problému tady jsou několik let a doposud slovenské Ministerstvo dopravy nedovedlo řešení problému k jednoznačnému zdárnému konci, takže každá strana sporu má tu „svojí pravdu“ podepřenou dokumenty a stát, který na tento binec v minulosti založil, to zatím nevyřešil.
K podobné situaci došlo u nás na dálnici D3 u Tábora (Bratránci) a tam se to také vleklo od konce 90. let, kdy chybu udělal úředník místního stavebního úřadu, až do letošního léta.
Kdyby jsme měli my tak vyšilovat kvůli všemu, co u nás vlastní súkromé osoby zo Slovenska (Kostelecké uzeniny, Vodňanská drůbež, Deza, Lovochemie, atd.)…
Jedna soukromá osoba ze Slovenska chce dokonce zprivatizovat celou Českou republiku. Masaryk by se poblil.
Možná by to u něj nastalo z touhy jedné osoby zprivatizovat vše v celém státě, ale naopak ve věci působení Slováků v českých zemích a naopak nebyly dělány rozdíly – ostatně viz tehdejší „československá národnost“ (dohromady do ní spadali Češi i Slováci) nebo „jazyk československý“.
Tenhle for nechapu, Masaryk byl po otci Slovak…a po matce Moravak pochazejici z ponekud ponemceleho prostredi. Pricemz vystudoval jen diky primluve rakouskeho policejniho reditele
Opravdu si myslíte ,ze by Masaryk skákal nadšením ,kdyby se dozvěděl ze někdo chce stát který zakládal a o něm snil jako o pilíři demokracie v Evropě řídit jako firmu? Nejde o Masarykovu národnost ale o jeho filozofii a pohled na svět.
Jde o tu privatizaci, ne o to že Masaryk byl zpoloviny Slovák (a vlastně prototyp občana národa Československého).
Paráda. Dobrovolníci ještě za komára tam jezdili z to obnovovat / místní to měli na háku/ a když z toho kmotr cítí dotační vejvar tak jim Čehůni nevoní.
Přesně. Strom života a Brontosaurus v osmdesátých letech.
Viac na osude CHZ záleží obyvateľom zo zvyšku Slovenska a Česka ako samotným obyvateľom Čierneho Balogu.
Samozřejmě. Někdo takový přece nemůže sám za svůj podělaný život, chyba je vždycky u „cizích“, kteří se proti němu spikli.
… a pokud si splete Slováka s čehůněm*, zmlátí ho a jde za to sedět, tak za to že sedí zase můžou čehůni, kdyby nebyli čehůni, tak by slovák slováka nezmlátil.
*) nebo s kýmkoliv jiným, židem, maďarem … to nikdy není jeho chyba.
Slovensko čím dál více připomíná Slovenský štát.
S tím rozdílem, že adorovaný diktátor je z východu, nikoliv ze západu.
Ale stejné „kvality“.
A min. 37 % lidí to chce i u nás. A to nepočítám japonského popeláře a českou komunistku co žije s milionářem, který zbohatl na nebankovních půjčkách alias lichvě.
Jenom dodám ,že ten popelář je částečně korejský a ta česká komunistka má to obvyklé bolševické specifikum,že v životě nešáhla na práci.
Ale pozor: je to poloviční, a tedy většinový Moravák.
To jsem nevymyslel, to je citace T.O. z kampaně na národní strunu.
To je dobře, nebo špatně?
Asi je to pro někoho důležité, nevím. Já lidi podle původu nehodnotím a Okamuru nevím.
I práce ve sněmovně je práce – tedy z hlediska normální definice.
Ale je pravda, že z hlediska proletářsko-bolševické definice to bylo(/je?) jinak.
Žvanění a vytváření hodnot byly dvě různé věci i před Marxem.
Zmetci, závistivci a šovinisti se najdou všude. Malý člověk velké věci neudělá. Že? Pane starosto ČB. Četl jsem vyhlášku k Vydrovu a je evidentní, že úředníci vyšli Lesům extrémně vstříc. Zbytečně. Měl by zasáhnout B kraj, chce li a stojí li o rozvoj regionu.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8545-Dalsi-utok-proti-Ciernohronskej-zeleznici/?code=UNAZNCT5KKueLbrH
Zajímavý článek z budoucnosti.
Komentář té paní z policie se opravdu nedá nazvat jinak než absurdní. Řeší to, že Lesy mají na tu konkrétní těžbu povolení, což je naprosto irelevantní k tomu, že se dopustili obecného ohrožení.
To je opravdu Divoký západ (východ?).
Tak oni to raději zniční, než aby to nebylo „jejich“. Ficovi se dokonce podařilo vyštvat zakladatele firmy Eset ze Slovenska – jednou byl pro něj američan a tím je to navždy dané, ani matrika nepomůže.
Fico je smrad, ktorý tak vystupuje pri zapôsobení na voliča.
Doma kľudne môže mať notebook, ktorý mu chráni produkt od Eset.
Slovensko je failed state….
Ale o to tam vůbec nejde. Místní jsou na straně železnice. Je to jen snaha ovlivnit veřejné mínění.
Jestli jsou místní na straně železnice tak měli volit jiného starostu. Chtělo by to proti kampaň. Keby se Češi nechodili 40 rokov robiť zadarmo nebolo by tu nič.