Kladno jako předměstí Prahy. Nová patnáctikilometrová trať má stavební povolení
Budoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Správa železnic zatím nemá pro novostavbu zhotovitelskou firmu. Tendr běží už od prosince 2023.
Asi je to hodně předčasné, ale neví někdo jaké by měli být v průběhu výstavby Ruzyně – Kladno výluky (nickolejný provoz s NAD)?
Alespoň to jestli se budou snažit provoz vlaků zachovat co to půjde, nebo na 2 roky vlaky úplně škrtnou a bude jen NAD?
Ruzyně – Veleslavín až v roce 2029, takže až potom bude mít aktuálně dokončovné nové nádraží v Kladně adekvátní využití s rozumným přestupem na metro. Do té doby nejdřív výluky Kladno – Ruzyně mimo, potom výluky Ruzyně včetně – Veleslavín včetně… ale až bude jednou konečně hotovo, bude to fajn.
Jen pro upřesnění odvolat se dá do 15 od doručení, přičemž doručením se pri doručování veřejnou vyhláškou rozumí 15 den od vyvěšení. Tedy pokud se povolení zveřejnilo dneska tak bude 15 dní vyvěšeno a pak běží 15 dnů na odvolání. Tedy pravomocné bude nejdříve 22.9.
Nebojte se, když už ne dědek z Tetčic tak ten ekoterorista z dětí země do toho určitě ty vidle hodí.
No moment, já měl za to že tohle už se několik měsíců staví.
No jasně bez zhotovitele a povolení…
No jestli se toho dožiju…
Kladno jako předměstí Prahy poměrně sedí, už dnes tam mají pozemky nebo projekty tak půlka pražských developerů a další nebudou zahálet. Připravují se tam vyšší tisíce bytů do stavby a to ještě není vše co dovoluje územní plán a územní studie. Kladno bude mít jednou dobře 100 tisíc obyvatel, bylo by dobré v něm investovat do toho, aby to nebyla pouze noclehárna… Třeba nějaký univerzitní nebo technický komplex někde u D7 a železnice by nebyl špatný…
Kladno jako předměstí Prahy funguje už od 90. let, kdy se postupně snižoval počet zaměstnanců v dolech a hutích a rostlo dojíždění do Prahy (nejen původních kladeňáků, ale i mladých lidí, co si tam koupili byty).
Současně by to chtělo nějak komplexně řešit MHD, protože to, co tam (ne)funguje dnes, je dost tragédie, třeba po stránce tarifu nekompatibilního s PID.
Na druhé straně, rozumně zahuštěná bytová zástavba v Kladně je jeden z nejlepších možných scénářů, hlavně když tam bude kapacitní železnice. Přeci jen je to už teď funkční město s občanskou vybaveností, nemocnicí, školami, sportem…
Je to milionkrát lepší, než mnoho rychle rostoucích vesnic a městeček kolem Prahy, kde se stavělo a staví jako o život, ale jediným výsledkem je proud aut do Prahy kvůli sebemenší drobnosti.
Spíš je možná načase začít uvažovat o lepším napojení částí Kladna, které železnice obchází. Tunelová varianta od CEDOPu je mimo realitu, ale nějaká tramvaj s horizontem 20 let by už za úvahu stála.
Mohl by se zde krásně uplatnit tramvlak, namísto jeho posílání po lokálkách, jimž by pomohly úplně jiné věci, než poslání na pražské tramvajové koleje s množstvím málo využitelných zastávek. Pro začátek třeba v trase zrušené tratě do města. Následně by mohla být podobně napojena i Unhošť (otázkou je, zda spíše s návratem na kmenovou trať, nebo po lince 308 jako někdejší KND – což je ale zčásti tangenta). Odbočka do původní polohy stanice Jeneč, blíže zástavbě, by asi byla příliš. 🙂
Poloha stanice Jeneč vůči tamní zástavbě se změní naprosto minimálně.
Nikdo dneska nevyrábí tramTrain o kapacity 2x EMU 400 a víc vlaku jak 4 páry za hodinu se se na prazskou část stejně nevejde
Čekal jsem za jak dlouho se tady objeví komentář o vzdalování stanice Jeneč od obce, dočkal jsem se brzy 🙂 Změna je to malá a už dneska stanice Jeneč funguje hodně jako P+R pro obce okolo. Jinak u vlakotramvají se nepočítá, že by jezdily po pražské síti, což je v pořádku. Do Kladna by mohly jet, ale nestačilo by to kapacitně, musel by to být samostatný systém pro město. Když ale vidím jak se Kladno brání i tomu, aby dál do města dojel autobus PID z Prahy, tak jsem ohledně tramvaje v klidu.
To pak narazí na realitu českého dopravního a urbanistického plánování, kde se například v Čelákovicích u nádraží namísto rozvoje bydlení a vybavenosti na prázdnou plochu fláklo — parkoviště. A ne, když už musí být, parkoviště primárně pro dodatečnou obsluhu té přidané obslužnosti aby pak Čelákovice samotné mohly fungovat jako druhotné regionální centrum, ale prostě přilepené k nádraží pro dojíždění do Prahy…
Co je špatného na možnosti zaparkovat auto u nádraží a pokračovat do centra aglomerace (nebo kamkoliv jinam) vlakem?
To čelakovické parkoviště nějak limituje rozvoj města?
Ten parkovací dům je prostorově úsporný a je opravdu těsně u kolejí, tam bych asi bydlet nechtěl. Prostoru hned vedle, případně na opačné straně podchodu, je tam pořád dost.
Chtělo by to aktuální mapku s termíny, pokud však existuje.
Nebo k této mapce doplnit rok jejího vydání.
Pak hezky vynikne, jak naše dobrá správa není shcopna dodržet skoro jediný z prstu vycucaný termín. Dle mapky (staré tak pět let?) se má už stavět či být hotové na všech úsecích, realita je výrazně smutnější.
Mapka je jedna věc, že se to ve skutečnosti řeší už tak 30 let, a to se držím hodně při zemi, je věc druhá. 😀 Baví mě jeden můj kamarád, který i teď mluví třeba o VRT (může být dosazena libovolná železniční stavba) a že už to bude za chvíli. Tak mě tím vždycky pobaví a klidním ho, že budeme rádi, když nějaký krátký zkušební úsek bude na začátku 40. let 😀