Kinga a Jadwiga. Práce na nejdelším polském tunelu už běží naplno, z Číny dorazil druhý štít
Práce na tunelu Pisarzowa. Foto: PKP PLK

Ražba potrvá deset měsíců, tunel je součástí zásadního zrychlení spojení trati Krakov - Nowy Sacz.
Nevím co tady řešíte. Češi jsou skutečně neschopní. Poláci od revoluce postavili tisíce dálnic a jiných liniových staveb. Zatímco ta banda česká postavila pár debilních rozhleden a pár laviček Václava Havla. Koleje pomatení Češi naopak vytrhávají a misto nich dělají pro vymašténé pumpičkáře stezky. Pak je v ČR na železnici k nalezení běžně maximální rychlost 40 km/h…. 😀
To si ani nenechali stit vyrobit od Herrenknechtu a radeji ho koupili na AliExpressu? Aby nakonec nemely ctyri tubusy.
Já vám nevím, ale skoro bych i řekl, že v té Číně postavili nějaký ten kilometr tunelů, aby se naučili jak si udělat slušné TBM.
Možná jich budou mít i 6, ale postupně. Kontrolní otázka soudruzi, kolik (desítek) tisíc km VRT bude v Číně, až se bude z Brma na Přerov jezdit závratných 200 km/h?
Děkuji za opravení pravopisu! (razicí)
A to jste ještě neviděli, co Poláci stavějí od CZ/PL hranice Petrovice u Karviné směr Czechowice Dziedzice ☝️
Dlouho jsem tam nebyl, co tam stavějí? Mně přijde že je to rozkopané řadu let a jízdní doba do Krakova je pořád hodně dlouhá.
Od hranice stavějí úplně novou trať. Zebrzydowice procházejí kompletní rekonstrukcí z dob války. Rovněž trať na Czechovice (úsek Zebrzydowice až Pruchna) půjde kompletně v nové stopě. Samozřejmě narovnané. Jinak kdo pamatuje jízdní doby např. Bohumín – Kraków za 3,5 hodiny, tak již dnes za 1:50 a po rekonstrukci nevidím problém kolem 1:30.
3750m tunel za 10 mesicu… u nas by to stalo 5x tolik a trvalo 5 let.
Ražba Ejpovic zabrala, tuším, 2x cca rok jedním štítem.
Tak nějak. Stihli to v termínu a v rozpočtu. S trakčním vedením pak byl menší problém, ale to je jiná firma než která tunel razila. Na IV koridoru je několik nových tunelů a taky žádný větší problém.
Nevím, kde na to přišel, vědět nechci.
Kecy, prdy, beďary.
Jsme totiž nejhorší národ na světě, ne protože by to byla pravda, ale protože my to o sobě říkáme. Víte?
já považuji taková zjednodušená srovnání za obtížná, pokud neznáte místní podmínky (geologii, infrastrukturu atd.).
Kecy v kleci.
Poláci jsou jiní v tom, že nekálejí na vlastní zemi při sebemenši příležitosti.
Už jste si někdy přečetl diskuzi na rynek-kolejowy.pl? 😀
Zase klasické české okopávání vlastních kotníků.
Nevím co řešíte vy zoufalci, však má pravdu! Viz elektrifikace trati Týniště – Solnice… Pět let zpoždění a teď se to ještě protáhlo o další půl roku.
Až to prorazí tak by nám je mohli půjčit na proražení berounskeho tunelu či Vysokovske spojky.
Ne mohli by to rovnou udělat celé.
Než se bude kopat berounský tunel, tak tyto dvě mašiny vyhloubí v Polsku ještě několik desítek kilometrů železničních tunelů.
Jaká je vlastně životnost takové TBM?
To je hodne ruzne, ale rekneme 10-20 let vetsinou slouzi. Neji to ale jedine omezeni. Navrhuji se pro konkretni geologicke podminky…
Mnozi si pamatujeme Tondu s Adelou, co razili metro A z kulataku do motola a vyrazili jenom tuhle jedinou trasu…
Na jine tunely nez pro metro nemeli vhodny prumer a metrostav je nedokazal udat, protoze byly navrzeny pro geologii v Praze a v jinych podminkach (myslim ze snad se resili helsinky) proste nebylo jejich nasazeni mozne.
Na Ejpovický tunel stačil štít o průměru 9,9 metru, tenhle má průměr 11 metrů. To je 33 m2 nadvýrubu, odhadem 1 mil. m3 materiálu zbytečně navíc.
Fakt je lepší nerozhodovat od stolu bez znalostí místních podmínek.
No ale zase by větší průřez znamenal menší odpor vzduchu, otázku bych spíš položil tak, jestli se za životnost (do vynálezu teleportu) nezaplatí větší průřez na trakční elektřině.
Tohle při současném způsobu zadávání veřejných zakázek nikoho nezajímá. Elektřina není nákladem zadavatele…