Kilometr za 104 milionů. Liberecký kraj vybírá firmu na opravu silnice podél Jizery
Silnice II/292 v Benešově u Semil v roce 2015. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons
Kraj vysvětluje vysokou cenu technickou náročností rekonstrukce.
kdysi postavili Poláci 14tku od Poniklé po Harrachov.. vydržela snad 40 let, pak se do toho hráblo a furt to padá k Jizeře .. v současné době 2 semafory, bylo i hůř.. pracovní tempo zřejmě sub-subdodavatele velmi zvolněné. dnes je jediným parametrem ve VŘ cena a to je chyba / subj názor, jaký jiný /
Celý ten úsek od Semil dál si žádá napřímení alespoň skrze 2-3 tunely, pokud je to vzhledem k terénu alespoň trochu možné. Pokud ne, tak aspoň že ta rekonstrukce.
Tahle silnice není VRT, neaspiruje na VRT a není žádný důvod, aby aspirovala na VRT. Sice tu byla nějaká iniciativa „Uděláme z Krkonoš metropoli (pozn. pole už máme)“, ale této silnice se snad netýkala.
Drobné nepřesnosti: křižovatka se silnicí I/14 v Dolní Sytové není v Dolní, ale už asi kilometr v Horní Sytové, mezi Rybnicí a Loukovem na této silnici nic není, nejen území ale i přímo zástavba na sebe přímo navazují, bydle 70 metrů vedle o tom něco vím.
Jedná se o dlouho důkladně připravovanou důkladnou opravu, ve srovnání s půlstoletí starým oceněním „Metr metra stojí milion korun“ i jinými stavbami mi to nějak okatě předražené při znalosti terénu a silnice vůbec nepřijde (na rozdíl např. od různých železničních zabezpečovacích zařízení a systémů)
Takhle je to popsané i v zadávací dokumentaci, tak jsem použil tento zdroj.
A co ten obchvat Zákup? Stále žádné nové info? To smrdí řádným průšvihnem, když se na to hodilo takové embargo.
Včera jsem se tam byl podívat. Po firmě ani vidu ani slechu, info jsem na internetu také žádné nenašel 🙁
Ono se teprve začalo soutěžit, takže si na vítěze rekonstrukce silnice ještě chvilku počkáme. A cena se možná bude pohybovat kolem 200 mil. Kč. Zatím je to jen nafouklá bublina.
Nerozumíme si. Bavíme se o zahájené stavbě, která měla být hotova na podzim 2020. Stavbaři zmizeli, nikde žádné info. Hotovo sotva z 1/2.
Odhadní cena je přehnaná aby se pak mohla snížit a hned byl článek o tom jak se silniční stavby zlevňují a železniční zdražují.
No přehnaná, ona ta silnice je taky v dost katastrofálním stavu. Místy jsou sesuvove trhliny více než 1m od krajnice. Pojizerska byla v rozkladu už před více než 15 lety.
Myslíte, že projektanti stanovují odhadované ceny tak, abychom mohli napsat, že silniční stavby zlevňují a železniční zdražují?
Spíš mají zvláštní tabulky na ceny. U silničních staveb se přihlásí jedna dvě firmy a cena je nižší,na železnici když se jich přihlásí pět tak i nejlevnější se nevejde do ceny.
Kolik zakázek na Správě železnic mělo za poslední rok více jak pět účastníků?
„Spíš mají zvláštní tabulky na ceny.“
ŘÍkali chlapi na depu, když měli už po šichtě.
I kdyz si ted presne nevybavuji o ktere useky se jedna, tak celkove je ta silnice pomerne stavebne komplikovana. Takze mnozstvi stavebnich zasahu bude dost rozsahle. Jen pro strovnani – modernizace jejiho useku na prelomu 80. a 90. let se teda take tahla poradne dlouho a to na ty nejvice problematicke casti se ani nesahlo.
Navic pro nemistni, kolem Semil a ZelBrodu jsou geologicke a geomorfologicke podminky ledaskdy mnohem komplikovanejsi nez v sousednich Krkonosich.