Kilometr a půl dlouhá štola. Průzkum k tunelu Luka na D3 u Sázavy provede Porr
Tunel Luka, vizualizace. Pramen: ŘSD
Průzkum vyjde na 360 milionů korun. Zahrne rovněž pátrání po starých důlních dílech a rizicích s nimi spojených.
Dálnice D3 ve své podobě s napojením na Pražský okruh je velkým dopravním nesmyslem. Musíme si uvědomit, že prakticky denně Pražský okruh D1-D5 kolabuje. PO je již léta přetížený. Tunely se v případě kolon zavírají a kolony jsou až do Jesenice, případně dál. A do této stojící dálnice pošleme další dálnici? Jak to asi dopadne. Nikdo nemůže předpovídat, jak silný provoz bude za deset, dvacet, padesát let. Ale lze očekávat, že méně aut asi nebude. Jen v úseku D3 Jesenice-řeka Sázava budou tři tunely a pravděpodobně nejdražší dálniční most v ČR. Opravdu si někdo myslí, že to bude levnější, než… Číst vice »
Stavět dálnice přes Posázaví je zločin!
Ty bláho, ale kudy se tomu Posázaví vyhnout, nějakou smyčku kolem Davle myslíš? Na východ to nepůjde…
Stačí použít to, co už tam je. Jmenuje se to I/3.
Souhlas
Přesně tak… jen to sklonově nevyhovuje, tak bych to vzal udolím Mnichovky a pak podél Sázavy do Čerčan – napojitl na zpět na koridor I/3. Hned by se ušetřilo i za ty předražený tunely ….
Omyl. Zlocin je, ze ta dalnice jeste nestoji.
Nejsi ty pípal?
Priprava D3 v StC a D0 511 mi dela radost. Po letech preslapovani se konecne zacalo něco dit. Jednoznacne dve nejdulezitejsi dalnicni stavby v CR, které se ještě nepodarilo rozestavet. A samozrejme potom sever D0. NIMBYsti budou jiste zkouset první poslední ale uz je videt svetlo na konci tunelu… Bohuzel, prazska bida pretrvava – mestsky okruh a radialy jsou na bodu mrazu…
Existuje výraz pro NIMBYstu, který by na svém dvorku dálniční stavbu strpěl, jen ale pokud by investor nešetřil na protiemisních opatřeních ? Proč chybí mj. protihlukové bariéry?
Pokud mereni neprokaze prekroceni hlukovych limitu, pro PHS neni duvod.
V Česku určitě ne, když se vejdeme treba o decibel do limitu, tak je vse “v poradku”. Co na tom, ze takova stavba vycucá potencial hluku pro jine stavby. Legislativu je treba zmenit a PHS instalovat vzdy, pokud stavba signifikantně zvysi hlukovou zatez v obydlene oblasti.
Neexistuje, takový člověk není totiž NIMBY. Spíše bych se ale zajímal na místní samosprávě. Například v případě D0 a přeložky 1/12 se společný postup obcí vyplatil a protiemisní opatření se podařila výrazně vylepšit a obce následně s povolením stavby neměly problém.
Daleo dulezitejsi je D0 518, 519 a 520. Na jihu je aspon jizni spojka, ale na severu neni NIC, most je az v Kralupech.
Poučte se prosím z D8 a tunely udělejte širší i s odstavným pruhem , ideálně 3 pruhy ve směru stoupání( je-li tam), takže žádné“ zálivy“ . A místo pomalého stoupacího udělejte 2 předjížděcí.
Dílu zdar!
hlavne aby pak porad nebyly na 80kmh, tam si moc nezapredjizdite … bude vas tlacit ten kamion na tempomat
Ty předjížděcí pruhy samosebou mimo tunely..špatně jsemto napsal.
Muj pocit ze stredocee D3 po vsech tech desetiletich je, ze se ani do konce roku 2030 nepodari kvuli agresivnimu odporu nimbistu za podpory ceskych soudu a spatne legislativy kopnout, respektive zacit.
Agresivní odpor NIMBYstů, to jsou ti boudaři bránící „Posázaví“? No nevím…
A co si od toho jakože slibujete?
Už aby to bylo. V roce 1990 už byl pozdě. Hlavně aby se postavila taky čtyřproudá Vestecká spojka která je vyslaně nutná
Jen to ne, zbytecna stavba, ktera jen znici okoli Prahy.
ale prosim vas 🙂 jak muze neco znicit?
No přece indukcí 😀
Indukce má, jenž jsi tu s námi,
Posvět i auto mé.
Prijd kamione můj.
Bud indukována jak na silnici, tak na dálnici.
Další kolonu dej nám dnes.
Naučte se přechodníky!
Když jsme brali přechodníky, byl jsem zrovna bohužel nemocný.
Ehm, on tam ale ádný přechodník není.
Měl jste snad na mysli chybný rod zájmena?
Taky jsem to dlouho a marně hledal. 😀
Možná je to doporučení na vylepšení slohu…
Radeji tam vsunte Prechodnpro chodce
Njn., zákon nabídky a poptávky holt v myslích některých komunistů neexistuje.
Na I/3 mezi Mirošovicemi a Miličínem jen za poslední rok bylo kolem 250 nehod. Ta komunikace vůbec nezvládá nápor vozidel a to se ještě zhorší s dostavbou D3 na jihu Čech.
Váš komentář je celkem zbytečný…
Zhorší s dostavbou D3, nebo indukce neexistuje? Měli byste si to jako zastánci dalších a dalších silnic vzájemně ujasnit, ať nejste za blbce, pardon. 🙂
Jasně, po skončení objížďky se na ní naindukuje ještě větší provoz.
okolí Prahy ničí chataři z Prahy dostatečně
Co to je za kecy? Vy asi žádnou chatu nemáte, že? Navážet se takto do lidí kteří si před mnoha desítkami let vlastníma rukama chaty postavili aby měli kam jezdit z Prahy za odpočinkem…. Ale vlastně máte částečně pravdu. Ti kdo ničí krajinu takovými zbytečným,i stavbami jsou skutečně lidé z Prahy. Tam se totiž o takových stavbách rozhoduje.
Ani jedno není dobré řešení, které skutečně pomůže dopravě. Ale to vy brrrrm brrrm chci jet 150 nikdy nepochopíte.
V roce 1990 vůbec nebylo potřeba.