Když povodeň pomůže. V Německu začala elektrizace 164 kilometrů trati, záplavy urychlily schvalování
Práce na Eifelstrecke. Foto: Deutsche Bahn
Investice za půl miliardy umožní konec dieselových vlaků na trati pohořím Eifel.
Tak naštěstí naši „odborníci“ na tunely ze Správy Železnic se povodněmi nenechají rozhodit. Je fuk, že se lidé nemají na Krnovsku pořádně dopravovat, my držíme lajnu a z původních plánů neuhneme. Vsadím se, že opraví trať a do půl roku tam bude výluka kvůli elektrizaci, opravám, zdvoukolejnění a blicí smajlík: MUSÍME TO OPRAVIT, OVČANI, DĚLÁME SI Z VÁS ŠOUFKY, ALE NESMÍTE PROTI TOMU NIC ŘÍCT. Vaše MD, děkuje za trpělivost.
Nojo, to se u nás stát nemůže, že by povodně pomohly zdvoukolejnit trať mezi Ostravou Svinovem a Opavou východ a elektrizovat trať mezi Opavou východ, Krnovem a Olomouci. Natož pak elektrizovat trať mezi Postrelmovem a Jeseníkem.
Hodinový takt tam byl i předtím – ovšem couráků (resp. v úseku Köln – Kall zrychleně, z Kallu dále již zastavující všude). Případné zrychlené spoje jen několikrát denně.
Nicméně druhá kolej s elektrizací samotnou nesouvisí.
Ta trať byla uzavřena i v různých dřívějších termínech – viz nějaké sesuvy (tuším 2018) apod.
Nicméně nyní je (dle dostupných JŘ) nesjízdný už „jen“ 47km úsek Kall – Gerolstein, ostatní jsou sjízdné.
Druhá kolej tam být postavena nemá, ne?
Samotná oprava trati v nejzdevastovanějším úseku Kall – Nettersheim je už prakticky hotová. Jsem zvědavý zda tam od nového GVD pustí vlaky. Momentálně se jezdí Köln – Kall a Gerolstein – Trier. V mezi úseku je zavedena NAD. Takže od nyní až do roku 2026 se bude jednat o prostou elektrifikaci s tím, že na mnoha úsecích jsou již v zemi natahané kabely a v některých již stojí i sloupy TV. To je i případ odbočné trati Euskirchen – Bad Münstereifel, kde jsou sloupy na 2/3 délky. Bylo by fajn, kdyby po roce 2026 bylo možné zavést přímé IC vlaky… Číst vice »
Pokud by k tomu došlo, pak by byly na přechodu Perl – Apach dříve zavedeny dálkové vlaky než celodenní/celotýdenní regionální, u kterých došlo k dalšímu odkladu https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Thionville%E2%80%93Trier
„Im Herbst 2024 wurde bekanntgegeben, dass die regelmäßige grenzüberschreitende Verbindung nicht vor 2027 startet. Als Gründe wurden unter anderem ein verzögertes Vergabeverfahren und eine noch fehlende Werkstatt für die neu einzusetzenden Züge genannt“
Aneb na dohled od obce Schengen, symbolu „otevřených hranic“, jezdí přes hranici pouhé dva páry spojů za den, a to ještě jen o víkendech…
Jinak více o elektrifikaci Eifelbahn najdete na https://flut-aufbau.deutschebahn.com/
Chci upozornit především na novou technologii elektrifikace, která se nikde jinde v Německu dosud nepoužila.
Takhle kdyby to šlo zde z VRTem a nebylo zde tolik keců okolo proč to nejde a proč nejít jinudy 😂 když si někdo koupí pozemky a pak na další sklady a teď zjistí že vlastně mu jsou k ničemu pan místostarosta jedné obce ten nejvíc brblá též
Velice Radikální Tah: Po povodních na Sázavě byl Pacifik elektrizován.
Asi tolik to má spolu společného.
160 km za 500 mil euro, to je cca 13 miliard Kč. Někde mi asi něco nesedí, když jen nádraží Hradec Králové má být za 8.
Srovnávate dvě odlišné věci
Tak Hradec je jedno nádraží, ale bez přesmyku. Pak tu máme 160 km sanace po povodních vč. částečného zdvoukolejnění a elektrifikace.
I kdyby měl Hradec kilometr dlouhé koleje a bylo jich tam 50, tak jsme na 50 km. Nebo fakt tolik stojí výhybky (těch ale Němci taky pár musí umístit)?
Tak to srovnejte třeba s elektrizací Brno-Zastávka, tam ta přímá úměra taky moc nevychází…
Skoda, ze jste nenapsal o kolik nevychazi.
Do zastavky je komplet zdvojkolejneni. Nemci, alespon podle fotky, uz maji teleso pro druhou kolej z drivejska.
Když do té elektrizace započítáte kompletní výměnu svršku, rekonstrukci mostů a nová nástupiště, tak vyjde dráž, mnohem dráž, než prosté zapíchání sloupů ke trati.
Není to tak odlišné. ukazuje to na předražení prací pro SŽ. Někdy mám z toho pocit, že dodavatelé si dělají ze SŽ dojnou krávu.
Tak asi bude dražší postavit troleje na nádraží se 20 kolejemi, než celou trať, která bude místy jednokolejná.
Fakt nemá smysl srovnávat kilovou cenu motocyklu a bagru. Bagr vyjde na kilo levněji.
A Němci ty svoje nádraží drátovat nebudou nebo jak?? Nebo to je trať bez stanic a zastávek 🤪🤪
Trochu jsem googlil a našel k tomu houby. Vypadá to, že samotná elektrizace je za 400 milionů, k tomu jsou různé úpravy a opravy po povodních za těch cca. 85-100 milionů, přičemž ty úpravy by měly zahrnovat výměnu reléovek za elektronická stavědla (bez ETCS) a další dvojkolejné kousky.
Transparentnost těch nákladů ale není úplně vysoká. 🙁
To je škoda. Hrubé číslo vyloženě provokuje ke srovnání s akcemi SŽ.
Mohli bychom se inspirovat
Lepši je trať hned obnovit než čekat x let až se vyřídí všechny papíry.
Do 2026 hotovo? Takových km. A někde i modernizace svršku, spodku a místy i zdvojkolejnění? Fakt do 2026?? Když si představím, jak dlouho se tu pytlíkuje ten kousek do Zastávky a co třeba kdyby dráty nedej bože dosáhly až do Třebíče už před rokem 2040…
Někde by do 2036 stihli i 2 vizualizace!
Zase ta povoden byla uz pred tremi lety. A draty tam chteli tahat tak jako tak.
Ano, po povodni 2021.
Tedy za 5 let a ve zkráceném povolování stavby.
Jenže ta trať nebylo odplavená celá, ale jen kus…
Poškozena byla její převážná část https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_H%C3%BCrth-Kalscheuren%E2%80%93Ehrang ovšem větší část mezitím za ty 3 roky už byla zprovozněna.
Dosud nesjízdná mmch. je i trať Euskirchen – Bad Münstereifel a (povodněmi doslova smetená) trať Walporzheim – Ahrbrück (resp. poškozen byl i dolní úsek mezi Remagenem a Walporzheimem, ale ten byl později obnoven; stejně tak po 2 – 3 letech nesjízdnosti došlo k opravě tratí okolo Lüdenscheidu).
Dobré zprávy, ještě by mohlo napršet i na západní straně Šumavy 🙂
Jen bacha na ty výjimky, aby se toho někdo nechytl a nezkoušel osekat práva ostatních i příště, pod nějakou záminkou. Jeden takový politik, co mu všechno fungovalo, před 80 lety prohrál válku.
Tak v Jeseníkách napršelo fest, a žádnou snahu při té příležitosti natáhnout dráty z Opavy do Krnova a z Bludova do Jeseníku tu nepozoruju…
Ty povodně v Eifelu proběhly před 3 lety, naše před měsícem, takže bych z tohoto zatím žádné závěry nedělal 🙂
již brzy 😀
Jenom se špatně díváte, trať Bludov – Jeseník bude časem pod dráty.
Časem Zemi pohltí Slunce….
Jste si jist, že Bludov a Jeseník jsou srovnatelně velká města jako ta v Německu?
Z hlediska kapacity a intervalu vlaků (cca třívozový vlak každou hodinu) to přibližně odpovídá.
Trier-Ehrang, Einwohner: 9175 (31. Dez. 2023)
Hürth-Kalscheuren–Ehrang … je něco jako Klánovice, jen místo Prahy je Kolín nad Rýnem
https://mapy.cz/s/nafudogevu
Aneb spojení 100.000 města s milionovým. Praha-Liberec.
Ikdyž Trier je jižněji, tak České Budějovice.
Blbnu, tohle to správné město:
https://de.wikipedia.org/wiki/Trier
Einwohner: 112.737 (31. Dez. 2023)
Ehrang je jenom jedna část, proto.
Nejen že prohrál válku, on především dovedl stát k bankrotu. Nepomohla mu ani otrocká práce totálně nasazených, ani okupace cizích zemí, ani pakt se Sověty, podle kterého spolu napadli Polsko (Sověti se 16denním zpožděním).
Také poslal na smrt skoro celou mužskou populaci v produktivním věku. Fakt svému národu „pomohl“.
Přesto šli s radostí.
A zlikvidoval roli Německa jako světového centra vědy…
Tak tohle by se u nás nestalo 🙂
Nestalo se ani v Bavorsku.
Údolí Desné už neznáte? Taky obnova po povodni a časem i trolej.
Jen teda Šumperk, natož Kouty nad Desnou nemají přes 90.000 obyvatel.
Také se o to musely samy zasadit, MD tehdy chtělo zrušit tuším třetinu sítě, tuto trať nevyjímaje.