Když kamery nestačí. Centrum Brna budou před auty hlídat strážníci

Tramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraTramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Denně zaznamenává město 20 - 40 neoprávněných vjezdů na Náměstí Svobody.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin-2630

Několik poznámek: Brno bylo první město v Československu a možná ve střední Evropě, které již v raných 60. letech zřídilo to, čemu se dnes říká pěší zóna. Česká, Kobližná, Masarykova, Josefská, Minoritská, Poštovská byly uzavřeny pro vjezd aut a byly předlážděny do jedné roviny, tedy bez zvýšených chodníků. Vjíždění do pěší zóny začalo být zásadním problémem v raných 90. letech, kdy se z osmdesátkových veksláků a jiných šejdířů stali novodobí podnikatelé. Vždy jednou za čas se objevila iniciativa „auta musí z pěší zóny ven“, vždy po několika měsících bylo vše při starém. Politická záležitost, kdyby se chtělo, mohlo být přijato… Číst vice »

Nose Peak

Represe nic neřeší. Zpoplatnit vjezd a hotovo. Parkování mezi květináčema rovněž zpoplatnit. Žádný správní řízení, žádný pokuty. Prostě to má svou cenu. Jestli chce někdo jezdit ve Ferrari pěší zónou rychlostí 20 km/h, budiž mu přáno. A fakturováno.

Jan Novotný

Proč by pracháč omezoval někoho v historickém centru? Je tam MHD… Jestli chce svou plechovkou někde jet, tak mimo historické centrum. Rezident je samozřejmě něco jiného, ale tranzit? Politika ODS a města… Ještě tam dejme modré zóny 🙂

Nose Peak

Pracháč svými penězi za vjezd do centra zaplatí třeba provoz Seniorbusu. Když mu to za to stojí, proč ne?

Frantisek X

Mohou úplně stejně projet bez zaplacení. Navíc to pak celé ztrácí význam, když tam za úplatu pojede, kdo „na to má“. Viz pěší zóny, kde normálně jezdí auta (i nákladní), ale tramvaj zrušili nebo strčili pod zem, protože „pěší zóna“, což v Brně aspoň nenastalo…

Nose Peak

Mohou. Faktura, upomínka, druhá upomínka, exekuce. Když to jde s děckama bez šalinkarty, s těmahle to půjde taky…

Petr

Jak to v Cesku byva. Ono by to slo – „kdyby se chtelo“. Nebo presneji, kdyby lidi nevolili ODSaky a jine vesklaky a sejdire do vedeni radnic, ktere pak blokuji uredniky a jejich vymahani zakladni pravidel…

SYN

No konečně, a výborné by bylo kdyby pokryli i co největší část Masarykovy…

Ten Ten Ten

To je příliš blízko Benešovy, takže by se tam mohli bát.

Liboros68

A to světelné signalizační zařízeník, jak pan radní před pár měsíci avizoval, nedopadlo proč? Zalekl se stanoviska PČR, která byla klasicky proti?

Pepa

Na všech vjezdech do centra jsou instalovány bariéry (vyjížděcí dopravní sloupky), s výjimkou Masarykovy a Rašínovy ulice. Tím pádem sloupky v ostatních ulicích ztrácejí svůj smysl. Je opravdu tak složité umístit podobné bariéry i do těchto dvou zbývajících ulic tak, aby umožňovaly průjezd šalinám a zásobování, ale znemožňovaly průjezd automobilům bez povolení?

Zlámalík

No když vymyslíte, jak udělat bariéru, která pustí tramvaj a nepustí dodávku, pak je to snadné. Pozor na potřebnou rychlost a spolehlivost. Vykopat mezi kolejemi díru nejde kvůli příjezdu čehokoliv většího (hasiči, náhradní doprava apod.)

Karol

Tak jestli se nepletu, tak v Holandsku jsem tento systém viděl více než deset let zpět. Tak si myslím že by to mělo jít 🤣

Honzík

I ve Lvově takový systém bez problémů funguje více než deset let. Opravdu v tom není žádný problém.

Zbynek

Nejsem obeznamen se situaci v Brne, typicky to bude tim, ze ve Lvove a Holandsku nepomaha a chrani PCR.

Studý Chudent

Oddělení dopravních inženýrů DI Brno je nejhorší složka PČR vůbec.

Honza

Souhlas, ti ani neznají pravidla silničního provozu.

Liboros68

Vzhledem k čilému provozu tramvají tam opravdu nemají sloupky smysl. Semafor co by byl permanentně na červenou a pouštěl na čudlík rezidenty (nebo kdyby to šlo tak automaticky čtením RZ) a projíždějící tramvaje, tak to by bylo řešení.

Jirka

Pokud ale teď řidiči ignorují zákaz vjezdu a nedělají si nic z pokut, tak semafor budou ignorovat stejně…

Liboros68

To by se jim moc nevyplatilo, pokud by to bylo fakt ohlídané.

Jan

Semafor je obodovaný a myslím i lépe ohodnocený než zákaz vjezdu.

mgr.pavel

Ano, projetí červené je za šest bodů a tuším 4.500-5.500 Kč.

Plus tyto přestupky už imho nelze spojovat do jednoho přestupkového řízení. Na to spousta řidičů hřeší – sloučí 10 přestupků do jednoho, zaplatí jen jednu pokutu (chápe někdo význam toho slučování? vždyť to je explicitní návod jak multi-pokuty obcházet!)

Jirka

Ok, díky. Body mě nenapadly. To dává smysl.

Honza J.

Semafor je snad obodovaný jen na místě ne? V případě, že přijde poštou, tak je to bez bodů. Ale je tam asi až 25.000,-

Václav Pašek

Obodovaný je vždycky, když se podaří prokázat pachatele. Takže i ve správním řízení, kde se dotyčný buď přizná, nebo je dostatečně prokázána jeho totožnost.

SYN

Já se osobně domnívám že tam bývají pravidelně disputace o tom co je dopravní obsluha a co není… strážnící to dokážou ověřit na místě, kdežto zpětně se to debatuje těžko („měl jsem v kufru sbíječku a kompresor!“)…

Jakov Fak

Bez povolení k vjezdu není možné argumentovat zásobováním.

MiNo

Nevím, co si od těch kamer slibovaly. Jedna věc je pokuta, ta je nejspíš neodradí, ale především jde o to, aby do té oblasti auta vůbec nevjížděla. To znovu vede k otázce, kolik zákazů takový řidič potřebuje, aby je začal respektovat?
Pravidelně tam vidím vjíždět a parkovat mafiána v černém (původně bílém) BMW se značkou DON DENNY. Pokud tam prostě nebude policajt, budou tam tihle ignoranti vjíždět pořád, protože doposud se nenašel způsob, který by je zastavil. K fyzickým překážkám bych přistoupil později, mezitím si městská policie může od těch ignorantů slušně vydělávat. 🙂

MiNo

*slibovali

Jan Tichavský

Kolik si na nich vezme? Myslím že pokuty jsou pro vámi uvedené mafiány jen přijatelný poplatek za možnost porušovat si pravidla jak se jim zlíbí.

MiNo

Když dostanou pokutu pokaždé, co je strážník uvidí, třeba i dvakrát denně, pak si to rozmyslí. Může město samo rozhodovat o výši pokuty?

Josef Novák

A on ten záznam na kameře jim tu pokutu nevygeneruje ???
A za porušení vjezdu do pěší zóny stejně nejsou body. Takže když tu pokutu platí přes kameru nebo na místě MP, je to stejné. A pokud pro něj není pokuta 1500 problém, tak to nebude ani s MP.

Tomáš V.

No tak jak se to vezme. MP je může opokutuje a obrátit… To kamera neudělá.

mgr.pavel

Ty jednotlivé pokuty lze slučovat v přestupkovém řízení. Klidně desítky pokut do jedné.

Takže pak parkujete za 1500 za deset vjezdů – a to se už vyplatí (cynicky psáno).

SYN

Není to náhodou tak že MP kromě pokuty zabrání pokračování jízdy do pěší zóny?

MiNo

Nevím, v takových systémech se nevyznám. Proto se ptám.
Pokuta sice přijde, ale kamera mu nezabrání ve vjezdu.
Jsou ta vozidla s povolením vjezdu nějak označena? Mají za sklem cedulku?

Alibaba

A není za vjezd do zakázu odebrání nějakých bodů? Že by se pravidelný vjížděč vybodoval.

Liboros68

není, to by řešil semafor, ale to zatím nedopadlo

Tom

Ono by nebylo špatné opakované porušování trestat přísněji. Něco stylem třikrát a dost a pak za každé další porušení pokutu třeba zdvojnásobit. Nemyslím so, že by to pak někdo potřeboval vysvětlit 10x (ca. tisícinásobek původní pokuty).

Jan

JJ exponenciálnš rostoucí pokuty u opakovaných prohřešků by byly fajn. Také zabavit vozidlo do zaplacení.

mgr.pavel

No jenže u nás to platí naopak, opakovaný přestupek lze spojit do jednoho přestupkového řízení se stejným kumulativním limitem na výši pokuty.

Praštěné, že?

Tom

Není to spíš jen v případě dlouhotrvajícího přestupku (t.j. pokud nezaplatím za parkování a nechám tam auto týden)?

ToMa

To je pouze jeden přestupek a nelze dát více pokut za jeden přestupek

mgr.pavel

Policajt na vjezdu zastaví auto a nepustí jej dál. Řidič se autem nedostane tam kam nemá.

Jasně, týpek může ujet, ale to by už byl horší přestupek. Je možné že to budou takto eskalovat a byl bych zvědav na reakci státu a města.

SYN

Hm… za dostatečně vysoký poplatek (jehož výtěžek bude rozumně využit pro město, ne na prémie strážníků například) bych se možná i s vjezdem jedinců co tam „musí“ byl ochoten smířit… museli by ovšem aspoň dodržovat rychlost (pomalost).

Jakov Fak

Jedinci, co tam opravdu musí mají možnost vyřídit si vjezdovou kartu. Co na tom nechápete?

Nose Peak

Řeč není o těch, co tam musí, ale o těch, co tam “musí”

Ten Ten Ten

MP může slušně vydělávat i na jiných místech a věcech, přesto to nedělá.

Caprad

Trestem by mělo být odebrání ŘP na 1 – 2 týdny. To by bylo důrazné varování.

Jakov Fak

Ročně najezdím 25 tis. km a zastaven jsem byl za 18 let, co vlastním řidičské oprávnění jen jednou, takže nějaké dva týdny neřeší vůbec nic. Šance,že vás někdo v Česku zastaví se limitně blíží nule.

Honza J.

U běžných kontrol je to (bohužel) tak. Mě taky za 17 let stavěli jednou v autě, jednou na kole a jednou v autě v Maďarsku…