Když jsou proti místní, děláme něco špatně. Šéf ŘSD má recept, jak odblokovat odpor proti dálnicím
Generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Radek Mátl hovoří o svém životním úspěchu na Pražském okruhu a o plánech na odblokování dalších staveb.
Chválit pražskou ŘSD je fakt výsměch. Tady jsou dálnice ve stavu z 80.let. Žádné moderní křižovatky, většinou provizoria… Vrcholem byla donedávna stopka na křížení D11XD0 nebo neosvětlené křížení D10XD0. Už je to sice změněné, ale proč to vždy trvá 10-20 let, zvláště když se nic jiného nedělá???
Co to je za obec?
Dolní Kalná….
„není to, jak to bylo dřív“…
Ale „prasárny“ s přerušením historických cest se dějí, to máte bohužel pravdu. Např. D55 u Kvítkovic – byla přerušena ulice U farmy spojující obec s zem statkem a přilehlými lesy. Třeba o kousek dál rovněž na D55 mezi Babicemi a Nedakonicemi nebylo zrušeno kupodivu nic
Každý chce jezdit, ale dálnice ať vede radši u sousedů…..
Ale přivaděč až k vratům, ale aby po něm nejezdil nikdo další.
Problem je v lidech.Cesi chteji levnou elektrinu a prosperitu zeme,vysoke platy nebo lepe duchody a davky,ale nechteji vetrniky,dalnice atd.Si holt tento pomateny narod bude muset vybrat.
Nebo najít ropu (myslím v podstatně větším měřítku než stávající MND).
Jsem zmaten. Co ma, prosim pekne, levna elektrina co delat s vetrniky? Tyhle experimenty zelenych evangelistu bezi dostatecne dlouho na to, aby si dostatecny pocet lidi v techto dnech uvedomil, ze obcasne zdroje energie jeji cenu nesnizuji, jednou provzdy nesnizuji. Co se „usetri“ na „nespalenem“ palivu, to se zaplati navic na provoznich zalohach, uhlim spalenem „naprazdno“ bez vykonu, protoze kotel nesmi vychadnout. Nedosti na tom, ze nektere firmy provozujici dotovane velke farmy OZE, soucasne provozuji i dotovana zarizeni na mareni energie temito OZE vyrobene, protoez destabilizuji sit. Lepsi rovnak na ohejbak aby jeden pohledal. Uz i tem Nemcum dochazi, ze… Číst vice »
Německé know-how s jádrem. To zní tragikomicky.
Nevím, co je na tom komického.
a) Ani jeden INES 3 incident nebo horší
b) samotné know-how nemůže za politiku DG
https://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_and_Radiological_Event_Scale
no právě
Vsude to delaji spatne, jen se te zapomneli zeptat.. A pak z nejakeho duvodu maji levnou elektriku.
Nechejte si od Němců popsat, jak strašně levnou elektriku tam mají, a pak taky význam slova Dunkelflaute.
Nedávno je za jejich pomatenost kritizovala i švédská vláda, což je přitom jinak docela „eko“ země.
„Ale od června roku 2022 jakoby se mávlo kouzelným proutkem a najednou začala věcná diskuze, hledání řešení a kompromisů.“
No a v cem byl ten zakopanej pes, kteryho se povedlo v cervnu 2022 vykopat?
Komunální volby
Ví tu někdo jak pokračují dálniční studie okruhu kolem středočeského kraje co měl propojit krajská města a co začal už Dan Ťok? Nemůžu najít odkaz na ČT 24 ale vím jistě že něco takovýho mělo probíhat.. je to už dost roků tak by mě zajímalo jaká je situace teď ?
Tohle?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalnice-vystavba-nova-stavba-obchvaty-kremlik-stavebni-zakon-stredocesky-kraj.A200116_153409_eko-doprava_rts
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalnice-rsd-ministerstvo-dopravy.A180515_142819_eko-doprava_fih
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ministr-dopravy-koncepce-dalnic-vystavba-silnic-sit-vladimir-kremlik_2001162109_cha
druhý odkaz . ten myslím… a dává víc smysl .
ten první a třetí je pěkný paskvil asi jako metro O.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/tok-by-mohl-byt-ministrem-i-v-dalsi-vlade-rsd-uz-promysli-dalnicni-sit-daleke-budoucnosti-80701#galerie=7717 tady to je druhá minuta
Jak to říkával už kmotr Mrázek: každý je ke koupi. Nebo na prodej.
Když je tak silný tlak místní NIMBY, nepřišla ještě ta správná nabídka.
Zateplete Sokolovnou, opravte silnice, postavte komunikace, napojte čističku, vybudujete školku či tisíc dalších možností. Nimby zklidní a těch pár ortodoxních si už většina místních potichu zkrotí.
Přesně. Takhle se mělo postupovat v Neveklově a okolí, dneska jsme mohli v pohodě jezdit po D3 až do Václavic a spojkou do Benešova.
Každý není ke koupi. Nejspíš proto se dožil jen 47 let.
Ovšem, v principu je to správné řešení. Pokud stát chce postavit něco, co většině pomůže, ale na místní bude mít negativní vliv, měl by jim to adekvátně kompenzovat.
No, prostě na vlastní kůži zjistil, že ke koupi občas bývá i vrah.
Jak to říkával už kmotr Mrázek: každý je ke koupi
… kromě Miloše Zemana 🙂
Nejhorší na tom je to, že Mlhovi peníze nic neříkají, zatímco Prófa je má rád. Mlha tak akorát chleba se sádlem a tři okurky. Mlha potřebuje body, aby ho lidi měli rádi,“ postěžoval si podle Kmenty v březnu 2000 na Zemanovu neúplatnost „mafiánský kmotr“ Mrázek.
Zeman má moc rad prachy, švýcarští kluci z kauzy Bramberk by mohli vyprávět.
Při vší úctě k úspěchům vedení ŘSD záleží i na úhlu pohledu. Pokud se u nás na Moravě podívám na „pokroky“ v přípravě léta slibovaných D43 (která má spodní stavbu hotovou 60 let) a D52, tak je to hrubě nedostatečné a na sebekritické odstoupení. Naproti tomu Správa železnic dokázala historicky nemožné – druhá kolej a elektrizace až do Zastávky u Brna!
kdyby ty stavby neblokovali místní aktivisti a různé anarchystické bojůvky, mohli být už dávno v provozu
Aktivismus je součástí demokratické společnosti, aby si ti, co rozhodují, nedělali co chtěli. To jen v čechách přetrvává pořád socialistický odkaz „držet hubu a krok“. Krásný příklad je srovnání výstavby v ČR CZ a DE. V polsku spolky nemají skoro moc, proto se tam staví jak staví (po komoušsku – lidi nás nezajímají – neprodáte, vyvlastníme a bouráme, biotop nás nezajímá, příroda nás nezajímá). V Německu jsou spolky tak silné, že se to promítlo do norem a standardů, a problematiky jsou řešeny přímo v projektech – ale i tam se dějí výjimky. No a u nás jsme tak napůl. Projekty… Číst vice »
Za těch 60 roků může Mátl, ano? I za ty roky, co ještě nebyl na světě má odstupovat?
Pochopitelně šlo o nadsázku a o to, že z pohledu obyvatele Brna jsou dálniční úspěchy měřeny trochu jiným metrem. My potřebujeme stavby úplně jiné, než jsou momentálně v realizaci, jakkoli uznáváme, že momentálně se celkově staví relativně úspěšně.
Coby obyvatele Brna mě daleko více zajímá dokončení D35 než nějaké D52. A to i přesto, že po D52 jezdím často a na D35 se dostanu tak jednou za dva roky. A pokud to lidem v Mikulově vyhovuje, tak si tu dopravu přes město můžou nechat. Já to tu chvilku vydržím.
V podstatě po letech totality ŘSD začal někdo přemýšlet a komunikovat a jde to.
Myslím že na D0 520 zase tak velký odpor není, místní vč. zastupitelstev už by rádi viděli stavbu hotovou aby se jim vyhnula nadměrná tranzitní doprava z/na záPraží
Tak to asi trochu nesledujete dění kolem SOKP 520 😉
Je stejně legrace, jak tu všichni – právem – kanonizujeme pana Mátla. Ale takhle je to přeci NORMÁLNÍ. Takhle to má fungovat.To jen vedle těch nýmandů z Dlážděné to vypadá jako z jiného světa.
Stejně ulítlé jako kanonizovat pana Mátla, je démonizovat železničáře. Neříkám, že to železničáři dělají bezvadně, ale je dost velký rozdíl vyjednávat o stavbě pro auta, kterými jezdí téměř všichni a vyjednávat o novostavbě / přeložce železnice, kterou třeba na venkově, kterého se ty stavby dotýkají, jezdí jen minimum lidí. A je značný rozdíl v umístění do území dálnice a VRT s poloměry oblouku min. 7 000 m, nebo trati pro nákladní dopravu s podélným sklonem do 10 promile. Jablka a hrušky. Přesto by bylo správné počkat si před odsuzováním pánů z Dlážděné na výsledky územních a stavebních řízení u VRT.… Číst vice »
Démonizovat ..?
Jestliže je jejich reakce: „Ta vesnice je *****ská, zrušit!“
… tak se démonizují sami.
Prosím o konkretizaci – kdy a kde takto reagovali?
Máte pravdu, ta trať pro nákladní dopravu se umisťuje o dost hůř…
Mělo by to být přesně tak, jak píšete. Ale z nějakého důvodu bohužel není. Fungující manažer ve veřejném sektoru je bílá vrána.
Dlážděná by si taky zasloužila kanonizovat směrem ven…
Sám vidíte, že to normální není.
Mělo by – mělo by, ale není.
Severní část Pražského okruhu v navrhované podobě přes Suchdol konečně vzdejte a veďte ho dál na sever. Na jihu Prahy byl Pražský okruh odsunut na jih od Modřan do tunelu pod letiště Točná a dále byl veden místo severně od Jesenice naopak jižně od Jesenice. Díky tomuto řešení má nyní konečně možnost vzniknout i obchvat Uhříněvsi a Dolních Měcholup, který bude tvořen společně nyní zahajovanou stavbou části Pražského okruhu a již funkční části Štěrboholské spojky. Řešení, které je vhodné i pro budoucnost, kdežto v Suchdole je tlačen na hulváta průtah Pražského okruhu uprostřed obytné zóny. Z dnešního pohledu naprosto nepochopitelné,… Číst vice »
A jak asi budeme podle vás jezdit za severní Prahy na letiště či dál na západ? Kolem Pražského hradu, jako teď? Nebo snad někde před Kralupy? My všichni normální doufáme, že přes Suchdol.
A nedopadne to přesně jako ten odstrašující příklad s Jesenicí, kterou D0 objíždí z jihu, takže z Točné na Černý most je jezdí přes Kačerov i po dokončení JV D0.
Jojo, těch lidí, co na Točné bydlí, těch jsou kvanta :-). Nemáte ještě nějaký jiný nesmyslný argument, abych si ho do sbírky uložil?!?
počkejte 20-30 let
Poznámka se opravdu netýká jen Točné. Pohled do mapy Vám prozradí tajemství….
Vedení Suchdolem jistě není ideální, ale kde je další vhodná trasa? Někde mezi Libčicema a Dolanama, ciž je otázka, jestli by bylo účelné, z hlediska funkce okruhu – pokud možno co nejvíce rovnoměrně zatíženého.
Samozřejmě že nebylo a už se to myslím za Scheinherra důkladně prověřovalo. Výsledek byl naprosto jasný: okruh by takto odvedl z města výrazně méně dopravy (tedy neplnil by jednu ze svých hlavních funkcí), naopak by znamenal asi 3 násobný zábor půdy a prodloužení tras vozidel (= více spálené energie, splodin a hluku). Divím se, že tyto fantasmagorie stále ještě někdo vytahuje. Na jihu to odsunutí mělo aspoň trochu smysl, protože velká část aut z okruhu směřuje na D1 a té se cesty naopak zkrátily.
Jo, ten argument, že vzdálenější okruh by „odvedl méně dopravy“ bude třeba na východě znamenat těžce přetíženou a nefunkční 510. A i delší trasa může být rychlejší a s menší spotřebou, než kratší, kde se hrkáte v koloně.
A) Je to tam 30 let plánované. To že tam lidi staví baraky je jejich blbost.
B) Bude to celé v tunelu
C) Hodně lidí v Suchdole se těší na to, až budou moci vyjet
To by mě zajímalo, kde by jste hledal volné území pro novou trasu. Dotčené obce a kraj by se postavili na zadní a změna územních plánů by byla téměř nemožná.
Takhle se stávajícím vymezení už léta počítá a je průchodnější, než to co navrhujete vy.
Proboha co mate porad s tim Suchdolem? Vzdyt to tam bude prakticky cele v tunelu. Chapate ze v Praze treba stoji i stavby typu Barrandovsky most (ktery by zrejme v dnesni dobe nikdy nemohl byt postaven) a presto v blizkosti lidi normalne bydli?
To v žádném případě! Severní varianta musí zůstat tak jak je a jedině tak má smysl.
Bohužel na jihu tím že se to vedlo za Jesenicí je z toho teď paskvil který komplikuje příjezd po D3 a se kterým se do budoucna budeme muset pořád řešit potýkat a bude nutné postavit čtyřproudovou vesteckou spojku
Chcete zase k té realizaci přidat +25 let, že? Šikovnej chlapík, přesně takhle se to zajistí nejlíp.
Diky Matlovi ze se naucil jednat, a nemuseji se zavadet polototalitni manyry s „vyvlastnenim“ nemovitosti za „odhadni“ cenu atp, po kterych nekteri volaji.
Akorat u planovaneho rozsireni D5 se to p. Matlovi a jeho tymu tezce nepovedlo, tam se stale jede podle modelu let davno minulych. Az se RSD nauci vhodne komunikovat s obcemi a jejich obyvateli, pak se mame sanci nekam posunout.
Doufám, že si ten rozhovor přečte jistý Bc. Jiří Svoboda, MBA.
I kdyby… je přece MBA… Ti ví vždycky všechno nejlíp.
A co to MBA vlastně znamená. Známí, co s nimi přichází do styku říkají že Master of Business Administration se do češtiny překládá jako Mladej Blbej Arogantní. Nemáte s tím někdo zkušenost.
Mladej Blbej Arogantní?
Mladej už teda není.
Nebo také Měsíc Byl v Americe
Nemá čas, řeší podchod.
Řeší jako správný generální kokrhel výmalbu podchodu. Taková ukázková arogance moci :-).
To je učebnicový příklad „průhonického mikromanagementu“.
Mě to nepřipadá jako arogance moci. Spíš bláznivý nesvéprávný mužíček, držený na pozici ředitele kmotry a silniční lobby a tuneláři.
jsou všechny krajské správy ŘSD na skvělé úrovni nebo to někde kulhá? Čekal bych, že generál sjedná pořádek. díky
No, správy Brno a Olomouc… tam je to spíš ve stylu, kdo nic nedělá, nic nezkazí
Přidal bych Chomutov… byť tam prý nejsou lidi.
Nojo, když odešel ředitel… Ale v Chomutově asi bohužel klasika.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-nejen-mosty-v-praze-policii-zajimaji-i-zakazky-na-reditelstvi-dalnic-261113
Správu Chomutov by bylo nejlepší zrušit a úkoly přidělit do Varů a Liberce. Dluh na údržbě vzniklý její „činností“ je úděsný a příprava a realizace D7 a D6 to nezachrání.
Jihlava taky vypadá bohužel dost tragicky. Ale měnil se tam ředitel, tak snad se to zlepší
Vyměnil se tam ředitel – od loňského léta je tam osoba, jejíž „spolek“ dostával od Kraje Vysočina zakázky ve chvíli, kdy ta osoba byla „shodou okolností“ předsedou Dopravní komise Kraje Vysočina. 🙂
Ono se stačí podívat na počet připravovaných staveb v mapové aplikaci ŘSD- vysočina jich má možná suverénně nejméně, a všechny zdárně odsouvá v čase dál a dál (Jihlava – Stonařov, Želetava, Pelhřimov atd.) Jediné co se s odřenýma ušima povedlo je obchvat HB, a ani ten není komplet hotový….
Ale zase letos na 2 měsíce měla de-facto uzavírku (kyvadlový provoz jen pro busy + IZS) I/37 Ořechov (mimo) – Osová Bítýška (mimo), přes kterou během „zelené na cca 20 sekund každých 12 minut“ musela projet NAD za R9.
A pak přes měsíc kyvadlový průjezd (už všech aut, pořád vč. NAD) Ořechovem…
Doufám že se konečně v příštím roce nejpozději dožijeme polského modelu a stát převezme všechny polské zlepšováky a zjednoduší tím ŘSD práci. Držím vám palce
Tím, že tu svůj názor napíšete 4x, ho neuděláte o nic přesvědčivější.
Jestli to má být reakce na Mátlův výrok, resp. aspoň titulek článku, tak jste ho nepochopil.
To bych rozhodně nedoporučil, přečtěte si o tom něco více.
Alternativa k D3 a Děti Země jsou ekoteroristické extrémistické spolky se kterými se nedá jednat podobně jako s Putinem. Musí se opravit chyby v zákonech a nechat je zaplatit škody které způsobily. Polský model plus třeba i kauce o kterých se mluvilo a zase se nic nestalo to chce a hledat cestu v chybách v zákonech a ne se nechat terorizovat
Říká ten, co navrhuje Putinovská řešení zlomení odporu. 😉
Hlavně si zamést před vlastním prahem ohledně pravopisných chyb a zamyšlením se, jestli by autor takového komentáře neměl problém s byť objektivně špatným návrhem vedení silnice/dálnice.
Koukl jsem na web alternativy stredoceske D3 a opravdu mi neprijdou jako „ekoteroristicky extremistiky spolek“. Proste nechteji dalnici skrz krajinu, kde ziji, na to maji pravo. Z pohledu potencialniho uzivatele te dalnice sice neprijemne, ale pochopitelne. Nabidnout jim ruzne kompromisy jako treba delsi tunely, ekodukty atp mi dava smysl.
Na druhou stranu nevím, jak na tu D3 nacpete víc tunelů, než tam je plánováno. Prvních 20 kilometrů snad bude víc v tunelu než na povrchu.
Zavádějící je už jejich název vůbec když vůbec žádnou alternativu nemají a jde jim jen o to aby se to nestavělo tam kde mají oni své chaty a jen si brání své zájmy
Alternativa k D3 a Děti Země jsou ekoteroristické extrémistické spolky se kterými se nedá jedno podobně jako s Putinem. Musí se opravit chyby v zákonech a nechat je zaplatit škody které způsobily. Polský model plus třeba i kauce o kterých se mluvilo a zase se nic nestalo to chce
Ať se vám to líbí nebo ne, v demokratické společnosti je možnost něco připomínkovat zcela normální. Naopak je třeba se zaměřit na to, proč jsou u nás procesy tak děsně pomalé a proč je příprava některých staveb tak odfláknutá. To je ten hlavní problém
Jestli vy nejste extrémista také.
SŽ=stát jsem já
SŽ je nad zákonem i nad Ústavou, kolikrát …
Doufám že se konečně v příštím roce nejpozději dožijeme polského modelu a stát převezme všechny polské zlepšováky a zjednoduším práci.
Ještě lepší by byl německý model. Vůdce nahnal do práce všechny práceschopné a tisíce kilometrů dálnic rostly před očima.
Wiki: Dálnice se začala budovat 11. dubna 1939, avšak 30. dubna 1942 byla její stavba v důsledku ekonomických potíží (a vojenských neúspěchů) nacistického Německa zastavena.
Vůbec mu to nešlo, nedostavěl, zkrachoval.
Za jeho éry vzniklo několik tisíc kilometrů dálnic, řadu z nich jsem projel osobně. Tak přestaňte blbnout a dezinformovat.
A co z tehdejší situace je přenositelné do dnešní doby v ČR? Miliony nezaměstnaných čekajících na lopatu tu nejsou, totalitní metody vyvlastňování pozemků tu většina populace (včetně mě) nechce, stejně jako financování pomocí majetku ukradeného Židům.
Asi nic. Já jsem jen reagoval na vtipný příspěvek o polském modelu jiným vtipem. Faktem ovšem je, že Německo ve 30. letech stavělo až 1000 kilometrů dálnic za jeden rok. Tj. z tehdejší situace by mohla být přenositelná zkušenost, že rychlá výstavba dopravní infrastruktury je za určitých okolností možná.
Koukám že ty už jsi nějaký dobrý model požil.
Ono by hodně pomohlo pokud by se o dost citlivěji pristupovalo k lidem a více se jim naslouchalo. Dost pomáhají různé kompenzace viz Dluhonice a jejich nové hřiště. Ono je rozdíl když vám někdo nabídne za váš dům tolik že si za něj stěží koupíte byt a něco jiného je když vám někdo nabídne novostavbu ve stejné lokalitě kde žijete.
Každopádně přeji nejen panu Mátlovi hodně štěstí a úspěchů při budování tolik potřebné infrastruktury.
V zásadě jde o to, že lidé musí v dálnici (nebo jiné stavbě toho druhu) spatřovat výhodu a příležitost, pak budou pro. A pokud z nějakého důvodu to pro ně výhodu postrádá nebo to pro ně dokonce představuje nevýhodu, pak je potřeba jejich souhlas vyměnit za výhodu jinou (trade-off). Jedině tak lze dosáhnout toho, že lidé budou za veřejně prospěšnými záměry stát a různé nátlakové spolky ztratí vítr z plachet.
Myslím že většina lidí nemá s výstavbou jako takovou problém. I když je všude dost prudičů a hnidopichů. Pokud se s lidmi jedná hezky a v případě potřeby dostanou řádnou kompenzaci nemají důvod házet klacky pod nohy.
Ty DLuhonice. Tam je to šílené. Dálnice vedle baráku a ještě po estakádě. Ten hukot v obci bude enormní. Nedivím se odporu.
Na estakádě se to dá dobře odhlučnit, ne?
estakády jsou kvůli mostním závěrům právě nejhlučnější…
Možno by stálo za to se jít do zahraničí zeptat, jak to dělají, že umi mostní závěry, co se za rok nerozpadnou.
Myslím že toto nebyl největší problém. Pokud si dobře pamatuji tak místním hodně vadilo že přijdou o hřiště. Když tak mě prosím opravte. Nakonec mají jak nové hřiště tak i chodníky. Kdyby se s nimi jednalo stylem dejte nám pozemek my vám za něj dáme peníze, tak nejspíš by se dneska nestavělo.
Jsem rád, že RSD je státní podnik a může konečně platit schopných lidem tržní mzdu, aby jim neutekli. Díky pane Mátle
Spousta lidí se chová podle hesla BANANA (Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything). Ti stejní lidé poté skuhrají, když vidí na silnici nějakou zácpu. Chucpe.
Hledání chyb u druhých bez sebereflexe ještě kompromis nevytvořilo. Za to neschopnost něco vytvořit vždy. 😉
Je to frajer
taky by se mi nelíbilo, když by mi do schránky přišla situace k souhlasu se stavbou bez jakéhokoliv předešlého obeznámení… pan Mátl to posunul na lidskou úroveň
Taková situace nenastane, protože do schránky ti nic nepřijde, pokud nejsi dotčený přímo sousední pozemek. Veškeré věci se oznamují jen vyvěšením, tramtadá…
Proto jsem velmi vděčný za aktuality z EIA, které sleduje Frank Bold. Že by něco podobného dělala samotná státní správa, zřejmě nehrozí… 🙁
Jako vážně Frank Bold? To jsou podobní záškodníci jak Děti země apod., jen poněkud uhlazenější.
Frank Bold – bývalý Ekologický právní servis
Ona je otázka, kdo je komu záškodníkem. Za mě je super, že se někdo s právním vzděláním je ochotný bít za to, abychom neměli v krajině další a další zbytečné pruhy asfaltu. Pro mě jsou záškodníci ti, kdo jiným za domem stavějí dálnice pro kamiony z Litvy do Polska.
Ano, jistě, z Litvy do Polska jezdím zkratkou přes Vídeň a Norimberk.
Za mě se odkopali klimatickou žalobou apod. Samozřejmě že ochrana přírody je důležitá, stejně jako boj s klimatickou změnou.
Klimatické žaloby jsou nicméně zneužití právního státu a dělby moci. Vytyčení politiky ochrany životního prostředí je záležitost legislativy, nikoliv justice.