Kdy skončí vozová krize Českých drah. Ptejte se náměstka z ČD Michala Krause
Depo ČD v Michli, hala se soustruhem slouží od roku 2018. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Problémy s dodržováním plánovaného řazení dál trvají.
V tomto hlavně linka EX 7 katastrofa ! Když neumím garantovat to co slibuji ,tak to přenechám jiným .. Já vím ono u nás bohužel není komu .. A pokud se tedy mohu zeptat proč se z každoročním zdražením jízdného nezvedne také kompenzace za nedodržení standartů ,která je už x- let trapných 30 CZK (já bych si představoval tak stokorunu !) a proč to nejde uplatnit ve 21 století v eshopu ?
Vážený pane náměstku, co si slibujete od zamýšlené koupě společnosti ČMŽO? Úspěšní podnikatelé skupují firmy, které nejsou v dobré ekonomické kondici. ČD to ale dělají opět zcela opačně, když má firma ČMŽO největší tržby či zisk. Koupí ČMŽO akorát omezíte konkurenci v sektoru oprav ŽKV, což Vám jen zdraží opravy. Stačí se podívat na neefektivitu DPOV či dalších provozů v rámci skupiny ČD, kdy ve výběrových řízeních externí firmy vítězí cenou. Cožpak potřebujete dvě opravny ve stejném městě, když už teď se mezi DPOV a ČMŽO v Přerově přetahujete o zaměstnance? To neumíte navýšit kapacity ve svých současných opravnách a… Číst vice »
Hezký den. Už se mnohokrát opakuji, ale… 1.Chybí dostatek kvalifikovaného personálu údržby, včetně tzv. techniků v montérkách. Co s tím? Mzda, vybavení dílny, dostupné díly a kultura pracovišť (čistota, šatny, WC, stravování, slušné jednání, občerstvení i na hale, jasně dané a popsané úkoly). 2. Chybí vlastní haly těžké (né provozní) údržby. Příprava a výstavba tohoto zázemí je opět o lidech kteří opravě vozidel rozumí a navazují na historické zkušenosti. Tito lidé u ČD jsou, ale je jich velmi, velmi málo. 3. Pokud nemám vlastní zázemí těžké údržby, mohu objednat, ale vztahy musí být nastaveny velmi korektně a relativně tvrdě jinak…… Číst vice »
Pane náměstku, jsem jedním z těch, co v České republice certifikují systémy údržby a bytostně se mne dotýká nesmysl, který České dráhy dlouhodobě vypouští do médií, a sice že vozidla nesmí jezdit kvůli ECM. Nenasazovat do provozu vozidla, která „mají naběháno“ je povinnost dopravce, který by jinak mohl přijít o své bezpečnostní osvědčení – viz kap. 4.2.2.5.2 prováděcího nařízení Komise 2019/773. A je to povinnost, která platí již řadu let! Změnilo se pouze to, že nyní už lze za nedodržování této logické zásady udělit pokutu. Role ECM je naopak taková, že má nástroje k tomu, lhůty proběhu (pokud nedojde k… Číst vice »
Zajímalo by mě, jestli by nešlo zařídit, aby během více než 4hodinové cesty do Berlína a více než 3hodinové cesty do Ostravy stevardka s kafem projela soupravou více než jednou? (Zvláště na trati do Ovy to velmi kontrastuje s konkurencí). Rovněž běžná praxe ve zbytkových pendolinech, kde odešlete objednávku přes palubní systém a jako odpověď přijde oznámení „vaši objednávku jsme zrušili“ taky těžko nazvat dobrý servisem…
Odkud jste sem zabloudil?
Jenže tohle není debata o dobrém servisu. Takže čao..
To si stěžujte na firmu JLV a né ČD.
Nejlépe stížnost odeslat oběma najednou tak, aby to o sobě věděli.
Rád bych se zeptal jak dlouho v Praze budou vozy Bdtn⁷⁵⁶ a Bdtn⁷⁵⁷ jezdící především na linkách S3 a R43, upřímně cením nasazení alespoň Regionov jako záložních souprav ta souprava složená z motoráku řady 810 a přívěsného vozu Bdtax v únoru tohoto roku mi upřímně nevadí
Tak dlouho jak bude chtít objednatel. Už tam mohly jezdit pronajaté Linty, ale Praha řekla jasné ne! Navíc, mimo zelených ultras (naftové topení) jsou tyto vozy to nejlepší z toho starého – vakuové WC, informák, zatmavená okna. Myslím, že cestujíc z Bymáků, B209 i Bt280 by tyto vozy ocenili více než současné.
Dobrý den, zeptal bych se, kdy skončí vozová krize na lince R19, trvá už velmi dlouho.
Až bude dokončená instalace ETCS do všech InterPanterů.
Nikdy, jako všude!!! Prostě nikdy!!
Dotaz na pana Krause, člena představenstva ČD, a.s.:
Vzhledem k výši závazků ČD a.s. (včetně dceřinných společností) a vzhledem k reálnému velmi velmi citelnému poklesu dotací pro podnik SŽ, s.o., tak vylučujete prohlášení úpadku (v rámci insolvenci) firmy ČD a.s. před 31.12.2028?
Díky
Axeli, už zase?
Májí ČD plán na řešení dlouhodobé absence kvalitních vozů první třídy? Není výjimkou situace, kdy vůz druhé třídy v soupravě nabízí větší komfort než první třída. V případě soupravy linky R11 dokonce nalezneme již několik let pravidelně druhou třídu i s klimatizací, zatímco v první třídě není. Kdy skončí pravidelné nasazení vozů AB na lince R11?
Plán se jmenuje ComfortJet.
A nebo taky ne. Plán se jmenuje spíš Čekáme jak přesně MD vypíše na rychlíky a zařídíme se podle toho.
Dobrý den to bude ještě dlouho do komfortu
Proč ČD prodávají místenky na plánované řazení vlaků, když musí v této situaci dávno vědět, že v praxi to bude úplně jinak? Proč je problém mít to v aplikaci podle skutečnosti?
Ale ono to v aplikaci je. Jen musíte koupit místenku jen chvíli před jízdou (také si samozřejmě zkontrolovat řazení) a pak se o neoznačené místo hádat s cizími lidmi…. Protože i přes přenos GSM-R prokticky po všech trasách to nejde do soupravy vozů poslat, jako SMS, aby se místo alespoň označilo. To, že ho neoznačí často ani průvodčí papírkem (jelikož elektronická rezervace je věčně nefunkční) to už je druhá věc, že? Odpověd zní, dojděte tam a ukažte cestujícímu, že máte místenku (já se mám za placenou službu dohadovat s cizím člověkem….???)
Takže před cestou s ČD musíte být aplikační fenomén a mít přpjení na síť….jinak jste odsouzen v přeplněných vlacích k stání….bohužel!!!! Vítejte u ČD v 21 století. Stejně je tu celoročníh doplatku na 1.třídu….nemáte li místenku (dalších 35 korun) na Vašem místě sedí figura s jízdenkou do 2.třídy a pak si příplatek dokoupí (přijde li průvodčí). Vy s jízdenkou do 1.třídy utřete nos…. 🙂 skvělé, skvělééééé….
A o výhodě, kdy v 1.třídě kolem Vás šmajdá celou cestu obsluha jídelního vozu, celý vůz smrdí jak putyka a popř.si ještě zablokuje dveře, aby je nemusel chudák otvírat….No dle motta „Užijte si pohodlí 1.třídy“ Hurá na cesty s ČD!!!!! Díky.
Takže podle vás je lepší neprodávat místenky vůbec?
V současném bordelu je to jedno. Dnes jsem udělal vše proto, abych si sedl (aplikace atd..) místo se nikdo neobtěžoval označit, minulý týden to samé…tak za co peníze? Za dohadování s cizími lidmi? To jsem povinný? Vše jsou jen drobnosti… – na jídlo je jídelní vůz, nebo bistro vůz, popř obsluha s minibarem, jistě není restaurací celý prostor 1.třídy (základní slušnost poskytnout klidnou jízdu tomu, kdo si zaplatí) – 1.třída (doplatit ve vlaku), ano, klidně, ale bohužel za manipulační poplatek průvodčímu (cca 50 Kč – práce a čas průvodčího) bohužel nastup do třidy, kam máš jízdenku. Jsou to jednoduché logické… Číst vice »
Ale toto vše pány od Národního dopravce netrápí, že. Výplata přijde na nábřeží v klidu (lampárna) . Výsledek? Ve volném čase vlak ČD nepoužiju NIKDY, raději jedu i za vyšší cenu autem. 1.třídu jsem si již letos po 15 letech nekoupil a do zaměstnání? No holt to 2x týdně nějak přežiju (od 2026 u nás nastupuje RJ, tam je alespoň místo jasné). Děkuji, současnému vedení ČD.
Dřív bývával takový nápis: „Vstup povolen pouze cestujícím s platnou jízdenkou do 1.třídy. “ Jednoduché, že? Neumím si představit, že by se na letišti ve stylu „kdo dřív přijde, ten dřív mele“ cestující nahrnuli do 1.třídy (popř business class) a pak si letenku teprve dokupovali…..
To mám u té 1.třídy ještě geniální perličku, to se na nábřeží nadřeli. A to v CityElephantech – místa jsou přednostně určena pro cestující s jízdenkou do 1.třídy!!!! :-)))))) Jak to asi budu zjišťovat? To mám lustrovat všechny, co tam sedí, nebo tam stát jako tvrdé „Y“ půl cesty a čekat zda se někdo nespletl a nechce si doplatit (třeba 5 Kč a tak) až se uráčí přijít průvodčí, nebo jak tedy? No a co takhle udělat „plovoucí“ příplatek za 1.třídu dle kilometrů? Do 100 km třeba 75 procent ceny jízdného, do 200 km 50 procent a přes 200 km… Číst vice »
Kdy se ČD zbaví posledního kusu 810? Zná se už přesné datum? děkuji.
Nikdy, ponechají si jeden, dva kusy jako muzeální.
Je za ně náhrada?
Kde to má kapacitně smysl, tak Sharky, nebo secondhandy. Zbytek autobus.
Ano. Autobus
Je.
Žejo, já vim že je to jedno, ale v autobuse nesmim svačit…
Stadler RS1 na straně jedné, mikrobus na straně druhé. Mezi tím mnoho typů 10-12m autobusů, dle přepravní poptávky.
Se samotnou 810 je jedna jistota: Nelze doufat ve zvýšení počtu cestujících. Naopak u Stadlera RS1 je to reálné.
Jedna věc je vozidlo a další jízdu řady. 810 na koleje nepatří ..a to by kraje mnely mít na paměti. Rs1 ano zakoupit co se da
Kraje to na paměti mají. A pokud je tam jen pár cestujících, tak kraje nebudou platit za prázdnou 810 nebo RS1 a zaplatí autobusy.
Ano, s RS1 to reálné je, ale faktem je také více než dvojnásobné návýšení nákladů na údržbu a spotřebu nafty za dva agregáty.
Je naprostá pravda, že 810 už v rámci běžného provozu na tratě nepatří, ale nahrazovat je zrovna RS1 je zhovadilost, která jen povede k navýšení neefektivnosti provozu a opuštění některých tratí 🙁
Dobrý den, pane Krausi, nebylo poněkud krátkozraké pořizovat v dnešní době, kdy už se reálně začínaji rýsovat stavby prvních VRT tratí, jednotly ComfortJet, navíc v takovém počtu? Za 10-15 let budou otevřeny na plánovaných linkách VRT s maximální rychlostí 320 km/h. Soupravy CJ tak nebudou odpovídat maximálním možnostem infrastruktury a budou teprve ve čtvrtině své životnosti. Nebylo lepší (a z ekonomického hlediska výhodnější) pořídit rovnou vysokorychlostní jednotky? Předpokládám, že budete hájit kroky ČD, můžete prosím, alespoň řádově naznačit o kolik procent je výhodnejší zvolené řešení CJ+Vectron 230, než VRT jednotka, případně v čem vidí ČD výhody tohoto řešení? Děkuji a… Číst vice »
Prej za 10 let,dalnice na viden se stavi spolecne s brnenskym novym nadrazim od 2 SV.Nepochybuju ze to bude i s VRT
Než se začne VRT vůbec realizovat,než se vybudují první úseky uteče ještě moře času.V tu dobu už dávno bude v ČR zavedeno ETCS a ČD musejí pořídit lokomotivy a vozy nové.Vzhledem k mizérii s vozovým parkem šly ČD správným směrem.
Jak zminuju vice v detailu v komentari nize, nerozporoji potrebu novych vozidel pro CD.
ETCS je otazka hnacich vozidel a pripadne ridicich vozu, se samotnymi vozy ma pramalo spolecneho.
Já vím že ETCS se týká hnacích vozidel a řídících vozů.VRT, jestli vůbec tu bude počítám nejdříve za 15 let a je hloupost trápit vysokorychlostní jednotky na tratích kde máte maximálku 160km/h.Pokud chcete něco takového provozovat musíte nato mít infrastrukturu a to nemáte.U rychlíkové lokomotivy řady 150/151 byl polovinu její služby naprosto zabitý její potenciál z toho samého důvodu
Však doprava na ne-VRT tratích zrušená nebude, tak ComfortJety můžou jezdit tam. Na Budějovice, do Plzně, z Plzně do Budějovic, na R přes Pardubice do Olomouce a dál, do Liberce, rychlíky v Podkrušnohoří a další a další trasy, Brno-Olomouc-Šumperk či R8 nevyjímaje.
Až se začne stavět, tak bude teprve čas objednávat VR vlaky.
Pokud jsou tlakotěsné, můžou jezdit na obslužných linkách, kde po trase využijí VRT
Ale to vubec nerozporuji. Byt VRT prinese dopravni indukci, bude potreba na obsluzne spoje 9vozova jednotka s kapacitou cca 600 mist?
O potřebě VRT se mluví od konce 80. let. Ještě že ČSD a později ČD nerezignovaly na nákup nových vozidel už tehdy.
Rychliky v Podkrusnohori a Zapadni expresy maji ve VR pozadavky na NOVE vozidla, ktere CJ splnovat nebudou, pripadne budou ale v zakladni konfiguraci bude nasazeni na tyto linky neekonomicke. Na ostatni linky teprve VR budou, kde se uvidi, jake budou pozadavky na nova vozidla, ale rekl bych ze CJ bude ponekud predimenzovany. Ja nerozporuju, ze CD potrebuji nove vozidla a jsem toho nazoru, ze napr. railjetu se melo vzit vsech 15, ale to byla situace pred 10 lety. Stejne tak nerozporuju, ze CJ jsou pohodlna a v soucasne chvili odpovidajici vozidla. Ale nyni se porizuji vozidla, ktere po uvedeni do… Číst vice »
A do Budapešti by jezdilo co?
Devítivozová souprava s jídelním vozem do Liberce? Tak to je hodně vlhkej sen. Kéž se vám vyplní.
Za předpokladu přijatelné jízdní doby naprosto reálné.
Řekl bych, že přijatelná jízdní doba pro cestujícího z Prahy do Liberce se s minimální přijatelnou jízdní dobou pro reálné zavedení provozu jídelního vozu na tomto rameni asi moc nepotkávají.
O práci pro CJ v době VRT bych se nebál. Díky Krušnohorskému tunelu budou Berlinery konečně moct jezdit po hodině a Němci se do zrychlení Dresden – Hamburg nijak nehrnou. Po prodloužení do Kodaně na to můžou padnout CJ skoro všechny.
VRT je chiméra, která nijak neřeší vnitrostátní dopravní obslužnost mezi krajskými městy, která je naprosto tragická.
Bohužel výmluva typu C19 a válka UA je jen kryti šlendriánu, osob, které se na to vykašlaly.Dále špatné smlouvy, dvakrát dodvatel zklame, a už si u nás ve firmě neškrtne a nebo sleví na polovinu, prostě někde se stala chyba.
Kupka by se měl aspoň jednou týdně projet vlakem ČD, aby viděl, s čím jezdí národní dopravce. Pak bych chtěl vidět, jestli by stále ještě pomýšlel na VRT, až by procházel kolem nepoužitelných wc a dveří mimo provoz.
Nejlépe, kdyby si pro cestu vybral místečko v 8-místném kupé….
Jediné, co s tím Kupka může udělat, je vypsání soutěže s jasným zadáním a podmínkami.
… to zas bude řev…
Kdy skončí vozová krize Českých drah? Do švestek
Je plánován nákup většího množství kusů interjetů? Unifikace vozů je jednou z cest jak ušetřit za údržbu vozů.Proč se nezadavají kompletní rekonstrukce zakoupených motorových vozů RS 1 i s generálkou pohonů? Zvolen je fakt síla.Mnoho toho nefunguje. Uvědomuje si někdo že jsou to již vyžilé motoráky se kterými budou neustále problémy? Oproti Regionově je to pokrok,ale s dvojnásobnými náklady na údržbu.
právě s vyžilými motoráky jsou menší problémy než s novými,elektronikou nabušenými soupravami!
Ech, to se opakuje pokaždé, když přijdou nové vozy.
V roce 2000 neměl nový počítačový šrot vydržet víc jak 3 roky, zaručeně a vsázeli pivo, u pátého piva vsázeli barák. Uběhlo 24 roků, většina těch počítačových šrotů jezdila víc jak 15 let…
A že s takovou furt netlačíte vozíky po dřevěných kolejích..
Vyžilé motoráky? Jak se to pozná?
Ono jak to popsat!Je to takový překladatelský oříšek…😁😁
Proč ČD nepořídí všem svým soupravám Siemens Viaggio Comfort řídicí vozy? A nejen jim?
Stále je u osobních dopravců příliš zbytečného objíždění souprav. Prodlužuje to pobyty a obraty, vytváří to prostoje lokomotiv. A to jsou velké provozní náklady.
Zejména pak v některých uzlech jednohlavé soupravy až komplikují provoz. Vyžadují navíc koleje pro objíždění, třeba v Praze na hlavním nádraží se tím nejen vytíží i druhá polovina staniční koleje ale ještě další dvě poloviny pro objíždějící lokomotivu. Anebo je nutný přepřah.
České dráhy jsou v permanentní krizi,ohledně všeho, nejen s,vagony, jako 24 let dojizdejici s nimi do práce víc negativ než pozitivního….
Proč jim chybí? Protože toho mají pořád ještě moc. Časem se to srovná a budou mít jen moderní vagony.
Jenže ty mají už teď. Pamatuju cesty, kdy se uvnitř vagónu tvořila jinovatka. To se už nevidí. Takže zlepšení je výrazné. A sedačky kde je 40 stupňů jsem už taky dlouho neviděl.
Za takovými zážitky na dálkových trasách musíte nově spíš k Regiojetu.
Ještě před pár lety,kdy z Pardubic ráno jezdil spěšný vlak do Polska si jinovatlu pamatuji.Tenkrát peršan tahal polské vagony.Bylo to tenkrát v zimě kdy poslední vagon netopil a kolem oken jinovatka,od úst se nám kouřilo.Okamžitě jsme se přesunuli do vytápěných vogonů protože se to prostě nedalo.V dnešní době ovšem si po vydatných deštích v mnou oblíbených honekrech můžete zase zaplavat jak do nich hezky okny zatéká
protože externí firmy,náhradní díly už také nejsou ve skladech a málo mechaniků!
Já tím jel na Svitavě minulý týden (tedy hypermoderní Janoza B249 – to jsou ty slibované InterPantery), tedy tou sedačkou na 40 stupňů a víte co se stalo? Nevídané, přišel průvodčí a prý, že to ztlumí…..POKROK!!! Opravdu POKROK od roku 1980, kdy jsem tímto vozem jako malý jel poprvé :-)))))). Zázrak.
Jednoduchá otázka nikdy 😀
Proč byla ze strany ČD podceněna norma ECM, o začátku platnosti se vědělo a nic se nedělalo.
Jak vite, že se nic nedělalo? Všiml jste si například, že cca dva a půl roku před termínem tady byl Covid, uzávěry fabrik a totální rozpad dodavatelských řetězců?
A? Normálně na to kašlali a čekali, že to dopadne jako vždycky. A ono ne 😁
unie nastolila papírování!!!
Njn, konečně nejde ignorovat km proběhy, musí se ty údržby dělat i reálně..
A že jen tak náhodou se najednou musely odstavit hromady vozidel…
A o ECM se nejednalo jen 2 roky nazpátek, ale ještě o hodně let dřív. Jen to ČD nechaly vyhnít jako obvykle.
Co vlastně ECM změnilo – dřív nebyla povinnost dodržovat výrobcem uvedené servisní intervaly?
Dohledatelná konkrétní osobní odpovědnost.
začalo kruté papírování?fyzicky se to ztíhá ale podle papírů ne…
protože ECM je velice přísná a hrozí sankce a pokuty
nebyla podceněna ale ECM je hlavně o papírování!co je na papíře je v dnešní době důležitější než cestující.fyzicky se udržba z tihne ale papírově ne,a tak může vyrazit klidně i autobus..nebo se vlak zruší
Zajímavý. A že se furt vymlouvají na na nedostatek ND a lidí. A ne na to, že hotový vozy nemají doklady. To papírování je jen drobnost-
Dobrý den, jak to vypadá s jednotkami řady 847 RegioFox? Kdy půjdou i ostatní soupravy do provozu? Děkuji
Z pohledu zaměstnance CD musím říct že ve starých vozech se nám opravdu pracuje špatně,uvítal bych nové vozy rad-jenze bohužel nové vozy budou brzo zničené cestující kteří nemají co na práci tak demoluji vlaky.
Včera jsem jel vlakem(nová souprava),urvane kliky,potrhane sedačky,ukradené a zničené další vybavení.
Otázkou je,budou kamery v nových vozech?(hlavně Středočeský kraj-Elefanty?)
Nasazovat nové vozy je sázka,protože to bude pořád dookola,vandalu je čím dál víc…socky,smazky a omladina,slušnou cestující ale za to mají smůlu a jezdí v tom co je-bohužel:-(
Z pohledu pravidelného cestujícího, vám musím říct, že vymlouvat se na cestující, kteří údajně ničí vlaky, je docela drzost, zvlášť u článku, zabývajícího se problematikou, spojenou především s ECM.
Přojeďte se jednou CityElphantem na lince S1 a změníte názor
Děkuji za návrh, ale docela často využívám liky S2 a S22 a ano máte pravdu je v nich bordel, nicméně Erik psal o zničených nových vozech a vzhledem k tomu, že také často využívám spojení mezi Prahou a Vídní (jak přes Velenice, tak přes Brno) a nevšiml jsem si ze by byly urvané kliky, potrhané sedačky, zničené a rozkradené vybavení vlaku, zato jsem si všiml, že se pár měsíců nazpět nedodržovalo řazení na Silva Nortica. Taky jsem nezaznamenal, že by ony zmíněné socky, smažky a omladina byla vykázána z přepravy pro chybějící jizdenku (zajímavé jak platící zákazníky vidi zaměstnanec ČD)
už jen,kolik denně vidím těch hlášení vlakvedoucích,co je kde zničeno a co se musí řešit!
to byste se divil,co dokážou cestující…pokud se jim tak dá ještě říci
Dobrý den pane Krausi! Mám na vás čtyři dotazy. 1. Jak velký podíl z celkového ročního množství tvoří vozidla, která ČD předávají na pravidelnou údržbu/ opravy externím firmám a kolik z toho jde do zahraničí? 2. Bylo rozhodnutí, zbavit se v minulosti velké části vlastní opravárenské základny a svěřovat údržbu a opravy vozidel zejména na externím dodavatelům (kteří jsou zpravidla mimo vliv ČD) strategicky správné? 3. Zvládly by ČD současnou situaci lépe, pokud by měly větší vlastní opravárenské kapacity, nebo by to bylo skoro stejné? Otázka je kladena s přihlédnutím k těmto aspektům: – veřejně diskutovaný personální (pod)stav a nepříliš… Číst vice »
Zbavit se údržby je normální. U nás to je stejné. Vše, co nesouviselo s výrobou se vyčlenilo. platí se vic, ale tak je to správné… Jsou peníze a peníze. Milion na nějakou věc jsou, pár tisíc na nové křeslo nejsou.
Znáte konkrétní datum nasazení nových Regiopanterů na osobní vlaky mezi Břeclaví a Přerovem?
Kde budou po obdržení Comfortjetů nasazeny stávající Railjety? Budou se doplňovat, nebo zamíří například směrem do Ostravy a dál?
Dobry den,
mám otázku ohledně rušení/odprodeji jednotek RailJet?
Děkuji
Co to je za blábol
A kam budou jezdit railjety bez ETCS po 1.1.2025?
Opravdu máte na mysli NEtrakční jednotku?
Ano. Opravdu mám na mysli Railjet bez ETCS.
Tak samozřejmě, že se v Břeclavi může namalovat půlhodinový pobyt a objíždění. Nebo takové klasické české řešení desetiminutový pobyt a pak to bude jezdit s dvacetiminutovým zpožděním jako při výlukách.
Nebo se to odtáhne celé i Taurusem (který stejně nebude mít paměť na všechny české klíče ke 150 stavědlum) a odpadnou dvě trhání a objíždění.
12.11.2023: České dráhy řeší ETCS pro railjety.
V nouzi mohou jezdit jako běžné soupravy
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-resi-etcs-pro-railjety-v-nouzi-mohou-jezdit-jako-bezne-soupravy-183840/
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli se nějak v dohledné době zlepší vozy na lince R12 (Brno-Šumperk). To co tam v současnosti jezdí patří k tomu nejhoršímu co lze na rychlících v ČR najít. Téměř každý vlak má změněné řazení, často ani nejede první třída. Plánuje se po nasazení comfortjetů přesun nějakých lepších vozů na tuto linku, nebo už ji ČD úplně odepsaly?
Dovolím si vás opravit, nikoliv patří k tomu nejhoršímu, nýbrž je to to nejhorší co dnes jezdí po kolejích. Špína, smrad, šrot. Nepomůže vám nic jiného, než to nafotit a opakovaně po každé se stížností odesílat objednateli… MD ČR.
Přemýšlím, jestli to byl Mercedes nebo Setra, čím jsem se to vezl z Olomouce do Brna. Klimatizace, zhruba za hodinu U Grandu…
Normálně bych bus nevolil, ale ten den bylo několik mimořádností a spoj byl volný, jel ihned. Bylo to operativní řešení, byla to dokonce „jenom“ posila v čase bežného spoje … a vyplatilo se.
Jediné mínus toho busu: Nedá se v tom pracovat, jedině na tabletu. A na tom se zas blbě pracuje oproti noťasu.
Děkujeme za reklamu na autobus a posíláme klíčenku.
„Normálně bych bus nevolil“
Tak hlavně nezapomeťe útočit na lidi, kteří vlakem ještě jezdí a strážet je v diskuzích, že nejeli víc jak hodinu rychlíkem řazeným z Bdtee, původně pro osobáky.
Zapomněl jste na na názvosloví!
Pokud byste uvedl, že jste v cestovní nouzi použil „fuj-autobus“, tak by vám to tady možná prošlo, když už jste se sám tak bezelstně nabonzoval.
To není reklama na bus. Poslední dobou volím do Brna na 100 km taky raději bus a pokud možno Setra. On jezdí většinou tak nějak podle JŘ, kdežto u vlaku je prostě problém být někde včas. Spíš je to povzdech a ne reklama.
Pořád dokola jak u blbých. Ano změní se to po dodávce 1820 vozů ComfortJet. Zbyde tak cca stejný počet vozů, co teď jezdí na Ex3 a Ex5 a ty přejdou nahradit staré vozy.
Překlep – 180 vozů.
I 1829 vozů by bylo pro ČD málo.
Když přicházely InterJety, tak se prezentovalo, že to vyřeší problémy s nedodržovaným řazením. Po dodání je situace ještě horší.
Kam půjdou přebytečné jednotky 640.0 z Olomouckého kraje po dodání všech 640.2?
A jakou vidíte budoucnost ve vodíkové jednotce (lokomotivě)?
3x 640 na linku S4 v JMK
Ty Olomoucký zůstanou v Olomouci, ty půjčené z Brna se vrátí do Brna.
Proč se pořád lže ohledně RegioFoxů když momentálně jezdí v Rakovníku jen jedna jediná jednotka a jedna je dokonce zrušena na náhradní díly? Proč ČD neuznají že to byla velká chyba a neodstoupí od smlouvy s Pesou?
A ještě ani nejdou spojit s Sharkem, to je unifikace vozového parku…
Tak ono to v provozu ani nebude potřeba, jediný kraj kde budou jezdit oba typy je Pardubický a dočasně v Plzni, ale nikdy není potřeba spojovat.
To je pí.. že je zrušena jednotka. Pesa to vychytá a jezdit to bude.. i se saryky byly problémy a jezdí 10 let v pohodě.
Mouchy se vychytávají u mnoha výrobců, nejen u Škody.
Tak to je zajímavé, když teď okolo mě projel dvojčlen
Opravdu 844 + 847, nebo 2x 844 či 2x 847? Výše uvedený povzdech byl nad první variantou.
Kam půjdou přebytečné jednotky 640.0 z Olomouckého kraje po dodání všech 640.2?
A jakou vidíte budoucnost ve vodíkové jednotce (lokomotivě)?
Nepůjdou nikam. Bude tam jezdit všech 30.
Tolik jich ani není.
Bude jich 30. Dodávka ještě není dokončena.
Přečtěte si pořádně otázku! 640.0 je jen 8! 640.004 je po nehodě a 640.007 je v MSK. V Olomouckém kraji jezdí zbytek (6) a 3 tam zůstanou. Z diskuse už jsem zjistil, že se vrátí do JMK na linku S4. Když píšu „po dodání všech“, tak asi vím že dodávka ještě není dokončena. Jednoduše položená otázka…
Tři původní a 27 nových ale to je problémy si vygoglit že?
A to je odpověď na mou otázku?
Pokud už nedává smysl nákup ojetých vozů (viz. zrušené výběrové řízení na ojeté osobní vozy z minulého roku), nedávalo by smysl si vozy na nějakou dobu pronajmout z nějakého poolu? Např. od RDC Deutschland (vozy Bcvmz od RDC už mimochodem jezdí na EN do Zürichu), DB Gebrauchtzug (teď je k mání celkem velké množství RIC vozů), Heros Rail nebo SKPL?
Minimálně třeba vozy Avmz od SKPL (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/skpl-ma-kolejne-wagony-z-niemiec-co-z-dm90-117344.html) by mohly významně zkulturnit některé linky (např. Labe, Rožmberk, Vysočina, Bouzov, některé spoje na Svitavách).
1) Stihnou se RegioPantery pro Olomoucký kraj dodat alespoň do červnové změny GVD, když už se to nestihlo do jara jak bylo slíbeno? A jak se budou stíhat ostatní Pantery?
2) Plánujete nákup nových jednotlivých vozů 2. třídy?
3) Myslíte, že jednotky nahradí klasické vozy do budoucna u většiny linek?
4) Srovnání vozového parku s jinými státy.
Děkuji.
Sak v Olomouci je to samý panter. Už jen chybí nahradit tři pantaky na Vsetín
1) jaro sotva začalo a už jich chybí jen 7 jednotek.
Dobrý den, rád bych věděl jak to bude s výměnou vozového parku na některých rychlících a spěšných vlacích Praha-Benešov-Tábor, kde dosud jezdí staré vozy s ručním otevíráním dveří, gravitačním WC a velmi hlučným brzděním.
Dobrý den, zajímalo by mě kolik stojí přelakování běžného přípojného vozu UIC-Y a UIC-Z při neumytých graffiti malbách a jak dlouho takováto operace trvá?
Dobrý den,
Chtěl bych se pana náměstka zeptat, jaká je budoucnost linek Ex1 a Ex2, co se týče kvality vozů. Na těchto spojích jsou často nasazovány vozy B249, které jednoznačně nesplňují komfort vlaků EC a IC ve 21.století. Je pravda, že budou na tyto spoje přeřazeny jednotky RailJet, či dojde ke zlepšení alespoň přeřazením vozů z EC „Berliner“?
Děkuji za odpověď
Za mě by stačilo sprovoznit bezdůvodně odstavené B²⁴⁹ a vozy podobného typu a vozů by bylo najednou dost, Bčka kdyby se o ně staraly tak jak maj tak to jsou super vozy.
To je jako snížit traťovou rychlost ze 160 na 140 km/h.
1. Ty vámi navrhované odstavené vozy B249 nemuseji po 16. červnu 2022 splňovat stejné ECM požadavky, jako ty vozy, které dráhy posílají do ŽOS?
2. Píše se Zprovoznit.
Béčka už fakt ne.. to ať jezdí jako náhrada bdmtee
Tak v tom případě ať se nic nekazí a náhrada zůstane v depu.
Tak béčka jsou teda lepší než honeckery. Ty jsou lepší jen na papíře a možná při pohledu na vlak ale rozhodně než pro cestujícího
Tak bdmtee má lepší podvozky a blokované dveře.
Plánujete prosím nějaký dokup či jiné řešení situace s vozy 1. třídy? Pokud pomineme vozy ex-ÖBB (řady ABmz346, Amz138), potom příliš skutečně důstojných vozů 1. třídy ČD nevlastní – Ampz jsou „2+“, minimálně v lokálním kontextu (stejné sedačky jako v Bdmpee, jen v kůži, interiér nic speciálního, srovnejme Ampz na Berlín vs 1. třídu v ICE tamtéž). Vozy Apee „ujdou“, ale již mají nejlepší léta za sebou. Zbývají vozy řady Aee, kteréžto by bylo férové, minimálně řadu Aee140, deklasovat po vzoru řad A149 na 2. třídu (kromě místa navíc tyto vozy nenabízejí cestujícímu vůbec nic) a celou situaci vyřešit balíčkem… Číst vice »
40 nových vozů 1. třídy bude v jednotkách ComfortJet, pokud se nepletu.
Pánové „haha“ a „Martin“ zřejmě trpí telepatií, protože „jejich“ příspěvek je naprosto totožný….
Z nějakého důvod je totiž „Martin“ blokovaný a „haha“ bez schvalování. 🙂
Protože „Martin“ byl pod blokem, kdežto „haha“ ne. 🙂
Děkuji za STEREO vysvětlení, 🙂
Už jsem si zřídil účet, aby to bylo v pořádku.
Dobrý den,
díky redakci opět za příležitost zeptat se klíčových lidí z oboru dopravy:
Pendolina v režii ČD stále jsou oblíbenými vlaky, a v porovnání s ostatními státy kde je ještě provozují, tak na velmi dobré úrovni. Proč ČD nerozšíří dále tento produkt? Například koupí jednotek z druhé ruky a jejich refitem? Proč by nemohlo Pendolino ČD jezdit na trase Praha-Hamburk nebo v rámci Čech například na relaci Praha-Budějovice?
Díky za odpověď,
Váš Courek Mourek
Pendolino nechteji Němci na svých tratích. Proto nikdy nejezdilo na původně zamýšlené trasa do Berlína.
680 na linku Praha – Berlín nechtěly DB fernverkehr kvůli kapacitě, poličkám na kufry atd. – prostě hurá akce že ČD pojedou komerčně do Německa (DB Netz by těžko zakázala, kdyby to splňovalo normy = dobastlilo by se Indusi nebo dneska ETCS).
Courek Mourek Šourek
Protože takový vlak nikdo z objednavatelů nepoptává a na komerční provoz je to zbytečně drahý typ soupravy.
pendolino nejezdí komerčně?
Jezdí. Je to z nouze ctnost, aby aspoň někde jezdily. To ovšem neznamená, že je to z pohledu nákladů a výnosů nějaké terno, aby se nakupovaly další naklápěcí jednotky.
Němci pendolino nechtějí z důvodu kapacity. Pendolino díky naklápění má zbytečně úzkou skříň, proto má uspořádání 2+1 i v druhé třídě.
S tou kapacitou je to pravda (muselo by se zdvojit) ale jinak mají snad všechna ostatní Pendolina v Evropě ve dvojce sedačky 2+2.
Ono se nějaké Pendolino zrovna prodává z druhé ruky? To fakt není jak v autobazaru, nehledě na atypické prvky konstrukce různých ETR jednotek, cenu, drahý provoz. Nevidím žádná pozitiva.
Plánujete prosím nějaký dokup či jiné řešení situace s vozy 1. třídy? Pokud pomineme vozy ex-ÖBB (řady ABmz346, Amz138), potom příliš skutečně důstojných vozů 1. třídy ČD nevlastní – Ampz jsou „2+“, minimálně v lokálním kontextu (stejné sedačky jako v Bdmpee, jen v kůži, interiér nic speciálního, srovnejme Ampz na Berlín vs 1. třídu v ICE tamtéž). Vozy Apee „ujdou“, ale již mají nejlepší léta za sebou. Zbývají vozy řady Aee, kteréžto by bylo férové, minimálně řadu Aee140, deklasovat po vzoru řad A149 na 2. třídu (kromě místa navíc tyto vozy nenabízejí cestujícímu vůbec nic) a celou situaci vyřešit balíčkem vozů… Číst vice »
Asi tehdy, až prohrají ještě pár výběrovek, aby jim stačila maximálně polovina současného vozového parku?
Aby nastoupil zlutak se svym hnojem viz R8.
Když si zadavatel zadá nové vozy, jako na R9 …
A už to tady bylo: Pesa je polský odpad, ČD by nic takového nekupovaly.
Ony jsou vozy na R8 špinavé .. o to jde že jsou starší nevadí.pesa je takový střed.
Záleží na požadavcích objednatele. Na lince R9 budou nasazeny nové jednotky. To se může ptát proč na jižních expresech jezdí občas vagóny Bee s maximální rychlostí 140 km/hod či na R11 vagóny AB či B.
Stejně tak mají ČD Comfortjety či Pendolina a Regiojet tarif byznys se čtyřmi místy v kupé a aperitivem v ceně.
Na R8 jezdilo ČD..žádný zázrak ale byly i posilové vozy. Jančura to převzal,vozy novější ale úklid a údržba sproste slovo a posilové vozy nikde.a tudíž úbyk cestujících.
Pokud by tam byl úbytek cestujících, tak by to Regiojetu těžko mohlo ekonomicky vycházet.
Do jaké míry by k řešení „opravárenské krize“ přispělo zvýšení mezd zaměstnanců dílen (ČD i externích)? Nejsou, v tomto světle, ceny, za něž ČD (i další dopravci) poskytují své služby objednavatelům, podhodnocené?
Ano
Proč se přeznačily vozy A (Janoza), na B, a první třída ve velkém segmentu vlaků chybí. Proč jsou vozy ARmpee (dnes již 15 let staré) řazeny téměř vždy obráceně, tedy druhou třídou na konci vlaku. Pak se tedy opilci a všichni potácí přes oddíl 1.třídy, která jinak parametry 1.třídy nesplňuje.
Vůz A taky parametry první třídy nesplňuje.
Já se s dovolením ptám náměstka Krause ,díky.
Jen doplňuji faktickou poznámku. Přeznačení vozů A na B je správně, protože standard 1. třídy opravdu nesplňuje. Souprava A+n*Bmz je ostuda.
Pokud si na ty prosezené lavice sedneš, pochopíš. Jak otočíš vůz? Kde má točna 26,4?
Víš , jestli si někdy jel po kolejích, v Nemanicích. Protivíně, Putimi, Ražicích , Sumrava …. pražský uzel … to je triangl…..
Dobře, tak budu tahat vůz k nejbližšímu trianglu, a při první mimořádnosti se zase otočí.
otočí se když -tak celá souprava,ale………..
Kde plánujete depa rozšiřovat a kde naopak dojde k omezení nebo zrušení dep? Budete to řešit i podle toho, jaké kde budete mít výkony, nebo budete kapacity nabízet ostatním dopravcům?
Proč ČD neposili depa a DPOV personálně.. a některé náhradní díly si taky může vyrábět.
ČD by rádo posílilo, ale není kým, když ti tragédi nabízí dílenským profesím o desítky procent nižší mzdu než konkurence.
A aby toho nebylo málo tak personální problémy s dílenskými pozicemi má i ona konkurence. Kolikrát už se neni ani o koho přetahovat.
Bohužel je to tak. Zvláš to vyniklo teď po vysoké inflaci. Elektromechanik s kvalifikací dělá u ČD více-méně za stejné peníze jako doplňovač zboží v Kauflandu. Říkám si že tohle nemůže být udržitelné.
Taky tomu odpovídá kvalita práce velké části dílenských. Jako ona je skutečně drzost od firmy chtít po lidech za ty peníze víc, než přijít do práce. Alespoň Libeň je v začarovaném kruhu. Výtky ani vytýkací dopisy jsou k ničemu, propustit prakticky nelze a náhradu za tu bezkonkurenční nabídku na trhu práce taky neseženete. ČD mohou být rády za to, že je někdo ochoten se vůbec obtěžovat přijít na pracoviště. 😄
Trh no… Levná a kvalitní pracovní síla je na stejném místě jako levné, kvalitní a zdravé potraviny…
Tak pořád je lepší dělat elektromechanika na vozidlech, než doplňovat zboží. Za stejné peníze práce alespoň baví. Ovšem podmínky v některých depech otřesné. Chceš topnici? (Regulátor dobíjení nebo cokoli). Na koleji xx stojí vůz, lepený do dílen. Tam si jí vymontuj, a tu vadnou do něj zamontuj. Tak takhle ne.
Chceš šroubek M6 co mají vedle v železářství ? Nahlas číslo dílu, a sklad v České Třebové ti to během následujícího půlroku vysoutěží za dvakrát tolik od toho samého výrobce.
Kde je k vidění seznam a výše pokut pro opravce ?
Tak oni určitě nějaké dostávají, jde o to jaký to má smysl. Pokuty mají smysl v oboru kde je konkurence ne v oboru kde se spíše doprošujete a jste rád že někoho seženete.
Takže se jim flákání a nekvalita má odpouštět ? Právě naopak. Nastavit pokuty tak vysoko, aby se jim to nevyplatilo.
To je cesta k tomu, aby odstavených vozů bylo ještě mnohem více.
Proč jsou nově vyřazeny desítky vozů Bdmtee z Brněnska? Tyto vozy by i bez oprav mohli posilovat špičky na rychlících. Komfort pro delší cestování není nic moc, ale lepší než mačkání v uličce. Vozy mají samočinné zavírání dveří a 160km/h…
Ja uz bych zadne reinkarnace tohoto typu zasadne neprovadel. Jestli on cely ten diskuzotvany problem prave nesouvici hlavne s tim, kolik rad a podrad vagonu CD provozuji. Nahradni dily na par vagonu nejsou, nebo to jsou nejake maloseriove drahe originaly.
Jestli je dnes neco potreba, tak naopak dosahnout unifikace vozoveho parku a nejake katalogizace nahradnich dilu, ktere pujde vyrabet ve velkem, tudiz levneji a vyrobci o to budou mit zajem. Ted je to tak, ze co vagon to jine uplne vsechno.
Bdmtee opravdu nejsou par kusu vagonu.
Protože peníze, udržovat a opravovat prakticky vyřazené vozy je drahý špás, to je levnější si nechat dát pokutu.
Do šrotu patří ten krám Hejtmánek, staré Bdmtee by určitě ještě posloužily.
Nemají najeté km a musely by do opravy? Nevím, ptám se….
Gumové dily mají životnost danou lety… Takže by nemuseli do opravy ale servisovat by se na nich asi něco muselo..