Kdo se bude starat sedm let o „Zátopky“? České dráhy hledají firmu na údržbu lokomotiv řady 380
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
České dráhy začaly s výběrem firmy, která bude mít na starost vyvazovací a hlavní opravy lokomotiv řady 380. Jde o
Jen dotaz pro ostatní. Nevíte jak podobné opravy řeší Leoexpres u svých flirtů? Interpanteři již na vyvazovací opravy chodí teď. Mají najeto přes milion kilometrů. Dle mého musi mít flirty najeto mnohem víc a nezaregistroval jsem že by Leo kvůli takové opravě odříkal spoje a žádnou náhradní jednotku nemá.
Vstoupili již do třetího cyklu vyvazovacích oprav. Spoje určitě odříkali, jinak by to nešlo. Uzly předepsané výrobcem se řeší výměnným způsobem kus za kus a repase.
Málo to sledujete, opravdu LE dělá vyvazovací opravy a rušením spojů se kvůli tomu občas nevyhne.
Zatopky v nadpisu s malym Z, prosim. 🙂 Na to mysli pravidla ceskeho pravopisu, kdy skodovky, bavoraci, vectrony atd. jsou s malym pismenem. 🙂
“ V posledním roce ale došlo k vyřešení většiny problémů…“ Super – po kolika letech od nasazení do provozu? Má někdo srovnání se startem jiných řad (Vectron, Taurus)? Dost by mě zajímal pohled fírů co s nima jezdí, z hlediska uživatele, najde se někdo kdo k tomu má co říct?
Když už srovnávat…. Škodovka, na to jak to celé bylo od revoluce, až po převzetí Kellnerem, ještě vyrobila stroj, který rozhodně špatný není…. Ostatně, jako všechny stroje, co kdy z bran firmy vyjely… To je holý fakt, ať se to komukoliv líbí, nebo ne…
Vemte si peršinky , ty taky byli hodně poruchové a dnes hodně spolehlivé. I pendolino , jako prověřený stroj , v začátcích provozu co chvíli nejelo . Chtělo by to ale vyrábět pro někoho více kusů . Na vectrony ani traxe nemají kvalitou , skusit leda cenou na balkán nebo pronájmem.
To máte pravdu na to se má ptát redaktor, jenže to by ho vyhodili kdyby se zeptal nebo se bojí
Dotazy byly zaslány. Ale většina firem včetně ČD teď řeší i komunikačně trošku jiné starosti než vypracování statistik poruchovosti jednotlivých hnacích vozidel a porovnání za posledních 50 let. Máme pro to pochopení, stejně jako pro zvýšené množství lidí, kteří nejsou zcela ještě v realitě vývoje posledních dní.
Zdejší odborníci neznají přezdívku této lokomotivy 😀. Je smutné že ČD na toto musí shánět firmu. Nebýt nešťastné restrukturalizace tuto práci by si ČD dělaly samy a levněji.
levneji ne a nejspis ani samy
Zprivatizovali se Žosky a opravy se prodražily. Kamarád jezdil s brejlovcem a generálka byla dražší skoro o padesát procent.
A o kolik se „prodražil“ nákup nových vozidel po privatizaci ČKD,Škodovky,Vagonky ve Studénce?To bylo více,než o 50 procent.Vzrostla cena práce,materiálu… Neměly by si ČD také vyrábět jednotky,lokomotivy a vozy samy,aby je nekupovaly „předražené“?
“ Nebýt nešťastné restrukturalizace tuto práci by si ČD dělaly samy a levněji.“
Tyhle opravy vyšších stupňů se vždycky dělaly ve specionalizovaných opravnách.I za komoušů chodily el. lokomotivy do ŽOS Vrútky,Brejlovci do ŽOS Zvolen,motoráky do ŽOS Šumperk,Sergeje do Nymburka atd..
Že by si to „ČD dělaly samy“ tak by tyto specionalizované opravny vlastnily .To by asi moc levněji nevyšlo,protože by musely financovat provoz a rozvoj těchto opraven.
ŽOSky byly asi tak hodně prodělečné, že byly privatizovány hned jako jedno z prvních na dráze. ….. Určitě je dráha zájemcům musela nutit …….(-:(-:(-:
To se nedá takhle srovnávat – fungování před privatizací a po privatizaci se u jednotlivých žos mohlo výrazně lišit. Některé úspěšně fungují dodnes, samozřejmě těch skoro 30 let přineslo značný vývoj, některé zavřely dříve či později brány (Velenice, Plzeň, Liberec), u některých došlo k totální proměně „obsahu budovy“ (Kolín). Myslím, že Chomutov ani do privatizace nešel.
Pro Kubrt – v Chomutově, ani nic k privatizování nikdy nic nebylo, kdysi LD, potom PLD a nakonec, po mnoha letech, je z toho pobočka Národního muzea, toť k tomu, vše….
Bývalá tam hlavní dílny Bustehradske drahy, posléze ŽOS Chomutov resp. pobočka ŽOS Louny. V poslední etapě se tam opravovaly čtyřnapravove vleky k motorakum. Teď tam stojí ruším Globus.
Pro Kubrt – ano, ten Globus, ten tam stojí už pěkně dlouho ( netuším ovšem, jak dlouho )
Od té doby, co zbourali žosku;-) cca 1998??
specionalizovany?
Mají dceřinou společnost dpov..
Takový je trend v současné době, údržbu a opravy přenechat specializované firmě a starat se jen o provoz. Při důkladném kalkulu vychází „sám si zajistím“ někdy dost draho, a platí to všeobecně. Už jen držet náhradní díly.
No nevím zda ten trend je ale opravdu správný. Už i RegioJet pochopil že výhodnější je si údržbu dělat sám a bude stavět své depo . Myslíte že to pan Jančura nemá dobře spočítané co je levnější.
Jedná věc je provozní údržba a jiná zde řešené vyvazovaci a hlavní opravy, které se charakterem činností uz blíží spíš výrobě lokomotivy.
Kdo by to měl pochopit nejdříve, než -li ten, kdo to platí… Proč asi, se zbavuje Vectronů, když by byly tak levní ( o ůdržbě a servisu nemluvě… Už, na Slovensku před časem nabízel zázemí a spolupráci Siemensu…. A jak to dopadlo?? Tak, jak bylo očekávatelné, ten si dělá, co chce, bez ohledu na zákazníka, šmitec. Kdo je prozíravý, ten s výrobcem si to nasmlouvá a domluví tak, aby to bylo výhodné pro oba… Byla chyba Molochu, že když před časem nabídla Škodovka spolupráci, tak Mamlasové z vedení, si nedokázaly dát dohromady 1+1 a výsledkem je to, že si do… Číst vice »
Víte určitě, že si Jančura sám dělá i vyvazovací opravy? To je přeci jen něco jiného než denní údržba.
Na soustruh ty vagony taky posílá … do Nymburka, nebo si to pletu?
Jakou přezdívku?
Škoda. Stejně jako to bude v případě Panterů pro Brno.
Viděl bych to na dpov.
Důležité je, že jejich spolehlivost, výrazně stoupla a teďka jezdí, jako za svých časů běhával sám Ťopek
Určitě, Zátopek běžně běhal s jednou nohou, případně bez holeně…
To ne, jen míval jednu botu vyzutou a padaly mu trenýrky. Takže musel občas zastavit a převázat je špagátem.
Neříká se tomu už Emil ?
Říká se tomu spoustou jmen, ale ne všechna jsou slušná.
třeba mesršmit
Má mnoho přezdívek, ale NIKDO nepoužívá Zátopek nebo Emil. Je to jen „mass media brute force“ přezdívka. Absolutně nechápu, že jí používá i pan Sůra!!!! Používá se Messerschmitt, Vana, Škodovka aj., ale urážet jméno pana Zátopka tímto shitem mi přijde dehonestující!!!
Já třeba pro tenhle stroj používám název „Zátopek“ běžně… takže máš asi nějakou pomýlenou představu o realitě :).
Souhlas s uzivanim jména dala Dana Zátopková.
Dobrá kombinace jmen je škopek – ŠKO(- da) (Záto-)PEK což evokuje i tu vanu…