Kdo se bude starat sedm let o „Zátopky“? České dráhy hledají firmu na údržbu lokomotiv řady 380
České dráhy začaly s výběrem firmy, která bude mít na starost vyvazovací a hlavní opravy lokomotiv řady 380. Jde o
České dráhy začaly s výběrem firmy, která bude mít na starost vyvazovací a hlavní opravy lokomotiv řady 380. Jde o jednu z největších opravárenských zakázek, které státní dopravce v posledních letech vypsal. Její předpokládaná hodnota je 822 milionů korun.
Zakázku zveřejnily České dráhy na svém profilu zadavatele. Zatím poslední zakázku na podobný typ oprav získala společnost Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation.
Vítěz zakázky získá rámcovou smlouvu, podle které se budou uzavírat dílčí smlouvy na jednotlivé vyvazovací a hlavní opravy. Platit bude sedm let. Vítěz bude mít jistotu nejméně 35 oprav během sedmiletého období, plán ale počítá s rozsahem 60 oprav.
Lokomotivy 380, pojmenované po legendárním běžci Emil Zátopek, se staly zejména první roky provozu spíše černou můrou Českých drah. Po arbitráži se jejich cena výrazně zvýšila, dopravce se potýkal navíc s častým výpadkem těchto strojů. V posledním roce došlo ale k vyřešení většiny problémů a ještě před omezením provozu pokrývaly turnusovou potřebu. Některé závady ale nadále zůstaly a opakují se, například u motorů.
České dráhy mají dvacítku těchto strojů v pražském depu a nepočítají s jejich přemístěním. Mají jezdit i nadále na podobných výkonech jako dosud, tedy hlavně do Budapešti a Lince.