Dle visualizace vypadá totožně jako most u Červené n. Vltavou aneb toliko k jedinečnosti vltavského mostu.
Plaský má mít rozpětí oblouku 180 m, vltavský 156 m. Délky 496 vs. 316 m
Petr
5 hodin
Jsem se z nadpisu lekl, že jde o most na D3 přes Sázavu.
Pro mínusáře: minus = nesouhlasim = je to jinak, tak se laskavě podělte… Most v Plasech má mít oblouk 180m, výška oblouku podle terénu vyjde na nějakých 40-45m. Ždákovský má délku oblouku 330m a výšku tak 60m. Předpokládám, že jak mostu, tak projektantům je šumák, jaká hloubka je mezi základy oblouku, tam může bejt klíďo Mariánskej příkop. Takže most v Plasech podle žádnýho meřítka nebude nejvyšší v ČR, punkt.
Já jsem samozřejmě rád za tyhle nový a pěkný stavby, jen mi přijde zbytečný tohle plácání se „nej,“ když ty nej jsou starý 80 (Podolský) nebo 60 (Žďákovský) let. Jo a sekl jsem se, sorry: je to 106,5 m od dna Vltavy, Střela asi nebude 19m hluboká ne? Vzbuďte mě, až bude zas nějaký „nej,“ dobrou!
Technicky to asi každý chápe, a v tom je teda pravda. Ale není potřeba jim to „nej“ zase tak hejtit, však jim to dopřejte. Tenhle bude vysokej 87, a Žďákovský má podle napuštění třeba těch 50 nad hladinou. A my laici to takhle vnímáme. Když se podívám dolů, nevidím dno Vltavy, vidím její hladinu, a tedy těch 50 metrů. Co je zbylých 50 metrů pod hladinou, viděli možná tak policejní potápěči. Odhlídnu teda od toho, že se mi dělá blbě i při pohledu ze střechy svýho dvoupodlažního RD 😀
Se teda podělím. Předpokládám, že každý tady ví, že Žďákovský most je větší. Je to zde lehce specializované fórum a ne nějaké Novinky. Tak si každý domyslí, že z textu vypadlo slovo „železobetonový“, a nemá potřebu to komentovat.
Jinak kus práce se povedl i od Plzně na jih (Horní Lukavice, Klatovy). Mimochodem při cestě do Železné Rudy je lepší jet po I/27, anebo přes Nýrsko? Dodnes si lámu hlavu nad tím, kudy Klatováci (anebo „Plzeňácí“) vlastně jezdí..
Těch vesnic a měst po trase je pořád více než dost a i když správně chválíte Mátl team za činnost, ještě čeká hodně dřiny, než z toho bude jednička jak má být. Hlavně MÚK prosím dávat všude, kde to jde.
Ono přes Nýrsko pro lidi z Klatov je to možná i rychlejší. Taky je to znát na provozu silnice 27 od Klatov na Rudu… Ale nyní pro tranzit od Plzně určitě vede 27…
Tak až na ní mezi dvěma dálnicemi nebude nikde žádný semafor, kruháč ani omezení rychlosti pod 80, tak uznám, že ta silnice je hodná názvu silnice první třídy a je určena pro dálkovou dopravu. Neboli dálnice se slabším provozem.
Tak to totiž v Evropě má být. V první řadě u silnic dálkových evropských tras E.
No nevím, s tímto nesouhlasím. Tempo jeden obchvat co pět let není zrovna závratné. Po dostavení Plas jich ještě bude zbývat 14 🙁 a i přes to množství zatáček a nebezpečných míst to bude jakž takž možné považovat za dobrou silnici.
leos
16 hodin
Doufám, že design a build bude tentokráte respektovat návrh a neskončí to další vyhlídkou z wishe, jak ten podchod na Strakonické.
Oficiálně je uváděná výstavba pelješackého mostu od 7/2018-7/2022, takže 4 roky. Reálně přípravné práce začali už 2007 a 2008 samotná stavba, která pak byla přerušena. https://cs.wikipedia.org/wiki/Pelje%C5%A1ack%C3%BD_most
D+B = Myslím, že tam rok neuvidíme ani bagr. Bude se to projektovat do detailů, počítat statika a podobně.
Petr
18 hodin
Opět nesmysl a jen dva pruhy. Nové silnice by měly vznikat jen 4 pruhové s oddělenými protisměrnými pruhy a klidně v užším profilu a s nižší rychlostí a bez odstavných pruhů jen s občasnými odstavnými místy ale hlavně ať tam ty 4 pruhy jsou. Jen tak je to bezpečné a pohodlné a při rekonstrukcích průjezdné
A vy byste si za ten čtyřpruh priplatil? Nebo byste škrtl nějakou jinou stavbu. Nebo jak si vlastně představujete finančně? Omílate to tady totiž pořád.
Tak pokud to intenzity vyžádají, tak vysmrknout tam druhý stejný most vedle zase taková opičárna není. Stejně je lepší mít dálnici na soumostí pro případnou větší údržbu.
To by tam muselo něco jezdit. Výhled na rok 2050 je 10 tisíc vozidel. Nevím kde auto článku vzal informaci, že současnost je 10 tisíc, když je to cca 7,5 tisíce RPDI.
Řeší se tu jen most, ale kdyby si někdo prohlédl ten plán, respektive vizualizaci pořádně, zjistil by, že je v plánu do stoupání ve směru od Plas na Kralovice třetí pruh. Ano, není to čtyřpruh, ale i kdyby ani ten třetí nebyl, pořád to bude mnohem přehlednější a bezpečnější, než když člověk teď měl předjíždět někde v serpentinách, nebo se ploužit 30 za nějakým nákladem.
MP22
18 hodin
Přišel jsem sem napsat, co bude říkat teď ten týpek, který tady vždycky rozvíjí debaty o tom, jak jsou odhady ŘSD schválně nadsazené, aby to vždy vyšlo levněji. A on už je asi tady a ani si nevšiml, že to tentokrát dopadlo s odhadem zcela opačně….
Bod a) bohužel moc vtipný není. Setrvalá degradace vlakového spojení mezi Plzní a Žatcem, žádné zlepšení kolejové trasy, náklady přesunuté na silnice, a teď do toho ještě zlepšení silnice. Zbývá už jen zrušit ty vlaky, případně i trať. Pak budete možná i jásat, ne?
Ukažte mi prosím, kdo kdy jásá nebo jásal při rušení vlaků či tratí. Přijde mi to asi, jako Dominikův vyfabulovaný „třídní nepřítel“ v podobě čehokoli s gumovými koly plus uživatelů těchto vozidel.
Vy jste mi tu Františku chyběl:-) Kdyby tu železniční trať Plzeň – Žatec mohlo použít tolik vozidel, kolik jich použije I/27 tak by se s tou tratí mělo určitě něco dělat. Ale ona jí ta vozidla nepoužijí. A pokud víte, kudy a jak ta trať vede, musí vám být jasné, že narozdíl od silnice, kdy se použije základ a dodělávají se obchvaty obcí, by se ta trať musela komplet celá přetrasovat. A pokud úpravy a obchvaty na I/27 vyjdou třeba na 15 mld., tak s 15 mld. byste s tou tratí došel tak do Mladotic (od Plzně, aby bylo jasno).
Nádražní budova v Ústí nad Orlicí je naprosto skvěle obsloužena železniční dopravou, jaktože to nenaidukovalo zájemce o přestavbu na bydlení? … i ta hospoda by tam byla!
Dle visualizace vypadá totožně jako most u Červené n. Vltavou aneb toliko k jedinečnosti vltavského mostu.
Plaský má mít rozpětí oblouku 180 m, vltavský 156 m. Délky 496 vs. 316 m
Jsem se z nadpisu lekl, že jde o most na D3 přes Sázavu.
Tak hlavně že bude cyklostezka :))
Náhodou tohle kvituji. Zkuste si projet Plasy na kole, nejnizsi i nejvyssi bod trasy na jednom kilometru:).
Přesně tak, nebudou se motat ve vozovce. A stejně to nebude cyklostezka, ale stezka pro chodce a cyklisty.
Nejvyšší? Jak se to vezme, Žďákovský má nad dnem Vltavy 100m, takže jen záleží, jak moc je právě Orlík upuštěný…
Pro mínusáře: minus = nesouhlasim = je to jinak, tak se laskavě podělte… Most v Plasech má mít oblouk 180m, výška oblouku podle terénu vyjde na nějakých 40-45m. Ždákovský má délku oblouku 330m a výšku tak 60m. Předpokládám, že jak mostu, tak projektantům je šumák, jaká hloubka je mezi základy oblouku, tam může bejt klíďo Mariánskej příkop. Takže most v Plasech podle žádnýho meřítka nebude nejvyšší v ČR, punkt.
Já jsem samozřejmě rád za tyhle nový a pěkný stavby, jen mi přijde zbytečný tohle plácání se „nej,“ když ty nej jsou starý 80 (Podolský) nebo 60 (Žďákovský) let. Jo a sekl jsem se, sorry: je to 106,5 m od dna Vltavy, Střela asi nebude 19m hluboká ne? Vzbuďte mě, až bude zas nějaký „nej,“ dobrou!
Tak 10 m vysoká lávka nad údolím hlubokým 1000 m asi taky bude nejvyšší. Počkat, nemyslejí voni s tím nejvyšší samotnou výšku konstrukce mostu? 🙂
Technicky to asi každý chápe, a v tom je teda pravda. Ale není potřeba jim to „nej“ zase tak hejtit, však jim to dopřejte. Tenhle bude vysokej 87, a Žďákovský má podle napuštění třeba těch 50 nad hladinou. A my laici to takhle vnímáme. Když se podívám dolů, nevidím dno Vltavy, vidím její hladinu, a tedy těch 50 metrů. Co je zbylých 50 metrů pod hladinou, viděli možná tak policejní potápěči. Odhlídnu teda od toho, že se mi dělá blbě i při pohledu ze střechy svýho dvoupodlažního RD 😀
Se teda podělím. Předpokládám, že každý tady ví, že Žďákovský most je větší. Je to zde lehce specializované fórum a ne nějaké Novinky. Tak si každý domyslí, že z textu vypadlo slovo „železobetonový“, a nemá potřebu to komentovat.
Z I/27 se postupně stává silnice, po které bude radost jet. Z Plzně ve směru Most se celkem daří, atraktivitě silnice dost pomůže i aktuálně stavěné přemostění v Žiželicích. Před lety se povedla Velemyšleves, další stavby jsou v plánu (Kaznějov, Havraň). Chtělo by to ještě napřímení u Pšova, to bohužel v žádné přípravě není.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/toto-je-nejnebezpecnejsi-zatacka-v-cr-pred-rizikem-ted-u-pso/r~2977752cc9bc11e593630025900fea04/
Jinak kus práce se povedl i od Plzně na jih (Horní Lukavice, Klatovy). Mimochodem při cestě do Železné Rudy je lepší jet po I/27, anebo přes Nýrsko? Dodnes si lámu hlavu nad tím, kudy Klatováci (anebo „Plzeňácí“) vlastně jezdí..
Těch vesnic a měst po trase je pořád více než dost a i když správně chválíte Mátl team za činnost, ještě čeká hodně dřiny, než z toho bude jednička jak má být. Hlavně MÚK prosím dávat všude, kde to jde.
přes Nýrsko
Ono přes Nýrsko pro lidi z Klatov je to možná i rychlejší. Taky je to znát na provozu silnice 27 od Klatov na Rudu… Ale nyní pro tranzit od Plzně určitě vede 27…
Přes Nýrsko, pohodlnějši, rychlejší.
Ad poslední otázka – Nýrsko, platilo až do pondělí , teď už se to asi vyrovná, nebo záleží kam přesně chcete v Rudě nebo na Špičáku…
Tak až na ní mezi dvěma dálnicemi nebude nikde žádný semafor, kruháč ani omezení rychlosti pod 80, tak uznám, že ta silnice je hodná názvu silnice první třídy a je určena pro dálkovou dopravu. Neboli dálnice se slabším provozem.
Tak to totiž v Evropě má být. V první řadě u silnic dálkových evropských tras E.
No nevím, s tímto nesouhlasím. Tempo jeden obchvat co pět let není zrovna závratné. Po dostavení Plas jich ještě bude zbývat 14 🙁 a i přes to množství zatáček a nebezpečných míst to bude jakž takž možné považovat za dobrou silnici.
Doufám, že design a build bude tentokráte respektovat návrh a neskončí to další vyhlídkou z wishe, jak ten podchod na Strakonické.
možná si nejdřív zjistěte, co design&build znamená, než se znova ztrapníte
Ona se ztrapnila spíš TSK Praha, když si nechala udělat Design a postavila něco úplně jiného.
Na průhlednou podlahu jsem zvědavý.
Jestli skutečně vznikne, tak to bude turistický trhák. Schválně si k ní přes půlku republiky udělám výlet.
Sebevrazi už si také mnou ruce, kam se hrabe Nuselák 😀
Proč by jezdili tak daleko, když mají v okolí Nuseláku dost vhodných mostů?
Nicméně ten výlet lze jen doporučit, je vysoká šance že u toho přijde na jiné myšlenky. Lepší cestovatel než nebožtík.
V zadávacích podmínkách žádná průhledná podlaha nebyla, takže jestli bude průhledná, bude to pororošt.
Tak nevím 3roky? Ma trvat stavba na pelješac v Hr. Postavili most za 2roky a ohledně ceny opět předražene zn.jk pumpnout státní kasu
Ehm, chorvatská wiki uvádí:
Vrijeme gradnje 23. travnja 2018. – 27. siječnja 2022.
Otvorenje 26. srpnja 2022.
Oficiálně je uváděná výstavba pelješackého mostu od 7/2018-7/2022, takže 4 roky. Reálně přípravné práce začali už 2007 a 2008 samotná stavba, která pak byla přerušena.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pelje%C5%A1ack%C3%BD_most
Radku, Radku, zajděte si někam zaprotestovat na náměstí s koblihou v ruce a nápisem „Fijalo octup“. Tady je odborné fórum.
D+B = Myslím, že tam rok neuvidíme ani bagr. Bude se to projektovat do detailů, počítat statika a podobně.
Opět nesmysl a jen dva pruhy. Nové silnice by měly vznikat jen 4 pruhové s oddělenými protisměrnými pruhy a klidně v užším profilu a s nižší rychlostí a bez odstavných pruhů jen s občasnými odstavnými místy ale hlavně ať tam ty 4 pruhy jsou. Jen tak je to bezpečné a pohodlné a při rekonstrukcích průjezdné
V roce 2020 tam byla intenzita 5773 vozidel na den. To je na 4 pruhy málo. V porovnání silnice I/3 mezi D1 a Benešovem má přes 25 tisíc vozidel denně.
takže fakticky byste všude stavěl dálnice bez odstavného pruhu, což dle dopravních nehod je celkem velmi nebezpečné.. pěkné! 😀
Zatímco odstavné jsou bezpečné? To určitě ne, zastavit v nich je pokus o sebevraždu. Záliv je bezpečnější a měl by stačit á 500m.
A když se na čtyřpruhu bez odstavných pruhů porouchá kamion (nebo cokoliv jiného), je to ještě lepší recept na smrťák.
A vy byste si za ten čtyřpruh priplatil? Nebo byste škrtl nějakou jinou stavbu. Nebo jak si vlastně představujete finančně? Omílate to tady totiž pořád.
Ne, raději jedničku s širším odstavným pruhem, kde se dá jet bezpečně 100-110 dle rakouského vzoru a taková rychlost je na nich v Rakousku povolená.
Když tam pojede aviatik s hrstkou rozumu, tak pro předjetí uhne, traktor se do odstavného vejde skoro celý.
Tak pokud to intenzity vyžádají, tak vysmrknout tam druhý stejný most vedle zase taková opičárna není. Stejně je lepší mít dálnici na soumostí pro případnou větší údržbu.
A proč by tam měl být čtyřpruh?
však Dejf píše, že pokud si to intenzity vyžádají. Zatím si to nevyžadují, tak stačí dva pruhy.
To by tam muselo něco jezdit. Výhled na rok 2050 je 10 tisíc vozidel. Nevím kde auto článku vzal informaci, že současnost je 10 tisíc, když je to cca 7,5 tisíce RPDI.
Řeší se tu jen most, ale kdyby si někdo prohlédl ten plán, respektive vizualizaci pořádně, zjistil by, že je v plánu do stoupání ve směru od Plas na Kralovice třetí pruh. Ano, není to čtyřpruh, ale i kdyby ani ten třetí nebyl, pořád to bude mnohem přehlednější a bezpečnější, než když člověk teď měl předjíždět někde v serpentinách, nebo se ploužit 30 za nějakým nákladem.
Přišel jsem sem napsat, co bude říkat teď ten týpek, který tady vždycky rozvíjí debaty o tom, jak jsou odhady ŘSD schválně nadsazené, aby to vždy vyšlo levněji. A on už je asi tady a ani si nevšiml, že to tentokrát dopadlo s odhadem zcela opačně….
Pokusil jsem se ho zastoupit. Snad stačí alespoň takto.
a) dopravní indukce b) proč ŘSD konečně neupraví svoje odhady cen???
Hej… Když je stavba na 70% odhadu, tak se nadává na odhady. Když je to nad 100% odhadu, nadává se na odhady… Jsme opravdu národ, co na všecko nadává?
To byl právě ten vtip… Asi je ještě moc brzo.
Navíc ŘSD žádné svoje odhady cen nemá, na to je metodika vydávaná MD/SFDI
Bod a) bohužel moc vtipný není. Setrvalá degradace vlakového spojení mezi Plzní a Žatcem, žádné zlepšení kolejové trasy, náklady přesunuté na silnice, a teď do toho ještě zlepšení silnice. Zbývá už jen zrušit ty vlaky, případně i trať. Pak budete možná i jásat, ne?
Ukažte mi prosím, kdo kdy jásá nebo jásal při rušení vlaků či tratí. Přijde mi to asi, jako Dominikův vyfabulovaný „třídní nepřítel“ v podobě čehokoli s gumovými koly plus uživatelů těchto vozidel.
Na trati mezi Kaznějovem a Mladoticemi toho s železnicí moc nevymyslíte.
A když se má někde trať narovnat, zrychlit a přidat kolej, tak je to zase špatně, protože …
Vy jste mi tu Františku chyběl:-) Kdyby tu železniční trať Plzeň – Žatec mohlo použít tolik vozidel, kolik jich použije I/27 tak by se s tou tratí mělo určitě něco dělat. Ale ona jí ta vozidla nepoužijí. A pokud víte, kudy a jak ta trať vede, musí vám být jasné, že narozdíl od silnice, kdy se použije základ a dodělávají se obchvaty obcí, by se ta trať musela komplet celá přetrasovat. A pokud úpravy a obchvaty na I/27 vyjdou třeba na 15 mld., tak s 15 mld. byste s tou tratí došel tak do Mladotic (od Plzně, aby bylo jasno).
Nádražní budova v Ústí nad Orlicí je naprosto skvěle obsloužena železniční dopravou, jaktože to nenaidukovalo zájemce o přestavbu na bydlení? … i ta hospoda by tam byla!