Jestli někdo věří ve férovost výběru v Česku tak je idealista. Ta komedie se soutěží je už trapná
Luboš
5 měsíců
Já to nějak nechápu…
Když to shrneme Metrostav má stopku což je naprosto v pořádku (to o kolik okradl český stát už nikdo nezjistí) a Mi road je firma vzniklá snad v roce 2022. Jaké může mít reference ta? Kolik postavila tunelů a co vůbec postavila? Přece nemůže použít reference Metrostavu?! To by bylo na hlavu postavený.
A pak je tady Budimex. Firma která pravděpodobně vybudovala z velké většiny polskou dálniční síť. Běžte se podívat jaké mají Poláci dálnice…. Proč by se Budimex nemohl spojit pro výstavbu tunelů s nějakou jinou firmou formou subdodávky? Vždyť to se běžně děje…
Dík za věcnou a konstruktivní odpověď.Částečně tomu rozumím a zní to i logicky ale stále je tu ten fakt že se odvolala MI Roads což je velmi mladá firma která jako taková přece nemůže mít žádné reference.Dokončila MI (tady jako sdružení) vůbec nějakou stavbu?
Odvolávat se může jakýkoliv účastník tendru. MI Roads je vedoucí účastník sdružení, které se tendru účastní. Jestli dokončili nebo ne není pro tento konkrétní případ relevantní, když technickou kvalifikaci splňují ostatní účastníci sdružení a to nikdo nezpochybnil.
Ondřej
5 měsíců
Takže následuje odvolání k ÚOHS, ten po 2 měsících napíše jednu větu, že si stále stojí za svým stanoviskem, kterým dal Metrostavu za pravdu minule, pak vítězství Metrostavu, 2 týdny na námitky, podpis smlouvy a začátkem září začínáme?
Jan
5 měsíců
Bohužel nikdo, teď si budou jen několik let porovnávat svaly právníci a úředníci…
No…, UOHS to může zamazávat, jak chce. Jestli to dá Budimex na MS v Ph, tak zřejmě i s poznámečkou k ust. § 38 s.ř.s. A když to sepíše dobře, a zřejmě nějaký solidní právníci se najdou, tak to s tou smlouvou nevidím až tak hrrr.
Já tomu Budimexu nějak nerozumím. Po námitkách a přezkoumání ÚOHS byli ŘSD 3x vyzváni o doplnění referencí, ale oni pořád dokola melou, že jejich reference jsou adekvátní a požadavky splňují. To mají akorát tu jednu referenci z Kolumbie? Ač bych jim tu zakázku přál, mám obavy aby to nakonec neskončilo jako tunel Višňové na slovenské D1. A ještě nedávno desítka inzerátů na jobs.cz, jak hledají specialisty (rozpočtáře, stavbyvedoucí, tuneláře), taky na důvěře moc nepřidá. Tady je třeba dát za pravdu MI Roads, i když jsou to korupčníci, ale umějí. Nikdo ze zúčastněných se proti jejich sdružení neodvolal, tak ať to… Číst vice »
Možná těch třista miliónů o co jsou dražší půjde dílem na ÚHOS a dílem ŘSD a soudu. Oni se nějak podělí
Luky
5 měsíců
Ceska je ostuda
Démon
5 měsíců
Takže ve finále to bude dražší a postavené o rok později firmou, která korumpuje. Kocourkov hadr 🙁
frank
5 měsíců
Kdepak, my už nepotřebujeme ani ty zelené, děti země či ochránce místní varianty žížaly obecné . My si tu výstavbu klíčové infrastruktury oddálíme i bez nich. V klidu a rozvahou se výkonný Český stát dívá kamsi za rok 2045 , kdy už budou všechny dálnice skoro postavené , silnice skoro opravené a pamětníci původních termínů budou v požehnaném věku nebo na Pravdě Boží …
Proti nabídce jsem nezaznamenal žádné námitky, tedy tam vyloučení nehrozí. Jde jen o to, zda Budimex nabídka bude platná, tedy o to zda Metrostav bude druhý nebo ne.
Jak to chápu, tak i teď se ŘSD drželo předešlého „vynuceného“ názoru od ÚOHS. Tedy námitka bude s největší pravděpodobností zamítnuta i u ÚOHS. Jediný, kdo názor ÚOHS může potvrdit/napravit, je správní soud a nevím, zda by měl v tomto případě odkladný účinek.
To už asi nepůjde, o způsobilosti MI Roads soudy již rozhodly v minulosti u jiných zakázek. Proč takto rozhodly je jiná otázka, každopádně zákaz Metrostavu se na MI Roads nevztahuje.
Jestli někdo věří ve férovost výběru v Česku tak je idealista. Ta komedie se soutěží je už trapná
Já to nějak nechápu…
Když to shrneme Metrostav má stopku což je naprosto v pořádku (to o kolik okradl český stát už nikdo nezjistí) a Mi road je firma vzniklá snad v roce 2022. Jaké může mít reference ta? Kolik postavila tunelů a co vůbec postavila? Přece nemůže použít reference Metrostavu?! To by bylo na hlavu postavený.
A pak je tady Budimex. Firma která pravděpodobně vybudovala z velké většiny polskou dálniční síť. Běžte se podívat jaké mají Poláci dálnice…. Proč by se Budimex nemohl spojit pro výstavbu tunelů s nějakou jinou firmou formou subdodávky? Vždyť to se běžně děje…
Protože MI Roads je ve sdružení s firmami co reference mají a Budimex se spolehl na vlastní reference, která dle ÚOHS nevyhovuje.
Dík za věcnou a konstruktivní odpověď.Částečně tomu rozumím a zní to i logicky ale stále je tu ten fakt že se odvolala MI Roads což je velmi mladá firma která jako taková přece nemůže mít žádné reference.Dokončila MI (tady jako sdružení) vůbec nějakou stavbu?
Odvolávat se může jakýkoliv účastník tendru. MI Roads je vedoucí účastník sdružení, které se tendru účastní. Jestli dokončili nebo ne není pro tento konkrétní případ relevantní, když technickou kvalifikaci splňují ostatní účastníci sdružení a to nikdo nezpochybnil.
Takže následuje odvolání k ÚOHS, ten po 2 měsících napíše jednu větu, že si stále stojí za svým stanoviskem, kterým dal Metrostavu za pravdu minule, pak vítězství Metrostavu, 2 týdny na námitky, podpis smlouvy a začátkem září začínáme?
Bohužel nikdo, teď si budou jen několik let porovnávat svaly právníci a úředníci…
Nemyslím si, ÚOHS to zamázne a jdeme k podpisu smlouvy.
No…, UOHS to může zamazávat, jak chce. Jestli to dá Budimex na MS v Ph, tak zřejmě i s poznámečkou k ust. § 38 s.ř.s. A když to sepíše dobře, a zřejmě nějaký solidní právníci se najdou, tak to s tou smlouvou nevidím až tak hrrr.
Omlouvám se. Uklepl jsem M místo K.
Já tomu Budimexu nějak nerozumím. Po námitkách a přezkoumání ÚOHS byli ŘSD 3x vyzváni o doplnění referencí, ale oni pořád dokola melou, že jejich reference jsou adekvátní a požadavky splňují. To mají akorát tu jednu referenci z Kolumbie? Ač bych jim tu zakázku přál, mám obavy aby to nakonec neskončilo jako tunel Višňové na slovenské D1. A ještě nedávno desítka inzerátů na jobs.cz, jak hledají specialisty (rozpočtáře, stavbyvedoucí, tuneláře), taky na důvěře moc nepřidá. Tady je třeba dát za pravdu MI Roads, i když jsou to korupčníci, ale umějí. Nikdo ze zúčastněných se proti jejich sdružení neodvolal, tak ať to… Číst vice »
Pěkně shrnutá situace. Pak ještě v tom cca září hrozí žaloba k NSS, který by mohl zatrhnout podpis smlouvy do svého rozhodnutí.
Nikoliv NSS, ten je až druhoinstanční.
Díky za upřesnění. V tom případě se to může natahovat ještě více, pokud by soud zakázal podepsat smlouvu.
Třeba si je Budimex jistý že svoje reference doložil dostatečně
Možná těch třista miliónů o co jsou dražší půjde dílem na ÚHOS a dílem ŘSD a soudu. Oni se nějak podělí
Ceska je ostuda
Takže ve finále to bude dražší a postavené o rok později firmou, která korumpuje. Kocourkov hadr 🙁
Kdepak, my už nepotřebujeme ani ty zelené, děti země či ochránce místní varianty žížaly obecné . My si tu výstavbu klíčové infrastruktury oddálíme i bez nich. V klidu a rozvahou se výkonný Český stát dívá kamsi za rok 2045 , kdy už budou všechny dálnice skoro postavené , silnice skoro opravené a pamětníci původních termínů budou v požehnaném věku nebo na Pravdě Boží …
Bohužel… my si to takto oddálíme sice i bez nich, jenže oni si počkají a budou to oddalovat ještě víc potom
A ne? Si vzpomenete…
Pak je otázka, zda na tom postavenem bude ještě nějaký provoz, když auta mezitím zákážou
Doufám že vyloučí za korupci stíhaný Metrostav a tedy Mi roads a postaví to Budimex se co nejdříve
Proti nabídce jsem nezaznamenal žádné námitky, tedy tam vyloučení nehrozí. Jde jen o to, zda Budimex nabídka bude platná, tedy o to zda Metrostav bude druhý nebo ne.
Jak to chápu, tak i teď se ŘSD drželo předešlého „vynuceného“ názoru od ÚOHS. Tedy námitka bude s největší pravděpodobností zamítnuta i u ÚOHS. Jediný, kdo názor ÚOHS může potvrdit/napravit, je správní soud a nevím, zda by měl v tomto případě odkladný účinek.
Míněno je, že proti nabídce Mi roads nebyly podány námitky, tedy vyloučení jejich nabídky nehrozí.
Já doufám, že vyloučí oba a postaví to firmy, které byly na třetím místě ;-)!!!
To už asi nepůjde, o způsobilosti MI Roads soudy již rozhodly v minulosti u jiných zakázek. Proč takto rozhodly je jiná otázka, každopádně zákaz Metrostavu se na MI Roads nevztahuje.