Kdo bude provozovat Bavorské expresy? Německá i česká strana tají i počet soutěžících

Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.comLokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com

Podle dostupných informací podalo nabídku jen sdružení ČD/Alex.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michawel2

Hybridní jednotky, 5 vozů x 80 lidí min.., a do Domažlic doplnit v prokladu rychlík, nebo aspoň z Plzně Sp. Případně zdvojit. To by byl asi ideál.
To, co se tam děje v současnosti, je hrůza a děs. A opravdu lepší by bylo ten rychlík poslat jenom do Furth im Waldu a pak ať si s tím BEG dělá co chce.
Se divím, po tom všem, že do toho ČD jdou s Alexem.

Někdo

Nevím co si o tomám myslet .

J.K.

Kdyby tam někdo zavedl busy co budou stavět i Plzeň (aspoň u Olympie) , Regensburg a Mnichov letiště , tak by to bylo dokonalé…

Ares

To už mi přijde lepší, kdyby tam jezdil nějaký noční vlak a zbytek vyjde lépe silnice.

Marek Janík

Já náhodou vím, s kým pojedu na této relaci, i když ještě není známý výsledek. S flixbusem.

Matěj

Flixbus OK, ale doporučuji svést se s RegioJetem, jejich nové autobus pro mě cestu posunuli výrazně k lepšímu.

Vesper

Jako každého věc, ale já ježdění dálkovými autobusy nemám rád. Málo místa, naposled sedačky bez opěrek hlavy…

noerf

Záleží jakými autobusy jezdíte. Většina dálkových autobusů jsou poměrně pohodlné, pokud zrovna nějaký dopravce nepošle meziměstký autobus na dálkovou trasu.
Druhá věc je, že totožné autobusy u jednoho dopravce mají 63 míst u druhého 67 a výrobce dělá i variantu pro 69 cestujících.

XXXD

Trochu si říkám, jaký má smysl držet stávající koncept, který stejně moc nefunguje. Zdá se mi, že by bylo spíš lepší od roku 2027 zvlášť objednat linku z Prahy do Domažlic, kam by se mohly objednat elektrické vratné soupravy (ideálně nějaké EMU na 200 km/h) vzhledem k tomu, že v roce 2027 bude trať od Plzně stejně asi rozkopaná (takže Plzeň – Domažlice stejně NAD) a pak už by tam snad měli být do Domažlic dráty. Úsek z Domažlic do Mnichova by si v podstatě sama mohla řešit BEG, zároveň by tam tím, že vypadla ta česká elektrifikovaná část, mohl… Číst vice »

Jarda

Udělat přestup v Domažlicích, tím tomu vyloženě pomůžete, na to se vám cestující vykašlou úplně. Autobus je možná rychlejší, přesto jsou ty vlaky dost plné, často až přeplněné.

Bez přezdívky

Osobně stejně jako asi mnoho dalších raději strávím o něco déle ve vlaku kde je aspoň trochu prostoru a toaleta než v buse, kde není často ani místo na nohy.

Jan

Na držení stávajícího konceptu který moc nefunguje je založena veškerá činnost národního dopravce…

Dejf

Doporučuji se zajet kouknout do domažlic, kde hodláte naordinovat ten přestup. Nádraží jako lusk…

Ares

Domažlice jsou normální stanice, kde se sjíždějí vlaky z několika směrů.

km213393

Víc než rychlost vozů by mě zajímaly sankce, pokud lokomotiva přijede klasicky s polovinou vagónů špatně označených v random pořadí. Jestliže je jeden vůz označen dvěma různými čísly, jako 17. srpna, rádio neustále vyzývá k obracení se na průvodčího, který se zjevně bál nastoupit, a lidé stojí na záchodech jako za bolševika, tak je vůbec podivné nabídku takového provozovatele „zvažovat“.

Geralt

Není tam nějaký problém, že v Německu na té trati můžou jezdit soupravy maximálně čtyř vozů? S tím dopravce moc nenadělá.

suri

Ten problém není v Německu ale u nás v úseku Plzeň – Domažlice a ve stíhání jízdních dob, na dotaz se k tomu už Ministerstvo dopravy v minulosti vyjadřovalo

Jan

Tají počet soutěžícího…

Jarda

Na začátku textu je kritika současného stavu vozového parku, na konci je polemika, proč se tam mají dávat lepší soupravy. Nějak si to protiřečí. Vlaky jezdí dost plné a s novými soupravami budou ještě plnější. Škoda jen té jízdní doby, ale tak ta se postupně začne snad také zlepšovat.

noerf

Problém je, že požadovat vlaky na rychlost 200 km/hod, když cestovní rychlost je maximálně 160 km/hod a většinu trati a část trati i pod 100 km/hod je poměrně neefektivní.
Takže je otázka, jaký má být koncept na té trati, tedy do dokončení elektrifikace celé trati. Zda-li přepřahat lokomotivy, či nebo zkusit vodík či dieslové jednotky. Fakt, že se přihlásil jeden dopravce může znamenat, že tam ty podmínky ostatním dopravcům nedávají moc logiku k efektivitě.

Francimor

Jaký je vlastně cenový rozdíl mezi vozem na 160 a na 200?

Jarda

Asi tak. Za další, železniční vozidla se provozují cca 30 – 40 let. Předpokládám, že za nějakých 15 let už bude rychlost 200 km/h celkem standart.

MaT

StandarT to určitě nebude. Když už někde něco, tak možná standarD.

mgr.pavel

Obávám se, že na většině této trati nebude 200 standardem ani za 30 let..

suri

to sice asi nebude, ale už kolem roku 2030 by měla podstatná část úseku mezi Plzní a Domažlicemi být na 200 km/h, smlouva se dělá na plnění v letech 2028 -2042 takže požadavek na vozy na 200 km/h je legitimní a logický

Klabavátor

V této chvíli max. 160 stačí, ale do těch 15+3 let už snad nějaký rychlejší úsek bude.

Jan

Je to jen kreativní způsob jak dostat ze hry ostatní zájemce, o žádné rychlosti tu ve skutečností nejde…

Jarda

Jak přesně to vyšachuje ostatní zájemce ? Všichni budou muset koupit nové soupravy, i ČD. Co ostatní odrazuje je spíš to, že v podstatě během celé té smlouvy bude hromada výluk spojená s modernizací tratě.

Jan

Na tom něco je…

noerf

Vagóny na rychlost 200 km/hod má spoustu dopravců. Otázka je lokomotiv a počtu jejich výměn na dané trase.

Jiří Kocurek

Zvedla se tady ostrá kritika proti nasazení lokomotiv s Vmax 140 km/h na R8, kde se 160 km/h využije na dvou mezistaničních úsecích, ve Studénce i Suchdole to zastavuje.

Zároveň víme, že se u Plzně přirpavuje novostavba rycyhlého výjezdu na 200 km/h.

Jan Hasek

Kdo by to chtěl provozovat… Praha-Beroun trat rozkopana, plzen – Domažlice budou také roky těžkých výluk … na německé straně preprahy a uvrate… jeee a cestovní rychlost škody 120 rapid 🙂

Jan

Tím jsme do Bavorska v létě 1990 opravdu jezdili 🚘

Marťas

Nyní probíhá fáze hodnocení jediné nabídky a v řádu týdnů rozhodneme 😅😅😅😅

noerf

Pokud na základě poptávky podal jediný zájemce nabídku na cenu cca 250 Kč/km, tak možná přemýšlejí, jak soutěž zrušit a ponechat stávající stav, kdy platí méně.

Jan

V ponechávání stávajících stavů jsou fakt dobří…

Jan

Jestli ovšem někdo nepodá odvolání…