Kde si v Praze nabijete auto z lampy. Síť dobíječek pro lidi bez garáže se dál rozšíří
Dobíjecí stanice v lampě veřejného osvětlení. Foto: THMP

V režii městské firmy zatím funguje nabíjení v 50 lampách veřejného osvětlení. Celkem má vzniknout 154 nových dobíjecích stanic.
Nabíječky v lampach jsou pěkné, ale bez vyhrazených parkovacích míst zbytečně.
Většina aktuálních nabíječe trpí tím, že u nich prostě nezaparkujete.
Možná by výstavbu měl dělat někdo, kdo má zájem na využívání, nejen na čerpání dotaci.
Vzdálenost parkování od nabíječky by mohla být závislá od délky nabíjecího kabelu. Šlo vozit v elektromobilu nějakou delší prodlužovačku, která by umožnila připojení i na větší vzdálenost od nabíječky, u které by zrovna stálo jiné vozidlo?
jo, to není problém. jenom každý ráno budete motat prodlužku pomočenou od psích mazlíčků….
Záleží na tom, kudy by ta prodlužovačka vedla. Pokud by se natáhla přes kapoty a střechy ostatních parkujících vozidel, tak by jí asi hrozilo spíš ušpinění ptačím trusem. 😉
„pro lidi bez garáže“ – kouzlo nechtěného?
Na Zizkove (hornim) toho mame hodne, ale mapa to nezohlednuje, asi spolu ruzne statni entity neumi komunikovat. Pritom to vypada uplne stejne, upravene osvetleni.
Krome toho to ma sve mouchy. Nabijeni je oproti domacimu docela drahe pro kazdodenni pouzivani. Dale nejsou mista u nabijecek vyhrazena a tak jsou vetsinou zabrana, to se ale da vyresit preparkovanim dopoledne.
Nebo si dát na střechu solár s měničem a rázem máte ultra pomalé dobíjení zdarma, a to pod naprosto libovolnou lampou. 🙂
Proč pro lidi bez garáže? Já garáž ve své novostavbě mám, ale auto tam nenabiju.
Pokud mate vyhrazene parkovaci misto, at uz v garazi nebo na povrchu, tak je to resitelne.
Často je to neřešitelné, například z důvodu požárních předpisů.
Všude kde jsem to řešil to řešitelný bylo. Pokud tam neni výtah nebo zakládač tak to předpisy nezakazují.
Na jedné straně kvituji výstavbu infrastruktury pro pomalé dobíjení, ale: Přijedu ke stojanu, a nevím, komu patří, jak jej spustit, jaká je cena. Aha, musíte mít nějaký chip? Jak jej získám a kdy? Podle fotky na té nabíječce není ani QR kód, hoci podle návodu mám něco scanovat (možná tam v realitě je). OK, zadávám do prohlížeče prahanabiji.cz Nabíječku vidím na mapě. Je tady informace, že „Své elektrické vozidlo můžete dobíjet pomocí čipu THMP nebo mobilu.“ Jak získám chip a kolik stojí nabíjení? O tom se tady nepíše. Jako majitel elektromobilu vím, že info najdu pravděpodobně v aplikaci PlugShare. Vyhledám… Číst vice »
Tak ono 6 korun doma vs 9 Kč od někoho, kdo má síť dostupnou dejme tomu 24/7, po celé Praze, nemusíte budovat wallbox atd.. + to jde šikovně stlačit dolu, myslím že se dá dostat u PRE na 7 Kč/kwh? Za mě to celkem jde, případně si zaplatit tarif noční nabíjení, které má v tomhle směru nějaké benefity. A jinak snad jediný ČEZ je tak mimo. PRE má s jejich čipem (verze zdarma) DC do 149 kW za 12 Kč, nad 150 kW za za 14 Kč. Eon má s čipem zdarma AC za 8 korun, oboje DC za 13,… Číst vice »
Teď koukám, že u toho PRE nočního tarifu je to zdarma právě do 6 hodin, jak uvádíte, tak se moc omlouvám.
Naštěstí se stále více ukazuje, že elektromobilita je slepá cesta, a kromě Prahy se o podobných nesmyslech moc neuvažuje, zrovna teď se řeší v u nás v zastupitelstvu navýšení o další prakovací místa na sídlištích , jen loni jich dost přibylo, ale o elektro mobilitě tam nebylo ani slovo naštěstí.Josu vytypovavány další plochy kde si můžou občané vybudovat parkovací místa na svoje náklady, prostě nějaká snaha řešit parkování tady je.
Mimopražské regiony byly vždy trochu zaostalejší … zkuste se někdy podívat do Vídně a nebo i Bukurešti. Třeba.
Budeme žít jako v Praze, všude samé vedení, jedna fáze, druhá fázen a třetí pěkně vedle ní ….
Mimopražské regiony možná v lecčems zaostávají za Prahou a Praha zase za většími světovými metropolemi. Takový už je svět. Otázkou ovšem je, zda být v čele je vždy výhoda. Zvlášť, když je zde nezanedbatelná míra podezření, že se jedná o závod v běhu proti zdi.
Kde u vás prosím?
A úvazy pro zvířata na náměstí pořád máte?
Ne … ale kdyby neexistoval dotační program na budování veřejných čerpacích stanic, tak bychom jezdili koňmi taženými drožkami ?
Kde se to ukazuje? Jak?
Proč naštěstí??
Chápu, že někdo miluje tu potřebu jezdit někam k benzínce, ale jde to i bez toho.
Jinak pokud budou stavět parkovqcí místa, tak už kvůli vyhlášce musí řešit nabíječky.
Třeba v Brně máme nabíječek na sídlištích už dost. Podobně se staví první nabíječky v okresních městech, třeba v Kroměříži nebo v Břeclavi.
A bude to rozmíšťováno trochu rovnoměrně? Nusle nic, Žižkovy taky
Na Žižkově jich je docela dost a na další rok jsou v plánu další. Pokud napíšete panu Vomáčkovi z THMP, tak Vám to tam možná udělá přednostně…
Tohle je krok správným směrem!
Jen by mě zajímalo, jestli k tomu budou vyhrazená místa pro nabíjení, nebo to jsou místa pro všechny? Ono na některých místech pak stojí auta se spalovacími motory přímo u těch lamp a pak je tam ta nabíječka zbytečná (zatím). Viz např. zde https://mapy.cz/dopravni?pid=104165114&newest=1&yaw=4.731&fov=0.715&pitch=0.104&x=14.4426817&y=50.0218880&z=17&ovl=8
Na druhou stranu, jak tomu pridou majitelé spalováků, že x míst pro ně ubyde a je rezervováno pro nobl vrstvu…
O to mi právě jde, ať je to nějak fér. Nemá smysl mít vyblokovaných 20 míst, když přes den na nich třeba nikdo nebude stát.
Na druhou stranu, třeba v naší ulici je zcela jistě přes 200 parkovacích míst a kdyby se 2-4 vyhradily pro EV, není to nic katastrofálního. Řekl bych právě, že pro lidi může být nejistota okolo nabíjení jedním z faktorů, proč třeba EV nechtějí.
Na Petřinách zatím místa u lamp vyhrazená pro nabíjení nejsou. Jednoduché řešení to nemá. Nyní tam těžko najde místo, kdo chce nabíjet. Pokud by byla vyhrazená, ubude hodně parkovacích míst pro všechny.
Navíc se to v čase bude měnit, s rostoucím počtem elektromobilů.
Já doufám, že těch lamp bude tolik, aby se to nemuselo řešit, jestli je na místě spalovák, nebo EV. Pak nebude nikdo zvýhodněn a jak sám píšete, postupem času se to začne asi obracet.
S vyhrazenými místy je to bohužel jak u debilů. Já bydlim částečně na hranici Žižkova Vinohrad a tady je odmítá Praha 3, i když je místostarosta pro dopravu zvolen za Zelené… Že prý by to dělalo zlou krev.. No to nevymyslíte… Pak si u tý nabíječky postaví nějaký důchodce svou popelnici a dva-tři měsíce s ní nehne…