Kde parkovat vlaky v Praze. Běchovice padly, vysokorychlostní soupravy najdou zázemí ve Strašnicích

Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČDZaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD

Nejdále z hlediska přípravy je lokalita Malletova, pro kterou nyní probíhá zpracování projektové dokumentace pro vydání společného povolení.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek Zv.

Neuvažovalo se třeba (nevím tedy, jestli tam není nějaký fatální problém) o nádraží Modřany? Prodloužení vlaků od východu republiky třeba Kačerov, Modřany zastávka by dávalo smysl. Chtělo by to ovšem dvojkolejku z Vršovic, ta by ale stejně byla žádoucí a snad ne úplně nemožná?

vbb

Fatální problém je jenom ten, že tam není vhodné místo.

Leinad

Proč vlastně vlaky odstavovat?
Beru depo, ve kterém se dělá údržba a opravy. Nicméně normální obrat soupravy se dá dělat ve stanici u nástupiště, mimo špičky dobíhačům, kterejm se ujede, přistavit další vlak hned.

vbb

Takže navrhujete, aby i v sobotu v půl šesté ráno byl třeba mezi Prahou a Úvaly 15minutový takt, aby žádná souprava nebyla nikde odstavená a všecko jezdilo?

Honza St.

Tak stejně není kam spěchat. Do roku 2050 je času dost, a předtím tady žádná VRT nebude. Leda by se konečně Západ s Rusem přestali prát do posledního Ukrajince a zase se rozjely dodávky plynu a dalších věcí, ale zatím to nevypadá nadějně.

Marana_CZE

Já vám nevím, ale ten kdo poslední stavěl na plynu si to pak nechal projít hlavou. A že se od Putina vůbec nelišil 🙂

Jiří Kocurek

Ten malíř? Je zajímavé, jak někteří jeho stoupenci otočili a vyznávají Putina, který by je ale denacifikoval v denacifikačním táboře.

Mirek Zv.

Demagogu. Konečně je možné někoho nejen nenávidět, ale i urážet a obviňovat úplně beztrestně. To je paráda, viď? Konečně je možné tu nenávist vůči lidem nějakým směrem ventilovat. A dokonce je to veřejně ceněno (čehož jste si od protektorátu a padesátek už dlouho neužili). Docela se těším na dobu, kdy se vrátí zákonnost. I když zatím to nevypadá.

Hala D

Prověřit IP adresu, možný russký troll.

Jiří Kocurek

Jakože nechat Ukrajince napospas Putinovi, aby tam mohl řádit jak se mu zlíbí s tou svojí denaficikací, což není nic jiného než genocida?

Jiří Kocurek

Čeština pro pro má prastaré slovní spojení „uvrhnout do poroby“.

Mirek Zv.

Ukrajinské obětí ukrajinského bombardování civilních čtvrtí od roku 2014 dodnes křičí a křičet budou. Nikdy to nedokážete přelhat a umlčet.

Gwann

Davate si dost pozor na podporu genocidia…ale jinak valite propagandu jedna radost.

Mimochodem, ty tzv bombardovane ctvrti byly v ukrajinskych hranicich ukradene Rusy…

A pindy o lhani od proruskeho ******* jsou na tecku

Hala D

Nemyslím si, že v diskuze o odstavných kolejích potřebujeme řešit otázky typu zda genocida je genocida apod. Nebo zda russácko je neprávem ostřihnuto od mezinárodního obchodu. Prosím nenechme trolly kecat do naší české dopravy a národního hospodářství.

Jirka

Aha, takže stát bude dělat soukromým dopravcům, kteří neumí nic jiného než jezdit, zaopatřovací ústav nebo taky přiloží ruku k dilu a budou se na tom zázemí nějak finančně spolupodílet?

bbb

Proti lokalitě Trnkov/Slatiny se teď nedávno docela ostře vymezila městská část Praha 10, tak jsem zvědavý, jak to dopadne. To je pořád řečí, jak nám tu infrastrukturu brzdí zelení aktivisté, a pak do toho nakonec hází vidle ODS.

Jirka

Tak SŽ touto lokalitou neobjevila Ameriku. V koncepci ONJ je od počátku. Měly tam být opravny lokomotiv (náhrada za rušené Vršovice) a vozů. Vršovice zůstaly, Strašnická radiála přes depo ani usměrněné odjezdy nebyly realizovány.

David

Však obchvat okolo Prahy také brzdí ODS. Ale myslím, že lepší je spíš říkat NIMBY. Nicméně dost často je to NIMBY způsobeno čistě tím, že investor se soustředí čistě na svůj zájem a zcela ignoruje zájmy okolí.

Gwann

A nimby se soustredi na sve pomatene predstavy

Jiří Kocurek

Přitom s tím mohl přijít Havlíček, když bylo ANO u moci. 😀 😀

Gwann

Jen zajimave, ze si CD sve ONJ rozviji za sve prachy samo…a jsou to miliardy….a zde se mluvi o verejnych investicich. Doufam, ze to neni pokud zadotovat odstavnou plochu pro RJ a jine…

PS: neni to zavist, jen nemam rad jisty zpusob podnikani…

Tomáš Záruba

Je rozdíl mezi zázemím typu ONJ a místem, kde se proste dá stát během obratu, když na Wilsonu to nelze.

David

Ono tak trochu zdědit půl kilometru čtverečního pozemku v centru Prahy s hodnotou několika miliard je docela dost velká výhoda, nemyslíte?

Jiří Kocurek

Za pochybných podmínek … vyváží to Správa, účtuje si za to poplatek. Pochybná je tím pádem i fekální kolej v Berouně.

Jiří Kocurek

Mimochodem jaktože najednou jsou vlastní dílny výrazně dražší než když se dílenské práce zadávají externistům, když na nich Jančura ušetří? Jde to proti všem poučkám…

Gwann

Pane K.zkuste tlumit demagogii. Tady to je o tom celem kolejisti na obraty a odstav souprav.

CD si to plati samo. Pro tyhle to kolejiste bude z penez SZ

Jerys

Parkuje se Auto. Vlaky se odstavují.. jak není místo? Odstavné nádraží jih.. proběhne modernizace. A zlutak.. mohl být na Smíchově kdyby někdo neprodupal pozemky developerovi..

Elb

Jančurovi ty pozemky patřily?

Jiří Kocurek

Nepatřily, byl tam v nájmu. Ale asi to bylo levnější… ušetřil na dani z nemovitosti!

Jirka

Kam byste chtěl to ONJ zvětšit? Stavělo se 38 let, dosud není zcela dokončeno, modernizovat a přestavovat se budou části již dokončené, v původní podobě už dnes není ani potřeba. To ONS se nikdy ani nezačalo a není divu a coby záměr není žádnou novinkou. Bylo součástí idey průjezdného ústředního/hlavního nádraží, které dnes už máme.

Petr

Bubny, Smíchov, Źižkov a Vršovice a najednou není místo. 😀

Martin

Ono zase pravda je, ze to v centru tvori barieru… idealni je to trochu posunout dal od centra…

Hala D

Magistrála a dálniční přivaděče v centru bariéru netvoří?

Pat

4. Koridor v centru bariéru netvoří?

Frantisek

Má podjezdy a podchody, do nichž se ani nemusí extra klesat a stoupat (jen trochu u Slavie).

Jiří Kocurek

Oproti tramvajové trati na Průběžné a Švehlově fakt nepoznatelné…

DavidS

Ano tvoří. Také je magistrála nejdebilnější dopravní stavbou minimálně v Praze….

Petr

S tím souhlasím, vlaky mají bát odstaveny co nejméně a co nejdál, nejlépe u koncové stanice. čistě teoreticky, Praha moc vlaků odstavovat vůbec nemá.

Frantisek

Ano, pokud je koncová stanice ve spádovém městě – což ovšem u dálkových vlaků není tak samozřejmé.

vbb

Jenže Praha je koncová stanice pro spoustu vlaků.

Frantisek

„Dál od centra“ je vždycky relativní. Aby při tom neustálém roztahování města do krajiny v tom centru nakonec něco zbylo, a nemuselo se za vším jezdit až kamsi…

Y.K.

Bubny nejsou moc dobře dostupné z hlavního, takže kapacitu dálková dopravy dobře neřeší (navíc z tratí na letiště tam nebude moc volné kapacity). Smíchov taky nic moc, i když Regiojetu posloužil.

No a Žižkov pro odstavení osobních vlaků, to je asi vtip ne? 🙂 To fakt ty Strašnice jsou 10x lepší, kapacitně napojitelné a místo tam je.

David

Kromě Vršovic jsou všechny ty lokality dost nevhodné. Do Bubnů se nedostanete kvůli nedostatečné kapacitě na Negrelliho viaduktu, Žižkov je příliš daleko a opět narazíte na nízkou kapacitu v Malešicích, a Smíchov zase naráží na nedostatečnou kapacitu Želeničního mostu na Výtoni. No a Vršovice se právě zvažují, tam to místo právě je.

platamond

Je potřeba rozlišovat plochu na odstav a plochu na údržbu.
Odstav – mezi špičkou, mimo prahu i přes noc – zde jsou Bubny, tedy byly než škrtly cca 600 m odstavných kolejí ideální, pokud bude na Masaryčce 9 kolejí, tak tam možná vyjde mezišpičkově 400 m. I něco okolo Vršovic asi O.K. Malešice musí být primárně pro nákladku, která čeká na volnou kapacitu na koridorech.
Údržba – to je věc jiná, zde by by ty Běchovice byly ideální – kompaktní plocha na slušné strojní zázemí, prostě obdoba ONJ. Lhostejno, kdo ho provozuje, spíše aby bylo všechny dopravce za stejných podmínek.

kolotuk

Nikdo nema dneska zazemi na urovni OBB/DB …

Atom

V praze se má bydlet, nemá tam být nějaká odstavná plocha, mělo by se to postavit někde na okraji či za hranicemi prahy. Ve městech májí být hlavně čtvrtě jak Vinohrady, různě do nich zapojený průmysl/firmy, tzv 15 minutové město.

Johnny Cash

Však jim na to nikdo nedá stavební povolení. Navíc je zcela jistě Praha plná nezaměstnaných mechaniků, opravářů a elektroniků čekajících na příležitost u ČD.

Hala D

Jen doplním, že koncept 15 min. města zahrunuje také tram a vlakovou dopravu, aby se dalo do té práce dojet.

Stráťa

Dopravu určitě zahrnuje ale odstavné plochy mají být mimo město.

Petr Šimral

A kudy se tam „mimo“ město procpou, když všechny v úvahu přicházející tratě nemají dostatečnou kapacitu ani pro dnešní provoz osobní a nákladní dopravy?

Veřejná doprava KUPŘEDU

Jasně a vlaky se tam budou teleportovat.

jan v

Aby mohlo ono patnáctiminutové město fungovat, je nutno snížit závislost občanů na IAD, pro což je nutné mít i kvalitní železniční infrastrukturu. Nicméně bylo by dobře, kdyby se Dobrá správa, třeba v koordinaci se soukromým investorem vážně zabývala tím, jestli nelze nad odstavným nádražím vybudovat obytnou čtvrť charakteru, jaký popisujete.

Hala D

Ano, protože 15min město není o tom , že šofér čeká sám v autě každé ráno 15 min v koloně.

Jirka

Už Vás tam vidím bydlet 😂

vlachjan

Před pár lety jsem viděl velmi pěknou realizaci, jenž nad železniční infrastrukturou takto vznikla. Zkusím ji dohledat a přidat zde do komentářů, aby i ostatní diskutující mohli posoudit, zda-li by jim takové bydlení připadalo atraktivní.

Frantisek

Přílišné huštění betonu, absence chladných sklepů, prostorové stísnění údržby, přenos otřesů…

Frantisek

A při každé rekonstrukci nosné desky vyloučit provoz na kolejích – i v domech… Plus svícení, větrání. Pravda, nebude tam pršet, sněžit a pálit slunce. No nevím, já bych klidně té obsluze i výrobě ve městě vyhradil normální přiměřené místo.

Jiří Kocurek

„různě do nich zapojený průmysl/firmy“

Ovšem běda tomu, kdo by chtěl do pekárny přivézt mouku.

Zásobování to má odstavit na okraji a pro chleba si dojít pěšky, aby nebyl líný. A to odstavení na okraji si musí ještě nechat schválit od lidových milicí, protože veřejné komunikace nemají sloužit soukromým vozidlům. Maximálně se soukromým bicyklem a té mouky poveze do 30 kg, aby zbylo i na ostatní, kteří také chtějí koupit chleba. Vítejte v Šílenství.

Atom

Tak je rozdíl, jestli postavíte cesty pro zásobování nebo jen pro odstavení či parkování pro věci, které tam budou v noci překážet a přes den budou prázdné

Mikitrabi

Souhlas . SŽ totálně zaspala. Tam přemýšlejí jako před 50 ti lety

Jirka

Jen oprašují archivy podle toho, kde se ještě do dnešních dnů na ty původní záměry dochovalo místo.

Vavrroch

Zkusil jsem si ten patnáctiminutový koncept představit. Základní forma zaměstnání – práce z domova. Jen výjimečně, když to jinak nejde, pak tedy z bydliště na pracoviště nejvýše za 15 minut. Bude-li obyvatel na pracoviště chodit pěšky, znamená to okruh asi 1,5 km kolem bydliště. Pojede-li na kole, nerušen automobily (předpokládejme radikální snížení jejich počtu) – a maximální povolenou rychlostí 30 km/h (viz příslušný trend), vychází okruh asi 7,5 km kolem bydliště, se zohledněním vlivu rozjezdu a dojezdu asi 7 km (neuvažuji rušení jinými cyklisty). Nákupy nebo vyzvednutí přídělů povinně podél trasy bydliště – pracoviště – ale tím časem na nákup… Číst vice »

Mendy

„V textech o patnáctiminutových městech jsem ještě nenašel pasáž, která by vysvětlovala, jaké dokumenty budou nutné k překročení patnáctiminutové hranice, jak často a za jakým účelem bude povoleno.“ Samozřejmě žádné dokumenty nebudou potřeba, vláda přece nechce byrokracii a totalitu. Příslušníci plebstva jen budou platit ekologické poplatky za zvyšování své uhlíkové stopy zbytnou dopravou. Díky automatizovaným systémům výběru poplatků s rozpoznáváním osob se žádný příslušník plebstva nebude muset o placení starat, poplatky se budou automaticky strhávat z jeho digitální peněženky. A kdyby byl nezodpovědný a svým cestováním by vytvářel příliš velkou uhlíkovou stopu, můžeme mu díky programovatelné měně nastavit limit na… Číst vice »

Frantisek

Nepochopil. Jde o takové rozmístění funkcí v území, aby negenerovaly zbytnou dopravu. Bohužel to naráží na dosavadní zvyklosti „drahé centrum k bydlení a levná periferie pro zázemí“, stejně jako na plány kapacitních dálkových tras i v rámci města, jež život mimo místo zvýhodní. Teoreticky by značná část lidí měla mít možnost ušetřit si neustálé cestování za vším, a tím ulevit sobě i okolí. Cestovat nadále může, ale nebude k tomu přímo nucena okolnostmi.

Vavrroch

Míří-li tato idea k omezování, ba potlačení „zbytné“ dopravy, nutně vzniká otázka, která autorita bude rozhodovat o tom, která doprava je zbytná. Uliční výbor uvědomělých ekoaktivistů? Úřad městské části? Krajské zastupitelstvo? Vláda? Evropská komise? Složitější mechanismus, v němž se budou pravomoci uvedených institucí pestře a udržitelně mísit? (To je asi nejpravděpodobnější.) Samozřejmě pak tento model „života nablízko“ bude mít zásadně jiné, tj. nižší požadavky na dálkovou dopravu. V současnosti se nezdá, že by stavby dálnic a připravované projekty vysokorychlostních tratí ideu patnáctiminutových měst zohledňovaly. Kromě toho vůbec není jasné, jak vznikla magická hodnota 15 minut. Proč to není 14 (20,… Číst vice »

PepaM

Prosim vás a tenhle nesmysl se vzal zase kde? Čtu to už poněkolikáté, že někdo operuje tím, že by 15mC znamenalo vyloženě zákaz delších cest. O nic takového přeci ale vůbec nejde. Je to prostě jenom urbanistický koncept, týkající se dostupnosti služeb a pracovních míst, které mají být umístěny tak, aby byly pro co nejvíc lidí dosažitelné právě do té čtvrthodiny pěšky nebo na kole, a aby potřeba obyvatel využívat pro cesty v rámci města auto byla co nejmenší. Ale jde fakt jenom o to, že by měla existovat taková možnost, ne že by se nikdo nesměl vzdálit ze „svého“… Číst vice »

Veřejná doprava KUPŘEDU

Jasně – v Praze nemá bejt železnice – voni jsou hlava – nejste vachmajstr?

Hala D

No jo no, komedie autorů SŽ a ČD část 560. Ještě nějaký čas zpět se SŽ nechalo slyšet, že bude rušit seřazovací a odstavná nádraží protože jsou #drahé. Dlouhodobě platí, že jakmile je někde kus slepé koleje, nebo dokonce několik volných kolejí, tak se operativně co nejdříve odstraní, protože #19.stol a #vlakyjsoufuj se zdůvodněním, že železnici už dnes nikdo nepotřebuje a pak BUM, srážka s realitou. Není kde nakládat, není kde odstavovat, není kde jezdit, není čím jezdit. A k tomu velké divení, jak jen je to možné.

likvidátor shotoushků

A oni tě stále ne a ne poslouchat 🙃

Hala D

Tak to jsem nepochopil.

Tlapa

Naprosto správně pane. Proč se likviduje Smíchov a např. Žižkov?

HK~

tak dlouho se ignoruje a vyhnívá až nám zase úžasně vybouchne a pak se divíme

V Německu nebo v např. Londýně jsou mraky menších odstavných ploch, u nás by se podobné místa kolem koridoru našli alespoň pro 5~10 kolejí

Avlaky

Ve Vršovicích (bývalé seradovaci nádraží) by se vešlo vedle sebe 25-30 koleji…

vbb

Vešlo by se, ale dost obtížně. Na ONJ je 26 kolejí, šířka je 150 metrů a délka nádraží je asi 800 m při užitečné délce kolejí okolo 400 m.

Mirek Zv.

Abych ještě komentoval svůj sousední debilní příspěvek. ONJ tedy vychází 5.77 m na jednu kolej. Kdyby se to stáhlo na 4.50, tak by to byla úspora 30 m na šířce.

vbb

Vždycky po nějakých 4 či 5 kolejích potřebujete mezi ně zapíchnout stožár. Brány šířky 100+ m ještě vynalezeny nebyly.

Jirka

Tak skrz ranžír jaksi protáhli trať, nové zastávky a hlavně tam dosud straší tzv. Svobodovy hromady.

Frantisek

Ještě pořád by mělo zbýt místo i pro tu nákladní dopravu, nechceme-li jí už přes 90 % v kamionech…

Mirek Zv.

Jak hodně by vlastně vadilo, kdyby se v takovém místě zásadně zmenšil odstup kolejí? Třeba aby mezi odstavenými vlaky bylo 40-50 cm, aby se prostě nedalo projít, možná tak protáhnout v nouzových případech?
Samozřejmě mě hned napadají potíže s vystoupením/nastoupením fíry nebo se spojením (ale předpokládejme, že by šlo o jednotky).
Úspora plochy by asi valná nebyla, takže asi blbost (abych sám sobě odpověděl), možná trochu ochrana před graffiti?
Chtělo by to vědět, jak tlusté fíry bude dopravce zaměstnávat.

Michal

Zkoušel jste si někdy přejít z jednoho konce pětivozového InterPantera na druhý vnitřkem soupravy? To je slušná překážková dráha. Venkem je to rychlejší a pohodlnější. A co teprve, když budou dvě spojené jednotky?

Kuba2

Nějak si neumím představit ty Strašnice, pokud tou lokalitou navíc povedou průběžné koleje VRT.
Stejně tak pokud se budou kvůli vlakům bourat Slatiny, tak lze očekávat tuhý odpor a v tomhle případě bych ho zcela výjimečně i podpořil – ta lokalita má v rámci Prahy naprosto jedinečné kouzlo a památková ochrana by se na ni měla zaměřit, narozdíl od zachraňování každé hromady šrotu nebo tuctového baráku v centru.
Překvapuje mě, že se naopak neřeší třeba prostor mezi Vinohradskými tunely a Vršovicemi (https://mapy.cz/s/kajumuhehu), tam ještě nedávno byly tři šturcové koleje, stačilo zadrátovat (dnes teda navíc ještě znovu položit a zapojit).

Mirek Zv.

Tak určitě by někdo byl oprávněně dotčený, kdyby mu bourali něco na Slatinách. Nicméně chtít pro Slatiny památkovou ochranu my trochu přijde jako kdybyste chtěl „památkově“ chránit slumy ve Filadelfii nebo v Kalifornii. Taky památková ochrana snad má být nějakým celospolečenským přínosem, což je zde dost diskutabilní, když vymyslíte jen vzácné trasy, kde je vhodné se pohybovat bez ochranky. Pro odzkoušení doporučuji třeba trasu od Lidlu V Korytech do Slatin, v mapy.cz pěšinka blíž ke trati. Snad mě nebudete (něco Vaši pozůstalí) pronásledovat, jestli Vás tam někdo sejme.

Kamui

Krásná odstavná plocha včetně údržby panťků mohla být v Bubnech – kdyby dráha ty pozemky krátkozrace neprodala.

55p

Tam by se z hlavního nádraží jezdilo taky skvěle 🙃

Kuba2

Masaryčka odstavné plochy nepotřebuje?

Mikitrabi

To víte, byl tam “ vyšší “ zájem. Rozklikejte si, kdo tam bude stavět?

Twix

A potřebuje jich hodně? Velké odstavné plochy jsou potřeba hlavně pro dálkovou dopravu, na Masaryčce se odstavovaly především soupravy od posilových vlaků z Rakovníka, tam už se to bude taky řešit v budoucnu jinak.

platamond

Myslíte jako od 221, kde se odváží na odstav po špičce do Benešova a před špičkou zpět – navíc cca 100 km denně pro několik souprav. Nyní na Masyryčce stojí 4x 471 a další cca 4 ks jezdí do Libně / ONJ a všude blokují kapacitu svou jízdu křížem.

Mirek Zv.

Podle mě hlavně dálkovka od východu, což pokreje i dálkovku od severu. Proto by mě docela napadaly ty Modřany, bývalé nádraží, se zastavením v nácestných stanicích, Vršovice? Kačerov? Modřany zast. Samozřejmě bez zdvojkolejnění tratě asi nemožné. A taky nevím kolik kolejí by se vešlo, ale možná by šlo areál rozšířit na pražském zhlaví, bez bourání budov.
Mimochodem, byl jste někdo v Roubike Coffee – když tak koukám na mapu?

vbb

>Tam by se z hlavního nádraží jezdilo taky skvěle
Bubny – Bubeneč (úvrať) – Holešovice – Balabenka – Hlavní. Necelých 15 km, 1 úvrať, pro obousměrné vlaky záležitost 20 minut.
Bubny – Hrabovka – Libeň (úvrať) – Hlavní, něco málo přes 10 km, 1 úvrať, o pár minut kratší.
Kdyby teda pozemky v Bubnech „prostě byly“, tak by to, hlavně pro obousměrné soupravy, tak strašné nebylo.

Mikitrabi

Výborný. V centru budeme mít fabriku. Tak proč se bouraly opravny ?

Frantisek

Ne, v centru se budou lidé živit sběrem zlikvidovaných kořínků… Jo, představa center pro drahé bydlení a kanceláře s vymístěním životně důležitých funkcí a vyvoláním i tak nechtěných dopravních potřeb přetrvává, ale.

Novomír

Jasná věc. Zbavíme se obrovských ploch na Smíchově, kde kolem je jenom silniční okruh a žádné bydlení a pak začneme hledat, kde odstavovat vlaky. Dokonalé.

Zapa

Nj, jenomže tam se do teď neví, jestli nebude most na Výtoni jen pro potěchu oka….

Kuba2

Zrovna na Smíchově je dost problém s kapacitou v Jamrtálu, takže do zprovoznění Nového Spojení II by to bylo stejně dost omezeně použitelné.

Hala D

Logika hadr, mozek – není podmínečně nutný.

Hala D

Pro práci na SŽ.

Frantisek

Jenže tohle rozhodovali hlavně politici ve vidině „prestiže“ města. Žádná viditelná „špinavá práce“ v okruhu x km od středu, vše do polí a pak vozit zpět, především ovšem auty, žádné koleje ve městě…

Jiří Kocurek

Chtějí kapacitní napojení a to současné 2 koleje pod Vyšehradem nesplňují. Navíc by se od mostu muselo úvratí přes severní zhlaví smíchova, což tu kapacitu tratí dále snižuje.

Ono se tam musí dát zajet/vyjet několikrát do hodiny. Tím Smíchov tak nějak padá, ono to fakt není jenom o ploše a že se tam dá zajet 1x za čas.

Elb

I po těch modernizovaných Bubnech a Masaryčce, tam nebudou dlouhé koleje, kde by mohl vlak přečkat několik hodin do výkonu?

DavidS

Mít na Smíchově pár minut od centra odstavné plochy a brownfield je úplná blbost. Dobře, že se celé území mění.