Kde o přesunu na koleje jen nemluví. Coop začíná zásobovat supermarkety v Curychu vlaky
Železniční terminál Hardfeld v Curychu. Foto: Dario Häusermann/ COOP

Změna dopravy má přinést i spolehlivější logistiku, ročně ušetří 58 tisíc jízd kamionů.
U nás se místo toho šrotujou vagony a lokomotivy ,propouští zaměstnanci a zakázky přenechávají soukromým dopravcům,nebo se zboží vozí kamiony.Při budoucí vyšší poptávce se řekne,že firma nemá prostředky ani vagony,aby poptávku zákazníků pokryla.
„My máme krizi, nerušit, neotravovat. Nemáme čas na nějaké pitomé zavážení supermarketů, obchodů, developerských projektů apod. Kdybyste chtěli odvézt ucelenku uhlí, tak to berem, ale spotřební zboží vozit nebudeme. Odvezte si to kamiony. My brzo zkrachujem, ta krize je tak strašná, achich ouvej, buli, buli, kňů, fňuk. “ Vás národní dopravce
Výkony v nákladní dopravě klesají i ve Švýcarsku, je to celoevropskà situace.
Cargu v 1. Pololetí objem přepraveného zboží rostly…
Jakému Cargu?
Tomu s těmi vagony a lokomotivami. Pochopil?
SBB Cargo, BLS Cargo, DB Cargo, ČD Cargo??
Jsem zvědavý jak budete vozit zboží v odkrytém Eas vozu.
Tak doufám, že v ČR již brzy. Aspoň tu prodejnu na letišti v ČB by mohli 😁
Je centrální výrobna baget Jednoty Kaplice napojena vlečkou?
To snad byla podmínka tendru…
I kdyby byla, tak za jakou dobu by se bagety odtud dostaly na letiště a dalších prodejen? Mnohem jednodušší a hlavně rychlejší je v tomto případě rozvoz dodávkami bez překládání. Je zboží, které by se vlaky vozit mohlo. To ano. Ale proč to dělat v dnešní době složitě, když to jde jednodušeji? Už není 19. stol., kdy o vlečku usiloval kvůli rychlé a kapacitní přepravě každý větší podnik.
Ech, to byla narážka na jihočeské pohlavàry, kteří při příležitosti zavedení nějaké charterové linky na LKCS s frekvencí jednou týdně vyhlásili do médií, že Jednota Kaplice zajistí pro cestující dodávku čerstvých baget.
Taky jste si při pohledu na titulní fotku vybavili vlak na přesmyku v Libni?
Já si teda vybavil přesmyk v San Bernardino na výjezdu směr Rialto. Dokonce jsem v miniatuře na mobilu ten Vectron pokládal za lokomotivu BNSF. 😀
Tady je vidět, že kde je vůle, je i cesta
Ještě bych doplnil „kde jsou peníze“.
To bude asi rozhodující faktor 😉
Tak už vím, proč v Aarau na nádraží v Coopu stojí houska s plátkem šunky a ledovým salátem 5,20 f.
Na nádražích a v nejmenších prodejnách bývají ceny vyšší, no.
Při mzdě 6500 CHF to asi tak strašné nebude.
Tak jistě, ta ekonomika je na úplně jiné výkonnostní hladině.
Je tu někdo znalý místní situace?Jsou v tom nějaké dotace např. do stavby té infrastruktury? Nebo jsou tam jiné vládní restritiktivní zásahy , který zatěžují dopravu kamiony?
Ono samozřejmě stačí preference vlády jednoho druhu infrastruktury. Švýcaři jsou bohatí a jsou ochotní se možná i něčeho vzdát.
„…navíc je vlak dochvilnější, nehrozí kolony…“ V Dlážděné právě spadli ze židle, teda pokud by tam někdo byl, že…
Takže u nás raději zůstaneme u lidového moudra, „…problémem české železnice je česká železnice…“
Oni mají objednávat nákladní vlaky, nebo co s tím mají společného?
A v Praze se nákladové nádraží Žižkov zrušilo, přilehlý velkosklad na Třebešíně se zbořil.
Jojo, mluví se o převodu z kamionů do vlaků, ale místo nákladového nádraží na Žižkově, místo opravárny v Bubnech a místo skladů na Smíchově stavíme předražené 1+kk. Tak to jo. Pochybuji, že se u nás ještě něco dělá s pomocí orgánu jménem mozek. Priorita spíš je okamžitý zisk pro pár spekulantů, ale ne nic pro lidi a přírodu.
Není zbytí, musíte nastoupit do vedení nějaké obchodní nebo logistické firmy a ukázat, jak se to má správné dělat.
Tak tohle je spíš o nastavení celý společnosti a jeden Jarda s tím těžko může něco udělat.
Samozřejmě to platí i pro ten jeho povzdech o pár spekulantech a přírodě.
Ano, to je pravda. Česká společnost momentálně zřejmě nebude hromadně akceptovat vyšší cenu zboží způsobenou nákladnější přepravou. Podobně jako výrazné zpoplatnění parkování ve městech, například.
Logistické firmy rozhodují/mají rozhodovat o dopravní politice?
Na úrovni lobbingu jistě.
Tak dobře; JF Kalimero může nastoupit na Ministrstvo dopravy a Jarda Stašek do centrály Kauflandu.
Nastupování lidí kamkoli nic nezmění, pokud budou hodnoty lidí sestaveny tak, že na prvním místě je spotřeba.
Dle zdejších komentářů soudím, že se zde vyskytuje řada lidí schopných organizovat dopravu lépe než se dnes děje, takže předpokládám, že když se do toho vrhnou, posunou sektor směrem k lepším zítřkům.
Pokud jsou podmínky nastavené tak jak jsou, do čeho se mají vrhat? Je snad u nás nastaven systém-vysoké mýtné- výtěžek do železničního infra?
30 roků se zvětšuje kapacita silnic a tak snad o nějakém vrhhání se bych nemluvil.
Do byznysu nebo politiky. Jinak se těžko něco změní.
Zapoměli se zeptat Čechů, jestli je to možné. Dle českých specialistů dělají něco co nejde.#vlečkadokaždéhoCoopu
Je to fajn, že to tak Švýcaři mají (a např. zásobování Coopu na Zermattu je z principu také vlakem, protože do Zermattu nesmí dojet prakticky žádné auto, a to ani mnohé zásobování), ale přeci jen jsou dost výjimkou.
Vypíchnul bych zejména Německo (ale z dostupných údajů i Francii), kde fůra tratí je bez nákladní dopravy i vůbec bez možnosti někde něco naložit/vyložit.
To jim nikdo neřekl, že zásobovat supermarkety po železnici nejde?
Je tu někdo opravdu znalý svýcarských poměrů a schopný říct, zda je v CH nákladní vlak skutečně spolehlivější než kamiony? Ve zbytku Evropy je to naopak. A to ani nemluvím o našem ČDC. 😀
1)co je ČDC? 2)proč o něm „ani nemluvíte“? 3)kdo zastavuje nákladní vlaky naší zemi?
To bych právě čekal, že po všech článcích tohoto typu, se tu dočkám, protože by mě to zajímalo, proč to funguje jen Švýcarsku a v Evropě nikoliv. Já se trochu obávám, že v tom bude hrát velkou roli ta jejich povaha, kdy mají rádi různé příkazy a nařízení a omezení a tak, což pro ostatní národy je věc nemožná 🙂
Mají rádi zdravé a příjemné životní prostředí.A umí využívat moderní bezfosilní techniku.
Taky tam ale na to mají podmínky.
Tak oni berou v potaz tu jednu relaci, která se jich týká. Jak to funguje ve zbytku Švýcarska je pro jejich problém irelevantní.
Nevím co dělá Vaše ČDC, ale naše státní SŽ stojí za (ženský orgán mužské rozkoše). Mám jednoduchý úkol, mimo jiné v pracovní dny 2x odvézt Nex do nejmenované stanice. Již 2 měsíce pozoruji, že SŽ dělá velký problém mne tam jednou týdně dostat včas. Mimo případů se sníženou rychlostí soupravy (tárovací vůz a přepravy 120 m kolejnic za což SŽ nemůže) se mi nesmazatelně zapsaly následující případy. 1) dispečer CDP si mne „odložil“ v Moravičanech a zapomněl na mne – aspoň se omluvil. 2) nikým nevyžádaná úvrať v Přerově – z Drahotuš jsem „do výluky“ odjel dřív než již tam… Číst vice »
To tady mám vážně vypisovat všechny nedávné případy, kdy u ČDC něco trvalo hodiny, zatímco soukromník to zvládne za minuty? 😀 Ale alespoň v souhrnu samozřejmě moje oblíbené střídání každých pár desítek km, přepřahy, někdy i mezi stejnými řadami HV 😀 , všechny technologické úkony (zapřažení, odstavení…) trvají násobně déle proti soukromníkům, no a pak samozřejmě také nekomunikující obchodní oddělení s typickým drážním přístupem, antizákaznický TVZ, dodací lhůty…
Zaměstnanec SŽ bude vykládat něco o soukromnících a minutách vs hodinách?
Raději bych brzdil, než někoho napadne kontrolovat efektivitu a potřebnost třeba zrovna vaší činnosti…
Bude, porovnávat dopravce nebo vypichovat nedostatky může kdokoliv.
Efektivita výpravčího na DOZ je vlastně docela vysoká, efektivnější je už jen komplexně automatizovaný systém řízení a organizace dopravy, který ale nemáme. ASVC funkcionalitami odopovídá devadesátkám a je horší než panelista v zácviku. A z toho ve finále plyne i ta potřebnost těch výpravčích. 😀
Ale samozřejmě doufám, že se na celé SŽ co nejdříve provede detailní audit potřebnosti a výkonnosti všech pozic a také že dojde k reorganizaci a zeštíhlení.
Tady nejezdí jenom ČDC.
No to ne, už i COOP kopili zahraniční kapitalisté?
Od roku 2007 družstva COOP, Konzum a Jednota vystupují pod jednotným názvem COOP, který používají družstva po celé Evropě. Ve světě je to obvyklé jméno pro družstevní prodejny podle anglického slova „cooperative“ pro družstvo nebo spolupracující společenstvo.
Takže jméno je stejné, ale český Coop nemá s švýcarským nebo italským Coopem kromě konceptu podnikání nic společného.
A čím to, že používají stejné logo?
To plyne z nějaké Mezinárodní družstevní unie.