posily_do_teamu

„Kde končí území bílého muže.“ Nabídnuté úpravy trati na letiště místní odpůrce nepotěšily

Úpravy projektu trati na letiště v oblasti pražské Liboce. Zdroj: SŽÚpravy projektu trati na letiště v oblasti pražské Liboce. Zdroj: SŽ

Obyvatelé pražské Liboce dál požadují zahloubení trati, ministerstvo ho však důrazně odmítlo.

Odebírat
Upozornit na
guest
114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Nemohli by poprosit pana ministra, ať si tam dá na chvíli bydliště? Tunel by byl hned.

Lukáš Novák

Pane autore, jste na facebooku velikým fanouškem spolku, který se snaží železnici zaříznout, ale to opravdu své preference musíte přenášet i sem?

Jaaa

A kde se to v článku píše?

vlachjan

Citace: „Chceme, aby trať respektovala krajinářské řešení. Podchody budou přitahovat sociálně patologické jevy, půjde o smradlavé nekomfortní zóny. Návrh vypadá jako ze 70. let minulého století,“ S tímto bohužel nelze než nesouhlasit. Je jen několik málo podchodů v celé zemi, které ve mě neevokují přesně tyto spojitosti. Jedná se typicky o podchody, které jsou buď velmi dobře udržované, hojně frekventované (hlavní nádraží) a nebo mají nějakou kvalitativní zvláštnost – například podchod pod Třídou tomáše bati ve Zlíně, který má mimořádně velkorysou šířku a zbavuje se tak onoho typického pocitu, že v něm případnému násilníkovi nemohu uniknout. Pokud se tedy podchodům… Číst vice »

Dusmor

Ta fóbie z podchodů, to už je snad na diagnózu.

kajman

Nelze než nesouhlasit? Trochu jste se v těch záporech ztratil, celý svůj příspěvek uvádíte tím, že s postojem spolku nesouhlasíte.

Ondřej 2

Se bavíme o podchodu pod dvoukolejnou tratí. Ten má 15 – 20m. Teď si z toho dělám srandu, ale co např. ozvěna? Někdo se může bát ozvěny. Tedy osadit akustický panely!

Sprejery světlem neodradíte. Hodí přes světlo bundu a maluje se dál. S močením do světla jste překvapil, s tím zkušenosti asi nikdo moc nemá. Vyzkouším a ozvu se později, jak to dopadlo..

TOM

Aby se nedivili, že pod jejich okny nechaji provizorně další roky jednokolejnou trať po které budou jezdit co pár minut vlaky sem a tam, jelikož vše bojkotují. P6 mi příjde už opravdu crazy, neustále všude kolony, ale hlavně že jsou všude BUS pruhy…

Lukáš Novák

BUS pruhy a kolony spolu nijak nesouvisí, na Praze 6 ve všech případech. A proč Vám zde Praha 6 připadá crazy, když Praha 6 projekt železnice plně podporuje?

Michal Bartoníček

Přijde mi to jako u blbých na dvorečku. Obdivujeme v zahraničí, jak jim jdou strategické a významné stavby od ruky, obdivujeme hotové a ucelené dálnice, rychlovlaky a přejeme si to tady taky. Ale když dojde na lámání chleba, tak je vlastně ani nechceme, protože my jsme už tak zvyklí, zkazí nám to hezký výhled a umře šváb. To je nějaká forma schizofrenie? Situace se totiž sama od sebe nevyřeší. Silnice do Prahy budou dál ucpané, železnice svoji propustnou kapacitu jen tak nezvýší a most na Výtoni se jen tak sám neopraví. Tyhle různé odmítače bych nahnal do místnosti, ať ten… Číst vice »

JirkaA

No my sice obdivujeme jak jdu strategické stavby v cizině rychle atd.. Ale realně nevíme jak dlouho ty stavby projektuji, jak často diskutuji s dotčenymi občany, kolik je tam připominek úprav projektu atd. Tady to bohužel naraží na aroganci státu a jeho představitelu včetně MČ6.

Juraj

„Místní mají pocit, že je městská část v jejich úsilí nepodporuje a vůči sousedům ze Střešovic, kteří si vytrvalým tlakem vymohli vedení trati v ražených tunelech, se cítí jako občané druhé kategorie.“

Místní mají správný pocit, ale není to nutně spiknutí. Prostě i MČ má zájem na tom, aby mohla rozumně zregulovat Evropskou, když bude existovat rozumná dopravní alternativa z Kladna a z letiště.
A že mají Střešovice větší politickou váhu? No jo, holt musíte příště myslet, koho si zvolíte.

Lukáš Novák

Tak ono taky záleží, kdy si kdo vzpomene…

tarten

Pro mě je v trati na letiště ve fázi NS2 pár záhad. Jde o tunel sever-jih. Kde budou letištní vlaky končit? Na té zastávce Hlavák Tief -1 to zaručeně nebude a Benešov těžko dá větší provoz než Kladno. Takže Vršovice, Sp Tábor, Vrané …?

Martin

Na ktere nadrazi vede Negreliho viadukt?

LudaL

NJ, chtělo by to Franka z Tenkrát na západě. Dopoledne by všechny obešel, od každého by získal lejstro, že bezpodmínečně souhlasí, po obědě by zašel na stavební, podíval se svýma krásně modrýma očima na úředníci a řekl „Vy máte krásné razítko, určitě víte co s ním.“

none

Asi bych už počkal na teleporty. Ušetří se za studie a čas zprovoznění bude přibližně stejný jako by se stavělo…

Václav

Mezi povrchovou variantou a zahloubenou je přeci ještě možnost nezakrytého “koryta” pod úrovní terénu. To nemůže být +10 miliard, ne?

tarten

Varianta neumožňující přejezd ani podjezd, zato vyžadující pořádné zábory.

vlachjan

Přijde mi hodně nešťastné, že pan Sosna, místo toho, aby tu ekonomickou rozvahu veřejnosti odprezentoval a vysvětlil, proč to ekonomicky prostně není možné realizovat v tunelu, zcela arogantně odkáže na stošestku. Takovýto přístup k občanům, kterým má výkonem své funkce sloužit (!!!) by ho měl stát místo.

VRTjecesta

Toho arogantního pána, který to tam reálně celé řídí, si měla ovést zásahovka už dávno. Pan Bc MBA a Nejezrohlík padnou s ním. Bohužel, motolské řešení zatím v nedohlednu. Největší pohroma pro železnici.

Jan

Ekonomická rozvaha hraje proti SŽ. Když řekne, že by nevycházela ekonomika, tak kdokoli ukáže na tunel pod Střešovicemi, který velkou rezervu té ekonomické návratnosti ostatním prožral.

Jirka

Já myslím, že ta trať tady nebude ani za 50. let. Ono totiž, když se bude pořád čekat na každého jestli se mu něco nelíbí, tak pak se tady nic neudělá. To samé dálnice u Tábora, kde se čekalo protože si pán prostě postavil hlavu. Stejný jako když si stěžují lidi, že bydlí u letiště a létají tam vlaky, bydlím u trati a oni tam jezdí vlaky.

Flek

Tak já bych spíš řekl, že nebudou létající vlaky, než dráty na letiště.

123

Sosna tradičně zabil … neotravujte, nic vám neřeknu, podejte si 106. Teď pomiňme věcnou stránku věci, ale jeho by vůbec na veřejnost neměli pouštět.

VRTjecesta

Jeho by vůbec neměli pouštět ven. Doživotně.

Jaaa

Hlavně by ho neměli platit státníma penězma a dávat mu takový pravomoce.

Ten pán si myslí že je šlechta.

Jeffer

Kým s pôvodným návrhom betónového koryta som vôbec nesúhlasil, na upravený návrh nemám vyhranený názor. Našťastie si to môžem dovoliť – v oblasti nebývam, len ulicou U Kolejí prakticky denne chodím.
Byť obyvateľom, asi by som požadoval od Správy záväznú vizualizáciu pohľadu z môjho okno a rozhodol sa podľa nej.

Ivan_pha

Teď jim tam duní hydry, brzy budou jezdit hlučné foxy a nechtějí modernizovat trať?
Když vidím některého z nových panterů na modernizované trati, tak je hluk někde jinde (tišší).

Nedělal bych ni PHS, stačí ty nízké, odrazí hluk od podvozku nahoru a hluk ve výsledku bude velmi nízký.

A stát by si už měl obce srovnat, které nevědí co chtějí.

Grossák

Jak jste došel k závěru, že stačí nízké stěny? Co říká akustická studie? Jsou zde vysoké obytné domy.

Jaaa

Stačí, pokud to budou ty stěny blíž ke koleji.

lyboc

parta buranů vs statisíce lidí využívajících letiště

mgr.pavel

„EIA byla schválena v roce 2009 a .. nyní se tu potkáváme poprvé (na veřejném projednávání).“

“ pokud chce někdo ekonomickou analýzu vidět, má si podat žádost podle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím.“

Jestliže se chová stát takto macešsky a s občany nekomunikuje, není pak divu že se lidi zabejčí.

Jejich požadavky jsou nesmyslné a neobhajitelné a ryze NIMBY, o tom žádná. Ale stát a městská část si za to může zčásti sama.

Miro Novak

a na Orechovce byly obhajitelne?

hroch.obojzivelny

S první částí souhlas bez výhrad. K té druhé – požadavky sice jsou ryze NIMBY, to je pravda, ale nejsou nesmyslné a neobhajitelné. Naopak jsou snadno pochopitelné. Pokud si soused vyvzdoruje tunely a vám řeknou, že pro vás nebude ani zahloubení, tak se prostě vztekat budete. A svoje pochybnosti o zdi skrz město už jsem tu napsal, nebudu se opakovat.

Mně to může být celkem jedno – místní nejsem, Liboc znám víceméně z obrázků a jezdit vlakem na letiště se nechystám. Přesto postoj místních chápu.

laska

Naprosto souhlasím (až na úplně poslední větu). To je i to, co jsem psal níže o ŘSD a Radku Mátlovi – je potřeba pochopit, že pokud SŽ chce svoje akce opravdu mít reálně zhmotněné teď a tady v našem fyzickém světě (ne jako sen, představu nebo vizualizaci), tak prostě musí vymyslet a uskutečnit takové kroky, které k tomu vedou. Ne spoléhat na to co samospráva, ministerstvo, úřady, lhůty atd. atd. Stejně tak vedení musí pochopit, že ať už mají ve smlouvách cokoliv, jsou to oni, kdo musí převzít iniciativu a osobně zajistit aby se věci hýbaly správným směrem (tedy pokud… Číst vice »

q89

Pískej konec… Cokoli se nabídne, stejně to zablokují. Ideální stav podle místních je nic. To platí všude. Prostě potřebujeme změnu legislativy že stavu „všichni můžou blokovat všechno“ na „všichni můžou stavět (a úřad dohledné, že se staví to co je v souladu s ÚPD, ne detaily vzhledu apd..)

Jiný

Fun Fact: Jádro odpůrců je v nové zástavbě Naardenská, tam je i sídlo spolku. Tento development vznikl někdy kolem roku 2006, kdy se vědělo co bude. Tehdy také developer postavil protihlukovou stěnu podél stávající trati. Proto je také spolek proti přesunu zastávky dál od nich, kde však obslouží víc lidí. Tento spolek nezastupuje všechny obyvatele Liboce.

Náhodný Kolemjdoucí

Takže nejde o tu stěnu, která tam už dnes je, ale o přejezd pro auta?

Jiný

Jako další úpravu navrhuje SŽ nový podjezd z ul. Naardenská. To by řešilo problémy s odříznutím čtvrti, která má blbé IAD napojení (nebezpečná křižovatka za Vokovickou vozovnou / Evropská – tam by pomohly semafory). Jenže zas by jim jezdily auta kolem baráků a to by se jim asi nelíbilo.

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže pokud je ten určený pro IZS, tak to nijak neřeší auta těch aktivistů. Vypadá to, že SŽ hledalo řešení smyšlených důvodů, místo aby víc četlo mezi řádky.

Jiný

Nechápu: Udělat podjezd do kterého se vejde hasičské auto a zakázat tam osobáky?

Náhodný Kolemjdoucí

Však se podívejte třeba na mapy.cz, jak vypadá ta komunikace, po které se tam pojede z té druhé strany.

LaS

A o co jiného by jim jako mělo jít? Je tam provoz jako prase, mít jen jeden podjezd je tam rizikový. K tomu před lety Liboc bojovala proti tramvaji na Dědinu a argumentovali tranzitem přes Liboc a ztrátou parkovacích míst, teď pro změnu ječí, že betonová past a nepropustné území. Pochopitelně s tím po tom všem nemohou jít ven – řekli by jim, že teď jim jako ten tranzit vadit nebude? Tahle podoba je už přijatelná, tak měl vypadat ten první návrh, to betonové koryto jen vzbudilo zbytečné vášně. Konečně to postavte, ať už se dá tím vlakem normálně dojíždět.… Číst vice »

Vesper

SŽ už by neměla usoupit ani o píď. Libočákům (a všem po nich následujícím) je třeba jasně ukázat, že tentokrát po jejich prostě nebude.

Jiný

Nevím. Prověřit se to mohlo a je dobře že se tak stalo. Výsledek je cenový rozdíl +10 mld, což je nepřijatelné. Ještě mě napadá další alternativa, trať zahloubit „o patro níž“ ale nechat v otevřeném zářezu.
V každém případě nyní je pozdě. Pokud stávající návrh splní podmínky pro udělení ÚR, dostane jej a bude.

Jeffer

„O patro níž“ nepôjde, pretože potom cez trať nedostanete ostatnú dopravu – Libocká/Litovická tak hlboko dostať nepôjde (resp. rozhodne nie lacno) a zdvihnúť sa na nadjazd tiež nemá kde.

Jiný

Ty by pak šly horem. Stejně jako asi v případě navrhovaného hloubeného tunelu. Byl by problém s kanalizací.

Stráťa

Bude fajn ukázat SŽ že silou už po jejich nikdy nebude a bez jednání a kompromisů už nikdy nic nepostaví.

Frantisek X

Na druhou stranu, tady už ústupek – byť na nátlak – udělali. Výzva k protestu i těm, jimž se řešení líbí, je opačný extrém. Já bych byl zase pro stržení té obludné zdi u nového sídliště. A co teprve ty asfaltové plochy s garážemi, tam špína nehrozí? Chápu, že se mnohým rozšíření kolejí nemusí líbit, mně se zase nelíbí kolony aut po celé Praze (a to i těch z Prahy 6)…

Martin Verner

Jasně, těm správným už se ustoupilo, že?

Náhodný Kolemjdoucí

Bylo by to fajn, ale krom těch aktivistů s kdo ví jakými zájmy tam žije dost dalších lidí, pro které by to SŽ mělo udělat v rámci možností co možná nejlepší.

Tomáš Záruba

Z morálního hlediska v tom ale vidím problém, že se ustoupilo ve Střešovicích. To byla základní chyba.

Tomáš Fuk

Dovolím si připomenout z knihy Miroslava Švandrlíka, když si občané šli stěžovat na OV KSČ do Boleslavi na neustálý hluk způsobený provozem vojsk sovětské armády. Tajemník je pozorně vyslechl a pak se zeptal: A co vlastně chcete soudruzi? Vystěhovat?
A problém byl vyřešen.

luxor

asi tak

Stráťa

Doufejme že tahle doba se už nevrátí.

Tomáš Fuk

Byl to extrém,ale co se děje dnes je druhý. Také stavím,sice jen dům,ale 27 účastníků řízení. A ten kdo není se přidá a má závažné důvody např. Je to moc vysoké a já neuvidím z altánu kostelíček na kopci a pod.

Frantisek X

Tak stavba by měla ideálně respektovat měřítka území, zase. Záleží na míře zásahu. Obecně těžko soudit. 🙂

Tomáš Fuk

Z obcí problém nebyl,urbanista,architekt, každý řekl co chtěl,sousedé v pohodě a pak se ozve někdo na druhé straně,nebo nějaké stupidní Přílepky v jiných zákonech a je to.

mgr.pavel

Ta doba snad ne. Ale vážně by mne zajímalo co si ten spolek reálně představuje? Hranatou kouli? Status quo?

IMHO přístup státu „ok, nechcete tu trať, my ji chceme, jdeme vás vyvlastnit, problem solved“ by byl plně legální a v souladu s ryzím přáním těch občnů, co nechtějí mít těsně u svého domu trať – jen s opačným řešením než čekali..

Jeffer

Vyvlastňovať vily a bytové domy v Praze za tržnú cenu vo vyšších desiatkách miliónov za kus? Aby sa neukázalo, že zahĺbenie bude v podobnom cenovom ráde…

Pat

No, ono by netrvalo dlouho, než by to prodali jiným, kterým by byl vlak úplně jedno. Na nemovitost v Praze se vždyvky třese strašně lidí.

laska

K tomu jednu poznámku – co byl jeden z hlavních přínosů a okamžitá viditelná změna po nástupu Radka Mátla na ŘSD? Projednávání. Projekty, které se neskutečně táhly a vypadaly jako neprojednatelné, se rozhýbaly a značná část už je dnes v realizaci bez hrozby nekonečných tahanic, odvolání, soudů atd. Jenže to pan generální ředitel zásadně změnil přístup a kulturu svěřené organizace a OSOBNĚ se nasadil a proaktivně řešil dané problémy na místě. Rozdíl mezi ŘSD a SŽ začíná být bohužel už opravdu propastný…

Jiný

Že se vůbec jedná veřejně je hlavně zásluhou MČ Praha 6. Předchozí vedení MČ, ať už z jakékoli strany to nedělaly v takové míře.

Lukáš Novák

Praha 6 veřejně projednává záměr už od jeho resuscitace, tj. posledních 10 let! Ale se členové spolku v místě bydliště teprve rozkoukávali…

VRTjecesta

Tady je prostě vidět, že dokonale padnoucí oblek, MBA, vizážista a osobní kadeřník z dutého sudu leadra neudělají.
Byl ten člověk vůbec někdy přítomen u nějakého takového jednání? I když ono by to bylo spíš na škodu.
#svobodaven

TomasPrg

Problém je ten, že želežniční stavby z nějakého důvodu pořád někomu vadí, jakkoliv je jejich veřejný přínos neoddiskutovatelný. Lidé, co žijí v těchto čtvrtích (Praha 6, ať už to byly Střešovice, nebo zde Liboc), jsou z vyšších sociálních vrstev a tak jim jsou nějaké vlaky volné, protože mají na to, jezdit autem.
Extrémně silné NIMBY, se kterým už by se mělo jednou provždy zamést, ideálně změnou zákonů.

Rozhodně by toto mělo být aktivně projednáváno ve stylu ŘSD, nicméně zrovna zde si nemyslím, že by to bohužel mělo nějaký pozitivní efekt.

Flinta19

Ten projednávaný úsek má na délku cca 1.500 metrů. Včetně doplněného podjezdu v Naardenské ulici na něm má být sedm míst, kde bude možné trať bezbariérově překonat. vzdálenost mezi těmito místy je tedy průměrně cca 215 metrů. Dnes je těch míst 5. Tak o jaké fragmentaci území je řeč. Myslím, že SŽ zareagovala na připomínky na její poměry dost vstřícně a přesto to místním odpůrcům nestačí. To mě vede k přesvědčení, že jsou jejich připomínky pouze zástupné a jejich jediným cílem je tunel. Nestaví se však metro. Staví se železniční trať.

Frantisek X

Kromě toho tím směrem už metro navíc mají. Nedělal bych ideálně tunel ani v těch Dejvicích, přinejmenším ne pro obě koleje. Příliš mnoho betonu už. A auta po výpadovce jezdí v klidu dále…

Tomáš

Dejte pokoj s tím zahlubováním a tunelování. Když jedu vlakem, chci se dívat po okolí. Když jsem „doma“ ve Vokovicích, chci se dívat na projíždějícíc vlaky.
Když jsem hrdý Pražan, chci, aby aspoň část trati na letiště vedla po tělese původní nejstarší železnice na území dnešní Prahy a jedné z nejstarších železnic na světě.

Cikcak

Budete se dívat do zdí 🙂

Frantisek X

Což je pořád odstranitelné, až někdo prosadí šetrnější omezení hluku. Vracet koleje z tunelu na povrch je horší. A přístupnost (včetně možnosti zřízení zastávky) také úplně někde jinde.

asfalter

Jenže tady budu koukat do protihlukové zdi. Tak co si mám vybrat? Samozřejmě že bych raději koukal na ty domy a paneláky. Ale oni zas nechtějí poslouchat vlaky nonstop. Co si budeme. V noci se ten hluk hodně rozléhá. Stačí mít byt nad ve vyšší úrovni než zeď.

AFO

No jo, úplný indiáni. Těm taky postavili před domem stanici vlaku a zlepšili spojení do centra. To utrpení je rozhodně srovnatelný!

Vojtěch

Snad jen jedna otázka. Jak se stalo, že obyvatelé Střešovic stavbu blokují léta, ale v Liboci teprve pár měsíců? To je dříve nenapadlo se o to starat?

Jan

Konečně by mělo začít protestovat 10 milionů lidí a hájit zájmy cestujících z celého Česka a požadovat co nejrychlejší výstavbu, co nejlevnější výstavbu, co nejvyšší rychlost, co nejlevnější provoz a hlavně konečně zrušit tu nesmyslnou myšlenku to napojit na Masarykovo nádraží a spojit to normálně na hlavní nádraží

Flinta19

Napojení na hlavák je součástí Nového spojení II.

Adam Ř

Jízda na Hlavák je samozřejmě možná, nejkratší trasa má úvrať u Balabenky, bez úvratě lze jet přes Malešice. Na kratší napojení si holt budeme muset počkat na tunel, který ještě dlouho potrvá

tarten

To funguje jen prstem po mapě, v reálné hustotě provozu ani omylem.

MartinS.

Napojení na Masarykovo nádraží je zároveň napojení na metro B, které směrm z/na letiště obslouží centrum Prahy od Smíchova a také východní část Prahy od Černého Mostu, přes Hloubětín, Vysočany, Libeň, Karlín. Až bude stanice NS2 na Florenci, potom můžou vlaky na hlavní nádraží. Do té doby s přestupem na Vltavské nebo přes Semmering.

Jeffer

I na metro C. S platformou a spojením Opletalky s Na Florenci to z východného konca nástupišť na Florenc bude dosť blízko.

Frantík

Přestoupím na Vltavské.

Martin

Přesně kvůli tomu, jsou ústupky typu střešovické tunely nebo kupkův delší zářez tak problematické. Jednou, dvakrát přestanete měřit stejným metrem a za chvíli nebudeme stavět železnici, ale metro.

Nedivím se občanům Liboce, že chtějí to co je vedle v Dejvicích. Zároveň upřímně doufám, že nová upravená varianta projde a budeme se moct hnout z místa.

ABCD

Nejsme tak bohatí, abychom mohli zakopat pod zem všechno, co si kdo vzpomene. Stát chce stavět spoustu dalších věcí, třeba VRT a když peníze rozhází jinde na zbytečnosti, tak to prostě nevychází. Jediné co vychází je bankrot, respektive vyčerpání rozpočtu a nekonečné splácení dluhů, ale žádná další investiční činnost nebude.

Jan

Argument Hradčanská – Veleslavín. Tam se štědře ustupovalo namísto povrchové varianty. Dokud bude rozdílný přístup, budou i tyto požadavky protesty a blokace.

Frantisek X

Ještě pořád se nekoplo. Zatím to vypadá spíše na trolej nad stávající jednokolejkou a fragmentaci terénu na obou koncích – kterou by šlo využít třeba i pro jednokolejný tunel paralelní k jedné koleji na povrchu. Stejně to není žádná rychlodráha… Dost na tom, co se tam zvrtalo metrem (Červený Vrch bez vestibulu, Petřiny obslouženy z poloviny, Vypich bez přestupu z tramvaje, motolská nemocnice s problémem tam vecpat tramvajovou spojku; ani ty schody k Malému Břevnovu nejsou).

Sofie K

Přirovnávat se k obětem genocidy, protože jim stát nedá 10 miliard a neodloží strategický projekt o 10 let , to je tedy vážně vrchol nevkusu. Trochu s nimi sympatizuji, já bych s tratí problém neměla, ale to jsem já, a já tam nežiji, a bohužel v Česku se zdá být tradicí upravovat dopravní projekty tak aby vyhovovaly lidem u moci (viz metro A do Motola, viz tunel VRT u vesnice ze které pochází ministr). Ale taková rétorika, to je vážně úplně mimo.

Radek

co máte proti metru do Motola? dle plánů z té doby, už měla dráha na letiště stát. proč tedy duplikovat dopravní systémy? na to opravdu nemáme.

Olin

Nestojí, ona ale fakt N.E.S.T.O.J.Í…, a tímto tempem stát dlouho nebude. A…, ano na to opravdu nemáme… Proto snad ani nechci vědět na kolik by daná trasa přišla v „té“ době a na kolik přijde v „blízké“ budoucnosti.

noerf

Napojení dálkových vlaků na letiště. Stav, kdy dálkové vlaky přijedou na hlavní nádraží a vlaky na letiště odjíždět z Masarykova nádraží bude znamenat několik variant přepravy:
1) rodiny s dětmi pojedou autem a zaparkují v okolí letiště, odkud je svezou dodávky k terminálu
2) část populace pojede vlakem a přestoupí na autobus u hlavního nádraží
3) malá část populace přejde na Masarykovo nádraží a odtud pojede vlakem

Petrovič

Alebo sa presuniete metrom na Vltavskú a nastúpite na smer letisko tam.

Pezos

Fakt úžasný výsledek staveb za X miliard.

Petrovič

Ide primárne o riešenie Kladna, letisko sa viac meniej zviezlo s ním, teda dáva zmysel, že sa uprednostnilo napojenie linky z Kladna na všetky 3 linky metra.

Jan

Za mne neurčitě ne, tahat tašky, kola, děti. To v žádném případě

Tomáš

Letadlo obvykle už kola má, tak nemusíte tahat vlastní :-).

MirekK1

Bus od hlavního nádraží bude zrušen.

Stráťa

O to víc lidí pojede autem.

tarten

To si někdo může myslet. Ale pokud se to doopravdy stane, tak ne dřív než za čtvrt století (NS2).

Ondra L.

Kdyz ty vlaky pojedou z hlavniho, tak podle vasi teorie ti z prilehleho regionu, ktery ma pres 1 milion obyvatel, z podstatne casti prijedou na masarykovo nadrazi a budou prelezat na hlavni. Vysledek stejny. Samozrejme pro podporeni verejne dopravy by bylo docela jednoduse mozne omezit parkovani, ale to se v nasem autolandu nemuze verejne ani naznacit.

noerf

Až na to, že z Kladna největšího města Středočeského kraje pojedou na letiště přímo, z Kolína, Benešova rychlíkem na hlavní nádraží než popojiždet osobním vlakem. A z Příbrami či Berouna končí rychlíky také na hlavním nádraží.

Ondra L.

Porad jste me nepresvedcil, ze by ty desitky miliard navic za druhorade letiste staly za to.

tarten

Je-li letiště už v druhé řadě, je dost významné.

Alibaba

Jízdu z Prahlaváku po Semmeringu a zaokruhování nepočítáte?

platamond

Při půlhodině regionálky se vám tam vejde tak 1 pár v naprosto přesném okně = nic extra. Nějak jsme také nikde neviděl dostavné koleje za letištěm, aby rychlík prakticky nezablokoval letištní zastávku. Jak dlouho trvalo Vídni, než začala část dálkovky, pokud nejede prakticky hned zpět odstavovat kus za letištěm – a teprve potom tak šlo jet více než 1x za hodinu.

Alibaba

Předpolkládám na Semmeringu místama dvojkolejné úseky, tak aby se tam věšel půlhodinový takt na letiště.

Vít Jůza

Pražský Semmering v podstatě umožňuje desetiminutový interval s křižováním po 5 minutách.

Flinta19

Řešení se zajížděním na Masarykovo nádraží je dočasné. V rámci Nového spojení II budou vlaky z letiště končit na hlavním nádraží v nové podzemní stanici.

Skippy

Toho se ani moji vnuci nedoziji.

smasska

Končit tam rozhodně nebudou, není kde.

Dusmor

Kolega to myslel spíše ve smyslu, že pod hlavákem jen zastaví, ceduli „Letiště PRG – Veleslavín – Dejvice – Bubny – Hlavní nádr.“ přepnou na ceduli „Hlavní nádr. – Smíchov – Stodůlky – Hostivice – Letiště PRG“ a budou pokračovat dále.

Jan

To aby ty vemlaky jezdily z hlavního nádraží a ne z Masarykova nádraží je ta nejdůležitější změna kterou je nutné co nejdříve začít řešit protože jinak opravdu projekt vlastně nemá smysl. Je absolutně nutné aby vlaky jezdilybna hlavní nádraží a některé potom přímo do dalších lokalit a dalo se potom i přestupovat na vlaky do dalších směrů

MartinS.

Ten projekt má smysl v tom, že na Veleslavíně/Dejvické bude z vlaku z letiště přestup na metro A, na Vltavské na metro C a na Masaryčce na metro A. To je celkem výrazné zlepšení spojení hlavního města s letištěm.

Jeffer

Tak počítajte s tým, že máte Kladno (väčšie ako napr. krajské Karlovy Vary), ktoré samo tú trať vyťaží dostatočne.
Letisko je len taký bonus k tomu.