Každý pátý elektromobil na evropském trhu je čínský, ukazují data o registracích

Elektromobil MG. Foto: MGElektromobil MG. Foto: MG

Téměř polovinu tvoří auta „tradičních“ evropských značek.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jurali

Jenom?
Je jen otazkou casu, kdy cinsky automobil bude uplne kazdy nove registrovany.
Proste gryndyl.

MP22

Jurali, jak přesně způsobuje Green Deal to, že čínští výrobci předhánějí technologicky ty evropské a to, že čínská vláda dotuje výrobu jejich Ev? Opravdu prosím o vysvětlení, předem diky

Petr

Minimálně určitě v Číně při výrobě neřeší životní prostředí a jeho ochranu.

Jirka

No, to už taky musí pomalu měnit, protože jim to přestává u lidí procházet.

Nicméně tohle Číně závidět nechceme, ne?

MP22

Aha. A to že nemáme otrávené mrtvé řeky a miliony mrtvých i mladých lidí na rakovinu, otravu těžkými kovy a že nemáme vzduch z kterého štípe v očích, to je ta chyba toho GreenDealu?

Y.K.

To už nějaký čas není pravda. Dokonce třeba zavedli přísnější normu na spalovací motory než je budoucí evropská Euro 7.

Ne že by tam vše bylo zlaté a ideální, ale trpět představami z doby před 20 lety je dost mimo.

troglj

Zatímco každý první mobil (1,1.) je z Číny.

Martas

Všichni tu brečí, jak Evropa zaspala a naopak kdyby tam automobilky nelezly, jak blbky, tak Čínani vyrábí dost pravděpodobně stále trojkolky.

A počkejte, až VW a Stellantisu poteče opravdu do kalhot, jak budou lobovat za zákaz čínských aut, uvalení cla apod.

Y.K.

Tyhle firmy se etablovaly z elektronického průmyslu a mají vyspělé know how na elektroniku, na to fakt nepotřebují kopírovat evrospké modely. Pak si prošli procesem získávání zkušeností od tragických aut, kterým se kde kdo smál, po dnes celkem srovnatelná se západními. K tomu prostě muselo dojít a jen naiva si může myslet, že nedokážou vymyslet, to co vymysleli jinde. A nakonec to zpětně dokázali i se spalovacím motorem. Evropské (ale i jiné) automobilky mají úplně jiný problém. Jsou zaseklé na produkci spalovacího auta, mají na to dávno získané a pečlivě oprašované know how, moc je to nestojí, zatímco s elektronikou… Číst vice »

Eso363

Spíš jde o to, že nebýt evropských automobilek by Čína jezdila možná tak na těch modepedech. Například SAIC, který vyrábí MG je jeden z největších čínských výrobců a je tam kde je jen díky VW, které do něj kdysi narvalo miliardy a rozjelo tím auto průmysl v Číně. Teď přijde Čína sem a ona bude ta, co si bude podrobovat EU automobilky…

Nose Peak

Číňani už kompletujou i v Evropě. To je tak, když polostátní Konzern razí heslo, že budoucnost je v dieselu a podvádí při emisních testech, zatímco polostátní čínské firmy vyvíjej jak o závod…

kix

a bude hůř, Evropa zaspala a o co hůr pořád spí a naopak se tu snaží dost lidí neustále tlačit spalovací auta přes různá demagogická prohlášení..

Tomáš

A to i ti, co jsou, stejně jako já nabo Vy, přislušníci národa Křižíka nebo Kolbena.
Asi je těší platit za ropu teroristickým státům.

Petr

Hlavně ČR zaspala v té nejednodušší elektro mobilitě, kterou začal již Křižík. Většina tratí již měla být zadratovaná.

Nose Peak

Ono se tu hlavně vlastenecky doteď drátuje “na Křižîka”, tj. stejnosměrem. Von Siemens byl Němec, z toho si příklad brát nebudem…

jurali

Kolben a Krizik byli inzenyri a hospodari. Vedeli kdy a jaka technologie dava smysl, kdy je prinosem a kdy je neumerne draha. Zadni prevzdelani meststi mlamojove, kteri nerozumeji ani takovemu zakladni hospodarskemu pojmu jako hodnota uslych prilezitosti.

Kolemjdoucí

Evropský automotive průmysl bude v následujících letech velmi trpět. Zaspali jsme dobu a Číňani nás cenově utlučou. Samozřejmě za předpokladu, že nevypukne nějaký globální konflikt, což je bohužel netriviálně pravděpodobné.

Proč, k tomu viz https://www.phenomenalworld.org/analysis/byd/ (pls ignorovat poslední větu, vůbec nevim, proč ji tam autor strčil).

David

VW má co zaselo. Podváděli na emisích a pak, že pokuta půjde na vývoj EV, aby se zbavili ostatní Evropské konkurence. Akorát dopadli tak, že jim trvá 3 roky udělat infotainment co se neseka a nepadá a jejich EV zaspali generaci – jsou z odpadků a cíli na nějaký green ultras. To ale bylo cool tak 10 zpět, kdy nabídka EV za nic nestála.

Jirka

Jakože zaspali u SW strašně, ale musím se jich relativně zastat, páč jsem teď v ojetině koupil ID.3, je to už moje druhý elektro a to auto je udělaný dobře, jako fakt kvalitně (je tichý, agilní, pohodlný). Ten infotainment dělá občas blbiny a auto si dělá s nabíjením, co chce (nabije se víc, protože v nějakým vnořeným nastavení zůstala jiná hodnota), ale když jsem řešil, že to bude o 200k Kč levnější, než TM3 2021 LFP, tak jsem si řekl, že to na pár let zvládnu.

David

Jo, ojety ID3 PRO za cca 0.5mio ten SW po trech letech fixnuly a jestli ted vezme clovek neco po faceliftu tak asi OK, navic jako sluzebak je to vyborny. Vydrzi to kde co.

Ja bych ale v novym aute za mega spis nez manualni sedacku a eko potah mel elektriku a kuzi.

Jirka

Jako taky by se mi víc líbila elektrická sedačka. Potah úplně neřeším. Ale jak říkám u ojetiny jsem to akceptoval. 🙂

Petr

To jsem čekal větší podíl. Stačí se podívat na ostatní elektro zboží. Jak je to asi u elektroskůtrů?

Apex

To bohuzel přijde… V zájmu snižování nákladů a zvyšování zisků jsme (Evropa, Amerika) dobrovolně začali vyvážet technologie do Číny a to přesto, že Číňani vždy trvali na tom, že jejich podíl ve společnostech, které jsme tam chtěli vybudovat, byl 51%. A nikomu to nepřišlo divné… Takže jsme jim dali know how, v klidu se dívali, jak si zajišťují surovinové zdroje, viděli jsme jen relativně rychlé zisky… Nikdo nepřemýšlel v horizontu delšího období. A teď se divíme. Můžeme se divit jen naší naivitě a neschopnosti porozumět orientální mentalitě, která nefunguje v horizontu pár let, ale nahlíží dopady svých rozhodnutí v horizontu… Číst vice »

noerf

Rozhodující náklady – mzdy, cena energii, cena surovin a jejich zdroj a efektivita výroby. Ve všech aspektech Evropa zaostává a Amerika se drží díky zdrojům a ceně energií.

Nose Peak

Celý jižní pobřeží Baltu je na břidlicích. Němci by mohli frakovat o106. Ale oni si řekli – ne…

Petr

Přesně tak, nemají „spasitelské sklony“ jako Evropa.

Jirka

No, USA je chytrá v tom, že si pobídkama udržela technologie pro výrobu EV na jejich území a podporuje je. Ví kudy běží zajíc.

jurali

Ty pobidky jsou zlo jak v USA, tak v zemich EU.
Staci nechat pracovat volny trh a nejlepsi technologie se prosadi a rozvinou. Ciste z pricipu snizovani nakladu v konkurencnim boji.

Nose Peak

Volný trh už pracuje. Pro Číňany.

none

To je ta vyhoda rezimu 🙂 Nemusi planovat jen na jedno volebni obdobi. I kdyz vlastne muzou, kdyz je nekonecne 😀
Mame to, o co se snazime. A pokracujeme v tom dal.

Apex

To není jen o režimu, i když samozřejmě v případě je to významný faktor. Ale podobný přístup je možná sledovat i jinde v Asii.