Každý pátý elektromobil na evropském trhu je čínský, ukazují data o registracích
Elektromobil MG. Foto: MG
Téměř polovinu tvoří auta „tradičních“ evropských značek.
Téměř polovinu tvoří auta „tradičních“ evropských značek.
Jenom?
Je jen otazkou casu, kdy cinsky automobil bude uplne kazdy nove registrovany.
Proste gryndyl.
Jurali, jak přesně způsobuje Green Deal to, že čínští výrobci předhánějí technologicky ty evropské a to, že čínská vláda dotuje výrobu jejich Ev? Opravdu prosím o vysvětlení, předem diky
Minimálně určitě v Číně při výrobě neřeší životní prostředí a jeho ochranu.
No, to už taky musí pomalu měnit, protože jim to přestává u lidí procházet.
Nicméně tohle Číně závidět nechceme, ne?
Aha. A to že nemáme otrávené mrtvé řeky a miliony mrtvých i mladých lidí na rakovinu, otravu těžkými kovy a že nemáme vzduch z kterého štípe v očích, to je ta chyba toho GreenDealu?
To už nějaký čas není pravda. Dokonce třeba zavedli přísnější normu na spalovací motory než je budoucí evropská Euro 7.
Ne že by tam vše bylo zlaté a ideální, ale trpět představami z doby před 20 lety je dost mimo.
Zatímco každý první mobil (1,1.) je z Číny.
Všichni tu brečí, jak Evropa zaspala a naopak kdyby tam automobilky nelezly, jak blbky, tak Čínani vyrábí dost pravděpodobně stále trojkolky.
A počkejte, až VW a Stellantisu poteče opravdu do kalhot, jak budou lobovat za zákaz čínských aut, uvalení cla apod.
Tyhle firmy se etablovaly z elektronického průmyslu a mají vyspělé know how na elektroniku, na to fakt nepotřebují kopírovat evrospké modely. Pak si prošli procesem získávání zkušeností od tragických aut, kterým se kde kdo smál, po dnes celkem srovnatelná se západními. K tomu prostě muselo dojít a jen naiva si může myslet, že nedokážou vymyslet, to co vymysleli jinde. A nakonec to zpětně dokázali i se spalovacím motorem. Evropské (ale i jiné) automobilky mají úplně jiný problém. Jsou zaseklé na produkci spalovacího auta, mají na to dávno získané a pečlivě oprašované know how, moc je to nestojí, zatímco s elektronikou… Číst vice »
Spíš jde o to, že nebýt evropských automobilek by Čína jezdila možná tak na těch modepedech. Například SAIC, který vyrábí MG je jeden z největších čínských výrobců a je tam kde je jen díky VW, které do něj kdysi narvalo miliardy a rozjelo tím auto průmysl v Číně. Teď přijde Čína sem a ona bude ta, co si bude podrobovat EU automobilky…
Číňani už kompletujou i v Evropě. To je tak, když polostátní Konzern razí heslo, že budoucnost je v dieselu a podvádí při emisních testech, zatímco polostátní čínské firmy vyvíjej jak o závod…
a bude hůř, Evropa zaspala a o co hůr pořád spí a naopak se tu snaží dost lidí neustále tlačit spalovací auta přes různá demagogická prohlášení..
A to i ti, co jsou, stejně jako já nabo Vy, přislušníci národa Křižíka nebo Kolbena.
Asi je těší platit za ropu teroristickým státům.
Hlavně ČR zaspala v té nejednodušší elektro mobilitě, kterou začal již Křižík. Většina tratí již měla být zadratovaná.
Ono se tu hlavně vlastenecky doteď drátuje “na Křižîka”, tj. stejnosměrem. Von Siemens byl Němec, z toho si příklad brát nebudem…
Kolben a Krizik byli inzenyri a hospodari. Vedeli kdy a jaka technologie dava smysl, kdy je prinosem a kdy je neumerne draha. Zadni prevzdelani meststi mlamojove, kteri nerozumeji ani takovemu zakladni hospodarskemu pojmu jako hodnota uslych prilezitosti.
Evropský automotive průmysl bude v následujících letech velmi trpět. Zaspali jsme dobu a Číňani nás cenově utlučou. Samozřejmě za předpokladu, že nevypukne nějaký globální konflikt, což je bohužel netriviálně pravděpodobné.
Proč, k tomu viz https://www.phenomenalworld.org/analysis/byd/ (pls ignorovat poslední větu, vůbec nevim, proč ji tam autor strčil).
VW má co zaselo. Podváděli na emisích a pak, že pokuta půjde na vývoj EV, aby se zbavili ostatní Evropské konkurence. Akorát dopadli tak, že jim trvá 3 roky udělat infotainment co se neseka a nepadá a jejich EV zaspali generaci – jsou z odpadků a cíli na nějaký green ultras. To ale bylo cool tak 10 zpět, kdy nabídka EV za nic nestála.
Jakože zaspali u SW strašně, ale musím se jich relativně zastat, páč jsem teď v ojetině koupil ID.3, je to už moje druhý elektro a to auto je udělaný dobře, jako fakt kvalitně (je tichý, agilní, pohodlný). Ten infotainment dělá občas blbiny a auto si dělá s nabíjením, co chce (nabije se víc, protože v nějakým vnořeným nastavení zůstala jiná hodnota), ale když jsem řešil, že to bude o 200k Kč levnější, než TM3 2021 LFP, tak jsem si řekl, že to na pár let zvládnu.
Jo, ojety ID3 PRO za cca 0.5mio ten SW po trech letech fixnuly a jestli ted vezme clovek neco po faceliftu tak asi OK, navic jako sluzebak je to vyborny. Vydrzi to kde co.
Ja bych ale v novym aute za mega spis nez manualni sedacku a eko potah mel elektriku a kuzi.
Jako taky by se mi víc líbila elektrická sedačka. Potah úplně neřeším. Ale jak říkám u ojetiny jsem to akceptoval. 🙂
To jsem čekal větší podíl. Stačí se podívat na ostatní elektro zboží. Jak je to asi u elektroskůtrů?
To bohuzel přijde… V zájmu snižování nákladů a zvyšování zisků jsme (Evropa, Amerika) dobrovolně začali vyvážet technologie do Číny a to přesto, že Číňani vždy trvali na tom, že jejich podíl ve společnostech, které jsme tam chtěli vybudovat, byl 51%. A nikomu to nepřišlo divné… Takže jsme jim dali know how, v klidu se dívali, jak si zajišťují surovinové zdroje, viděli jsme jen relativně rychlé zisky… Nikdo nepřemýšlel v horizontu delšího období. A teď se divíme. Můžeme se divit jen naší naivitě a neschopnosti porozumět orientální mentalitě, která nefunguje v horizontu pár let, ale nahlíží dopady svých rozhodnutí v horizontu… Číst vice »
Rozhodující náklady – mzdy, cena energii, cena surovin a jejich zdroj a efektivita výroby. Ve všech aspektech Evropa zaostává a Amerika se drží díky zdrojům a ceně energií.
Celý jižní pobřeží Baltu je na břidlicích. Němci by mohli frakovat o106. Ale oni si řekli – ne…
Přesně tak, nemají „spasitelské sklony“ jako Evropa.
No, USA je chytrá v tom, že si pobídkama udržela technologie pro výrobu EV na jejich území a podporuje je. Ví kudy běží zajíc.
Ty pobidky jsou zlo jak v USA, tak v zemich EU.
Staci nechat pracovat volny trh a nejlepsi technologie se prosadi a rozvinou. Ciste z pricipu snizovani nakladu v konkurencnim boji.
Volný trh už pracuje. Pro Číňany.
To je ta vyhoda rezimu 🙂 Nemusi planovat jen na jedno volebni obdobi. I kdyz vlastne muzou, kdyz je nekonecne 😀
Mame to, o co se snazime. A pokracujeme v tom dal.
To není jen o režimu, i když samozřejmě v případě je to významný faktor. Ale podobný přístup je možná sledovat i jinde v Asii.