Každý druhý vlak zpožděný. Přesnost německých vlaků klesla na historické dno
ICE v Erfurtu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K přesnosti 70 % se má dopravce dostat do roku 2029.

K přesnosti 70 % se má dopravce dostat do roku 2029.
Celé Německo padá na dno, ale historické ne, tak daleko ještě nejsou 😁
To by mě zajímalo, kolik to je u nás. Jestli vlaky mimo koridor jsou schopny tuto statistiku aspoň trochu zachránit.
U nás to zdaleka není tak vážné. Koridor většinově funguje, dokud není výluka mebo sebevrah – to se pak sesype jako domeček z karet…
V Čechách je to horší, stačí se podívat na ZugFinder. Opravdu nechápu, proč sekají stromy a trávu podél hranice Praha-Ostrava přes den (proč ne noční údržba?) https://www.zugfinder.net/cs/vlak-EC_241.cz
A to jste si na tu 241 nenapsal (opakovaně)106 a nedostal odpověď, že to je všem úplně u řiti, slušně řečeno… Respektive následovně, ono je to snad ještě horší, cituji z odpovědi ( zbytek zcela odmítnut dle §15, odst. 1, s ohledem na §2 odst. 4 a §11b InfZ :)): „ …Včasnost jízdy vlaku 241 je skutečně dlouhodobě neuspokojivá. Například z rozborů jízdy za měsíce červenec a srpen tohoto roku vyplývá, že asi 30 % vzniklých zpoždění je důsledkem výlukové činnosti (nejvýznamnější dopad má přitom rekonstrukce v úseku Lipník nad Bečvou – Drahotuše), asi 20 % tvoří zdržení z důvodu… Číst vice »
Prosím neviete niekto, je pravda, že ešte niekedy v 90. rokoch jazdili diaľkové vlaky hlavne v západnej časti Nemecka veľmi načas skoro podobne ako vo Švajčiarsku ? Lebo, čo som ja jazdil až v tomto tisícročí, tak to určite bolo lepšie ako teraz, ale sem tam sa čosi vyskytlo. Akurát si pamatám, že nezvykli mávať na informačných tabuliach vyhradenú časť so zobrazovaním meškania, ako sme boli zvyknutí na pragotronoch. Vtedy sme si hovorili, že asi u nich je meškanie niečo výnimočnejšie.
Těch vlaků tam tehdy jezdilo podstatné míň. Nadvlaky měly navíc povinně zelenou vlnu stejně jako kdysi u nás Pendolino. Snad se i víc lítalo, dnes je letectví fujtajbl.
Pokaždé, když cestuji ICE, je zpoždění. Takže zpožděných je 100%. A další důvod: totální přetížení některých úseků. Stačí pár minut zpoždění a už se předmětné ICE dostane za regionální dopravu, kterou by to jinak předjelo a výsledkem je půl hodiny navíc. Korunku tomu nasadila naše cesta do Hamburku o podzimních prázdninách: 3 hodiny zpoždění a příjezd v 1:00 místo ve 22:00. A to nám vyhrožovali ukončením vlaku ve Fuldě, protože neměli vlakvedoucího na vystřídání. Hamburk – Berlín půl hodiny zpoždění. Berlín – Norimberk nejprve 40 minut na odjezdu, staženo na 15. Norimberk – Plattling hodina zpoždění. Teď sedím zase v… Číst vice »
V létě jsem cestoval přes Rakousko a taky žádná sláva…
Tam teď mají výluky na koridoru mezi Vídni a Lincem, ale jinak je dochvilnost rakouských vlaků dlouhodobě velmi dobrá – jediné zpožděné vlaky bývají ty ze zahraničí…
A v tom právě má Rakousko trochu smůlu, že mezistátní vlaky tvoří docela velkou část jejich dálkové dopravy. Navíc skoro každá taková linka jede zčásti po jednokolejné trati (i noční vlaky), takže výluky tomu vždycky dají na frak.
Ale když je to jen v jejich režii, tak je to úplně jiná pohádka – od stanice Ötztal na západ je jednokolejná soutěska, kde jezdí dálkové i regionální vlaky, a všechno načas (za předpokladu, že to není vlak jedoucí z Německa nebo od peáže Salzburg-Kufstein)
Ta německá mezinárodní jim to kazí docela dost.
Navrhuji řešení á la SŽ: všechny jízdní doby vynásobit rumunskou konstantou
Ony jsou vynásobeny tolika konstantami, že by se i SŽ divila 😀
München-Nürnberg je teoretická jízdní doba plnou rychlostí tak na 50 minut, ale v JŘ je zpravidla kolem 1h5min
Takže jenom tři desetiny navíc. 😀
A když je zelená ulice (a stabilní napětí), zkrátí to?
Ještě by to mohli vylepšit o lanové převěsy a hákovnice. Flikování a nefunkční mosty už totiž umí, peníze z dopravní infrastruktury použili jinde.
Ještě zajímavější by byla informace o tom kolik jich skutečně přijelo dle GVD. Těch +5 skryje hodně. Vždy si vzpomenu na slova z Železného dědka o zpoždění a organizátorech. 😀
Podívejte se na Zugfinder. Zpoždění má někde na trase takřka vše, jediný důvod pár včasných spojů je
a) obrovská rezerva v jízdních řádech
b) vykazování zrušených vlaků jako včasných 🙂
Ne jako včasných, ale zrušené vlaky se vůbec nezapočítávají, takže nekazí statistiku 🙂