Chceme mít zelenou planetu, tak Čína začne vyrábět elektroauta. Vyveze je do světa a zákazníci nakupují. A ejhle jsou moc levná, dáme clo, aby byla drahá.
A zákazníci jdou nakupovat auta s motory. Chceme ještě zelenou planetu ? Nebo je to jedna velká šaškárna.
Myslím, že to druhé….
Číňani začnou kompletovat auta v Evropě. Kompletace bude spočívat ve vyražení belgického VIN někde v kůlně vedle přístavu v Antwerpách. To je asi tak jedinej důsledek…
yxc
4 hodin
tady je videt jak čínské automobilky evropu odrbavaji, takove mg4, které se prodává za 800k, by pri nejaké normalní marži 15% melo stat v CZ 480 k. takze by pak bylo levnejsí, než jakýkoli spalovák té kategorie ( i s násobně lepší výbavou). pritom bězná marže v auto prumyslu je 5-10%. I teď po zavedení cel budou mít marži furt nadstandardní. https://www.teslamagazin.sk/tesla-clo-eu-byd-zisk/
Však ono se to prodává, ale mohlo by násobně víc. Jenže v Číně mají marže minimální, takže se aspoň v Evropě chtějí zahojit. Opačně to dělá VW, který ID.7 vyrobí v Německu, doveze do Číny a tam prodává za poloviční cenu než u nás. A pochybuji, že by to tam prodával s 50% ztrátou.
A proto bojují proti Číně, že nedovolená podpora státu. A o těch výzkumných projektech financovaných státy nebo EU, z nichž evropské automobilky těží radši mlčí.
Chceme mít zelenou planetu, tak Čína začne vyrábět elektroauta. Vyveze je do světa a zákazníci nakupují. A ejhle jsou moc levná, dáme clo, aby byla drahá.
A zákazníci jdou nakupovat auta s motory. Chceme ještě zelenou planetu ? Nebo je to jedna velká šaškárna.
Myslím, že to druhé….
Číňani začnou kompletovat auta v Evropě. Kompletace bude spočívat ve vyražení belgického VIN někde v kůlně vedle přístavu v Antwerpách. To je asi tak jedinej důsledek…
tady je videt jak čínské automobilky evropu odrbavaji, takove mg4, které se prodává za 800k, by pri nejaké normalní marži 15% melo stat v CZ 480 k. takze by pak bylo levnejsí, než jakýkoli spalovák té kategorie ( i s násobně lepší výbavou). pritom bězná marže v auto prumyslu je 5-10%. I teď po zavedení cel budou mít marži furt nadstandardní.
https://www.teslamagazin.sk/tesla-clo-eu-byd-zisk/
Ja bych nasadil tak vysokou cenu, dokud by se to prodavalo.
Však ono se to prodává, ale mohlo by násobně víc. Jenže v Číně mají marže minimální, takže se aspoň v Evropě chtějí zahojit. Opačně to dělá VW, který ID.7 vyrobí v Německu, doveze do Číny a tam prodává za poloviční cenu než u nás. A pochybuji, že by to tam prodával s 50% ztrátou.
A proč by to nedělaly, když místní nenažranci srovnatelný klump prodávají za milion?
A proto bojují proti Číně, že nedovolená podpora státu. A o těch výzkumných projektech financovaných státy nebo EU, z nichž evropské automobilky těží radši mlčí.
Takže peníze nemají jít výrobci, ale raději celnímu úřadu a tím státku, který na výrobu doma vymyslel tak leda omezení.
Ona všechna čínská auta jsou v západním světě o dost dražší, než v Číně. Třeba to MG4 stojí třeba na Novém Zélandu cca 650k.
Proto vždy kroutím hlavou když se píše, že čínská auta se prodávají v Evropě za dumpingové ceny…
Nejen čínské. Máte představu, za kolik se v rudé Číně prodává VW ID.3?