Každý desátý elektromobil v Evropě je z Číny. Data před zavedením cel ukazují, jak tradiční značky ztrácí

Elektromobil MG. Foto: MGElektromobil MG. Foto: MG

Prodeje zpomalí nově zavedená cla.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Paddy

Chceme mít zelenou planetu, tak Čína začne vyrábět elektroauta. Vyveze je do světa a zákazníci nakupují. A ejhle jsou moc levná, dáme clo, aby byla drahá.
A zákazníci jdou nakupovat auta s motory. Chceme ještě zelenou planetu ? Nebo je to jedna velká šaškárna.
Myslím, že to druhé….

Nose Peak

Číňani začnou kompletovat auta v Evropě. Kompletace bude spočívat ve vyražení belgického VIN někde v kůlně vedle přístavu v Antwerpách. To je asi tak jedinej důsledek…

yxc

tady je videt jak čínské automobilky evropu odrbavaji, takove mg4, které se prodává za 800k, by pri nejaké normalní marži 15% melo stat v CZ 480 k. takze by pak bylo levnejsí, než jakýkoli spalovák té kategorie ( i s násobně lepší výbavou). pritom bězná marže v auto prumyslu je 5-10%. I teď po zavedení cel budou mít marži furt nadstandardní.
https://www.teslamagazin.sk/tesla-clo-eu-byd-zisk/

none

Ja bych nasadil tak vysokou cenu, dokud by se to prodavalo.

yxc

Však ono se to prodává, ale mohlo by násobně víc. Jenže v Číně mají marže minimální, takže se aspoň v Evropě chtějí zahojit. Opačně to dělá VW, který ID.7 vyrobí v Německu, doveze do Číny a tam prodává za poloviční cenu než u nás. A pochybuji, že by to tam prodával s 50% ztrátou.

průměrný nevolič

A proč by to nedělaly, když místní nenažranci srovnatelný klump prodávají za milion?

Sněhulák

A proto bojují proti Číně, že nedovolená podpora státu. A o těch výzkumných projektech financovaných státy nebo EU, z nichž evropské automobilky těží radši mlčí.

Jiří Kocurek

Takže peníze nemají jít výrobci, ale raději celnímu úřadu a tím státku, který na výrobu doma vymyslel tak leda omezení.

v.sp

Ona všechna čínská auta jsou v západním světě o dost dražší, než v Číně. Třeba to MG4 stojí třeba na Novém Zélandu cca 650k.

Proto vždy kroutím hlavou když se píše, že čínská auta se prodávají v Evropě za dumpingové ceny…

Nose Peak

Nejen čínské. Máte představu, za kolik se v rudé Číně prodává VW ID.3?