Každý den dvě srážky s vozidly MHD. Brněnský dopravní podnik ukázal, jak řidiči nedávají pozor
Srážka tramvaje s osobním autem v Brně. Foto: DPMB
Třetina nehod vzniká při nedání přednosti, zejména při odbočování vlevo přes tramvajové koleje.
Řešení se nabízí samo, zrušit MHD 😀
Sranda musí být. Tak to bylo, je a bude.
Ti točvolanti jsou banda dementů. Absolutně nemají pojem o prostoru, ve kterém se pohybují. Machrují s tím, jak umí řídit a pak si akorát namlátí.
Ne všichni. Většina má na krku hlavu, kterou používá. Navíc čím dál tím víc lidí spoléhá na „zázračné“ asistenty a taky to podle toho vypadá.
Naprostá chyba řidiče auta!!nema tam co hledat!!!a jestli takhle chci odbočovat tak to musím umět!!!
Řidič tramvaje jel moc rychle, od začátku videa si říkám proč jede tak rychle. Předjíždí souběžně jedoucích aut a pak to přišlo. Dalo se tomu zabránit, jenom předvídat a trochu ohleduplně.
Samozřejmě chyba nehody, je na řidiči auta. Divím se, že zrovna tímto se chlubí.
50 km/h, moc rychle…
Jestli by ta MHD neměla jezdit krokem, aby ulevila všem co neznají pravidla či nekoukají do zrcátek.
Krokem? To je moc rychle. Před šalinou by měl běžet borec s praporkem.
Šalina měla stát a utíkat měli cestující !
Tramvaják je neohleduplný. Ale to je u nich normální. Já mám přednost tak neberu ohledy. Já i v autě když si nejsem jistý tak předvídám a to mám přednost. Asi to je naučený z motorek.
Není to tak, on jenom prostě nedokáže zabrzdit tak rychle.Obyčejné auto s řidičem má zhruba 1,4 až 2 tuny, tramvaj má třeba 22 tun nebo 38 tun, 50 cestujících k tomu další 3,5 tuny, ve větší šalině 100 cestujících třeba 7 tun.
V předvídání máte pravdu, možná tu oktávku viděl pozdě, byla schovaná za dodávkou.
Já mluvím o nich obecně. Nemusíte mi vysvětlovat delší brzdnou dráhu. Tu známe všichni z autoškoly. Jde třeba o najíždění na lidi i když tramvaják lidi vidí dopředu.
Párkrát jsem viděl, že řidič byl nucen zastavit na kolejích a řidič šaliny i když mohl střetu zabránit, protože situaci viděl už z dálky, za mohutného zvonění ho sejmul.
Tyhle urban legends jsou klasika, ale pro řidiče tramvaje protokoly, vyšetřování, policie, prošetřování na podniku nejsou nic co by chtěl.
Takže ho nikdy nesejme schválně, jen řidiči aut nechápou fyziku.
Sám jsem viděl rozjetou tramvaj, které řidič vjel do cesty, byla relativně daleko, na zvonku, brzdil magnetama, sypal písek a na nějakých 70 m to zastavil půl metru od auta. A vykoledoval si fakáče a blokování tratě, protože uražený řidič auta měl pocit, že je šikanován, netušil, že kdyby třeba jen malilinko zapršelo, tak má auto na hadry a jede v sanitce.
Vzhledem k tomu, kolik je řidičů tramvají, a kolik se stává takových situací… Já věřím tomu, že občas někomu uletí nervy.
Tramvaj najetou do křižovatky aby ji blokovala (kolona za křižovatkou) jsem už viděl. Rozjíždění tramvaje, když má před sebou chodce, taky.
No ano, řidiči tram nejsou svatí, ale co vím určitě, že něhody nedělají úmyslně. I ten největší zvonil a rozhaněč chodců jde na magnety, když mu něco vběhne nebo vjede do cesty.
Řidič nikdy není nucen zastavit na kolejích. Jak by to asi udělal, kdyby tam byl otevřený svršek? Tramvajový pás pro tebe není žádné odkladiště.
Některý řidiči mhd jsou pakáž,minule jsem jel z řidičem,který už z dálky viděl stát auto v křižovatce na semaforech ,který nestihlo projet,ostatní ho pouštěli,ale tohle koště to chtělo regulérné do néj napálit ze strany,troubil jak debil a vůbec nebrzdil.Měl to do něj napálit a odsvěčil bych ho za obecný ohrožení,on veze lidi a tohle si dovolí.Tady bylo vidét že se moc nesnažil brzdit
Žádný řidič tramvaje do stojícího auta nenajede úmyslně!!!
Možná kdyby obnovili vodorovné značení, ty pruhy jsou sotva vidět, natož že tam jezdí TRAM.
Jsou tam přece koleje!
Jakože ty 4 kolejnice v silnici nesjou dost vidět?
Zrovna na Štefánikově plánovali udělat zatravněné těleso jako je třeba na nových sadech. Autíčkům by zbyl jeden pruh pro každý směr a podélné parkování. Zbytek stromy, cyklostezka a chodník. Ale plechovkáři začali brečet, jaká je to šikana, jak tu ulici zničí, klasická písnička…Nakonec tedy z rekonstrukce sešlo.
Šalinám bych namontoval něco jako sněžný pluh, aby nemuseli brzdit vůbec a mohli to do auta napálit bez poškození šaliny. Aspoň by si řídiči dávali pozor. Vjedeš šalině do cesty když nemáš? Rozluč se s autem. Bum!
V těch autech jsou lidi.
V žádném případě by to ty lidi nemělo zabít ani vážně zranit. Pouze vystrašit, trochu bolet a hlavně zničit automobil.
Prober se, případně si zajeď na Húskovu a setrvej tam.
Já jsem narozdíl od nešikovných točvolantů probraný a v psychickém pořádku 🤡🤡🤡
Aha, takže tupý točvolant ani nevidí kolejnice. To sis to moc neobhájil. 😀
Řidič tramvaje kdyby jel trochu ohleduplně, nehodě by dokázal zabránit. Je vidět že jede podstatně rychleji než souběžně jedoucí auta. Od začátku vide si říkám proč jede tak rychle???
Ale samozřejmě chyba řidiče osobního auta.
Nevím jestli zrovna tímto videm by se měli chlubit.
Mezi zastavkama je cca 280m, pri 50km/h by to ridic jel cca 20s. Tady se blizi k zastavce a v 21 vterine boura do auta, ale jeste neni na zastavce. Takze jel prokazatelne pod 50km/h.
To jsou zrychlené záběry nebo tramvaje mají v Brně výjimku z omezení rychlosti v obci?
Širokoúhlý objektiv kamery neasi.
Bylo by zajímavého to přepočítat na člověk kilometry. Protože na tohle by se dalo taky namítnout, že kdyby zrušili šaliny, tak bude nula srážek aut a šalin. Takové vrtěti psem…..
To není o tom, že řidiči si nevšimnou, ale spíše o tom „to ještě stihnu“.
Tenhle by to před protijedoucím autem opravdu v pohodě stihnul, kdyby zbytečně nedupnul na brzdu.
A kdyby zastavil, nechal šalinu projet a pak v pauze mezi protijedoucími auty odbočil by vadilo tak hrozně moc?
Správně nesmí šalinu omezit. Jiná věc by byla, kdyby tam najel a teprve potom by se za ním na horizontu šalina objevila. A celou tu dobu se tomu nešťastníkovi nedařilo dokončit odbočení.
I to se může stát, ale v tom případě se nesrazí, protože ridič tramvaje už zdálky vidí, že auto na kolejích stojí. Nehody se stávají, když to někdo pošle přímo pod tramvaj anebo ve chvíli, když už to tramvaj neubrzdí.
Však píšu, že to by byla jiná věc, než co se stalo.
Blbě jsem to napsal. Myslel jsem zastavit vpravo mimo koleje, nechat šalinu projet a teprve pak odbočit doleva.
Nevšiml jsem si, že by v zákoně bylo něco o tom, že řidič při odbočování tramvaj omezit může, když je tramvaj ještě daleko. Řidiče neubyde, když počká ještě před kolejemi tak, aby tramvaj mohla normálně projet, a na koleje vjede teprve tehdy, když vidí, že může odbočení dokončit.
Pokud místo popojíždění po pruzích bude řidič vyčkávat před křižovatkou, než se nebude nic jiného blížit ke křižovatce(v jakémkoliv pruhu), potrvá to dlouho.
Z nějakého důvodu jsou mezi pruhy na přechodu i ostrůvky pro chodce. Přednost můžu dát tomu co jede(=mám ve výhledu než se rozhodnu jet) ne tomu co je ještě za horizontem.
Já bych to tam klidně projel před šalinou, ale dostatečnou rychlostí a bez toho nesmyslného zastavení na kolejích, a šalinář by bezpečně projel za mnou, aniž by musel sáhnout na brzdu. Auto v protisměru bylo dost daleko na bezpečné odbočení. Holt je vidět, že za volantem neseděl řidič, ale pouze držitel řidičáku.
to jsou ale hnusny nehody, u starsich vozu to dostava ridic primo predni kupli…
Tím spíš by si měl dávat pozor jestli po těch kolejích něco nejede.
Už aby se zas chodilo pěšky. Dneska leze do auta každejMozek však s sebou neberou…
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/v-praze-3-se-srazila-tramvaj-s-policejnim-autem-tri-zraneni/r~df35b2c255ee11e4b4ab002590604f2e/
Žejo? A vykradači chat zajásají, protože se tam policejt stejně dřív jak za hodinu nedostane.
Jasně, na celou Prahu je jen jedno policejní auto, a tak k nějakým chatám (kde vlastně?) už nikdo nedojede 🙂
Znám jednu rodinu, která na chatu chodí od vlaku pěšky.
Dělají to tak, jak to kdysi bylo běžné a dělala to velká část lidí.
Nemusí to být vždycky jen odbočování a objíždění překážek. Často na Lidické, někdy i na Veveří se při zásobování parkuje ve dvou řadách a při couvání a opouštění parkovacího místa někdy přes další auto není vidět. Každopádně by dost pomohlo, kdyby lidi používali zrcátka…
Nelíbí se mi titulek článku, je potřeba se držet auto-moto newspeaku (jako třeba v tomto případě – auto srazilo: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-ujezd-praha-zraneni.A220119_193232_praha-zpravy_jskr), a přepsat titulek na auta nedávají pozor.
Jojo, bicykl setřásl jezdce a lehnul si do příkopy.
dle mého názoru tramvaják(čka) začal(a) brzdit celkem pozdě…ale to samozřejmě vinu řidiče nesnižuje. dávejte pozor
Neřekl bych, tak jak tak zpomaloval před zastávkou (pokud to teda nebyla služební jízda). Viděl jsem tam daleko horší nehodu, kdy řidičku museli s twinga vystříhat. KT8 ho sunula až ke značce přikazující objíždění nástupního ostrůffku
Ve 21.vteřině je vidět ze strany vozidla nějaký pokus o odbočení doleva, ve 24.vteřině už jsou v sobě. Pominu-li 1(-2) vteřiny na reakci, jak chcete v jedné vteřině zabrzdit na místě tramvaj?
Řidič auto hlavně neměl při zvonění zabrzdit, ale projet to, když nic nejelo. Tohle jsem úplně nepochopil, ale stres udělá své.
Samozřejmě, můžeme říct, že tramvaják mohl přibrzdit třeba na 30 km/h, jenže kdyby tohle dělal před každou křižovatkou, tak to rovnou můžeme dopravu zrušit, když pojede dvojnásobnou dobu.
Stejně ty tramvaje po městské ulici nejedou víc než 50. Za to řidiči bez registračního rychloměru si mohou dovolit jezdit více. Bohužel v našich úzkých ulicích si nemůžeme dovolit dávat všude oddělené těleso pro tramvaje a přejezdy se signalizací na křižovatky.
Přesně tak, předvídavost nula.
Ta šalina zastavila půl druhé vteřiny po nárazu, z toho soudím, že naopak brzdil velmi pohotově.
A taky mi přijde rozumnější rozbít auto, které nedalo přednost, než 150 lidí v šalině
Na takovéhle myšlenky není čas, když přijde krizovka.
Záleží na situaci, ale je. Řidič tramvaje dbá především na svoji +- stovku cestujících. Ono totiž nehod ve městě za den jsou třeba nižší jednotky, ale nebezpečné situace, kdy musí tramvaj náhle brzdit je několik na každou směnu. Auta se nakonec nedotkne, ale může způsobit zranění cestujícím prudkým zabrzděním z plné jízdy, takže řidiči si toho vědomi jsou, alespoň někteří. Takže je potřeba předvídavost, defenzivní styl jízdy a preventivní prozvonění. A k tomu ještě stíhat jízdní řád…
Můžete si stokrát říkat, že je lepší srazit jednoho cyklistu, co vám vletí před autobus, než zranit prudkým bržděním desítky cestujících. Až vám tam vletí, tak stejně reflexivně prošlápnete brzdu až k podlaze. A když potom, jak je zvykem, cyklista z místa nehody ujede, budete se modlit, aby se našel aspoň jeden svědek, který do protokolu potvrdí, že tam ten cyklista vážně byl a nedal přednost.