Každé třetí vozidlo mělo problém, hlásí Kupkovy jednotky po prvním měsíci. Většina byla ze sousední země
Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Kontroly probíhaly jak na dálnicích, tak ve městech a obcích.
Kontroly probíhaly jak na dálnicích, tak ve městech a obcích.
Nějak mi tam chybí údaje o osobních vozidlech, nebo se zaměřují pouze na kamiony a autobusy?
téměř výhradně
Bohužel…
Já bych to zavedl i na dodávky a osobáky.
Udělat tohle na železnici, možná bychom se ještě hooodně divili…
Tak ty věštby v minulé diskusi, že se hromadně soustředí na „obyčejná osobní auta vobycejnych vobčanů a tim ohrozí dopravní demokracii“ se jaksi nenaplnily.
Jen houšť a víc takových kontrol…
Těch kontrol je ale strašně málo, cca do padesáti denně. Pravděpodobnost, že dané vozidlo bude zkontrolováno, je moc malá. Musí se násobně zvednout počet kontrol, jinak poměr přestupků ku počtu kontrol nebude klesat.
zhruba 200 za den, tohle byl jen rozjezd
tak predpokladam ze se vybiraji auta ktera by mela mit nejaky problem, od toho jsou tyhle jednotky. nepredpokladam ze to jsou jen buzeracni kontroly a zastavuji toho, kdo jede zrovna kolem, takze kazde 3 je za me v poradku
je to tak, nadpis může být trochu zavádějící. Třetina aut měla problém, ale výběr nebyl čistě náhodný 😉
Podle článku: Prováděli kontrolu ve dvou kolech, v prvním kole bez zastavení vozidla a jen vytipovávali možné problémy, jako ten tachograf.
Takže 1/3 kontrolovaných, nikoliv 1/3 projíždějících. Počet projíždějících není uveden, ale takové srovnání by nebylo od věci.