Každé páté auto překračuje rychlost. Havlíčkův Brod instaluje u Svatého Kříže radar

Silnice I/38 ve směru z Havlíčkova Brodu do Jihlavy u Svatého Kříže. Foto: Google Street ViewSilnice I/38 ve směru z Havlíčkova Brodu do Jihlavy u Svatého Kříže. Foto: Google Street View

V úseku došlo letos k tragickým nehodám. Od radaru si město slibuje zklidnění.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Já si myslím, že křižovatky za horizontem nemají co dělat ! Ale možná, že jim ten radar na úpravu silnice vydělá a bude konečně pořádný pruh na odbočení ! Inu spousta silnic stále nemá ty správné parametry .

jva

A budou ta data z radaru návazně „padni komu padni“ začátkem řetězce radar – složenka – připomínka s přirážkou 50% – zabavení auta? Pokud ne, jsou radary k ničemu… Když se tresty nedaří vymáhat (platí ti, co rychlost překroří o málo a výjímečně, zkušení „závodníci“ se trestu vyhnou), můžou být značek, radarů a policistů plné krajnice.

Lol Phirae

Nač vymáhat, když generujete takové množství přestupků, že ani nestačíte odesílat výzvy k zaplacení určené částky? Tohle opatření, jak již bylo v diskusi ilustrováno, neslouží ke zvýšení bezpečnosti a k sankcionování skutečného pachatele, ale k plnění obecní kasy.

P.S. Zabavit auto, není to málo? Nechtěl byste ty lidi rovnou popravit?

Tomáš V.

A co jiného s člověkem, který výrazně překročí limit? Nejlépe opakovaně? Nechat ho jezdit? Proč?

Leinad

Tak jsem pro bodový systém, když opakovaně dělá kraviny tak přijít o řidičák. Ale taky pro to, aby se vždycky prokazoval materiální aspekt. A aby byl vždycky trestán zejména řidič. (Pokuta jen provozovateli vozidla bez pokusu chytit řidiče jaksi dokazuje, že úřadům nejde o bezpečnost ale o výdělek)

Jaaa

Evidentně je systém neudržitelný a tudíž je potřeba přitvrdit.

Nebo jako podle vás když bude příliš mnoho loupežných přepadení, tak se na to stát má taky vykašlat, žejo.

Že zrovna vám darebákům to teď vyhovuje není vaše omluva.

Kebab

“…vám darebákům…”, vy jste opravdu blázen. A vůbec vám nedochází, že případné drastické pokuty nebo zabavování aut sice nejspíš vůbec nepovede k větší kázni na silnicích, rozhodně ale nesníží motivaci pro to zkusit policii ujet…. Jde o prostý princip, kdy pachatel nemá co ztratit. A s představou více honiček na silnicích mám řádově větší problém, než s překračováním rychlosti.

Jiří Kocurek

Aneb pod pohrůžkou ztráty vozu za 500.000 Kč se přiznej a zaplať pokutu 1500 Kč.

Jenže tohle není právní systém, to je vyděřačská mafie, co popisujete. Asi vás žene nenávist vůči skupině obyvatel.

Na úměru mezi proviněním a trestem jste naprosto zapoměnl. Příště budete střílet chodce, co šli mimo přechod? I s dětmi?

Jaaa

Bla bla, sám jste vyděračská mafie – musíme trpět tisíce nebezpečných situací, protože pán „spěchá“. Dokazatelných je 90 % těchto přestupků, pouze jich je přespříliš.

Když je venku přespříliš nebezpečno a bezpečnostní složky situaci nezvládají, vyhlašuje se výjimečný stav a vaše občanská práva jsou prostě omezena. A je to podle Ústavy. Plést si demokracii s anarchií může jenom takový demagog jako vy.

Jestli zabavení auta srovnáváte se střílením lidí, tak pro vás nemám jiné přirovnání než to o přirození.

Greta

Nevím, co na výstavbě kruhace trvá tak dlouho. Minimálně provizorní zokruzneni křižovatky by se od toho června dalo zvládnout, když pozemky patří ŘSD.

Lol Phirae

Dole jsem odkazoval na projekt. To fakt není melouch na pár víkendů.

MildaIV

Kruháč na silnici první třídy nemá co dělat, tam se mají stavět MÚK. A konkrétně I/38 by si zasloužila přinejmenším 2+1 pruhy.

Jaaa

Říká Milda. 😀

Aneb jak plýtvat co to jde.

Kruháče mají v dopravní infrastruktuře své místo přesně podle toho, kolik kam jezdí aut.

Odpadlik

Pravidla silnicniho provozu by se mela dodrzovat. Tak to proste je.
Notoricke zavodniky zkasirovat. Jsem pro.
Minusari muzete minusovat ale je vam to (nastesti) houby platne

Kebab

Podle výsledků toho kasírování závodníků se zdá, že je to houby platné vám😃

Jaaa

Však ono na vás dojde.

Lidi už vás mají dost, tak abyste se jednou neprobudil bez auta.

Kebab

Vida, už dokonce vyhrožujeme…

Tomáš V.

Ač Pražák, každý v Brodě ví, že u Svaťáku je nebezpečné místo. Každou chvíli tam je smrťák nebo nehoda s vážnými následky. Z vedlejší je tam mimořádně nepříjemné najíždět, od Jihlavy je horizont, takže když tam na Brod někdo (jako místní?) letí 100+ kmh, tak se prudce snižuje možnost reagovat, a to jak ze strany frustrovaného najíždějícího, tak z pohledu toho mistra světa, který je nejlepší řidič všude kolem, a kterému se tam zčista jasna objeví někdo, kdo jede po najetí krokem a sejme ho. Jo, pokuty na Vás. Je to správně. Retardéry kazí život všem, ale u radarů platí… Číst vice »

Lol Phirae

Každou chvíli == 10 nehod za víc než tři roky. Aha.

Tomáš V.

A ty každodenní nebezpečný situace, kde se kolikrát jen zázrakem nic nestane, ty co? Ty se nepočítají? Snad je v lidský přirozenosti, že nejsme zvířata a je v zájmu všech, aby se taková místa průběžně eliminovala, ne?

Lol Phirae

Když nehody nejsou, tak si je musíme vymyslet, že…

Kebab

Ano, ty se nepočítají. Není jak je počítat, navíc se dějí všude.

Jaaa

Krásná ukázka mentality autíčkáře.

Lol Phirae

Vám nestačila ta ostuda dole v diskusi? Už zase blábolíte?

Ketchup1970

70km/hod očekávám tam, kde je pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu nutné , aby byl provoz na hlavní komunikaci zklidněn a pomalejší z důvodu obtížného přejetí křižovatky . Tak to vídám v civilizovaných zemích i v ČR , Například na cesté z D1 na Slavkov u Brna je na vrcholu taková hnusna křižovatka , kde bych opravdu nechtěl být v kůži řidiče na vedlejší . Já se proto snažím v takových místech sundat nohu z plynu a zpomalím dle situace , pokud to není zrovna 70 nekamenujte mne , ale přibrzdit mi nedělá problémy . Pokud bude radar plnit kasu… Číst vice »

Broněk

Samostříli nebudou? Nebo ty bariéry, které se vysunou ze silnice? Radar je docela málo, chtělo by to nějakou nádstavbičku.

Jiří Kocurek

Za přestupek trest smrti? Není to málo?

David

Jak čtu diskutující, nedivím se, že jsme na chvostu statistik úmrtí na silnicích. Těch důvodů je jistě celá řada, ale nastavení myslí řidičů je ten hlavní. Ono stačí i diskuze o kruhových objezdech, kde zdejší osazenstvo odsuzuje apriori každý kruhový objezd, který ohrožuje jejich zběsilou a nepřerušenou jízdu po silnici 1. třídy. Zajeďte se někdy podívat na západ, který má nehodovost výrazně nižší, jak to tam vypadá, jak vypadají křižovatky a jaké jsou v nich rychlosti.

Kebab

Na západě vypadají nejen křižovatky úměrně provozu a rychlosti jsou v nich často neomezené. Kruhové objezdy na silnicích prvních tříd mimo obce jistě existují i tam, ale není to žádný standard. Vědí totiž, že to rozhodně není ideální řešení. I proto mají na důležitých silnicích často i mimoúrovňová křížení, zatímco u nás je to naprostá výjimka. Tamní nehodovost podle toho logicky vypadá.

Ketchup1970

Neomezená je pouze v Německa dálnice a to ještě jenom na asi 40% délky. Francie zavedla 80, což mne stalo 45€. Jel jsem 93.

Kebab

Neomezené ve smyslu základního limitu, že před křížením není snížená rychlost.

Jiří Kocurek

A když se těch 80 km/h začne dodržovat, tak se to sníží na 60 km/h. A tak dál. Etatistů ráj, ti skákají radostí.

Jaaa

Jj, pan Kocurek je tady sám a „vška se nějak dohodněte“.

Ale ano, budete tu svou totalitu mít, přesně tak jak si ji tu každý den přejete.

Vít Jůza

Nějaké divné. Na takovéto silnici by bylo jakž takž normální, kdyby každý pátý rychlost dodržoval.

Šejdr

Asi tak, ta pětina by mohla sedět, pokud by započítávali jen překročení rychlosti o 20 km/h a víc.

none

Misto radaru staci par sikovnych der jako je to vsude jinde…

zdeněk

at si chudáci řidiči nestěžujou, jsou to prasata

beda

Dovolím si takovou malou vsuvku. Docela by mi vyhovovalo, kdyby tachometr u osobních aut ukazoval skutečnou přesnou rychlost, nebo max. s pevnou odchylkou +3km/h. Bohužel tolerance u osobních aut jsou někdy tak velké, že tachometr ukazuje rychlost 70 a vy ve skutečnosti jedete 63 km/h a to se pak jezdí s takovouto odchylkou velmi špatně.

Sporak

– to by ale musel být povolen pouze jeden rozměr pneu
– fakt je to třeba v době gps řěšit?

Leinad

– Nebo by se rozměr pneu někde zadával (třeba v servisním menu auta), nebo by „součástí pneumatiky“ mohla být i ROM s jejími údaji.
– nebo by budík na desce nevycházel z úhlové rychlosti kola, ale třeba z GNSS.

Jaaa

GNSS v tunelu, hustém lese nebo těsném údolí?

Leinad

Reakce na Sporákův dotaz, jestli je v době GPS potřeba tachometr. Osobně si myslím, že je

Sporak

Ale to přece nerozporuju. Jen říkám, že komu vadí nepřesný tachometr tak ať si měří rychlost přes GPS. Tachometr bude mít stále jako zálohu do tunelů, údolí a lesů.

Miroslav Zikmund

A k čemu by vám to bylo dobré ? Jaký je časový rozdíl v cestovní době při rychlosti 70 a 63 ?
Pokud vám to ještě nikdo neřekl, tak rychlost ukazovaná tachometrem se liší i podle ojetí pneumatik …
Pokud jedete ve skutečnosti pomaleji než ukazuje rychloměr, buďte rád … máte jistotu, že nařízenou rychlost nepřekročíte ….

Vít Jůza

Aby to dělalo těch cca 10%, to by musely být pořádně sjeté pneumatiky!

Leinad

Tak jsou tu vychovávači jezdící 130 podle svého tachometru v levém pruhu. Prý je nemůže nikdo dojet ani předjet.Že je hodně způsobů, jak legálně dojet auto, které má na tachometru 130, jim jaksi nedochází.

Jaaa

Tak pojedete 120.

Katastrofa a konec světa.

Honza

Nove auta maji myslim pouze jeden rozmer pneu a meli by ukazovat „presne“ , viz konec clanku https://www.auto.cz/ne-presnost-automobilovych-tachometru-jsou-presnejsi-nez-byste-cekali-132326

Kebab

I na nová auta je možné dokoupit aftermarketová kola s jinými rozměry a dostat je do techničáku pomocí typového listu.

Jaaa

Pak si nestěžujte. Poměr průměrů znáte a vypočítat skutečnou rychlost je otázka 5. třídy ZŠ.

Koro

To je zase diskuze. Je tam 70, jeď 70. Nad čím se tu zase podivujete????

Lol Phirae

Ano, nejdůležitější je jet 70. Kdo jede 71 je vrah. Když pojedete 69, tak k nehodě zaručeně nedojde.

Jaaa

Argumentační faul: Bagatelizace.

dub

Možná byl superarbitrován za blbost co my víme…

Kebab

Nad tím, že v civilizovaném světě by tam bylo 80 nebo spíš 90, občas i 100. Pravda, už minimálně 20 let by tam byly odbočovací pruhy, ne-mi MÚK.

Joudyn

Otevřte si alespoň mapu intenzit dopravy a skladby dopravního proudu, a střet view.
Pak možná zjistíte, ze problémem jsou rozhlasové poměry v krizovatce, které odbočovaci pruhy vůbec nevyřeší – naopak, odbocujici vozidla v pruhu budou zakrývá výhled ještě víc. Odbocovaci pruh v žádném případě nevyřeší problematiku nájezdu na hlavní komunikaci pro levé odbočení.
MÚK na okresku, v obci, to je počin který odsoudí 10/10 místních.

Kebab

Je to silnice první třídy, žádná okreska, i když tak bohužel vypadá… MÚK v obci je pochopitelně nesmysl, první třída primárně vůbec obcí vést nemá.

floutek

Můj ty šmoulo, ta komunikace vede oficiálně mimo obec (značka IZ4 na komunikaci I/38 zde umístěna není). Je to standardní 11,5 takže nevím co vám dává dojem okresky, navíc je to v přímé.
Problémem je napojení okresní silnice, která se napojuje na I/38 v severní části obce (zde je umístěna IZ4 na okresní komunikaci). A jelikož zde nejsou dodrženy rozhledové poměry pro 90 km/h (kritické levé odbočení), musí být rychlost snížena.

Pokud není vysvětlení dostatečné zkuste normu ČSN 73 6110

Johnny

Autokorekt plodí občas velmi zajímavé podněty pro vývoj technologií – střet view jako bezpečnostně-preventivní appku si rozhodně dokážu představit; rozhlasové řízení křižovatky zní trochu prvorepublikově, ale zároveň nevím o tom, že by někdo podobnou technologii aplikoval, třeba by i to bylo překvapivě funkční :))

Kebab

Ona ani krizovatka není k zahození😃

JiP

Pokazde si musim klast otazku, kdyz tam tolik lidi prekracuje rychlost a pritom zadna nadprumerna nehodovost se tam nekona, jestli neni chybne stanovena maximalni povolena rychlost.

Lol Phirae

O kus dál chtěli zakázat odbočování doleva – https://goo.gl/maps/8m3m1k7ZqwVA8S8k6 – a místní z toho Vidlákova se mohli zbláznit. Ilona Heijting a osadní výbor. ROFL.

https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/krizovatka-odboceni-zakaz-policie-doprava-havlickuv-brod-svaty-kriz-vysocina-rsd.A171010_357016_jihlava-zpravy_mv

Našel jsem ten plánovaný kruhák – no, asi nevíme, co s prachama: posuďte tu monstrozitu sami: https://bit.ly/3lXnh7B

Lol Phirae

Proč je na té ranveji v poli 70ka a zákaz předjíždění?

Sporak

Vidím tam křižovatku. Pokud je tedy to omezení skutečně jen v její blízkosti….

Lol Phirae

Jen v její blízkosti evidentně není, protože křižovatka je na fotce „v nedohlednu“. A hned za ní je opět značka 70.

Kebab

Aby se náhodou nemuselo něco dělat, např. přistavět odbočovací pruhy.

Lol Phirae

Uděláme radši monstrózní kruhák: https://bit.ly/3lXnh7B

Miroslav Zikmund

Obraťte se na příslušný orgán s dotazem podle „stošestky“.

Lol Phirae

Ušetřím si čas, pár „zklidňujících“ zdůvodnění těchto návrhů opatření obecné povahy jsem četl v Praze a je to furt na jedno brdo. Tihle lidi jsou všude stejní. Tady to navíc (narozdíl od Prahy) místní ještě podporují, takže to zaručeně nikdo ani nepřipomínkoval (což je stejně ztrátou času, připomínky tzv. silničních pirátů a vrahů se zásadně v úvahu neberou). A pokud by se to mělo řešit cestou správního soudnictví, tak by se člověk usoudil k smrti a nedělal nic jiného.

Ibragim z Bastru

Protože pokuty?

Leinad

Kolik % nehod mělo příčinu „překročení maximální rychlosti?“

Tomáš V.

Myslíte ty frajery, co tam lítají kilo i mnohem víc? Není to fuk?

Kebab

To vůbec není fuk, tedy pokud opravdu chcete zabránit tragickým nehodám a ne jen vybírat rychlostní daň. Kdyby ty tragické nehody byly překročením rychlosti opravdu způsobeny, případně by bylo prokázáno, že při nich k překročení došlo, pak by radar skutečně mohl pomoci, pokud by byl zdálky viditelný, případně avizovaný značením. Jestliže měly tyto tragické nehody jiné příčiny, např. nedání přednosti nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti a překročení rychlosti při nich přitom prokázáno nebylo, pak je to jen další kasírka, která z pohledu bezpečnosti nevyřeší vůbec nic.

On:

Silnice má přece odpouštět chyby a snížení rychlosti dává šanci na přežití chyby ať Vaší nebo nebo někoho jiného. Ale chápu pro spoustu řidičů je pocit že jsou něčím omezeni strašně frustrující, protože když mají prst na spoušti tak mají pocit obrovské moci a nepřemožitelnosti. Nehody často nemají jen jednu příčinu a kombinace nedání přednosti a vysoké rychlosti je téměř vždy smrtící. A kdo má v případě této kombinaci vlastně vinu?

Leinad

„nedání přednosti“ versus překročení rychlosti, u toho považuji za důležité, jestli bylo z vedlejší vidět spěchálistu. 1) Rozhlédnu se, nic v zorném poli tak jedu, to není nedání přednosti ani když mi potom někdo vrazí do návěsu.
2) Rozhlédnu se, vidím v dálce někoho kdo bude muset mírně zpomalit, ale jedu, to není Ohrožení podle silničního zákona.
3) Rozhlédnu se, vidím spěchálistu, tak just vjedu těsně před něj (protože má jet pomaleji) a on musí prudce na brzdy – to je nedání přednosti.

Kebab

Silnice opravdu má odpouštět chyby, ale pochybuji o tom, že se takového stavu dá dosáhnout omezením rychlosti a jeho vymáháním. To snad jedině tam, kde nevyhovují rozhledové podmínky, tam ale nikdo radar nedá, protože by se nezaplatil. Ze stejného důvodu tam také nepotkáte policejní hlídku… V případě nehody s nedáním přednosti a překročením rychlosti má pochopitelně právně i logicky vinu ten, kdo nedal přednost, s výjimkou těch pár situací, kde ten na vedlejší toho na hlavní nemohl vidět právě kvůli jeho překročení rychlosti vzhledem k rozhledovým poměrům.

Jaaa

Argumentační faul: Popření příčiny.

Kebab

Jaké příčiny? U minulých nehod ji neznáme (jestli záměrně, nechci rozebírat), u příkladu je naopak jasná – nedání přednosti, výjimku jsem popsal. Řidiči na vedlejší dávají přednost řidičům na hlavní – &22 Jízda křižovatkou “(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou „Dej přednost v jízdě!“ nebo „Stůj, dej přednost v jízdě!“ musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.” Není tam ani slovo o tom, že toto ustanovení neplatí, když řidič na hlavní… Číst vice »

Sporak

hlavní příčina je, že tam nejezdí šukafonem

Leinad

Srandičky, ale fakt je že jeden autobus se srazí hůř než libovolná dvojice z dvaceti aut.
A ožralci z diskoték po Praze můžou noční tramvají (tím je neomlouvám, na vesnici si mají zavolat taxíka nebo vybrat z party řidiče co nebude pít).

Lol Phirae

Argumentační faul – blábolení. Na daném místě (to, co je na fotce) došlo od 1.6.2020 do dneška ke 3 nehodám. 2x bylo příčinou nepřizpůsobení rychlosti intenzitě (hustotě) provozu a 1x nerespektování dopravní snačky „Stůj, dej přednost v jízdě.“ O kousek dál došlo k jedné nehodě: nepřizpůsobení rychlosti intenzitě (hustotě) provozu O další kousek dál (na té křižovatce na Mendelovu ves, co jsem tady odkazoval v diskusi) došlo ke 2 nehodám. 1x nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (náledí, výtluky, bláto, mokrý povrch apod.), 1x nepřizpůsobení rychlosti intenzitě (hustotě) provozu Jak vidíme shora, překročení povolené rychlosti nebyla příčinou ANI JEDNÉ nehody. Viz též… Číst vice »

Lol Phirae

Pro srandu jsem zkusil od 1.6.2019, přibyly další tři nehody s příčinami:
– srážka s lesní zvěří
– řidič se plně nevěnoval řízení vozidla
– jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru

Překročení povolené rychlosti opět NULA.

Lol Phirae

A ještě o další rok zpět: přibyla 1 nehoda – nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem.

Tak myslím, že můžete skončit a uzavřít tím, že plánované úsekové měření rozhodně neslouží ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, ale k naplnění městské kasy.

Kebab

A je ticho😃 V tuto chvíli, oni to hned zítra zkusí někde jinde, pochopitelně ze stejně vylhaného důvodu.

Leinad

Nedodržení bezpečné vzdálenosti – to jde automaticky pokutovat (v Německu jsou
radarové pasti seřízeny i na rozestup podle rychlosti), ale pro českého úředníka nemožné.

Leinad

Jenže vjetí do protisměru – nejde automaticky pokutovat (software za kamerou by musel umět rozeznat objíždění překážky atd.)
Nevěnoval se řízení – nejde automaticky pokutovat.
Nedání přednosti na značce – jistě ten na hlavní jel 71, a ten z vedlejší si oprávněně myslel že to stihne.
Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (náledí) – určitě jel 71, v 70 by mu to určitě nesmykovalo.
Nepřizpůsobení rychlosti intenzitě provozu – nejde automaticky pokutovat, za radarem by musel být software vyhodnocující intenzitu atd.

Tomáš V.

Já znal lidí, které tam zabil machr, co rychlost překročil více než dvojnásobně. Takže díky za názor, ale nesouhlasím s Vámi.

Ve Švýcarsku je neuvěřitelně tvrdý systém a hodně vysoké pokuty. Výsledek je, že se jezdí v klidu a kdo vyjel pozdě, ten má holt smůlu. Já jsem (a vždycky jsem byl) pro, kasírka nekasírka.

NBumBum

A opravdu věříte tomu, že by „frajerovi“ co jede min 140 na 70 nohu z plynu sundal radar? Zvlášť v době kdy se pokuty z automatického měření prostě neplatí?

Martin Verner

Jako jedinou příčinu? Prakticky jistě ani jedna.
Dost možná tam bylo nepřizpůsobení rychlosti, ale to s povolenou rychlostí nemá nic společného; případně nedání přednosti v jízdě, stejný případ.