Káva a čaj zdarma v regionálním vlaku. Leo Express testuje občerstvení na Orlickoústecku
Alstom Lint v barvách Leo Expressu v Ústí nad Orlicí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Pro členy věrnostního programu spustil Leo Expres na podorlických tratích prodej časových jízdenek.
LE to ide testovať aj na Slovensku: https://e.dennikn.sk/minuta/4124001
No nevim, když jsem tím jel posledně, bylo to pěkně našlapaný. Nebylo by lepší řešit spíš rozšíření služeb?
Aby to s tou kávou a čajem nedopadlo, jako u jiného nejmenovaného dopravce. Myslím, že kvalitu vozidel, čistotu a dodržování jízdního řádu cestující ocení více….ale hezká pozornost, to jistě.
Rak máme tu dopravce, který chce za čas do papírového kelimku 60 korun a kvalita souorav taky často pokulhává. Minimálně málokdy je lepší, než zrovna tyhle soupravy LE, které jsou za mě naprosto v pohodě:-)
Že by něco co dokáže vytáhnout lidi z aut do vlaku? 🙂
Tohle asi těžko.
A co to dokáže lehko?
Planovani dopravy pomoci pohybu mobilnich telefonu a primy benchmark navrhu site a toho, kolik cest to dokaze obslouzit v tech danych casech.
Kdy se něčeho podobného dočkáme i u státního dopravce?
Vlak je přepravní služba, ne bufet. Nebo snad v novém autě také požadujete zabudovaný kávovar?
A jak by asi dopadlo podobné zařízení v Elefantu u Prahy? Nelze to aplikovat všude.
Třeba žlutejm to funguje… 🙂
I na Ústecku? Tak vidíte.
Já osobně preferuji na prvním místě vysokou pravděpodobnost, že mně dopravce doveze včas, stihnu přípoje a kdyby fakt něco, tak se postará o náhradní dopravu po silnici pokud možno ihned. /PS: čaj mám raději ovocný nebo zelený a nemám problém si koupit před cestou v PETce, ale v případě uváznutí na trati z jakéhokoliv důvodu se zásoba pití ve vlaku jistě hodí.
No bohužel káva zdarma je tak jediné co u žlutejch funguje …
Jistě, fungovat to může, ale u nás ne. Kde už jsem tuhle výmluvu slyšel. Hlavně nic neměnit, ještě byxse mohlo zjistit, že to může fungovat i jinak… 😁😉
To sice ne, nicméně ZSSK něco takového třeba testovala v příměstské dopravě Senec-Bratislava a nebylo to úplně marné. Je to čistě o vůli dopravce, nákladech a očekávaném přínosu.
Nevydrzite hodinu bez kafe?
Čím je ten Mlýnický Dvůr významný, že tam končí vlaky a že se zde budou jako v konečné stanici doplňovat nápoje?
Sjezdovkou.
A Bike parkem
Vlaky tam končí, protože je dále nikdo neobjednal.
a od prosince už nepojedou ani tam. moravský karlov bude konečná i o víkendech
Protože Štíty jsou v jiném kraji. 😉
Zastávka na konci Pardubického kraje, bouda a nikde nic kde by se dalo cokoliv doplňovat. Stejně jako Moravský Karlov kde je od místních obyvatel zdevastovaná uzamčená budova… Takže doplnění čehokoliv jedině v Králíkách.
Pěkná drobnost navíc
Z jakého důvodu nezajíždí vlaky až do Štítů a končí už v Mlýnickém Dvoře? Nějak jsem to nemohl dohledat. Děkuji za upřesnění.
Pravděpodobně z důvodu krajské hranice. Štíty jsou již v Olomouckém kraji a ten si tam nejspíš žádnou dopravu neobjednal.
Vlaky do Štítů se zrušily při optimalizaci dopravy, kterou dělala před lety společnost OREDO.
Oredo doporučilo olomouckému kraji nejezdit?
Bez poptávky není objednávka, je na tom něco nelogického nebo nepochopitelného? 🙂
Štíty jsou typickou ukázkou zastávkou v polích daleko od lidí.
Ano, a taky spádují jinam, než kam vedou koleje – do Zábřehu.
A využívá se tam nějaká nákladní překládka? Nebo ta stanice zarůstá bez využití?
Sporadicky dříví.
Palivovy drivi je spasa pro vetsinu lokalnich trati!
Rád bych upozornil autora textu, že pod Orlickými horami nejezdí dopravce Leo Express, ale Leo Express Tenders.
Lepší než káva, čaj, voda nebo noviny zdarma, je důležité celková kvalita vlaků. Na to by měly kraje a MD tlačit při objednání…
Už dneska tam LE nabízí na vlaku noviny zdarma (MF DNES). Což je super, ale bohužel realita je typicky česká: Ráno přijde člověk z nejbližší bytovky, sbalí z vlaku celý balík novin a zase zmizí.
Chudý kraj, no 😀
Pokud se to s celým balíkem novin děje pravidelně, tak by si to dopravce mohl sám velmi jednoduše ohlídat.
Možná, že ten čiperný človíček, který si tak rád přivstane a projde se, trpí nedostatkem dobrých zpráv a pokud si přečte to samé v deseti různých výtiscích za sebou, tak se mu jeho duševní stav zlepší + typický regionální bonus „a mám to zadarmo!“.
Pochybuju, že by se nějaká místní trafika tímto způsobem snažila přijít k vyššímu zisku.
Ta diesel linka na elektrifikované trati je na cenu ropák roku.
Jako kdyby nikde jinde v ČR diesely pod dráty nejezdily, že?
A co myslíte, že cestující ocení víc? Že zachrání žabičky, nebo že nemusí v Lichkově zbytečně přestupovat?
Taky by se mělo v Otrokovicích přestupovat na trolejbus, namísto naftového vlaku 😀
Ono se taky z velké části přestupuje. I do naftového autobusu Ale s ochranou životního prostředí to nesouvisí 😃
No počkaj, občas cestující musí přestupovat v Letohradě, kvůli dotankování. už několikrát jsem to tam zažil.
… a že nikdy nevadilo ježdění s naftou po Vláře.
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/954151.jpg
A byla lepší ta 150tunová souprava s nerekuperujícím peršanem, ze které se v Lichkově přestupovalo do reginy nastartované na volnoběhu? Diesel pod dráty není ideál ale ten osobák planetu nespasí, důležitější tam budou EC a náklady v elektrice.
Tady měly být požadovány hybridní jednotky.
Časem na nějaké BEMU asi dojde.
Názory šotoušků bohužel nebyly při výběrovém řízení zohledněny. Tak snad příště.
Tak kousek vedle, na osobce Česká Třebová-Zábřeh také jezdí diesel pod dráty. Na ten počet cestujících praktičtější než třeba peršink s jedním vozem.
Ropák jsi max ty. Muselo by se přestupovat v Lichkově. Až bude dostatek bateriových vlaků tak i zde se to posune ale to bude chvíli trvat.
Ve chvíli, kdy existuje integrovaný tarif (IREDO) a dopravce má nějakou motivaci zavést traťové jízdné, tak to svědčí o tom, že je něco s integrovaným tarifem velmi špatně…
V tomto případě extrémní uživatelská nepřívětivost, nutnost složitého pořizování čipové karty a absence (skutečného) e-shopu.
Což snad bude brzo odstraněno novou IREDO aplikaci…
No brzy je hodně přehnané, vzhledem k tomu, jak dlouho OREDO/IREDO existuje a jaký rok už máme, pravda snad během roku 2025 se dočkáme, avšak to ještě tu aplikaci nikdo neviděl, takže jaká bude její funkčnost se můžeme jen a pouze dohadovat. V tomto ohledu prostě Královéhradecký i Pardubický kraj dlouhodobě selhává. Dalším letitým problémem je i chybějící integrace MHD v Hradci Králové a Pardubicích.
Na to, že to byl jeden z prvních IDS, to opravdu spí. Ale už znovuzavedli přestupní jízdenku, takže se odrazili ode dna… 😀
Na krátké regionální trase člověk víc propije než kolik stojí jízdenka 😀 pokud to nebude nějaký rozpustný hnus, který za den nebude potřeba ani doplňovat 😀
A kolik tady propije?
Z Usti do Lethradu vede podel trati pekna cyklostezka – usetrite jeste vic!
Jako na Švestkové dráze.