Katovické letiště trhá rekordy, před prázdninami zprovoznilo další příletový terminál
Letiště Katovice. Zdroj: Katowice Airport
Za letošek chtějí v Katovicích odbavit rekordních 6 milionů cestujících.
Za letošek chtějí v Katovicích odbavit rekordních 6 milionů cestujících.
Za pár let předstihnou Prahu……
To si take myslim
Kolik muže mít Praha potecionálních zakazníku 2-3 mil. ? Katowice si myslím že mužou mít klidně kolem 10 mil. Takže to asi nebude problém.
Chtělo by to trošku upravit jednu vlakovou linku a jezdit nově: Mošnov, Ostrava Airport – Pyrzowice Lotnisko; Polsko.
Autobus bez zajizdeni do Katowic by byl mnohem rychlejsi. Ostrava-Svinov – letiste KTW je autem 1h 10m a 121km podle mapy.cz. To neni tak spatne. Katowice – letiste KTW je 45m autobusem.
Kolem roku 2000 měli obdobný počet cestujících jako regionální letiště v Brně. Dnes jsou téměř na 10x. Ve Slezském vojvodství žije cca 4x více obyvatel než v Jihomoravském kraji.
Katowice jsou jednou z nejrychleji rostoucích oblastí střední Evropy s potenciálem dostatečného množství kvalifikované pracovní síly – správným zacílením různých evropských podpor na inovace, vysoké školy, infrastrukturu včetně kvalitního dálničního napojení – výsledek po cca deseti letech tohoto snažení je přísun firem, vytěžení polohy uprostřed Evropy atp. A hlavně 5 mil. neustále bohatší masy lidí, pro kterou už je létání běžnou součástí života. A úplně v neposlední řadě, každý Polák má část rodiny v zahraničí. Logickým vyústěním je prosperující a expandující letiště. Tomu nikdy Ostrava, Brno či Pardubice nikdy konkurovat nebudou. Nemají nejmenší šanci.
Zrovna Brno začíná mít našlápnuto dobře. Z letiště začíná létat spoustu lidí a pomalu se blíží k milionu odbavených cestujících. To není na české regionální letiště špatný výsledek.
Na naše regionální letiště to je perfektní výsledek. To nikdo nezpochybňuje, až se v Brně udělá 1 milion cestujících v horizontu několika málo let, určitě to bude super úspěch a velká sláva. Ale Katovické letiště je úplně jiná kategorie.
Zapomnel jste zminit koupacke letiste, pravidelek minimum…
Nezapomeňte že v Katowicích také velkou část provozu tvoří cestovky.
Brno vůbec nezačíná mít dobře našlápnuto. Základem provozu každého veřejného mezinárodního letiště jsou pravidelné linky a ty Brnu vyhýbají jak čert kříži. Charterových provoz je pěkný, ale bez rozvoje pravidelných linek se o dobrém našlápnutí nedá hovořit.
A v létě zase budeme hasit požáry a resuscitovat kolabující. A nadávat na příliv lidí od rovníku. Hlavně, že vydáváme neustálá prohlášení, jak zlepšit klima pro život…
Kolik Poláků maká v zahraničí?
Kolik Brňáků maká v zahraničí?
víc k tomu asi dodávat netřeba .. Už jen tento zásadní demografický rozdíl vysvětluje velkou část toho, proč se v Polsku lítá o stošest, zatímco u nás nikoli.
No ono je to jednak tim slozenim jak pises, jednak i mentalitou… ta polska je dost odlisna od te ceske i u mladych lidi…
Z Katowic létám po Evropě nejčastěji, vždy několikrát do roka, drtivá většina cestujících jsou turisti, sem tam by se s trochou námahy našli nějeké „au-pairky“ či pověstní polští „instalatéři“.