Karvinsko by mohla protnout nová spojnice D1 s D48, ukazuje srovnání variant
D1 Vrbice. Zdroj: ŘSD![D1 Vrbice. Zdroj: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/rsz_gislzimxqaaz6mr_1.jpg)
![D1 Vrbice. Zdroj: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/rsz_gislzimxqaaz6mr_1.jpg)
Nová kapacitní komunikace má odvést tranzit z hustě osídlených oblastí a zajistit napojení na hlavní tahy.
Nová kapacitní komunikace má odvést tranzit z hustě osídlených oblastí a zajistit napojení na hlavní tahy.
No, jedna z variant mi vede přes zahradu a dům mám v té bezpečné zóně , takže pro mě to dobra zprava není.
Která varianta prosím? Ta var. 2 přes Podlesí? Území dobře znám a úplně si ji představit nedokážu…
I/68 je projekt, který už je delší dobu v plánu, nově jsou však řešeny varianty. Pro mě, jako pro obyvatele Havířova, by tato silnice byla první volbou v případě cest do Polska po D1, což by mohlo ušetřit cca 10 minut. zamlouvá se mi trasování ve variantě 2. Byla by to také zajímavá alternativa pro cesty po D1 od Přerova a také by to mohlo odlehčit Rudné ul. hlavně ve špičkách.
Osobně vidím přínos hlavně v alternativě k nevyhovující II/470 mezi Ostravou a Rychvaldem a ne úplně šťastně vedené I/59 přes Petřvald (prakticky vzato by to byl obchvat Petřvaldu)
Co je prosim koridor D15?
Otázka, jestli to má zainvestovat kraj. Tohle má řešit ŘSD, ale bohužel (jakkoliv současnému vedení fandím) občas uvízli v myšlení z minulosti. Např. tlačením průtahu Plzní, zatímco kraj staví obchvat.
Nerad bych dopadl jak třeba ve Španělsku, kde je tamní špagetová dálniční síť odrazem odlišných diametrálních dopravních koncepcí na mnoha úrovních (státní, regionální, místní).
Tak hlavně v trase varianty 1 je stavební úzávěra už pěkně dlouho.A na druhou stranu v roce 2050 už to budou řešit jiní, řekl bych tak dnešní dvacátníci.
Část trasy vede po uhelné vlečce, která prochází Rychvaldem. Přes tuto vlečku už jsem četl také studie o tramvajové trati, která by to respektovala. Takže počítat s tramvají nebo silnicí?
Oboje, v materiálech k tomu vydaných se s tramvají vysloveně počítá a píše se tam například o potřebě dosypat hráz přes rybníky, případně postavit estakádu.
Nápad do budoucna si dobrý. Neuvažuje se o propojení D56 a D1 na km 354? Nikde jsem nenašel žádnou studií.
Myslíte nějakou paralelní Rudnou?
Neuvažuje. Není potřeba, když Rudná je čtyřpruh k D56 (jasně světelné křižovatky jsou problém, ale jen ve špičkách jinak celkem pohoda) a za druhé Poodří je neprůchozí pro dálnici (nikdo nebude mít tak silný vliv aby se postavila skrz v jiné trase než v Rudné)
A vlastně celkově proč by někdo chtěl jezdit tímto směrem na D1? Pokud jezdíte z Paskova, FM a okolí na Bohumín tak nejlepší jet na 361 Přívoz (90% čtyřpruh a zbytek se bude dostavovat za pár let) nebo na Prahu/Brno 311 Hranice (D48 většinově postavená a zbytek bude za několik málo let hotový kompletně)