Karvinsko by mohla protnout nová spojnice D1 s D48, ukazuje srovnání variant
D1 Vrbice. Zdroj: ŘSD

Nová kapacitní komunikace má odvést tranzit z hustě osídlených oblastí a zajistit napojení na hlavní tahy.
Nová kapacitní komunikace má odvést tranzit z hustě osídlených oblastí a zajistit napojení na hlavní tahy.
Jako částečný obyvatel Podlesí si fakt nedovedu představit jak ta varianta č.2 bude vypadat..Chvíli trvalo najít si mapy s vyšším rozlišením, protože oficiální odkaz již neexistuje, ale našel jsem..a představa, že pod duchoďákem a „Juráškem“ bude ústit portál tunelu 4-pruhové dálnice je fakt masakr..a hned za tímto ústím to smete asi 5 – 7 baráků..my to naštěstí máme „až“ cca 50m od trasy.Ale tak takových plánů už bylo..a varianta s tunelem asi nebude nejlevnější ikdyž je o cca kilometr kratší..
Jako bývaly obyvatel Podlesí již od roku 1997 vím že kolem holotovce směrem k dolu dukla (bývalemu) má vést cesta. Tento článek mi to připoměl.
ODKAZ už nefunguje, velice zajímavé, že někdo zařídil smazání zprávy ze stránek kraje, že by zásah „vyšší moci“? :/
Jako obyvatel Rychvaldu bych uvítal tak leda propojení kruháče ve Vrbici u D1 (už tam je na to příprava) a Heřmanic prostorem mezi haldou a rybníkem v Heřmanicích. Umožnilo by to se při cestě na D1 směrem na západ se zcela vyhnout Ostravě a čím dál víc ucpanému Přívozu a při cestě po D1 na východ zase vyhnout se průjezdu přes Záblatí a půlku Rychvaldu.
Varianta s tunelem pod Podlesím mi přijde asi stejně tak blbá, jako projekt tramvajek do Karviné. Jen jsem rád, že jsem původně na Horním Podlesí nekoupil dun, teď bych ho měl v trase silnice.
ta zmíněná spojnice by akorát způsobila, že by se část hlavně nákladní přepravy přesměrovala na silnici 470 přes Rychvald a to by se určitě v centru všem líbilo. Takto je Rychvald aspoň částečně chráněn, protože na cestě přes Heřmanice mají problém se minou 2 kamiony a ano, na křižovatce v Hrušově by se to ještě víc ucpalo. Je nutno bojovat proti jakémukoliv obětování Rychvaldu na oltář budoucích montoven na Karvinsku. A nevím, proč vám vadí vlakotramvaj, v Rychvaldě by nemusela vadit nikomu, vede to přece po stávající trati a horší, než těžké nákladní vlaky to nebude. Tím ale neříkám, že… Číst vice »
Hlavně se schválila příprava I/67 kolem Dětmarovic a přes I/59 propojení na Havířov, podmínkou státu bylo, že I/68 nebude… Kraj si toto měl studovat bez ohledu na investora… Nemůže kraj říkat státu, jak má vypadat nadřazená síť… Navíc je ta I/68 blbě územně průchodná v jakékoliv variantě…
je mi jasné, že když to píšete Vy, tak to má, v tomto případě bohužel, váhu 🙁
Nedokážu si představit, kudy to chtějí v Rychvaldu vést, když je tady všechno zastavěné baráky! Lidé tady zainvestovali, nabrali si hypotéky a teď jim za okny povede dálnice??? Nehledě na to, jak se zhorší život v obci, než se to všechno postaví.
Přitom je na Karvinsku plno míst bývalých dolů, kde by to vůbec nevadilo.
Ale ne, oni chtějí zničit Rychvald!
No, jedna z variant mi vede přes zahradu a dům mám v té bezpečné zóně , takže pro mě to dobra zprava není.
Která varianta prosím? Ta var. 2 přes Podlesí? Území dobře znám a úplně si ji představit nedokážu…
Původní varianta je zanesená v územním plánu. V trase kolejí a za Rychvaldem odbočka dolů na Petřvald je pro to místa dost. Kdo koupil levné pozemky v sousedství, byl buď oklamán nebo nad tím, že bude mít někdy ve vzdálené budoucnosti vedle silnici, mávnul rukou.
I/68 je projekt, který už je delší dobu v plánu, nově jsou však řešeny varianty. Pro mě, jako pro obyvatele Havířova, by tato silnice byla první volbou v případě cest do Polska po D1, což by mohlo ušetřit cca 10 minut. zamlouvá se mi trasování ve variantě 2. Byla by to také zajímavá alternativa pro cesty po D1 od Přerova a také by to mohlo odlehčit Rudné ul. hlavně ve špičkách.
Osobně vidím přínos hlavně v alternativě k nevyhovující II/470 mezi Ostravou a Rychvaldem a ne úplně šťastně vedené I/59 přes Petřvald (prakticky vzato by to byl obchvat Petřvaldu)
Take jsem občan Havířova. Dodám tedy že velké ulehčení pro těžce zkoušenou Rudnou a lepší to s ní nebude protože je tepnou Ostravy. By byl obchvat Havířova do Třanovic k D48 a po D48 po obchvatu FM k Bělotínu a D1 či Vámi vzpomínaného Přerova a dále kamkoliv z do ČR. Bude to i pro Havířov a okolní obce kratší. Samozřejmě plynulejší. Uleví se nejen Havířovu jehož středem/centrem 1/11 právě vede ale také zrovna Těrlicku (nyní se jezdí středem/centrem obce) ale i Třanovicím Hnojníku atd… Co se týká propojení D1 a D48 asi nejlepší by bylo když už to naplánovali… Číst vice »
Co je prosim koridor D15?
To je číslování v rámci ZÚR.
Otázka, jestli to má zainvestovat kraj. Tohle má řešit ŘSD, ale bohužel (jakkoliv současnému vedení fandím) občas uvízli v myšlení z minulosti. Např. tlačením průtahu Plzní, zatímco kraj staví obchvat.
Nerad bych dopadl jak třeba ve Španělsku, kde je tamní špagetová dálniční síť odrazem odlišných diametrálních dopravních koncepcí na mnoha úrovních (státní, regionální, místní).
Část trasy vede po uhelné vlečce, která prochází Rychvaldem. Přes tuto vlečku už jsem četl také studie o tramvajové trati, která by to respektovala. Takže počítat s tramvají nebo silnicí?
Oboje, v materiálech k tomu vydaných se s tramvají vysloveně počítá a píše se tam například o potřebě dosypat hráz přes rybníky, případně postavit estakádu.
Nápad do budoucna si dobrý. Neuvažuje se o propojení D56 a D1 na km 354? Nikde jsem nenašel žádnou studií.
Myslíte nějakou paralelní Rudnou?
Neuvažuje. Není potřeba, když Rudná je čtyřpruh k D56 (jasně světelné křižovatky jsou problém, ale jen ve špičkách jinak celkem pohoda) a za druhé Poodří je neprůchozí pro dálnici (nikdo nebude mít tak silný vliv aby se postavila skrz v jiné trase než v Rudné)
A vlastně celkově proč by někdo chtěl jezdit tímto směrem na D1? Pokud jezdíte z Paskova, FM a okolí na Bohumín tak nejlepší jet na 361 Přívoz (90% čtyřpruh a zbytek se bude dostavovat za pár let) nebo na Prahu/Brno 311 Hranice (D48 většinově postavená a zbytek bude za několik málo let hotový kompletně)
Třeba pro ty co chtějí jet směrem na Opavu…
Na D1 do Opavy? Tento směr neznám.